Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTransgenders

Transgenders

85 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pak Suiker needs to man up. :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
vode zei:
het heeft het verkeerd aangepakt
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het vooral mee eens.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na het vertrek van Pak Suiker is er een discussie ontstaan over transgenders in het meeting topic. Dit is een van de laatste reacties.

plantenbak zei:
Rabbithole zei:
Ik ben het wel met je eens dat een transseksueel niet hetzelfde is als een vrouw. Dus in die zin heb je zeker gelijk ja, er is zeker een onderscheid. Maar ze is niet de eerste, en als geslachtsverandering haar gelukkig maakt moet ze dat zeker doen. Alhoewel dat haar inderdaad niet exact hetzelfde maakt als iemand die geboren is als vrouw.
Klik om te vergroten...
Ik heb nergens gezegd dat ik geslachtsverandering afkeur.
Maar 1 ; dit heeft hij nog niet gehad (toch ? ) en 2 ; al heeft hij dit gehad dan kan je nog niet ontkennen dat je als man geboren bent en kunstmatig een "soort van vrouw" bent geworden.
En niet doen of je altijd al een vrouw bent geweest, want dan kom je weer bij me andere reply uit :
-
Want als je de waarheid niet kan accepteren en je eigen leugens gaat leven, zul je hier vaak tegenaan lopen... en hard ook.
Klik om te vergroten...

Kijk maar naar die trip die Drientje als voorbeeld gaf, Je kan het nog zo ver weg stoppen als je wilt maar het komt een keer naar boven. Hij had zich ook echt van kant kunnen maken.

ik ga er nu wel ff van uit dat het allemaal waar is dat hij heeft gezegd en niet een of andere aandachtspoging was :wink:


edit;
nogmaals, ik sta vrij neutraal tegenover zo'n sexchange, als iemand zich er gelukkig door kan voelen vind ik het best maar blijf wel bewust dat je een zo'n operatie heb gehad.
Klik om te vergroten...


Wat is jou mening over transgenders en alles daar omheen? Vind je het normaal, of een fase? Ziek in hun hoofd of heb snap je het en ken je iemand die hetzelfde heeft? Jammer van het vertrek van Pak Suiker, het heeft het verkeerd aangepakt maar ik denk wel dat hier een intreressante discussie uit kan vloeien.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Haha, ik heb net m'n reactie geplaatst in het Meeting topic. Ik druk op 'toon nieuwe berichten', en hier is het topic wat ik net voorstelde. :)
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb niets tegen transgenders, wel tegen Pak Suiker.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hehe, zoals plantenbak al eerder aangaf, ik heb totaal niets tegen trans mensen maar laat ze aub niet vergeten dat ze jongen/meisje zijn zolang ze nog niet geopereerd zijn. Dat is de fout die Pak Suiker maakte, als iemand haar een 'hij' noemde nam ze dat zo hoog op. Accepteer gewoon dat er nou eenmaal mensen zijn die jou zien zoals je bent, niet zoals je wil zijn.

Verder denk ik dat Pak Suiker therapie nodig heeft. Ergens zit er iets niet goed in het koppie.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Uit hersenonderzoeken blijkt dat er in de hersenen, in de hypothalamus, een gedeelte is dat seksebepalend is. Bij transseksuelen is dit gedeelte precies tegenovergesteld aan het biologische geslacht dat ontwikkeld is.
De diagnose is niet eenvoudig. Ten eerste wordt onderzocht of er sprake is van interseksualiteit of een psychische aandoening, bijvoorbeeld een stoornis van de lichaamsbeleving of schizofrenie. Ook moet worden uitgesloten dat de persoon alleen streeft naar de maatschappelijke voordelen die een andere sekse zou kunnen bieden, of een schijnoplossing voor niet-aanvaarde homoseksualiteit. Verder moet er sprake zijn van ernstig lijden en sociale problemen tussen de persoon en de omgeving.
Suiker zit momenteel nog in het proces van de diagnose. Ze heeft de eerste reeks onderzoeken nu achter de rug en als ze de tweede reeks ook doorkomt, dan kan worden gestart met de hormoonbehandeling.

