Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIemaned ervaring met Melatonine?

Iemaned ervaring met Melatonine?

33 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zei toch melatonine is prima inslaap/doorslaapmiddel (moet je er niet te weinig nemen anders word je in de nacht in een keer klaarwakker,dus neem vlak voordat ik naar bed ga er altijd nog 2 a 4 bij 0,1mg per stuk.
Veder heb ik wel vaker de mening uiteen horen lopen van,ik merk er niks van en de ander juist wel goede merkte.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#2
Xeno zei:
Het is vrij verkrijgbaar bij de drogist dus erg sterk zal het niet zijn..
Klik om te vergroten...


Dit is dus een type denken waar we vanaf moeten, alleen omdat iets vrij verkrijgbaar is heet niet dat het gezond en of niet sterk is. Zelf weet ik niet hoe het nou met melatonine zit, ik zou es goed gaan googlen enzo. Ik ben zelf tegen iedere vorm van dagelijks gebruik of het nou drugs, een veelal aan medicijnen (hier zijn natuurlijk genoeg uitzonderingen op, zoals bijvoorbeeld insuline ofzo, maar veel medicijnen worden te veel gebruikt) en of vitaminepillen zijn, alhoewel ik zelf wiet en nicotine verslaafd ben. Ik weet niet waar jij al aan verslaafd bent, maar laat er niet nog ene bijkomen :wave: .
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#3
Melatonine maakt volgens mij andere stofjes aan, van melatonine zelf maakt je niet moe, hierdoor kan je het ook niet overdosen of iets, bij mij heeft het nauwelijks effect ik kan 10 van die pilletjes nemen en niks ervan voelen, dus al eet je een heel potje leeg meer dan moe zal je er niet van worden.
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik gebruik het dagelijks. Het is niet echt een slaappil het is voor het stimuleren van een natuurlijk ritme in je slaap. Je moet het bijv 10 dagen achter elkaar om 11 uur gebruiken. Dan word jou biologische slaapritme om 11 uur ingesteld. Hoe meer pillen je gebruikt geeft alleen hoeveel melatonine word aangemaakt om 11 uur. Dus heb je veel problemen slik 4 pillen per dag om de zelfde tijd en het werkt.

Neem het 2 uur van te voren in.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Melatonine maak je 5-meo-dipt van :). Kun je gewoon thuis doen als je een beetje handig bent met scheikunde..
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Angramar Temenos zei:
Melatonine maak je 5-meo-dipt van :). Kun je gewoon thuis doen als je een beetje handig bent met scheikunde..
Klik om te vergroten...
Hoe dan?
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wromtraxe zei:
Angramar Temenos zei:
Melatonine maak je 5-meo-dipt van :). Kun je gewoon thuis doen als je een beetje handig bent met scheikunde..
Klik om te vergroten...
Hoe dan?
Klik om te vergroten...

Gewoon thuis even vacuüm zuigen en additiereacties toepassen met een extreem nauwkeurige thermometer en weegschaal die natuurlijk iedereen thuis heeft staan. :rolleyes:
Met andere woorden thuis lukt het je echt absoluut nooit.
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben toch benieuwd :)
*Goudkoorts*
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
tomz0r zei:
Wromtraxe zei:
Angramar Temenos zei:
Melatonine maak je 5-meo-dipt van :). Kun je gewoon thuis doen als je een beetje handig bent met scheikunde..
Klik om te vergroten...
Hoe dan?
Klik om te vergroten...

Gewoon thuis even vacuüm zuigen en additiereacties toepassen met een extreem nauwkeurige thermometer en weegschaal die natuurlijk iedereen thuis heeft staan. :rolleyes:
Met andere woorden thuis lukt het je echt absoluut nooit.
Klik om te vergroten...

Is prima te doen als je een beetje redelijke opstelling hebt en wat supplies ervoor op internet koopt, kost echt niet zo veel.. Is best te doen, het is geen MDMA of LSD maken..
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe dan?
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spor zei:
Melatonine is voor zover ik weet om je slaap te reguleren. Dus om een ritme in je slaappatroon te maken. Ik vind het zelf niet handig, want ik weet zodra het weekend is vernaai ik me slaappatroon toch weer. Het is geen direct werkende in of doorslaper in ieder geval.

Vreemd / interessant genoeg lijkt melatonine (chemisch gezien) ontzettend op serotonine en adrenaline
Klik om te vergroten...

Bij mij werkt het JUISt heel goed na een weekend goed feesten. Je ritme is lekker verkloot, maar als ik zondagavond rond 11en 3 mg neem slaap ik om 12 uur als een roosje en is mijn ritme weer in orde. Je wordt ook heel erg relaxed wakker vind ik zelf, alsof je precies genoeg hebt geslapen.
Als je tabletten van 3 mg wilt vinden moet je even op internet zoeken naar melatonine.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik herzie mijn mening !

Gisteren kwam ik mijn valdispert nacht - extra sterk pillen tegen en ik dacht "baad het niet dan schaadt het niet" dus heb er een genomen. Is een mix van valeriaan, passiebloem en 0,1mg melatonine.

Vannacht HEERLIJK en vooral natuurlijk geslapen ! Ook aan een stuk door, zonder wakker te worden, en best lang (nouja, lang slapen doe ik altijd wel als het kan...)

Of het aan de melatonine lag kan ik niet zeggen, maar ik weet dat ik heerlijk heb geslapen (en dat ik er vanavond nog een pak :wink: )
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zie je :wink:, niks placebo. Helaas heeft het wel een grote tolerantie. Ik zit al op 0,5mg voor een beetje slaperig gevoel :( 0,8mg = max)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb 3 mg pilletjes op recept, die werken ontzettend goed. Zo'n half uur na inname wordt ik dood moe en slaap ik heel diep, maar vaak met nachtmerries wat ik zonder melatonine pilletjes echt nooit heb. Uit voorkeur doe ik het dus liever niet, alleen al daarom, maar voor noodgevallen als ik een dag echt naar vroeg op moet (zoals vandaag, 10 am is veel te vroeg!!) heb ik de pilletjes in mijn kast staan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."