Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDoperelatie..... Hecht of fake?

Doperelatie..... Hecht of fake?

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik denk dat het wel zou gaan, zolang het recreatief is

ik zou zelf geen vriendin willen die niet blowt en heel af en toe eens een pilletje of een lijntje pakt
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#2
wees dan de eerste om haar te beinvloeden..... :wink:
T
TamaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
In hoeverre kun je spreken van een "echte" relatie met iemand die ook gebruikt? Is het niet zo dat in veel gevallen één van beide partijen gebruikt wordt om samen strafbare feiten mee te plegen? Hierbij bedoel ik dat een van beiden het idee krijgt om strafbare feiten te plegen, om zo met de opbrengsten drugs te kunnen kopen, maar tegelijkertijd ben je erop uit om meer spul toe te eigenen dan je partner. Kortom bestaan er in de gebruikerswereld relaties waarbij het gebruik voorop staat door beiden, maar waarvan een van beiden op slinkse wijze steeds meer en meer toeëigent, en anderen beïnvloedt tot het plegen van strafbare feiten?
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#4
hmmm, lastige vraag.

ik denk dat een relatie met iemand die ook gebruikt kan, en zelfs heel mooi kan zijn....

echter als diefstal en wantrouw (het meer willen dan je partner) in het spel is, praten we niet over een relatie :wink:
T
TamaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Plimu zei:
hmmm, lastige vraag.

ik denk dat een relatie met iemand die ook gebruikt kan, en zelfs heel mooi kan zijn....

echter als diefstal en wantrouw (het meer willen dan je partner) in het spel is, praten we niet over een relatie :wink:
Klik om te vergroten...
Het komt er dus op neer dan een "goede" vriendin van mij momenteel vastzit op verdenking van autodiefstal en zwarttanken. Deze delicten heeft ze met een anderen man gepleegd, die haar min of meer heeft beinvloed. Met deze man trok ze zeer veelvuldig op, dit terwijl ze liet doorschemeren aan de buitenwereld dat ze met mij een relatie had. Van anderen uit de gebruikerswereld hoor ik dat deze man meiden zo inpalmt en hun veel geld in het vooruitzicht stelt door bijvoorbeeld met hem mee te gaan om te tanken, en vervolgens zonder te betalen ervandoor te gaan, en de benzine te verkopen. Als je verslaafd bent doe je veelal alles om aan geld te komen. Vooral als zo'n man je ook nog continue voorziet van wit (hij gebruikt alleen wit, en zij wit en bruin). Maar.......... stiekum pakt hij meer dan dat aan haar toekomt, maar zij zegt er niets van, omdat hij middels autodiefstal en benzinediefstal ervoor zorgt dat er geld is voor bruin. En daar doe je dan gretig aan mee....

Kortom, hoevaak komt het eigenlijk voor dat je je als verslaafde (vrouw of man) laat verleiden door zulke personen? En daar dan zelfs op een gegeven moment verliefd op kunt worden.
D
DidyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik gebruik samen met men vriendin. Eerst waren we "blowmaatjes". En ondertussen hebben we een relatie waarin we altijd samen gebruiken.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#7
vertel je vriendin dat ze die kerel heel snel moet verlaten, neem haar anders even een tijdje in huis tot ze goed clean is. of kill the guy :rock: :tearsofjoy:
T
TamaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Plimu zei:
vertel je vriendin dat ze die kerel heel snel moet verlaten, neem haar anders even een tijdje in huis tot ze goed clean is. of kill the guy :rock: :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Hiermee sla je de spijker op z'n kop.... Hoewel ze steeds volhield dat ze met mij was, leek het er verdomde veel op dat ze samen een relatie hebben/hadden. Voor die autodiefstallen en tanken zitten beiden nu vast. Tegenover mij heeft ze verklaard geen contact meer met hem te willen hebben. Maar ik zit in een tweestrijd. Van zijn moeder hoorde ik dat ze hem vijf brieven heeft gestuurd, zij verklaard dat het er twee zijn geweest. Een om hem te vertellen dat ze ook vastzit, en een om hem te vertellen dat ze niks meer met hem te maken wil hebben. Onlangs belde zijn moeder mij om te vragen of ik nog iets van haar gehoord had. Nadat ze zelf vast was komen te zitten heeft ze zijn moeder gebeld en daarna radiostilte (althans zo gaan de verhalen).
Regelmatig belt ze mij en ik ben ook al twee keer op bezoek geweest bij haar. Misschien dat ze nu toch inziet dat deze kerel heel gevaarlijk voor haar is.... Of gaat ze even vrolijk met hem verder na haar detentie. Probleem is dat ze nogal vatbaar is beinvloed te worden.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een dope relatie kan bijna niet gelijk zijn lijkt mij. Hij/zij altijd maar willen scoren en daar mee bezig zijn en de ander moet lijdzaam toezien hoe ze naar de klote gaan.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#10
0penmindeD zei:
Ik heb een relatie met doop :mrgreen:
Klik om te vergroten...

