Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJeuk!

Jeuk!

58 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
En wat als je het toch zou doen dan? :P
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey mede-dopekoppen!

Laatst was ik mezelf in de douche een klein onderhoud aan het geven (= mn ballen scheren en mn schaamhaar erboven trimmen met de tondeuze) en ik dacht van: Laat ik er ff alles af doen! Ik was benieuwd hoe men vriendinnetje dat zou vinden. :grin:
Zo gezegt zo gedaan! Na enkele ogenblikken waande ik me terug 8 jaar met mn kale dolfijn.
Na het grote onderhoud wat nivea erop en ik was zo zacht als een baby!

Die nacht heerlijk gevreeën! Maar smorgens... Jongens wat een jeuk. Heel men venusheuvel (of hoe noem je dat bij jongens :grin: ) vol rode stipjes!! Ziet er echt niet uit.


Iemand dit ook al meegemaakt? Zijn er soms goede remedies voor? Want ik vind het nogal lastig.

Peace!
:rock:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hahahahahh :grin:

Ja dit komt vaker voor, het jeukt inderdaad als een paddestoel onder water maar met een dag of 2 is 't wel voorbij :wave:

PROTIP;
Schaamhaar snoeien = OK
Bushwhacking = Auw

Ik zou niet weten wat je eraan kunt doen behalve niet krabben. Ik kwam vroegâh nog wel eens op dit soort dingen en liep dan ook een aantal dagen met mn hand op m'n genitaliën rond :beer:
m
mocridheLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat had ik je van tevoren ook wel kunnen vertellen ;x Insmeren met iets vochtinbrengends ofzo, of een beetje talkpoeder schijnt te helpen.
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Wegens gebrek aan talkpoeder moet body lotion maar volstaan. :)
Blij dat schaamhaar bij jongens nog wat sociaal aanvaard is! :wink:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja dat jeukt als een pot mieren als je het scheert, schaamhaar. Ik heb er ook een hekel aan de dag dat het net één dag geschoren is, en dan niet aan je kruis kunnen krabben omdat het niet staat in het openbaar.

De enige oplossing die ik ken is met de haren mee scheren, dan is het niet perfect glad maar wel zo goed als en dan sla je de jeuk fase over.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
What about epileren (wel met apparaatje natuurlijk) ? Mijn boerenverstand zegt dat dat misschien minder jeukt :confused:
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Harsen! :grin:

Ik heb hier ook wel eens last van gehad, net alsof het kleine buigbare naaldjes zijn... Was ik nog maar 10 :(
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ellesdee zei:
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Klik om te vergroten...
inderdaad, "venusheuvel" :tearsofjoy: :tearsofjoy:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
De jeuk fase heb ik alleen als ik me geschoren heb en daarna meteen ga trippen. Snap ook totaal niet waarom maar het is zo.
Normaal scheer ik me drie keer in de week, ligt eraan wat ik ga doen. Ik scheer me al tien jaar dus heb ik niet zo'n last meer als in het begin. Het enige wat je kunt doen is: geen knellende kleding, (voor als je ook je anus scheert) geen strings, en niet krabben!!!

Desnoods krab je ergens anders als je dat zo perse wil doen, maar krabben gaat de jeuk niet van weg, wordt alleen maar erger. Bodylotion verzacht het soms en kan fijn helpen maar ook niet altijd...
En scheer je regelmatiger, minstens 1 keer in de week, zo houdt je het haar kort en wen je aan de jeuk.
Scheelt ook een hele hoop tijd. Ik ben met 10 minuten klaar en ben ik compleet kaal, dus ook mijn benen en oksels. Als ik het verwaarloos ben ik soms wel een half uur tot een uur bezig voor ik weer glad ben.

