Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOntlasting met Dexamfetamine

Ontlasting met Dexamfetamine

32 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alvast sorry voor dit topic want ik weet niet hoe ik dit fatsoenlijk kan verwoorden :fearful:

Sinds ik Dexamfetamine gebruik is mijn ontlasting niet meer wat het geweest is..

Sterker nog, volgens mij was vanavond de eerste keer in een week dat ik moest.

Heb het gevoel dat ik ook een griepje te pakken heb, maar het ging het zo moeilijk dat ik letterlijk met tranen op het toilet zat met allemaal spastische bewegingen haha, heb hier wellicht ook een scheurtje bij opgelopen want het bloedde licht, volgens mij heb ik nog nooit zulke pijn ervaren, wat een drama :tearsofjoy:

Een uur daarna kreeg ik last van diarree, gelukkig geen bloed dit keer :sweatsmile:

Als dit aanhoud maak ik een afspraak bij de dokter (of zou ik dat morgen sowieso doen, want het is niet al te best:sweatsmile:), maar heeft dit te maken met dat ik te weinig eet? Heeft iemand met ervaring met Dex hier ook last van gehad en kan hij/zij mij meer vertellen? Of heeft dit met wat anders te maken?

Schaam me best wel om dit verhaal, maar het was zo extreem dat ik het toch nodig vond om te delen en om eventuele hulp of meer informatie te vragen :grimacing:
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat alles wat ongezond voor je is en in je mond stopt slecht voor je buik is en wat daarin zit.

Veel water drinken sowieso.
En als je voelt dat het door die peppillen komt en dat niet goed voelt, weet je opzichte wel genoeg toch.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Iskra zei:
Ik denk dat alles wat ongezond voor je is en in je mond stopt slecht voor je buik is en wat daarin zit.

Veel water drinken sowieso.
En als je voelt dat het door die peppillen komt en dat niet goed voelt, weet je opzichte wel genoeg toch.
Klik om te vergroten...
Mee eens, ik denk ook niet dat het super goed voor je kan zijn haha.

Ik denk dat het indirect wel door de Dex komt want ik eet bijna niks.. Mijn eetlust gaat er wel op vooruit de laatste tijd en ik at ook wat meer vandaag, maar ik hoefde dus bijna nooit omdat ik daarvoor niks at waardoor ik het als het ware denk ik "opgespaard" heb :sweatsmile:

Drinken heb ik geen moeite mee, ik drink mezelf helemaal kapot :handok1:
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je buik verteld altijd best veel.

Ik denk wel dat je een aambeitje kan verwelkomen, dus niet schrikken als je daar ergens een bultje gaat voelen.

Water?
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Iskra zei:
Je buik verteld altijd best veel.

Ik denk wel dat je een aambeitje kan verwelkomen, dus niet schrikken als je daar ergens een bultje gaat voelen.

Water?
Klik om te vergroten...
Ja ik ben er ook bang voor :sweat:

Ik drink eigenlijk nooit water, maar van andere dranken krijg je ook indirect water binnen, moet goed wezen dacht ik toch? denk dat ik wel zo'n 2-3l per dag drink..
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Anunnaki zei:
Ja ik ben er ook bang voor :sweat:

Ik drink eigenlijk nooit water, maar van andere dranken krijg je ook indirect water binnen, moet goed wezen dacht ik toch? denk dat ik wel zo'n 2-3l per dag drink..
Klik om te vergroten...

Maar als je twee a drie liter koolzuurhoudende dranken drinkt, is ook niet goed voor je buik. Ik weet niet of dat geldt voor appelsap en dergelijke.

Brandnetelthee.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Iskra zei:
Maar als je twee a drie liter koolzuurhoudende dranken drinkt, is ook niet goed voor je buik. Ik weet niet of dat geldt voor appelsap en dergelijke.

Brandnetelthee.
Klik om te vergroten...
Ik drink veel groene thee van die blikjes :sweatsmile:, wel veel suiker.. maar voorderest valt het mee denk ik.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#8
Constipatie associeer ik meer met opiaten, maar als je voedingspatroon sterk is veranderd zal dat vast een hoofdoorzaak zijn.

Inderdaad sowieso iets om met arts te bespreken.

