#1
Pak Suiker needs to man up. ![:wink:]()
plantenbak zei:Ik heb nergens gezegd dat ik geslachtsverandering afkeur.Rabbithole zei:Ik ben het wel met je eens dat een transseksueel niet hetzelfde is als een vrouw. Dus in die zin heb je zeker gelijk ja, er is zeker een onderscheid. Maar ze is niet de eerste, en als geslachtsverandering haar gelukkig maakt moet ze dat zeker doen. Alhoewel dat haar inderdaad niet exact hetzelfde maakt als iemand die geboren is als vrouw.
Maar 1 ; dit heeft hij nog niet gehad (toch ? ) en 2 ; al heeft hij dit gehad dan kan je nog niet ontkennen dat je als man geboren bent en kunstmatig een "soort van vrouw" bent geworden.
En niet doen of je altijd al een vrouw bent geweest, want dan kom je weer bij me andere reply uit :
-
Want als je de waarheid niet kan accepteren en je eigen leugens gaat leven, zul je hier vaak tegenaan lopen... en hard ook.
Kijk maar naar die trip die Drientje als voorbeeld gaf, Je kan het nog zo ver weg stoppen als je wilt maar het komt een keer naar boven. Hij had zich ook echt van kant kunnen maken.
ik ga er nu wel ff van uit dat het allemaal waar is dat hij heeft gezegd en niet een of andere aandachtspoging was
edit;
nogmaals, ik sta vrij neutraal tegenover zo'n sexchange, als iemand zich er gelukkig door kan voelen vind ik het best maar blijf wel bewust dat je een zo'n operatie heb gehad.
Andrew zei:Ik heb niets tegen transgenders, wel tegen Pak Suiker.
Gemini zei:Ik heb niks tegen transgenders. Ik ken er geeneen persoonlijk en ik weet er ook niet heel veel van en heb daar ook geen behoefte aan, maar ieder heeft het recht om zijn of haar eigen keuzes te maken. Wat je doet met je lichaam moet je allemaal zelf weten.
Het probleem bij Pak Suiker was dat hij het zich allemaal zo aantrok, zich daarbij zo over-emotioneel opstelde, dat ik er moe van werd. Dat hij een vrouw wilt zijn, sure. Moet ie zelf weten, maar z'n karakter en drang om bevestiging kan ik niet zo goed tegen.
Drientje zei:Om heel eerlijk te zijn. Ik heb zo mijn twijfels over die trans shit. Ik heb het vaker met haar erover gehad dat ik het zo raar vond dat ze ineens alles liet vallen (BDSM en nog meer van die shit) en vrouw wilde worden. Ik heb haar in november op Ruigoord ontmoet (toen overduidelijk als jongen) en er is geen woord gevallen over transgender terwijl we uitgebreid over alles hebben gepraat. Ze zat eerst bij een forum, is daar ook weggejouwd en heeft BDSM vaarwel gezegd. Raar want BDSM zit in je en kun je niet onderdrukken. Dat zou hetzelfde zijn als ontkennen dat je man bent (oh hey, wacht, dat is wat ze deed!). Vroeg of laat kom je in de problemen en net als met drugs, je kunt het een tijdje negeren, er komt een moment dat je niet langer ontkennen kunt dat je verslaafd bent en het nodig hebt.
Dat hele vrouw zijn kwam voor mij dus geheel uit de lucht vallen maar ik dacht, hey, ik ken je niet van vroeger en dus neem ik het maar aan maar met twijfels dus. Tot ik een paar weken geleden iemand ontmoette die haar dus nog van vroeger kende en die claimde dat Pak Suiker vroeger een uberDom was (in BDSM een Dominant) en totaal geen vrouwelijke trekjes had.
Persoonlijk denk ik nu dat zij na van dat andere forum af gejouwd te zijn hier allure dacht te maken als meisje. Ergens klopt iets niet in dat koppie wat ook weer overeenkomt met het feit dat als haar trips uitliepen op gruwels (trippen als in zo'n fase zit is sowieso niet goed) en dus de laatste keer zelfmoord wilde plegen (wat ook weer overeenkomt met kortsluiting ergens in de grijze cellen).
