Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e keer 2C-E (15 mg): grote flop, maar ik leef nog!

1e keer 2C-E (15 mg): grote flop, maar ik leef nog!

26 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
H
Hanky8313Lid
01-01-2024, 00:00
#1

Inleiding: Het Plan​

Door een wijziging in mijn agenda had ik zondag vrij en besloot dat het een goed moment was om te gaan trippen. Op zaterdagavond had ik mijn vriendin overtuigd dat het een goed idee was, en zij was bereid om als trip sitter te fungeren. Het huis was opgeruimd, ik had eten in huis, en de muziek was uitgezocht. Set en setting, check.

Voorbereiding: Magnesium, Gemberthee en Capsules​

Ik had goed geslapen, maar werd een uur later wakker dan gepland. Ik neem een tablet magnesium en drink een halve kop gemberthee. Omdat ik niet zeker wist of ik al magnesium had genomen, neem ik er nog eentje. De inhoud van 1,5 capsule los ik op in water en drink ik met de rest van de thee op een lege maag.

De Paniek: Is Dit Te Veel?​

Na 15 minuten realiseer ik me dat ik de capsules beter had kunnen wegen met een weegschaal. Ik had het geprobeerd, maar de weegschaal gaf telkens verschillende waardes aan. Dus ik dacht: "1 capsule is 10 mg volgens de leverancier, dus 1,5 capsule moet ongeveer 15 mg zijn." Maar toen legde ik een nieuwe capsule op de weegschaal (ik had een hele voorraad gekocht) en de waarde was 22 mg. Ik begin in paniek te raken en denk: "Fuck, 22 + 11 = 33 mg, is veel te veel!"

De paniek slaat toe. Hoe kan het zijn dat iets dat door de leverancier als 10 mg wordt aangeduid, bij mij op de weegschaal 22 mg aangeeft? Snap ik de eenheden wel goed? Heb ik misschien veel te veel genomen? Ik had een YouTube-video gezien waarin expliciet werd gezegd: "Je hebt maar een heel klein beetje van dit spul nodig." Maar wat is een "heel klein beetje"? Ik begin te flippen en denk dat ik wel eens een veel te grote dosis heb genomen, en de gedachten komen op dat het helemaal mis zou kunnen gaan. Ik had gehoord dat, in tegenstelling tot LSD, een overdosis van deze stof mogelijk dodelijk kan zijn.

Acties: Overgeven en Accepteren​

Ik probeer over te geven, maar helaas lukt het niet.
Ik besluit op bed te gaan liggen en mijn lot te accepteren, angstig, maar hopend op een goede afloop.

Geen Effect: De Lange Wacht​

Na een uur voel ik nog niets, alleen de angst dat het verkeerd zal aflopen, met af en toe een gevoel van nieuwsgierigheid naar de trip. Na twee uur voel ik nog steeds niets. Ik ben blij dat het niet werkt, maar weet dat het alsnog ineens kan inslaan, dus ik blijf zitten/liggen om de tijd door te brengen. Na drie uur voel ik nog steeds niets en raak opgelucht. Ik ben een beetje teleurgesteld dat ik geen trip heb, maar dat ik nog leef en helder ben, maakt me blij. Tegelijkertijd ben ik verward en begrijp ik niet waarom de stof helemaal niet lijkt te werken.

Het Einde: Opluchting en Lachen​

De rest van de dag voel ik me wat verward en duizelig, maar gelukkig is alles goed gekomen. 's Avonds ben ik blij dat ik het er zo van af heb gebracht en samen met mijn vriendin kunnen we er wel om lachen.

