Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTransgenders

Transgenders

85 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Marla Singer zei:
Iran staat zelfs bekend om HET land om zo'n operatie uit te laten voeren. De beste en meest ervaren transgender-chirurgen heb je daar.... Dat er dan nu pas - 25 jaar later dus - ook eens een keertje vrouwen in de regering mogen, maakt het voor mij alleen maar nog typischer.
Klik om te vergroten...

misschien is hun gedachte dat het beter is om mensen om te bouwen dan travestiet te laten...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lauu zei:
Marla Singer zei:
Iran staat zelfs bekend om HET land om zo'n operatie uit te laten voeren. De beste en meest ervaren transgender-chirurgen heb je daar.... Dat er dan nu pas - 25 jaar later dus - ook eens een keertje vrouwen in de regering mogen, maakt het voor mij alleen maar nog typischer.
Klik om te vergroten...

misschien is hun gedachte dat het beter is om mensen om te bouwen dan travestiet te laten...
Klik om te vergroten...

Ik heb begrepen dat de Islam gendysforie gewoon erkent als psychische aandoening en het accepteert dat mensen daarom een geslachtsverandering willen ondergaan. Echter, seks tussen twee dezelfde geslachten - homoseksualiteit dus - ziet de Islam daar als iets onnatuurlijks en dus is dat wel weer verboden en staat er zelfs de doodstraf op! :openmouth:

Zo zijn er dus homoseksuelen in Iran die een geslachtsoperatie ondergaan, met slechts als reden om dan toch nog seks te kunnen hebben met mannen, zonder dat ze hoeven te vrezen voor hun leven. Zo'n operatie wordt daar dus namelijk al vrij makkelijk gedaan. Dat ze na een hun operatie wel al hun rechten als man zullen verliezen en dus o.a. een hoofddoek moeten dragen, niet mogen stemmen etc., nemen ze - in ruil voor hun leven - dus voor lief. Heftig he?
Er is ook een (bekroonde) documentaire over transgenders in Iran gemaakt (de Birthday), ik wil die zeker wel gaan zien!!
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#3
ExceptionalInsight zei:
Rabbithole zei:
Niemand zei dus dat hij homo was, maar dat betekent niet dat ze er niet waren - evenals met mensen met genderdysforie.
Klik om te vergroten...
Maar is dit wel zo? Ik bedoel, is het geen product van de maatschappij? Een soort luxeprobleem. Iets dat zich ontwikkelt omdat we zoveel keus hebben in alles dat we onszelf gentoxisch denken. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat bosjesmannen in afrika dit soort problemen hebben. Dat kan een gebrek aan empathisch vermogen zijn, dan ben ik heel benieuwd of iemand daar een goed verhaal voor heeft. En dat we onszelf die neurologische ziekten aanpraten moet je misschien met een lading zout nemen, maar lach het niet meteen weg.
Klik om te vergroten...

Homoseksualiteit en extreem tegenslachtig gedrag komt ook bij andere zoogdieren voor. Ik denk dus niet dat het volledig samenhangt met de tegenwoordige maatschappij.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Marla Singer zei:
Lauu zei:
Marla Singer zei:
Iran staat zelfs bekend om HET land om zo'n operatie uit te laten voeren. De beste en meest ervaren transgender-chirurgen heb je daar.... Dat er dan nu pas - 25 jaar later dus - ook eens een keertje vrouwen in de regering mogen, maakt het voor mij alleen maar nog typischer.
Klik om te vergroten...

misschien is hun gedachte dat het beter is om mensen om te bouwen dan travestiet te laten...
Klik om te vergroten...

Ik heb begrepen dat de Islam gendysforie gewoon erkent als psychische aandoening en het accepteert dat mensen daarom een geslachtsverandering willen ondergaan. Echter, seks tussen twee dezelfde geslachten - homoseksualiteit dus - ziet de Islam daar als iets onnatuurlijks en dus is dat wel weer verboden en staat er zelfs de doodstraf op! :openmouth:

Zo zijn er dus homoseksuelen in Iran die een geslachtsoperatie ondergaan, met slechts als reden om dan toch nog seks te kunnen hebben met mannen, zonder dat ze hoeven te vrezen voor hun leven. Zo'n operatie wordt daar dus namelijk al vrij makkelijk gedaan. Dat ze na een hun operatie wel al hun rechten als man zullen verliezen en dus o.a. een hoofddoek moeten dragen, niet mogen stemmen etc., nemen ze - in ruil voor hun leven - dus voor lief. Heftig he?
Er is ook een (bekroonde) documentaire over transgenders in Iran gemaakt (de Birthday), ik wil die zeker wel gaan zien!!
Klik om te vergroten...

