"ArieKanariE zei:
van 25 naar 50 mg gaan is echt niet zo heftig qua uitwerking als het klinkt hoor.
Ze zal er hoogstwaarschijnlijk geen of amper extra roes van krijgen. methadon geeft in feite al bijna geen roes invergelijking met andere opiaten.
En niet slapen is een crime, omlaag gaan in methadon heeft vaker als (tijdelijke) bijwerking slapeloosheid... En voor iemand die altijd dope heeft gebruikt en dus altijd wel geslapen heeft, kan net dat beetje een enorm verschil zijn.
Het zegt natuurlijk wel wat over haar motivatie om af te kicken ... Samen met de dingen uit je andere topic zegt dat vooral dat die motivatie er gewoon niet is imho
Ik vraag me dus vooral af in hoeverre ze zelf wel gemotiveerd is om niet te gebruiken, als ze dat niet is zal ze natuurlijk direct na vrijlating weer lekker aan de dope gaan.
Je kunt mensen nu eenmaal amper dwingen.
Je kan hooguit je eigen conclusies erbij trekken, als mensen ondanks alle hulp die je ze wil bieden toch hun eigen weg willen blijven gaan, een weg waar jij overduidelijk niets mee hebt ..
sterkte
Klik om te vergroten...
Dit is nou net dat gene waar ik tegenaan hik. Overigens heb ik een een ander topic een fout gemaakt. Ze had geen 100 mg, maar 50 mg. Dus ze is nu weer terug bij het begin.
Volgens haar MMD'er is ze wel gemotiveerd, want ze heeft vrijwillig ingestemd met een trajectplan. Intussen is ook de datum van haar vrijlating bekend: begin december.
Iedere week ga ik bij haar op bezoek, en zie iedere week wel hoe beter ze eruit ziet. Maar als ik al hoor dat ze straks naar het CAD wil voor onderhoudsdoses Meet, dan bekruipt mij het angstige gevoel van dat ze eigenlijk helemaal niet wil, en dat het hele circus weer opnieuw begint. Ook al roept ze nu dat bruin een gepasseert station is, en dat ze slechts nu en dan een basepijp wil roken.
Dat drugsgebruiekers goede toneelspelers kunnen zijn si alom bekend. Maar als ik haar bijvoorbeeld vertel over een mishandeling van een vriendin van haar (ook gebruikster) wil ze er niks van horen, want ze wil zich losmaken van het wereldje. Een van haar dealers woont naast mij, en zijn vriendin heeft een paar weken terug een ernstig autoongeluk gehad. Ook daar wil ze niks van weten, en wordt kwaad als ik haar dan vertel dat ik met hem gesproken heb. Ze wil gewoon niks weten over het wereldje, en wil zich naar eigen zeggen losmaken ervan.
Via via hoor ik van mensen uit de scène dat ze bepaalde mensen op bezoek laat komen die haar dope brengen. Ik neem zo'n info ter kennisname aan, want ze heeft maar een bezoekmoment per week. en dan ben ik de enigste die haar bezoekt.
Alles wat ze mij verteld is de waarheid, want ik heb regelmatig contact met haar MMD'er en persoonlijk PIW'er, en die koppelen mij steeds de juistheid van haar aan mij verstrekte informatie terug. Volgens planning zou de afdeling MMD haar begeleiden na detentie: helpen met woonruimte, geld etc. Nu is een afdelingsgenootje onlangs vrijgelaten, en voor haar zou een woning geregeld worden. Echter bij vrijlating stond deze gewoon met haar hebben en houden op straat. Hiervan is ze best wel geschrokken. Nu is ze dubbel zo bang dat het ook zo zal vergaan, terwijl ze al de status van Z.V.W.O.V.P. had.
Wat ook opmerkelijk is dat ze mij waarschuwt voor de persoon met wie ze de strafbare feiten heeft gepleegd. IK moet uitkijken voor hem, want hij zou het op mij gemunt hebben omdat ik in een verklaring iets zou hebben gezegd waardoor hij vast is komen te zitten.
Maar tegelijkertijd wil ze met hem niks meer te maken hebben, want hij zou haar aangezet hebben tot de misdrijven waar ze nu voor vastzit, en dit alles onder invloed van die "klote drugs" zei ze vorige week.
Zelf denk ik weleens dat ze WEL gemotiveerd is om af te kicken, nu ze heeft ingezien dat het gebruik haar in deze positiie gebracht heeft, maar desgemotiveerd raakt van alle tegenslagen die ze te verwerken krijgt en heeft gekregen. Eerst zou haar voorlopige invrijheidstelling eind augustus zijn, maar nu kreeg ze te horen dat het december zou worden etc.
Dit is in vogelvlucht zo een beetje de positie waarin ze verkeerd. Zelf denk ik dat ze terug is naar 50 mg omdat de afbouw naar 25 mg toch wel erg snel is gegaan, te snel eigenlijk en ik heb ooit ergens gelezen dat je bij 25 mg op een wel erg kritieke fase terecht bent gekomen, en dat haar terugkeer naar 50 mg een soort van noodmaatregel is om haar die push te geven naar een leven zonder bruin. Aan de andere kant... het duurt nog lang eer het december is, er kan nog veel gebeuren."
In: Van 50mg naar 25 mg en weer terug naar 50mg methadon
1-1-2024