Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHuistarts, of niet..?

Huistarts, of niet..?

20 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hee,

Ik heb een vraag over mijn gezondheid, en ik weet dat jullie geen doktoren zijn, maar alsnog, misschien is het voor iemand herkenbaar?
Ik ben al zo'n 2 maanden verkouden. Het begon met gewoon verkouden zijn, niezen etc.
Later moest ik erg hoesten..viel eerst wel mee.. maar het werd erger. Ik had zo'n slijmhoestje..
Nu is dat voorbij en heb ik zo'n droge hoest zeg maar. (volg je me nog?) en ik krijg pijn in me rug.
Gister viel dat nog mee, maar sinds vandaag doet alles zeer.. Als ik me rug draai/beweeg dan heb ik pijn, met ademen heb ik pijn, en gewoon zelfs als ik sta heb ik pijn in me rug en longen..
Ademen doet echt zeer.
En ook nog steeds moet ik erg veel hoesten..

Ik weet niet of ik nou moet denken dat het wel weer overgaat? Want ik hou helemaal niet van de huisarts, ik ga er niet snel heen..
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iets met mijn longen, ik moest morgen een afspraak maken bij de longarts, met spoed. Kon ook niet wachten, dus heb vrij moeten regelen op mijn werk.
Maar goed, das gelukt..
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt als dat je behoorlijk uitgeput bent/overwerkt?.

Geef je lichaam waar het om vraagt, lekker op de bank of in bed gaan liggen, sapjes,vers fruit,lekkere kruidentheetjes, groentesoep en van zo meer, het bekende werk :wink:

En dat dan minstens een week proberen vol te houden. Als het dan nog aanhoudt (of je hebt mijn tip allang uitgevoerd in die maanden,kan ook natuurlijk) zou ik toch maar eens langs de dokter gaan.

Beterschap!
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
ga maar naar de dokter. Je kan een longonsteking hebben, en lijkt me zinloos daar langer mee rond te lopen dan nodig. Of mexicaanse griep, of gewoon stress inderdaad. En in die gevallen ist nog geen ramp dat je bij de dokter komt.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wacky zei:
ga maar naar de dokter. Je kan een longonsteking hebben, en lijkt me zinloos daar langer mee rond te lopen dan nodig.
Klik om te vergroten...
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dan moet ik voor maandag een afspraak maken. Krijg nou ook een raar brommend geluid in mijn keel.. als ik adem, in die luchtpijp..
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Extisi zei:
Dan moet ik voor maandag een afspraak maken. Krijg nou ook een raar brommend geluid in mijn keel.. als ik adem, in die luchtpijp..
Klik om te vergroten...
dat heb ik ook vaak..
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dokter, dat lijkt me wel het meest verstandige. Het feit dat je geluiden maakt die je niet hoort te maken is meestal ook geen goed teken.

Olle
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb ik ook gehad (of iets dat er op lijkt), was echt fucking iritant omdat ik amper kon slapen van het hoesten.
Bij mij ging het vanzelf over maar een bezoekje bij de dokter kan geen kwaad.
Haal iig iets tegen het hoesten zodat je jezelf niet kapot hoest.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
De laatste tijd veel drugs genomen? Dat kan je imuunsysteem behoorlijk naar beneden halen; het omarmt ziektes sneller. Het klinkt niet goed, ik zou maar naar de huisarts gaan.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb wel drugs gebruikt ja. Heb veel jointjes gerookt, af en toe een pilletje en van de week ghb.
Niet gezond, maar ik doe dat wel vaker en het gaat altijd goed eigenlijk.
Maar goed, maandag even naar de dokter. Mijn rug en longen zijn zo pijnlijk.
Ik heb al antibiotica gehad, 2 keer.. en het helpt gewoon niet.
Bedankt voor de reacties.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#12
Extisi zei:
Dan moet ik voor maandag een afspraak maken. Krijg nou ook een raar brommend geluid in mijn keel.. als ik adem, in die luchtpijp..
Klik om te vergroten...
You have bronchitus! Aaaawww, is someone not feeling well today?
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wacky zei:
ga maar naar de dokter. Je kan een longonsteking hebben, en lijkt me zinloos daar langer mee rond te lopen dan nodig. Of mexicaanse griep, of gewoon stress inderdaad. En in die gevallen ist nog geen ramp dat je bij de dokter komt.
Klik om te vergroten...
Ja, inderdaad, met een longontsteking kan je makkelijk twee maanden rondlopen :grin: Net als met TBC :grin:

Dit klinkt als een bijholte/voorhoofdsholte/kaakholteontsteking of een chronische verkoudheid. Naar de huisarts gaan is verstandig en wees daar eerlijk over je eventueel gebruikte verdovende middelen omdat die over het algemeen een enorm negatief effect op het genezingsproces hebben.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Extisi zei:
Nou ben geweest, er is iets behoorlijk fout, morgen naar het ziekehuis.
Dat had ik niet echt verwacht. Maar goed.
Klik om te vergroten...

ok, sterkte ermee! Heeft de huisarts ook gezegd wat er fout is??
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Klinkt idd als bronchitis! Hier moet je echt mee naar je huisarts gaan, want zonder antibiotica gaat dit niet vanzelf over en kan het zelfs overgaan in een longontsteking!!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Marla Singer zei:
Klinkt idd als bronchitis! Hier moet je echt mee naar je huisarts gaan, want zonder antibiotica gaat dit niet vanzelf over en kan het zelfs overgaan in een longontsteking!!
Klik om te vergroten...

Het doet me inderdaad erg aan bronchitis denken, alleen zo erg als je het nu hebt kan je er zeker beter even naar laten kijken. Zelf houdt ik aan elke verkoudheid ook altijd wel 1-3 weekjes bronchitis over, maar dan zonder pijn en vooral zo'n slijmerig hoestje met af en toe een weird geluid bij het inademen. Bronchitis zelf gaat meestal nog wel over maar je loopt altijd het risico als je weerstand erg slecht is dat het overslaat in longontsteking. Huisartsen kunnen op voorschrift geweldige anti-hoest dingen voorschrijven, en dat in combinatie met antibiotica en dan ben je er misschien wel zo vanaf.

Mijn advies dus ook: bel maandag de huisarts even.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
acidboy zei:
Pseudo medici, grappig.
Klik om te vergroten...
Achja, ze vraagt er zelf om. :)
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pseudo medici, grappig.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou ben geweest, er is iets behoorlijk fout, morgen naar het ziekehuis.
Dat had ik niet echt verwacht. Maar goed.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Extisi zei:
Iets met mijn longen, ik moest morgen een afspraak maken bij de longarts, met spoed. Kon ook niet wachten, dus heb vrij moeten regelen op mijn werk.
Maar goed, das gelukt..
Klik om te vergroten...

suc6 morgen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."