Interessant zeg, dat had ik echt nooit verwacht. Zo zie je maar weer dat we niet alleen veel vooroordelen over genderdysforie hebben, maar ook over de islam.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kijk deze docu maar eens, gaat over dit onderwerp
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/i ... 071030.asf
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben een trein, in een mensen lichaam.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oom Klaas zei:
Ik ben een trein, in een mensen lichaam.
Klik om te vergroten...
Zal flink wat kosten zo'n operatie, begin maar vast met sparen :)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#8
ExceptionalInsight zei:
Oom Klaas zei:
Ik ben een trein, in een mensen lichaam.
Klik om te vergroten...
Zal flink wat kosten zo'n operatie, begin maar vast met sparen :)
Klik om te vergroten...

The Six Million Dollar Man. :grin:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9


Of een dolfijn i.p.v. trein... :mrgreen:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die aflevering was best wel geniaal.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deranged zei:
Die aflevering was best wel geniaal.
Klik om te vergroten...

Redelijk. :grin: Dat is toch ook de aflevering dat Kyle een negroïde basketbalspeler van 2 meter wil worden?
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb niets tegen transgenders, wel tegen Pak Suiker.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hehe, zoals plantenbak al eerder aangaf, ik heb totaal niets tegen trans mensen maar laat ze aub niet vergeten dat ze jongen/meisje zijn zolang ze nog niet geopereerd zijn. Dat is de fout die Pak Suiker maakte, als iemand haar een 'hij' noemde nam ze dat zo hoog op. Accepteer gewoon dat er nou eenmaal mensen zijn die jou zien zoals je bent, niet zoals je wil zijn.

Verder denk ik dat Pak Suiker therapie nodig heeft. Ergens zit er iets niet goed in het koppie.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Uit hersenonderzoeken blijkt dat er in de hersenen, in de hypothalamus, een gedeelte is dat seksebepalend is. Bij transseksuelen is dit gedeelte precies tegenovergesteld aan het biologische geslacht dat ontwikkeld is.
De diagnose is niet eenvoudig. Ten eerste wordt onderzocht of er sprake is van interseksualiteit of een psychische aandoening, bijvoorbeeld een stoornis van de lichaamsbeleving of schizofrenie. Ook moet worden uitgesloten dat de persoon alleen streeft naar de maatschappelijke voordelen die een andere sekse zou kunnen bieden, of een schijnoplossing voor niet-aanvaarde homoseksualiteit. Verder moet er sprake zijn van ernstig lijden en sociale problemen tussen de persoon en de omgeving.
Suiker zit momenteel nog in het proces van de diagnose. Ze heeft de eerste reeks onderzoeken nu achter de rug en als ze de tweede reeks ook doorkomt, dan kan worden gestart met de hormoonbehandeling.

Ik ken zelf ook vier "ex-mannen". Deze zijn allemaal al lang hoog en breed volwassen en de 40 gepasseerd. Twee hebben een totale geslachtsverandering ondergaan, de andere twee (nog) niet. Toch zijn het alle vier in mijn ogen toch echt vrouwen, alleen verpakt in een iets ander jasje. Hoewel bij sommigen de operatie echt goed uitpakt, je kunt toch altijd nog de mannelijke trekken er wel in terugzien. Dat maakt voor mij niks uit, ik vind iemands inside sowieso toch het allerbelangrijkst. Dat vertelt namelijk pas echt wie en wat iemand is! Dat Suiker een mannelijk lichaam heeft, wil dus niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk een man IS!
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind niet dat het normaal is, maar mensen zijn nou een keer niet normaal, en we hebben allemaal andere eigenaardigheden. Sommige wat meer afwijkend van de norm of opvallend dan andere, maar dat maakt niet uit. Deze eigenaardigheid is niet gevaarlijk voor de samenlevening, dus Ik gun transsexuelen hun eigenaardigheid zonder problemen. (Of de behandelingen door het ziekenfonds betaald zouden moeten worden is natuurlijk weer een heel ander onderwerp waar ik nog geen mening over heb)

