#1
Ja joh, wij vroegen ons alleen maar af of er nou zout in zat of niet. Jouw uitleg was duidelijk en jij hebt inderdaad nooit geroepen dat er veel zout in zat of zo, dat vroegen wij onszelf alleen maar af ![:wink:]()
Ja, dat is zeker mogelijk (denk aan bijvoorbeeld koorts). Mijn advies is om medische hulp in te schakelen en diegene zo snel mogelijk af te laten koelen, dit kun je doen door hem of haar met koud water te besproeien of in een nat handdoek te wikkelen.candymonster zei:Een vraag waar ik al langere tijd mee in mijn hoofd zit; is het anatomisch mogelijk om oververhit te zijn?
Hypothermie wordt veroorzaakt door - om wat voor reden dan ook - teveel water te drinken. Je kunt diegene het beste een sportdrank (AA) geven aangezien dat suikers, mineralen en andere belangrijke stoffen bevat die snel opgenomen wordt door het lichaam.candymonster zei:maar ook te veel water gedronken te hebben?
Ik weet niet of je het weet, maar als je iets kouds drinkt dan geven je hersenen het signaal door dat het lichaam moet opwarmen. Bij een oververhitting is dat dus extra gevaarlijk, dus drink bij voorkeur het sportdrank op kamertemperatuur.Fool zei:Sterker nog, je hebt er helemaal niet zoveel aan om koud drinken te nemen tegen het afkoelen, daardoor koelt het lichaam helemaal niet zo goed af.
Oeps, helemaal de hoofdvraag vergeten te beantwoorden, maar dat is zeker mogelijk,je lichaam is dan gewoon niet in staat om alle geproduceerde hitte af te geven aan de omgeving.candymonster zei:Hey!
Een vraag waar ik al langere tijd mee in mijn hoofd zit; is het anatomisch mogelijk om oververhit te zijn (stijging lichaamstemperatuur) maar ook te veel water gedronken te hebben?
Ik lees deze uitspraak wel eens vaker, maar kan eigenlijk nergens een goede onderbouwing of bron hiervoor vinden. Heb jij die wel?SirErick zei:Ik weet niet of je het weet, maar als je iets kouds drinkt dan geven je hersenen het signaal door dat het lichaam moet opwarmen. Bij een oververhitting is dat dus extra gevaarlijk, dus drink bij voorkeur het sportdrank op kamertemperatuur.Fool zei:Sterker nog, je hebt er helemaal niet zoveel aan om koud drinken te nemen tegen het afkoelen, daardoor koelt het lichaam helemaal niet zo goed af.
SirErick zei:Hypothermie wordt veroorzaakt door - om wat voor reden dan ook - teveel water te drinken. Je kunt diegene het beste een sportdrank (AA) geven aangezien dat suikers, mineralen en andere belangrijke stoffen bevat die snel opgenomen wordt door het lichaam.
SirErick zei:Bij een oververhitting is dat dus extra gevaarlijk, dus drink bij voorkeur het sportdrank op kamertemperatuur.
Ik was even benieuwd maar dit valt toch tegen. AA bevat maar 0,02% en zelfs AA Iso drank maar 0,05% zout. Een likje/bommetje/capsule zout is dan een beter idee inderdaad.Fool zei:Hypothermie is trouwens onderkoeling, hyperthermie is oververhitting.
Sportdrank bevat trouwens ook zouten, i.t.t. gewone frisdrank die op feestjes wordt geschonken.![]()
Ja, dit kan dus, zoals ook blijkt uit bovenstaande reacties. Ik het geval van oververhitting kun je dan ook beter jezelf afkoelen zoals Smartie al heeft beschreven, vooral als je al veel water op hebt. Sowieso is het raadzaam om onder invloed van stimulerende drugs niet meer dan 250 ml per uur te drinken, omdat dat gewoon niet nodig is en juist kan leiden tot een watervergiftiging.candymonster zei:zie net zelf dat mijn vraag nogal warrig isIk bedoelde gewoon dat je tegen watervergiftiging aanzit maar tegelijkertijd ernstig oververhit bent? Dat je vocht nodig hebt maar tegelijkertijd ook niet haha. maar dat zal wel gewoon op te lossen zijn met iemand ontdoen van teveel kleding en iets kouds over hem/haar heen gooien lijkt me.
Edit: ik snap er zelf helemaal niks meer van![]()
Ik vond net 0.12%, maar het valt me inderdaad ook wat tegen. In mijn gedachte was het meer.ooscaar zei:Ik was even benieuwd maar dit valt toch tegen. AA bevat maar 0,02% en zelfs AA Iso drank maar 0,05% zout. Een likje/bommetje/capsule zout is dan een beter idee inderdaad.Fool zei:Hypothermie is trouwens onderkoeling, hyperthermie is oververhitting.
Sportdrank bevat trouwens ook zouten, i.t.t. gewone frisdrank die op feestjes wordt geschonken.![]()
Oh ja klopt, ik keek bij iso-lemonFool zei:Ik vond net 0.12%, maar het valt me inderdaad ook wat tegen. In mijn gedachte was het meer.ooscaar zei:Ik was even benieuwd maar dit valt toch tegen. AA bevat maar 0,02% en zelfs AA Iso drank maar 0,05% zout. Een likje/bommetje/capsule zout is dan een beter idee inderdaad.Fool zei:Hypothermie is trouwens onderkoeling, hyperthermie is oververhitting.
Sportdrank bevat trouwens ook zouten, i.t.t. gewone frisdrank die op feestjes wordt geschonken.![]()
http://www.aa-drink.com/nl/producten/4- ... otone.html
Hypothermie is iets anders, namelijk onderkoeling en dat heeft niks met watervergiftiging (= hyponatriëmie) te maken. Ik weet niet hoe jij water op een normale manier in je lichaam krijgt, maar de meeste mensen krijgen het binnen door het te drinken.SmartieAndMe zei:Hypothermie wordt niet veroorzaakt door teveel water drinken, hyponatriëmie wordt veroorzaakt door teveel water.
Het lichaam heeft allerlei stoffen nodig om goed te kunnen (blijven) functioneren, dus ook tijdens de periode waarin je aan het herstellen bent.SmartieAndMe zei:ik weet niet hoe je daar bij komt?
Dat is waar, en het is gemaakt voor mensen die sporten en niet voor mensen die met een watervergiftiging zitten. :P Oh ja, en het moet nog een beetje te drinken zijn natuurlijk hahaFool zei:Aan de andere kant, als iemand een halve liter sportdrank drinkt moet ie ook niet 3x zijn adh binnenkrijgen. :P
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."