Is een bekend probleem maar gelukkig gaat het weer over... Heb liever jeuk dan haar eigenlijk. Lichaamshaar is echt zooooo vies, vooral schaamhaar, brrr...
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#12
raar om die evolutie gedurende de voorbije twintig jaar te zien
eerst wou iedereen een bos
dan gewoon getrimd
dan een streepje (of brazilian wax denk ik)
en nu een babyvelletje
wie weet lopen we binnen tien jaar met haargel en vlechten in de broek rond
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
buzzrider zei:
raar om die evolutie gedurende de voorbije twintig jaar te zien
eerst wou iedereen een bos(lang leve de schaamluis)
dan gewoon getrimd
dan een streepje (of brazilian wax denk ik)
en nu een babyvelletje(en ondertussen is de schaamluis zo goed als uitgeroeid)
wie weet lopen we binnen tien jaar met haargel en vlechten in de broek rond(ik denk het niet maar wie weet wat voor geks er nog komen gaat)
Klik om te vergroten...
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Drientje zei:
Heb liever jeuk dan haar eigenlijk. Lichaamshaar is echt zooooo vies, vooral schaamhaar, brrr...
Klik om te vergroten...
j
juutLid
01-01-2024, 00:00
#15
Volhouden/bijhouden met scheren, anders krijg je het de volgende keer weer! :openmouth:
Maare ervaar de lol ervan :wink:
C
CarelessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Drientje zei:
buzzrider zei:
raar om die evolutie gedurende de voorbije twintig jaar te zien
eerst wou iedereen een bos(lang leve de schaamluis)
dan gewoon getrimd
dan een streepje (of brazilian wax denk ik)
en nu een babyvelletje(en ondertussen is de schaamluis zo goed als uitgeroeid)
wie weet lopen we binnen tien jaar met haargel en vlechten in de broek rond(ik denk het niet maar wie weet wat voor geks er nog komen gaat)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


over tien jaar? er zijn mensen die met vlechten in schaamhaar rondlopen, ikzelf wil eigelijk dreadlocks, maar hou het maar bij een hanekam of een hartje.
En waarom??? je moet er toch wat mee... en jah heb mezelf een keer kaalgeschoren maar dat was eens en nooit meer ik ging kapot van de jeuk en was te bang om naar beneden te kijken tijdens et zeiken.
Ik knip het liever kort dan dat ik helemaal kaal ga want niet krabben kan ik echt niet en het staat zo aso om de minuut naar je ballen graaien om te krabben. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
F
Fatal PapercutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Toen ik me daar beneden voor het eerst ging scheren jeukte het ook als een gek. Ik zag dat er nog wat kleine stoppelhaartjes achter waren gebleven en dacht dat die de oorzaak waren, iets met schurend ondergoed en irritatie. Dus toen nogmaals geschoren, nog steeds gemiste haartjes en nog steeds jeuk.

Toen Veet... :openmouth:

Twee weken rondgelopen alsof ik een rodeo cowboy was zeg maar, huid was VUURROOD! :rolleyes: Laten we het er op houden dat de huid op je benen redelijk wat keren dikker is dan balzakhuid.

Aan electrisch scheren en epileren moet je als man zijnde ook niet aan beginnen; wederom de huid is stukken dunner en de kans is groot dat je je zal snijden.

Maar goed, als je begint met scheren jeukt dat, klopt als een bus. Maar hoe vaker je het doet des te minder last je er van zal hebben. En Nivea Aftershave Balsam doet wonderen.

(jeuh, mijn eerste post op DF) :mrgreen:
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik krijg juist jeuk als ik er iets op smeer na het scheren
de enige nabehandeling bij mij is afspoelen met koud water
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gelukkig ben ik gezegend met een fatsoenlijke huid en kan ik me zonder problemen en bultjes en jeuk scheren zonder al te veel poeha. Beetje scheerschuim of geen en dan gewoon onder de douche. :grin: Maar ik had er in het begin wel even last van, en na een tijdje niet meer. Hoe beter je scheermesje ook hoe beter het gaat.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik scheer me down there ook al sinds mensenheugenis, maar heb nooit last van jeuk..Ik gebruik soms een beetje scheerschuim, maar meestal niets, gewoon water...en dan 3-4 per week. Ik denk dat het vooral een het type huid ligt?

En schaamhaar vind ik persoonlijk de slechtste uitvinding van degene die den mensch heeft ontworpen :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."