Analyse Achteraf: Wat Ging Er Mis?​

Er zijn veel verbeterpunten qua voorbereiding. Eyeballing is natuurlijk de grootste zonde. Zou mijn paniek vooraf ervoor gezorgd kunnen hebben dat het niet aansloeg? Of zit er helemaal geen 2C-E in? Hopelijk kan het ergens laten testen binnenkort.Screenshot 2025-10-20 at 10.20.23.png

2C-E pellets (5x10mg) (volgens de vendor). 1 helemaal leeg + 1 half leeg (lastig te zien) door mijn 1e keer gebruik​
​
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Er is maar 1 vendor die deze pellets verkocht en volgens mij nemen die het niet zo nauw en lopen de kantjes er regelmatig van af. Dus test nu alles wat je bij deze vendor koopt / of hebt gekocht.
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mooi beschreven. Het is mogelijk dat adrenaline de werking van 2-CE onderdrukt, afhankelijk van hoeveel adrenaline jij op dat moment ervaart.
P
PeteSapaiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey, die heb ik ook! (Denk ik - kwam in een goudkleurig envelopje met een kleurige sticker met "2C-E" en "pellets" erop?)

Ik snap je verhaal misschien niet helemaal Wogen de capsules die je nam bijv. 200mg (is 10mg 2ce) en die nieuwe 440mg (is dan 22mg 2ce)? Want zo ja, dan kan het zijn dat die 1e 2 juist minder bevatte. Dan heb je misschien maar 200/440*10mg *1.5 = 6.8mg 2ce op. (Zelfs nog minder, want de capsule zelf weegt ook wat.) Dat zou wel verklaren waarom je (nagenoeg) niets voelde.

Of beiden even veel 2ce, maar verschillende hoeveelheid vulstof? (Maar het lijkt me niet dat ze elke capsule eerst vullen met 10mg 2ce en dan pas de vulstof erbij doen, toch? Ze zullen een grote ton met 1400kg vulstof en 100kg 2ce vullen, 17 dagen roeren, en dan in elke capsule 150mg stoppen.)

Als ik naar je foto kijk lijkt de 2e capsule wat groter en de 4e nog groter dan de andere, als ze (bijna) vol zitten is het niet zo raar dat er zo'n verschil in gewicht is.

De mijne zijn overigens allen even groot en wegen 190 tot 221 mg (capsule zelf zal zo'n 40-50mg zijn), dus daar zit ook wat variatie in, maar niet x2.2. Nog niet gebruikt of getest, nu de drukte bij DIMS minder wordt wil ik binnenkort een keer langs.
H
Hanky8313Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit is de envelope, met daarin 5 capsules. 2C-E pellets (5x10mg) (volgens de vendor). Ik begrijp de gewichten ook nog niet echt goed. Maar ik heb 1,5 capsule op en er gebeurde weinig. (Volgens mij zijn alle capsules even groot en wegen hetzelfde, ik zal het nog wel even nawegen) Volgens mij is hetzelfde: 190 tot 221 mg zoals jij aangeeft per capsule.

Screenshot 2025-10-21 at 21.24.49.png
P
PeteSapaiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Yup, die heb ik ook. Als de jouwe ook 190-221mg zijn snap ik je verhaal nog minder :tongueout:

Maar het zou kunnen wat CloudSurfer zegt, dat het (gedeeltelijk) de adrenaline was. (Misschien icm net een kleinere hoeveelheid 2ce in de capsule?) Tijdens een trip een aantal jaar geleden was ik al lekker met oogjes dicht muziek aan het luisteren en wilde het volume ietsjes hoger wilde zetten. De knop bleef echter hangen en de muziek stond ineens echt kneiterhard. Ik schrok me helemaal de pleuris, rende (2 hele meter) naar het apparaat om 'm uit te zetten en was meteen compleet uit de trip.
H
Hanky8313Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja kennelijk was mijn angst & adrenaline zo hoog dat er geen trip effect was. :astonished: (vreemd ook dat ik geen body load effect had, dat had ik de 1e keer met 1CP-LSD wel, maar ik ben daarna magnesium en gember thee gaan gebruiken en dat hielp een hoop). Ik zal Alexander Shulgin ff bellen en mijn ervaringen delen :upsidedown:

Ik heb ze even nagewogen en ze zijn allen rond de 0.20 - 0.21 gram dus 200 - 210mg.