Just my 2 cents.
Marla Singer zei:Gemini zei:Ik heb niks tegen transgenders. Ik ken er geeneen persoonlijk en ik weet er ook niet heel veel van en heb daar ook geen behoefte aan, maar ieder heeft het recht om zijn of haar eigen keuzes te maken. Wat je doet met je lichaam moet je allemaal zelf weten.
Het probleem bij Pak Suiker was dat hij het zich allemaal zo aantrok, zich daarbij zo over-emotioneel opstelde, dat ik er moe van werd. Dat hij een vrouw wilt zijn, sure. Moet ie zelf weten, maar z'n karakter en drang om bevestiging kan ik niet zo goed tegen.
Ik vind dat als je er maar weinig van weet en er ook geen behoefte aan hebt om je er verder in te verdiepen, je dan eigenlijk ook niet zoveel recht van spreken hebt. Ik denk ook niet dat jij je ook maar enigszins kan voorstellen - of in kan leven - in het feit dat jij als vrouwelijk persoon, gevangen zou zitten in een mannenlichaam. Ik denk wel dat jij in dat geval je het ook ontzettend aan zou trekken en zo graag geaccepteerd zou willen worden.
Depressies, sociale fobieen en suicide komen in verhouding nog altijd vrij vaak voor bij transgenders. Dat "over-emotionele" gedrag van suiker, is dus helemaal niet zo vreemd. Jammer dat jij daar moe van wordt, ik vind dat echter juist een over-emotionele reactie. Tenzij je er echt nachten van wakker hebt gelegen, maar dat betwijfel ik eigenlijk.... Je stelt me teleur, ik had van jou wel wat anders verwacht.
Ik vond 'm ook erg goed, jaWacky zei:Hahaha, "zij moet er rekening mee houden dat wij niet weten wat we zeggen".
Goed bezig.
Dat vraag ik me altijd af bij dat soort parawijven stoornissen. Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want dat is kortzichtigOom Klaas zei:Is transgender zijn ook echt iets wat aangetoond is biologisch gezien,
bepaalde stoffen in hersenen ofzo?
Marla Singer zei:Uit hersenonderzoeken blijkt dat er in de hersenen, in de hypothalamus, een gedeelte is dat seksebepalend is. Bij transseksuelen is dit gedeelte precies tegenovergesteld aan het biologische geslacht dat ontwikkeld is.
De diagnose is niet eenvoudig. Ten eerste wordt onderzocht of er sprake is van interseksualiteit of een psychische aandoening, bijvoorbeeld een stoornis van de lichaamsbeleving of schizofrenie. Ook moet worden uitgesloten dat de persoon alleen streeft naar de maatschappelijke voordelen die een andere sekse zou kunnen bieden, of een schijnoplossing voor niet-aanvaarde homoseksualiteit. Verder moet er sprake zijn van ernstig lijden en sociale problemen tussen de persoon en de omgeving.
Suiker zit momenteel nog in het proces van de diagnose. Ze heeft de eerste reeks onderzoeken nu achter de rug en als ze de tweede reeks ook doorkomt, dan kan worden gestart met de hormoonbehandeling.
Ik ken zelf ook vier "ex-mannen". Deze zijn allemaal al lang hoog en breed volwassen en de 40 gepasseerd. Twee hebben een totale geslachtsverandering ondergaan, de andere twee (nog) niet. Toch zijn het alle vier in mijn ogen toch echt vrouwen, alleen verpakt in een iets ander jasje. Hoewel bij sommigen de operatie echt goed uitpakt, je kunt toch altijd nog de mannelijke trekken er wel in terugzien. Dat maakt voor mij niks uit, ik vind iemands inside sowieso toch het allerbelangrijkst. Dat vertelt namelijk pas echt wie en wat iemand is! Dat Suiker een mannelijk lichaam heeft, wil dus niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk een man IS!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."