Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat versta jij onder verliefd zijn?

Wat versta jij onder verliefd zijn?

59 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#1
De beste dope, zonder enige schadelijke gevolgen...
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zoals de titel van het topic al zegt: Wat versta je onder verliefd zijn? Hoe weet je dat je verliefd bent en wat zijn dingen waardoor je verliefd(er) wordt?
Just curious. :)
B
BifiWorstLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gemini zei:
Zoals de titel van het topic al zegt: Wat versta je onder verliefd zijn? Hoe weet je dat je verliefd bent en wat zijn dingen waardoor je verliefd(er) wordt?
Just curious. :)
Klik om te vergroten...
Je goed voelen bij iemand... Je weet wel als je verliefd bent of niet :)
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je denkt bijna constant aan een bepaald persoon en elke keer als je haar ziet dan word je helemaal vrolijk. Als je met diegene bent, lijkt het ook net of je oogkleppen op hebt. Liefde maakt zeker blind, maar ook erg euforisch. De beste drug die er is :grin:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#5
tomz0r zei:
De mens is gewoon raar :P
Klik om te vergroten...

True! Dat is precies de reden waarom ik benieuwd ben hoe anderen het ervaren.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gevoelens zijn niet uit te leggen in woorden omdat er geen vastgestelde grenzen zijn tussen "houden van" en "verliefd zijn" bijvoorbeeld. Dat moet je op gevoel doen en niet proberen te verklaren door middel van logisch denken.
Voelen en denken is iets anders. En gevoelens zijn moeilijk te beschrijven. Ik heb heel vaak ook dat ik niet weet hoe ik me voel.

De mens is gewoon raar :P
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gemini zei:
tomz0r zei:
De mens is gewoon raar :P
Klik om te vergroten...

True! Dat is precies de reden waarom ik benieuwd ben hoe anderen het ervaren.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dat niet uit te leggen valt.
Behalve met "dat ene gevoel" :P
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Onder verliefd zijn in de meest puristische zin van het woord versta ik onvoorwaardelijk empatische gevoelens voor iemand te hebben, oftewel een grenzeloze emotionele betrokkenheid. Het is het punt waar men buiten zichzelf treed, gedachtegang niet meer onder controle heeft, risico's neemt, en zich kwetsbaar durft op te stellen t.o.v. de potentiele wederhelft. Tegen verliefdheid kan niemand zich wapenen, het overkomt je als donderslag bij heldere hemel. Raar? It's just nature's game. Laten we niet vergeten dat we uiteindelijk allemaal het eindproduct zijn van de liefde, en dat deze traditie door een overtuigend percentage van de wereldbevolking in stand zal worden gehouden tot aan het einde der tijden.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een soort van (soms ziekelijke) obsessie:

hij zit continue in mijn hoofd, ik praat over niks anders, ik wil iedere minuut van de dag bij hem zijn en krijg vlinders in mijn buik als ik hem zie of hoor. Ook vergeet ik alles en verwaarloos ik mijn omgeving....

Ik eet verder bijna niets en van slapen komt ook weinig. Toch barst ik van de energie en zie ik er fantastisch uit.

Verliefd zijn vind ik toch wel een van de leukste dingen die er zijn! :)
b
brainwashedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vlinders in je buik , beetje zweterig , voordat je met hem/haar afspreekt zenuwachtig kan niet stoppen over hem/haar te denken , verlegen als je hem/haar ziet .. zoiets ja:) maar dat gaat naar mate ook weer over
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#11
hehe...mooi omschreven drientje. ik ben ook verliefd... :hearteyes:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#12
het is net een toverbal in honderd duizend smaken

E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
wtf, ik had toch gereageerd in dit topic?

wat is deze :grin:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik wou dat ik wist hoe het voelde
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
cropp zei:
ik wou dat ik wist hoe het voelde
Klik om te vergroten...
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Verliefdheid is een gevoel dat iemand heeft in het begin van een liefdesrelatie of eenzijdig zonder relatie, alhoewel sommigen (vaak levenspartners) het voor de rest van hun relatie ervaren met elkaar. Er worden hormonen en neurotransmitters (oa. fenylethylamine, noradrenaline, adrenaline, endorfine, dopamine en oxytocine) in je hersenen aangemaakt als je het doelwit van je verliefdheid ziet. Die hormonen zijn verslavend, waardoor je je geliefde zo vaak mogelijk wilt zien en mist. Het is een emotionele reactie, vaak irrationeel en primitief. Bijna iedereen kent deze wetenschappelijke verklaring van verliefdheid. Toch houdt men er in het dagelijks leven nauwelijks rekening mee. Als er sprake is van verliefdheid zegt men niet "het is maar gewoon een kwestie van hormonen". Deze wetenschappelijke kennis heeft dus geen invloed op de dagelijkse werkelijkheid.

Afwijzing door de geliefde kan leiden tot liefdesverdriet.

Het gevoel van verliefdheid ebt daarna meestal weg. Andere dingen nemen dan de plaats van verliefdheid in, zoals steun, vertrouwdheid, geborgenheid die samen de basis kunnen vormen voor een langdurige liefde. Deze gevoelens van geborgenheid worden onder andere tijdens een orgasme opgewekt.

Wanneer iemand dusdanig aan het verliefdheidsgevoel verslaafd is geraakt dat hij of zij constant op zoek is naar iemand, louter om de verliefdheidskick, kan dat negatieve gevolgen hebben voor de persoon, zoals dat bij alle verslavingen het geval is. Vaak gaat liefdesverslaving hand in hand met seksverslaving. Een oplossing is niet altijd pasklaar. Neurologen hebben vastgesteld dat men emoties deels ook zelf kunt controleren. Zo kan men zelf een beginnende verliefdheid in de kiem smoren door contact te vermijden

etc op deze page: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verliefdheid



*.exe
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ellesdee zei:
cropp zei:
ik wou dat ik wist hoe het voelde
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

voelt verliefdheid zo? :P

wel oldschool
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#18
Solidius zei:
Onder verliefd zijn in de meest puristische zin van het woord versta ik onvoorwaardelijk empatische gevoelens voor iemand te hebben, oftewel een grenzeloze emotionele betrokkenheid. Het is het punt waar men buiten zichzelf treed, gedachtegang niet meer onder controle heeft, risico's neemt, en zich kwetsbaar durft op te stellen t.o.v. de potentiele wederhelft. Tegen verliefdheid kan niemand zich wapenen, het overkomt je als donderslag bij heldere hemel. Raar? It's just nature's game. Laten we niet vergeten dat we uiteindelijk allemaal het eindproduct zijn van de liefde, en dat deze traditie door een overtuigend percentage van de wereldbevolking in stand zal worden gehouden tot aan het einde der tijden.
Klik om te vergroten...

Het schuingedrukte gedeelte. Jezus solidius, wat knap onder woorden gebracht. Voor het kwetsbaar op durven stellen, risico's nemen herken ik heel erg goed en wilde ik ook opschrijven.
Wat jj zegt is mijn precieze omschrijving van echt hoteldebotel verliefd zijn.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
...
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hm 'verliefdheid' is bij mij nog nooit veel verder gekomen dan goede seks hebben, en goed overweg komen met je vriendin.
Misschien moet ik de ware nog vinden, maar ik verwacht er niet meer al te veel van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."