Ik ken zelf ook vier "ex-mannen". Deze zijn allemaal al lang hoog en breed volwassen en de 40 gepasseerd. Twee hebben een totale geslachtsverandering ondergaan, de andere twee (nog) niet. Toch zijn het alle vier in mijn ogen toch echt vrouwen, alleen verpakt in een iets ander jasje. Hoewel bij sommigen de operatie echt goed uitpakt, je kunt toch altijd nog de mannelijke trekken er wel in terugzien. Dat maakt voor mij niks uit, ik vind iemands inside sowieso toch het allerbelangrijkst. Dat vertelt namelijk pas echt wie en wat iemand is! Dat Suiker een mannelijk lichaam heeft, wil dus niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk een man IS!
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind niet dat het normaal is, maar mensen zijn nou een keer niet normaal, en we hebben allemaal andere eigenaardigheden. Sommige wat meer afwijkend van de norm of opvallend dan andere, maar dat maakt niet uit. Deze eigenaardigheid is niet gevaarlijk voor de samenlevening, dus Ik gun transsexuelen hun eigenaardigheid zonder problemen. (Of de behandelingen door het ziekenfonds betaald zouden moeten worden is natuurlijk weer een heel ander onderwerp waar ik nog geen mening over heb)

Je moet een beetje openminded proberen te zijn naar elkaar. Ik heb ook een transsexueel ontmoet via dit forum. Als ze het niet verteld had, had ik het niet gezien. Toen ze vertelde transsexueel te zijn merkte ik eerst een fight/flight reactie in mezelf. "Oh shit, hoe kom ik hier vanaf !". Maar direct bedacht ik mezelf dat dit onzin was en ik dat ik openminded moest zijn. Ik ben ermee verder gaan praten, en het was een geweldig persoon. Wat triggerde dan die flight/fight reactie ? Onbegrip misschien, maar ik denk dat dat nog wel mee valt, ik ben niet snel bang van dingen die ik niet begrijp. Deels schaamte, dat ik het niet gezien had en haar eigenlijk zelfs een beetje een lekker ding vond, en daarmee ook gelijk angst, direct denk je aan hoe zou iemand je voor de gek zou kunnen houden. (En dan kom ik dus weer op een punt waar ik nog niet uit ben, zou ik sex/relatie kunnen hebben met een transsexueel waaraan je het niet ziet of merkt, die eigenlijk heeft wat een vrouw heeft, behalve dat je weet dat dit niet altijd zo geweest is. Mijn gevoel zegt nog steeds duidelijk nee, maar mijn verstand probeert nog de zin / onzin daarvan te zoeken.)

Wel is het een groot verschil hoe de transsexueel er zelf mee omgaat. De dame in kwestie waar ik het net over had, was blijkbaar tevreden genoeg met zichzelf om in normale kleding als normale vrouw door het leven te kunnen gaan in plaats van extravagant en provocerend te zijn. (met uitzondering van het weekend soms, maar wie doet er nou niet eens gek in het weekend) Wanneer je wel voor extravagant en provocerent gaat, dan maak je het natuurlijk veel moeilijker voor anderen om nog openminded en begripvol te reageren. Natuurlijk zit daar ook weer een hele psychologische verklaring achter die te maken heeft met het niet geaccepteerd worden of denken te worden, maar het zou transsexuelen (maar eigenlijk ook extravagante homos, of gewoon mensen die hun hele smoel vol tatoos en piercings hebben) waarschijnlijjk goed doen dat zelf in te zien en misschien te proberen zich niet zo provocerend te gedragen. Niet voor anderen, maar voor henzelf.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vind het jammer van die censuur op posts. Ik dacht namelijk dat dit geen Amerika was.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ken persoonlijk drie 'transgenders' vrij goed, een is een goede vriendin die nog vlak vóór de hormoon behandeling zit; ze zit nu in de fase waar in ze moet proberen als vrouw te leven om voor zichzelf te bevestigen dat de uiteindelijke operatie echt is wat zij wil, en zo te zien is dat wel echt zo. Zij is mentaal gewoon echt een meisje, daar twijfel ik geen moment aan. Haar hele gedrag, houding, manier van denken is gewoon duidelijk vrouwelijk. De psychologen waar bij ze daar nu ook loopt zijn er ook al vrij zeker van dat ze inderdaad waarschijnlijk al vrij snel met hormonen kan beginnen en ik hoop voor haar dat het allemaal gaat lukken; ze is nog jong (pas 1:sunglasses: dus de verandering kan heel mooi gaan lukken. Ik behandel haar gewoon als een vrouw, ik trek er geen twijfels bij en accepteer dat zij een vrouw is die nu helaas nog opgesloten zit in een mannenlichaam; en dat het inderdaad het beste is dat gewoon aan te passen aan wie zij toch echt van binnen is.

