Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC vervanger van Pep

RC vervanger van Pep

42 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
2FMP/2FA (hoe ze het ook noemen) geeft vrijwel dezelfde werking als speed, het zou echter alleen wel eens een stuk ongezonder kunnen wezen voor je aangezien er fluoratoom in het molecuul zit.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik dacht dat 2-FA en 2-FMA vooral functioneel waren? :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey allemaal,

Wat zou de RC vervanger zijn voor pep? Ben best benieuwd. Ik vind de kwaliteit van RC geleverde producten op puurheid vaak wel echt veel beter. En vind pep eigenlijk gewoon rommel. Maar goed Ritalin heb ik ook in huis maar is weer net niet heftig genoeg :wink:

Ben benieuwd.

gr,

Bob
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb geen antwoord op je vraag maar waarom vind je pep rotzooi? Als je dat uit kan leggen komen er denk ik ook betere antwoorden op je vraag.

Qua puurheid ligt het waarschijnlijk aan je dealer.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik voel me altijd een beetje viezig van pep haha. Maar ik vind het ook gewoon wel een interessante vraag. Het is niet zozeer alleen maar persoonlijk ben erg geboeid wat er uit deze discussie zou komen.

Skirre zei:
Ik heb geen antwoord op je vraag maar waarom vind je pep rotzooi? Als je dat uit kan leggen komen er denk ik ook betere antwoorden op je vraag.

Qua puurheid ligt het waarschijnlijk aan je dealer.
Klik om te vergroten...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ben nu zelf uitgekomen op bijvoorbeeld 3,4-CTMP

Dit is een stukje uit een erowid verslag, waar vooral de hele trage opkomst ook opvalt. De stof is erg potent deze jongen heeft 5mg genomen.

T:03:15: Impact. Effects are now developing significantly, almost unpleasantly so (but not unpleasantly so). I am helpless but to focus intensely wherever my concentration happens to fall. The consequence of this has been the rolling of about 100 plastic bags into loose, orderly knots for neat storage. This is a task I had been meaning to undertake, but could not find the motivation to actually tackle. I can't discount the caffeine as the source of ignition here.

T:03:30: My coffee is now cold and almost entirely unconsumed. Over half the mug goes down the drain. This action leads to a thorough cleaning of the kitchen. I've noticed a profound bronchial dilation: my airways are wide open, signalling a pronounced effect on the norepinephrine reuptake transporter.

T:04:00: Now I am running a replacement coaxial cable from the junction in the garage to the digital cable receiver on the upper floor, as the existing cable is decades old and vastly deficient. This is another bit of procrastination annihilated by the 3,4-CTMP.

T:05:00: I've now cleaned the entire house, and despite sitting down the stimulation is still going strong. Pulse is normal
Klik om te vergroten...
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je hebt neem ik aan ook al gekeken naar 4-fmp?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja maar dat werkt weer op je serotonine en wil mijn rust periodes niet verneuken. Ik bedoel kom op hoe lekker is X haha. Ik weet trouwens niet of 3,4-CTMP dat niet doet. Kan ik tot zover niet vinden. Kijk dat is wel het chille van pep. Het laat dat gewoon lekker met rust.

Skirre zei:
Je hebt neem ik aan ook al gekeken naar 4-fmp?
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
3,4-CMTP is een methylfenidaat-analoog die mij altijd een beetje eng in de oren klinkt. :P Al gekeken naar ethylfenidaat?

3-FA schijnt ook wel vet te zijn, maar ik durf zo niet te zeggen wat deze met je serotonine doet, uit mijn hoofd zou ik zeggen niet veel, maar het is eventjes een extra zoekopdracht waard. :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geen idee wat dat inhoud je eerste stukje. Kun je me meer uitleg geven waarom dat eng is?

3fa zal ik is uitzoeken hoe dat zit.

Fool zei:
3,4-CMTP is een methylfenidaat-analoog die mij altijd een beetje eng in de oren klinkt. :P Al gekeken naar ethylfenidaat?