Wat ik niet snap: er zit volgens de vendor 10mg 2C-E in, en de rest is dan vulstof + de capsule. Stel ik wil bijv 16mg gebruiken of bijvoorbeeld 17mg gebruiken dan is dat vrij lastig om dat te wegen. Kennelijk is het boven de 15mg niet meer linear maar ("2C-E has a very steep dose-response curve as compared to many other 2C's - a small increase in dose can evoke a significantly stronger response)" : https://drugs-forum.com/wiki/2C-E

Volgens chatgtp:

Screenshot 2025-10-22 at 09.51.51.png
P
PeteSapaiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hanky8313 zei:
Stel ik wil bijv 16mg gebruiken of bijvoorbeeld 17mg gebruiken dan is dat vrij lastig om dat te wegen
Klik om te vergroten...

Haha, no offense, maar als je dat lastig vindt begin ik te begrijpen waar het misging 😋 Als er in elke capsule +-150mg zit (ervan uitgaande dat het goed gemixt is is dit dan 140mg vulstof+10mg 2ce), en je wil 16mg 2ce nemen, weeg je 150g/10*16=240mg af.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hanky8313 zei:
Wat ik niet snap: er zit volgens de vendor 10mg 2C-E in, en de rest is dan vulstof + de capsule
Klik om te vergroten...
Zoals al eerder vermeld: de vendor kletst uit z'n nek. Ga er maar van uit dat je rotzooi bij ze hebt gekocht en laat het anders testen. Dan weet je in ieder geval een week later of het daadwerkelijk 2C-E was dat je genomen hebt. RC's testen ze alleen op samenstelling, niet op gewicht helaas dus je zult het eigenlijk nooit meer te weten komen...
H
Hanky8313Lid
01-01-2024, 00:00
#10
PeteSapai zei:
Haha, no offense, maar als je dat lastig vindt begin ik te begrijpen waar het misging 😋 Als er in elke capsule +-150mg zit (ervan uitgaande dat het goed gemixt is is dit dan 140mg vulstof+10mg 2ce), en je wil 16mg 2ce nemen, weeg je 150g/10*16=240mg af.
Klik om te vergroten...
Ik ben een beginnende drugsgebruiker :tilttearlaugh: dus vandaar de domme vragen en fouten :upsidedown:
H
Hanky8313Lid
01-01-2024, 00:00
#11
VJ_LSD72 zei:
Zoals al eerder vermeld: de vendor kletst uit z'n nek. Ga er maar van uit dat je rotzooi bij ze hebt gekocht en laat het anders testen. Dan weet je in ieder geval een week later of het daadwerkelijk 2C-E was dat je genomen hebt. RC's testen ze alleen op samenstelling, niet op gewicht helaas dus je zult het eigenlijk nooit meer te weten komen...
Klik om te vergroten...
Thnx, goede tip, ik ga het zsm laten testen
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb een tijdje geleden ook deze capsules gehad , ik en een vriend van me hadden 20 mg genomen en dat ging geweldig uiteraard met een beetje ketamine erbij later in de trip.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Misschien verstandig op eens de weegschaal guide door te nemen.

De laatste keren dat ik bij deze vendor heb besteld, is inmiddels zo'n 5-6 jaar geleden. Destijds was dit de grootste Boef op de markt. Er ging zo veel mis. Bestellingen die niet klopten. Middelen die niet werkten. Ik heb er weleens a-php van gehad die helemaal niets deed.

Tegelijkertijd kan ik je wegingen niet goed volgen. Die capsules lijken helemaal vol te zitten. Dan hebben we het inderdaad over +-200mg. Niet over 20mg.

Je bent je ervan bewust dat 1mg één duizendste van een gram is?
Dus 0,001g. Niet 0,01g.

Wat voor weegschaal heb je?

Daarnaast kan je zelfs op een milligrammen weegschaal dosissen van 10mg niet nauwkeurig afwegen. Pas vanaf 15-20mg begint het enigzins nauwkeurig te worden. En dan nog heb je met gemak 2mg afwijking.
H
Hanky8313Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik het een sample laten testen bij novadic-kentron de uitkomst: Het is geen 2C-E maar 2C-T :thinking:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Misschien verstandig op eens de weegschaal guide door te nemen.