+1 :grin:
0
0penmindeDLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb een relatie met doop :mrgreen:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tis maar net wat je er van maakt he en hoe je met drugs om gaat allebei. Je kijkt er nogal negatief tegen aan zo te zien, beetje stereotype van drugsgebruikers enzo.

Lees Pikhal voor een positief voorbeeld.
(Ik zoek dan ook een vrouw die wel drugs gebruikt, maar met mate en met verstand. maar dat ze wel drugs gebruikt is toch best belangrijk)
T
TamaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
azgaza zei:
In een relatie waar een of beide (zwaar) verslaafd zijn lijkt het me al flink moeilijk om dat gelijkwaardig te houden. Ik denk niet dat onmogelijk is, maar ik denk dat de liefde sterker moet zijn dan de verslaving (bij een zware verslaving) en dat zie je niet zo heel veel.
Bij recreatief gebruik is samen gebruiken juist wel leuk, maar dat is een totaal andere situatie dan waar jij over vertelt, dat gaat namelijk wel over mensen die flink verslaafd zijn, waar bij een de ander ook manipuleert en dat zie je helaas ook vaak. Ik denk dat ze zo snel mogelijk uit zijn buurt moet als ze vrij komt en het contact afgehouden moet worden tussen hen, anders maakt ze zelf ook geen goede kans er een beetje uit te komen en het is gevaarlijk voor haar.
Klik om te vergroten...
Momenteel zitten beiden gedetineerd. Hij zit al in een open kamp en komt in juli definitief vrij, maar kan nu al ieder weekend op weekendverlof. Zij moet nog tot december. Helaas heeft ze hem met pasen bij zijn moeder thuis gebeld, en dit terwijl ze tegen mij heeft verklaard geen enkel contact meer met hem te willen hebben. Ik kwam de moeder van die jongen vorige week tegen bij het tanken, en deze wist precies dingen te noemen die alleen zij kon weten. Natuurlijk heb ik haar daar mee geconfronteerd, maar ze ontkend natuurlijk alles, en blijf maar volhuden geen contact meer met hem te willen...
Vanaf 3 december, de dag dat zij vrijkomt gaat het spelletje gewoon verder alsof er niks is gebeurd. Ze roept nu wel dat bruin een gepasseerd station is, iets dat ik zelf ook niet geloof want ze is onlangs weer van 25 mg meet omhoog gegaan naar 50 mg, en ze wil niet naar een kliniek. Wat dat laatste betreft: ik heb dan zoiets van meid, jij hebt even niks te willen, als je naar een kliniek moet, dan heb je maar te gaan.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
In een relatie waar een of beide (zwaar) verslaafd zijn lijkt het me al flink moeilijk om dat gelijkwaardig te houden. Ik denk niet dat onmogelijk is, maar ik denk dat de liefde sterker moet zijn dan de verslaving (bij een zware verslaving) en dat zie je niet zo heel veel.
Bij recreatief gebruik is samen gebruiken juist wel leuk, maar dat is een totaal andere situatie dan waar jij over vertelt, dat gaat namelijk wel over mensen die flink verslaafd zijn, waar bij een de ander ook manipuleert en dat zie je helaas ook vaak. Ik denk dat ze zo snel mogelijk uit zijn buurt moet als ze vrij komt en het contact afgehouden moet worden tussen hen, anders maakt ze zelf ook geen goede kans er een beetje uit te komen en het is gevaarlijk voor haar.
T
TamaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wacky zei:
Tis maar net wat je er van maakt he en hoe je met drugs om gaat allebei. Je kijkt er nogal negatief tegen aan zo te zien, beetje stereotype van drugsgebruikers enzo.

Lees Pikhal voor een positief voorbeeld.
(Ik zoek dan ook een vrouw die wel drugs gebruikt, maar met mate en met verstand. maar dat ze wel drugs gebruikt is toch best belangrijk)
Klik om te vergroten...
Ik kijk er helemaal negatief tegenaan. Waar ik wel negatief tegenop kijk is dat ze ondanks ontkennen toch contact blijft houden met die man. Hij is zowat vaste klant bij de rechtbank in Maastricht en het Hoger Gerechtshof in Den Bosch, dat ze hem bijna gaan tutoyeren als hij weer eens moet voorkomen. Goed, zelf rook en drink ik niet, en gebruik dus niets van verdovende middelen. Dat zij wel gebruikt/gebruikte was/is voor mij geen probleem. Waar ik wel een probleem mee heb is dat er crimminaliteit aan te pas moet komen om te kunnen gebruiken. Aan de andere kant doet het mij ontzettend veel pijn als ik haar hoor zeggen dat ze eruit wil, en dat ze het niet meer trekt in de gevangenis. Terwijl ik aan de andere kant ook weer zoiets heb van "had gewoon naar mij geluisterd, en die gast een trap onder z'n kloten gegeven, dan zat je er nou niet". Een ander probleem is dat ze gewoon contact zoekt met hem, terwijl ze tegen mij, haar zusje en haar moeder zegt geen contact meer met hem te willen. Dan pas sta je echt machteloos.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."