Ik zie deze mensen wél gewoon als vrouwen, ze mogen dan xy zijn, hun hersens zijn vrouwelijk en zij identificeren zich zo en ik zal dergelijke mensen gewoon altijd hetzelfde behandelen als een xx geboren vrouw. Dus ondanks dat de biologisch wel anders zijn dan een 'gewone' geboren vrouw zal ik dat onderscheid zelf niet maken.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik hou ook niet van Ian Curtis.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
towlie1980 zei:
Het is de geest dat belangrijk is.
Als je jezelf een vrouw voelt vanbinnen ben je ook een vrouw.
Klik om te vergroten...
Nee, want dan hangen er kloten tussen je benen en dat maakt je een man.

Man de; m -nen; -netje 1 mens vh mannelijk geslacht
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lullig voor je als je een paar honderd jaar geleden als transseksueel geboren werd, toen hadden ze namelijk nog geen chirurgen die van een pik een kut konden maken en andersom.
Dus waarschijnlijk waren er toen ook geen transseksuelen omdat het toen nog gewoon niet bestond/mogelijk was om je om te laten bouwen.

Ik vind dat je het gewoon moet doen met het lichaam wat je gekregen hebt tijdens de geboorte ook al voel je jezelf een meisje terwijl je een jongen bent.
kwestie van accepteren.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#14
In het geval van daadwerkelijk gediasnosticeerde genderdysforie is zo iemand van binnen wel degelijk een vrouw. Van buiten zal het altijd wat lastig blijven ja, dan komt het op de omgeving van de desbetreffende persoon aan of hij/zij geaccepteerd wordt. Of dit bij Pak Suiker exact het geval is of dat hij/zij gewoon psychisch in de war is, weet ik niet. Zoals ik al zei heeft het verhaal van Drientje wel wat vragen bij me opgeroepen, maar ik wil niet te snel oordelen. Wel vind ik dat jullie gelijk hebben qua lompe reacties en vervolgens het niet willen aangaan van een discussie, dat is inderdaad enorm irritant.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flaffie zei:
Lullig voor je als je een paar honderd jaar geleden als transseksueel geboren werd, toen hadden ze namelijk nog geen chirurgen die van een pik een kut konden maken en andersom.
Dus waarschijnlijk waren er toen ook geen transseksuelen omdat het toen nog gewoon niet bestond/mogelijk was om je om te laten bouwen.

Ik vind dat je het gewoon moet doen met het lichaam wat je gekregen hebt tijdens de geboorte ook al voel je jezelf een meisje terwijl je een jongen bent.
kwestie van accepteren.
Klik om te vergroten...

Vind je dan ook dat bijvoorbeeld een homoseksuele man maar moet accepteren dat hij op een vrouw hoort te vallen, ook al zijn zijn gevoels anders? Dat is net zoiets. Ik vind je wel heel erg kortzichtig. Het is, zoals Marla al aangaf, wetenschappelijk bewezen dat zo iemand qua hersens/geest wel degelijk tot een ander geslacht kan behoren.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rabbithole zei:
Vind je dan ook dat bijvoorbeeld een homoseksuele man maar moet accepteren dat hij op een vrouw hoort te vallen, ook al zijn zijn gevoels anders? Dat is net zoiets. Ik vind je wel heel erg kortzichtig. Het is, zoals Marla al aangaf, wetenschappelijk bewezen dat zo iemand qua hersens/geest wel degelijk tot een ander geslacht kan behoren.
Klik om te vergroten...