3-FA schijnt ook wel vet te zijn, maar ik durf zo niet te zeggen wat deze met je serotonine doet, uit mijn hoofd zou ik zeggen niet veel, maar het is eventjes een extra zoekopdracht waard. :)
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
3,4-CMTP schijnt nogal sterke vasoconstrictie te kunnen veroorzaken bij doseringen die niet erg veel hoger liggen dan de recreatieve effecten. Hoor ook een beetje gemixte verhalen en heb daarom maar niet verder gezocht, zou best kunnen dat ik daardoor iets bevooroordeeld ben. :wink:

En methylfenidaat-analoog is een stofje die chemisch gezien erg veel op ritalin lijkt. :wink:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
hmmm wat meer gelezen over 3,4-CMTP en ik sla hem lekker over.

Fool zei:
3,4-CMTP schijnt nogal sterke vasoconstrictie te kunnen veroorzaken bij doseringen die niet erg veel hoger liggen dan de recreatieve effecten. Hoor ook een beetje gemixte verhalen en heb daarom maar niet verder gezocht, zou best kunnen dat ik daardoor iets bevooroordeeld ben. :wink:

En methylfenidaat-analoog is een stofje die chemisch gezien erg veel op ritalin lijkt. :wink:
Klik om te vergroten...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ok en MDPV lage dosis ook wel benieuwd naar. Ik heb al een gram in huis. Kan ik officieel 200 keer mee doen haha. Heb het nog niet gebruikt. Heeft ook Vasoconstrictie
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb hier nul ervaring mee, maar ik heb wel eens wat gelezen over 2-fma. Schijnt vergelijkbaar te zijn met pep en ook niet je serotonine aan te spreken. Ik weet het dus niet zeker, dus dat is ook een extra zoekopdracht waard :wink:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja 2FA lijkt een goeie optie ook. Ik heb nu op advies van een forum bezoeker hier Ethylphenidate gekocht ter vervanging van ritaline. Ben benieuwd naar dit stofje. Ik hoef niet altijd zon harde push te hebben zoals van speed.

ooscaar zei:
Ik heb hier nul ervaring mee, maar ik heb wel eens wat gelezen over 2-fma. Schijnt vergelijkbaar te zijn met pep en ook niet je serotonine aan te spreken. Ik weet het dus niet zeker, dus dat is ook een extra zoekopdracht waard :wink:
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
3,4-CMTP en Ethylfenidaat lijken chemisch gezien meer op methylfenidaat (Ritalin), waardoor het aannemelijk is dat die qua effect niet erg op speed zullen lijken. Ethylfenidaat heb ik veel gebruikt en kan bevestigen dat het effect bijna identiek is aan ritalin. 3,4-CMTP heb ik nog niet gebruikt, eventueel pas als er wat meer over bekend is. Maar ik vind alle ritalin achtige stoffen vooral functioneel prettig, recreatief kan wel hoor maar dan gebruik toch liever speed.

MDPV zal waarschijnlijk qua effect meer op coke lijken. Schijnt een redelijk gelijke werking te hebben, alleen werkt het een stuk langer. Ik ben er wel benieuwd naar, maar zie daarvoor toch ook best een hoop nare reports op internet.

4-FA lijkt in lagere doseringen wel enigszins op speed, maar veel minder heftig. Het heeft gewoon niet de enorme push zoals speed dat heeft. En als je hoger gaat doseren lijkt het weer meer op MDMA.

De andere varianten die ik hier voorbij heb zien komen weet ik eigenlijk vrij weinig van, maar ga ze eens googlen zou ik zeggen. Zoek je echt een vervanger voor speed of meer uit algemene interesse? Want wat zijn dan de effecten of doeleinden waar je een vervanger voor zoekt? En ik denk wel dat het ook loont om schonere speed te zoeken. Er is helaas best wat troep in omloop. En dat verschil merk je heel duidelijk.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja MDPV heb ik nu een gram van in huis ik ga het wel een keer proberen maar schijnt wel ziek verslavend te zijn.