De laatste keren dat ik bij deze vendor heb besteld, is inmiddels zo'n 5-6 jaar geleden. Destijds was dit de grootste Boef op de markt. Er ging zo veel mis. Bestellingen die niet klopten. Middelen die niet werkten. Ik heb er weleens a-php van gehad die helemaal niets deed.

Tegelijkertijd kan ik je wegingen niet goed volgen. Die capsules lijken helemaal vol te zitten. Dan hebben we het inderdaad over +-200mg. Niet over 20mg.

Je bent je ervan bewust dat 1mg één duizendste van een gram is?
Dus 0,001g. Niet 0,01g.

Wat voor weegschaal heb je?

Daarnaast kan je zelfs op een milligrammen weegschaal dosissen van 10mg niet nauwkeurig afwegen. Pas vanaf 15-20mg begint het enigzins nauwkeurig te worden. En dan nog heb je met gemak 2mg afwijking.
Klik om te vergroten...
Plus… je hebt geen idee of het is opgevuld? Niet dat bindmiddel nodig is, want het zijn geen pellets maar capsules. Wat ook al interessant is als je pellets koopt. Maar goed ongetest weet je bar weinig en in dit geval zou ik al heulemaal m’n vraagtekens erbij zetten.

Ik zou ze laten testen ja.
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#16
De zwavelgroep in 2C-T maakt het vaak fysiek meer belastend. Er zijn meldingen van significante lichamelijke ongemakken, zoals pijn in de maag, misselijkheid en braken. Bovendien heeft 2C-T in sommige gevallen een verhoogd risico op overdosering door de moeilijkheid van dosering, aangezien het gemakkelijk kan worden verward met andere stoffen van de 2C-familie.

-

Dat kan verklaren waarom je op het einde een beetje duizelig was. Goed van je dat je het hebt laten testen.
P
PeteSapaiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hanky8313 zei:
Ik het een sample laten testen bij novadic-kentron de uitkomst: Het is geen 2C-E maar 2C-T :thinking:
Klik om te vergroten...

Weet je zeker dat zij echt zeker zijn dat het 2C-T was, en dat hier niet hetzelfde geldt als bij 2C-EF? (Oftewel dat hun apparatuur het onderscheid niet kan maken, dus de uitslag foutief als 2C-T terugkomt.)
H
Hanky8313Lid
01-01-2024, 00:00
#18
PeteSapai zei:
Weet je zeker dat zij echt zeker zijn dat het 2C-T was, en dat hier niet hetzelfde geldt als bij 2C-EF? (Oftewel dat hun apparatuur het onderscheid niet kan maken, dus de uitslag foutief als 2C-T terugkomt.)
Klik om te vergroten...
Thanks, ik zal vrijdag opnieuw bellen en kijken of ze me meer info kunnen geven. (2C-T lijkt redelijk zeldzaam dus ik hou een slag om de arm)
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#19
VJ_LSD72 zei:
Er is maar 1 vendor die deze pellets verkocht en volgens mij nemen die het niet zo nauw en lopen de kantjes er regelmatig van af. Dus test nu alles wat je bij deze vendor koopt / of hebt gekocht.
Klik om te vergroten...
Ik bestel ook altijd bij deze. Want ik heb exact diezelfde capsules. Pallets zijn toch pillen of heb ik t mis? M'n lsd bevalt gewoon altijd en is denk ik gewoon 100. De 2ce moet ik wel nog proberen maar nu ga ik toch wel erg twijfelen.
H
Hanky8313Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ReggaeBlaster zei:
Ik bestel ook altijd bij deze. Want ik heb exact diezelfde capsules. Pallets zijn toch pillen of heb ik t mis? M'n lsd bevalt gewoon altijd en is denk ik gewoon 100. De 2ce moet ik wel nog proberen maar nu ga ik toch wel erg twijfelen.
Klik om te vergroten...
Pellets zie mijn foto bovenaan de post.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."