Je moet een beetje openminded proberen te zijn naar elkaar. Ik heb ook een transsexueel ontmoet via dit forum. Als ze het niet verteld had, had ik het niet gezien. Toen ze vertelde transsexueel te zijn merkte ik eerst een fight/flight reactie in mezelf. "Oh shit, hoe kom ik hier vanaf !". Maar direct bedacht ik mezelf dat dit onzin was en ik dat ik openminded moest zijn. Ik ben ermee verder gaan praten, en het was een geweldig persoon. Wat triggerde dan die flight/fight reactie ? Onbegrip misschien, maar ik denk dat dat nog wel mee valt, ik ben niet snel bang van dingen die ik niet begrijp. Deels schaamte, dat ik het niet gezien had en haar eigenlijk zelfs een beetje een lekker ding vond, en daarmee ook gelijk angst, direct denk je aan hoe zou iemand je voor de gek zou kunnen houden. (En dan kom ik dus weer op een punt waar ik nog niet uit ben, zou ik sex/relatie kunnen hebben met een transsexueel waaraan je het niet ziet of merkt, die eigenlijk heeft wat een vrouw heeft, behalve dat je weet dat dit niet altijd zo geweest is. Mijn gevoel zegt nog steeds duidelijk nee, maar mijn verstand probeert nog de zin / onzin daarvan te zoeken.)

Wel is het een groot verschil hoe de transsexueel er zelf mee omgaat. De dame in kwestie waar ik het net over had, was blijkbaar tevreden genoeg met zichzelf om in normale kleding als normale vrouw door het leven te kunnen gaan in plaats van extravagant en provocerend te zijn. (met uitzondering van het weekend soms, maar wie doet er nou niet eens gek in het weekend) Wanneer je wel voor extravagant en provocerent gaat, dan maak je het natuurlijk veel moeilijker voor anderen om nog openminded en begripvol te reageren. Natuurlijk zit daar ook weer een hele psychologische verklaring achter die te maken heeft met het niet geaccepteerd worden of denken te worden, maar het zou transsexuelen (maar eigenlijk ook extravagante homos, of gewoon mensen die hun hele smoel vol tatoos en piercings hebben) waarschijnlijjk goed doen dat zelf in te zien en misschien te proberen zich niet zo provocerend te gedragen. Niet voor anderen, maar voor henzelf.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind het jammer van die censuur op posts. Ik dacht namelijk dat dit geen Amerika was.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ken persoonlijk drie 'transgenders' vrij goed, een is een goede vriendin die nog vlak vóór de hormoon behandeling zit; ze zit nu in de fase waar in ze moet proberen als vrouw te leven om voor zichzelf te bevestigen dat de uiteindelijke operatie echt is wat zij wil, en zo te zien is dat wel echt zo. Zij is mentaal gewoon echt een meisje, daar twijfel ik geen moment aan. Haar hele gedrag, houding, manier van denken is gewoon duidelijk vrouwelijk. De psychologen waar bij ze daar nu ook loopt zijn er ook al vrij zeker van dat ze inderdaad waarschijnlijk al vrij snel met hormonen kan beginnen en ik hoop voor haar dat het allemaal gaat lukken; ze is nog jong (pas 1:sunglasses: dus de verandering kan heel mooi gaan lukken. Ik behandel haar gewoon als een vrouw, ik trek er geen twijfels bij en accepteer dat zij een vrouw is die nu helaas nog opgesloten zit in een mannenlichaam; en dat het inderdaad het beste is dat gewoon aan te passen aan wie zij toch echt van binnen is.

Ik zie deze mensen wél gewoon als vrouwen, ze mogen dan xy zijn, hun hersens zijn vrouwelijk en zij identificeren zich zo en ik zal dergelijke mensen gewoon altijd hetzelfde behandelen als een xx geboren vrouw. Dus ondanks dat de biologisch wel anders zijn dan een 'gewone' geboren vrouw zal ik dat onderscheid zelf niet maken.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik geloof best wel dat iemand voor zijn/haar gevoel in het verkeerde lichaam geboren wordt en daarom een ander geslacht wilt zijn. Het lijkt me voor zo'n persoon vervelend om niet 'volwaardig' als een vrouw gezien te worden, maar het is niet anders dan dat veel mensen daar anders tegenaan kijken.

Ik kan een vrouw die als man geboren is ook nooit zien als een 'echte' vrouw. Ik zie ze nou eenmaal als een man met vrouwenkleren en ik zal diegene ook best aanspreken met 'ze/zij' als ze dat wilt maar het blijft voor mij altijd een man.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb niks tegen transgenders. Ik ken er geeneen persoonlijk en ik weet er ook niet heel veel van en heb daar ook geen behoefte aan, maar ieder heeft het recht om zijn of haar eigen keuzes te maken. Wat je doet met je lichaam moet je allemaal zelf weten.

Het probleem bij Pak Suiker was dat hij het zich allemaal zo aantrok, zich daarbij zo over-emotioneel opstelde, dat ik er moe van werd. Dat hij een vrouw wilt zijn, sure. Moet ie zelf weten, maar z'n karakter en drang om bevestiging kan ik niet zo goed tegen.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Andrew zei:
Ik heb niets tegen transgenders, wel tegen Pak Suiker.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."