Psychedelibee zei:
3,4-CMTP en Ethylfenidaat lijken chemisch gezien meer op methylfenidaat (Ritalin), waardoor het aannemelijk is dat die qua effect niet erg op speed zullen lijken. Ethylfenidaat heb ik veel gebruikt en kan bevestigen dat het effect bijna identiek is aan ritalin. 3,4-CMTP heb ik nog niet gebruikt, eventueel pas als er wat meer over bekend is. Maar ik vind alle ritalin achtige stoffen vooral functioneel prettig, recreatief kan wel hoor maar dan gebruik toch liever speed.

MDPV zal waarschijnlijk qua effect meer op coke lijken. Schijnt een redelijk gelijke werking te hebben, alleen werkt het een stuk langer. Ik ben er wel benieuwd naar, maar zie daarvoor toch ook best een hoop nare reports op internet.

4-FA lijkt in lagere doseringen wel enigszins op speed, maar veel minder heftig. Het heeft gewoon niet de enorme push zoals speed dat heeft. En als je hoger gaat doseren lijkt het weer meer op MDMA.

De andere varianten die ik hier voorbij heb zien komen weet ik eigenlijk vrij weinig van, maar ga ze eens googlen zou ik zeggen. Zoek je echt een vervanger voor speed of meer uit algemene interesse? Want wat zijn dan de effecten of doeleinden waar je een vervanger voor zoekt? En ik denk wel dat het ook loont om schonere speed te zoeken. Er is helaas best wat troep in omloop. En dat verschil merk je heel duidelijk.
Klik om te vergroten...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Methylfenidaat (Ritalin) is qua structuur hetzelfde als amfetamine met verschil dat er bij methylfenidaat een piperdine molecuul vast zit geplakt aan de 'staart' wat er voor zorgt dat er niet meer dopamine wordt losgelaten (wat amfetamine wel doet) maar dat de heropname van dopamine enkel geblokkeerd wordt net als bij amfetamine.

Dit zorgt er voor dat methylfenidaat vrijwel dezelfde effecten geeft maar dat deze veel minder potentie heeft, zo zal je na het slikken van zo'n 40mg geen sterker effect krijgen van de methylfenidaat en enkel het effect in duur verlengen wat er voor zorgt dat de stof een stuk minder misbruik gevoelig is dan amfetamine.

Volgens mij huisarts krijg je bij de helft aan amfetamine (t.o.v. methylfenidaat (Ritalin)) vrijwel hetzelfde effect als methylfenidaat.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#19
3-FMP of 3-FA is erg goed vergelijkbaar, misschien zelfs wel lekkerder.

Wat er ook wel op lijkt is dex-amfetamine. Ook erg lekker, zelfs als je even je moet schoonmaken/opruimen haha :grin:
j
jonathanvdplasLid
01-01-2024, 00:00
#20
JMThomas zei:
2FMP/2FA (hoe ze het ook noemen) geeft vrijwel dezelfde werking als speed, het zou echter alleen wel eens een stuk ongezonder kunnen wezen voor je aangezien er fluoratoom in het molecuul zit.
Klik om te vergroten...

dat er een fluoratoom in zit wilt niets zeggen over de (on)gezonheid van een chemische stof. Echt totaal niet. verder is er (naar mijn weten) nog geen gepubliceerd onderzoek gedaan naar de effecten van 2-fa, maar er wordt vanuit gegaan dat dit vooral effect heeft op je dopamine en noradrenaline niveaus (en niet op je serotonine). Persoonlijk denk ik na zelf een aantal keer te gebruiken dat de schade heel goed meevalt ivm reguliere speed in recreatieve dosissen. Uiteraard is deze ervaring totaal niet wetenschapelijk onderbouwd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."