Een homo hoeft zich niet om te laten bouwen om zich prettig te voelen met het lichaam waar hij inzit.
Dus dat is niet net zoiets, dat is totaal iets anders.
Ik had het erover dat je je lichaam moet accepteren zoals die is, dat betekent dat je moet accepteren dat je niet van het andere geslacht bent.
Dat deden ze vroeger toch ook?!
Ik geloof best dat iemand zich heel onprettig voelt als hij zich eigenlijk een vrouw voelt.
Ik heb niks tegen transseksuelen maar ik heb er wel een mening over.
Zelfde geldt voor homoseksuelen, Mijn neef is homo, prima gast alleen dat hij andere mannen in de kont neukt vind ik toch wel behoorlijk ranzig.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flaffie zei:
Mijn neef is homo, prima gast alleen dat hij andere mannen in de kont neukt vind ik toch wel behoorlijk ranzig.
Klik om te vergroten...
Dan moet je het misschien niet zo plastisch verwoorden :)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flaffie zei:
Rabbithole zei:
Vind je dan ook dat bijvoorbeeld een homoseksuele man maar moet accepteren dat hij op een vrouw hoort te vallen, ook al zijn zijn gevoels anders? Dat is net zoiets. Ik vind je wel heel erg kortzichtig. Het is, zoals Marla al aangaf, wetenschappelijk bewezen dat zo iemand qua hersens/geest wel degelijk tot een ander geslacht kan behoren.
Klik om te vergroten...

Een homo hoeft zich niet om te laten bouwen om zich prettig te voelen met het lichaam waar hij inzit.
Dus dat is niet net zoiets, dat is totaal iets anders.
Ik had het erover dat je je lichaam moet accepteren zoals die is, dat betekent dat je moet accepteren dat je niet van het andere geslacht bent.
Dat deden ze vroeger toch ook?!
Ik geloof best dat iemand zich heel onprettig voelt als hij zich eigenlijk een vrouw voelt.
Ik heb niks tegen transseksuelen maar ik heb er wel een mening over.
Zelfde geldt voor homoseksuelen, Mijn neef is homo, prima gast alleen dat hij andere mannen in de kont neukt vind ik toch wel behoorlijk ranzig.
Klik om te vergroten...

Het gaat niet om de vergelijking ombouwen, het gaat om de vergelijking je niet prettig te voelen met degene waarvan men verwacht dat je die bent. In die zin zou een homo dus ook zijn gevoelens moeten ontkennen en maar accepteren dat men verwacht dat hij op een vrouw valt. Het is niet zo eenvoudig als jij beweert, dat het een kwestie van accepteren is - het is iets dat in je hersens zit. En "vroeger konden ze dat toch ook?" is geen argument, vroeger waren er zogenaamd ook geen homo's, omdat die werden geëxecuteerd als ze voor hun ware identiteit uitkwamen. Niemand zei dus dat hij homo was, maar dat betekent niet dat ze er niet waren - evenals met mensen met genderdysforie.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rabbithole zei:
Niemand zei dus dat hij homo was, maar dat betekent niet dat ze er niet waren - evenals met mensen met genderdysforie.
Klik om te vergroten...
Maar is dit wel zo? Ik bedoel, is het geen product van de maatschappij? Een soort luxeprobleem. Iets dat zich ontwikkelt omdat we zoveel keus hebben in alles dat we onszelf gentoxisch denken. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat bosjesmannen in afrika dit soort problemen hebben. Dat kan een gebrek aan empathisch vermogen zijn, dan ben ik heel benieuwd of iemand daar een goed verhaal voor heeft. En dat we onszelf die neurologische ziekten aanpraten moet je misschien met een lading zout nemen, maar lach het niet meteen weg.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#20
ExceptionalInsight zei:
Flaffie zei:
Mijn neef is homo, prima gast alleen dat hij andere mannen in de kont neukt vind ik toch wel behoorlijk ranzig.
Klik om te vergroten...
Dan moet je het misschien niet zo plastisch verwoorden :)
Klik om te vergroten...

Misschien iets te grof maar als ik het wat softer verwoord komt het toch op hetzelfde neer.
:P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."