Ik zou trouwens ook vooral naar je eigen gevoel blijven luisteren. Op alle fronten, maar zeker ook als het gaat om die dex. Als je iemand ben die toe kan met wat ik noem strategisch gebruik dan zou dat fijn zijn. in tegenstelling tot ssri's bijvoorbeeld is dit niet een middel dat je per se elke dag moet nemen om er baat bij te hebben. Met hoe minder je toe kan, hoe beter.

Als het ook nog je slaap structureel aantast, dan is dat ook iets om naar te kijken. Goede slaap is echt superbelangrijk.

Ik zou het middel zien als een ruggesteuntje binnen een breder pakket van lichaamsbeweging, goede voeding en aandacht voor slaap. En slaap is zelfs zo belangrijk dat ik denk dat 2 a 3 keer per week 10 of 20 mg oxazepam oid ook te overwegen valt. Liever niet, maar als je daarmee af en toe lekker in slaap kan vallen...

Sterkte met je stoelgang! :grin:
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#9
Constipatie heb ik nooit gehad door dex gebruik.
Wel problemen met m’n blaas. Laatste half jaar 2 blaasontstekingen gehad. Zelfs enkele keren wakker geworden vd. pijn.

Als ik het nu sporadisch afwissel met Kratom heb ik er gelukkig geen last meer van.

Maar bespreek dit zeker met je huisarts!
L
LichtjeshemelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Anunnaki zei:
Ik drink veel groene thee van die blikjes :sweatsmile:, wel veel suiker.. maar voorderest valt het mee denk ik.
Klik om te vergroten...
Beetje spuit 11, maar ik zou een deel van deze blikjes vervangen voor water. Veel gezonder, ook voor je stoelgang. In ice tea geen zit misschien geen koolzuur maar wel een hoop suiker en zoetstoffen. Zeker zoetstoffen als aspartaam, sorbitol, sacharine en cyclamaat (die veel in zulk soort frisdranken zitten) kunnen problemen veroorzaken, zowel obstipatie als diarree en alles er tussenin. :) Een normale hoeveelheid frisdrank is geen enkel probleem, maar 2-3 liter op een dag binnen krijgen aan frisdrank en zonder ook maar één glas water is wat minder gezond.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lichtjeshemel zei:
Beetje spuit 11, maar ik zou een deel van deze blikjes vervangen voor water. Veel gezonder, ook voor je stoelgang. In ice tea geen zit misschien geen koolzuur maar wel een hoop suiker en zoetstoffen. Zeker zoetstoffen als aspartaam, sorbitol, sacharine en cyclamaat (die veel in zulk soort frisdranken zitten) kunnen problemen veroorzaken, zowel obstipatie als diarree en alles er tussenin. :) Een normale hoeveelheid frisdrank is geen enkel probleem, maar 2-3 liter op een dag binnen krijgen aan frisdrank en zonder ook maar één glas water is wat minder gezond.
Klik om te vergroten...
Tja daar zit wat in :sweatsmile:
Ik moet ook gewoon meer eten, nu ook alweer bijna 13 uur zonder.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Vreemd he hoe dat per persoon kan verschillen
Klik om te vergroten...

Klopt ik ga DMT roken met vrienden hun gaan helemaal next level en ik krijg een lichte reality besef en verder niks.
Al rook ik 2x zoveel als hun. En een aantal keer gedaan DMT werkt gewoon bij mij niet.
Zo vreemd is dat. Zo zie je maar hoe verschillend wij mensen zijn.
S
SnuifduifieLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Vreemd he hoe dat per persoon kan verschillen? Ik vind juist dat opkikkende en upper gevoel fijn. Echt strak staan niet maar dat ligt aan je dosering. Dat downe van bv alcohol, ghb etc trekt mij juist helemaal niet. Wiet dan weer wel maar dat is (voor mij) meestal geen pure downer.
Klik om te vergroten...

Echt trippen vind ik persoonlijk ook nix, doe mij maar (en vraag me niet waarom): helemaal zenuwachtig rondlopen, bomvol energie en niet gesloopt te krijgen. Ik heb dat 1x gehad alleen heb geen idee meer hoe het heet
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt jongens, problemen met de blaas is herkenbaar en ik heb toevallig gister nog 20mg oxazepam gehad ;d
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Obstipatie is wel degelijk een bekende bijwerking van amfetamine, komt vaak voor. Is dus vrij normaal, maar de mate waarin jij het hebt ervaren klinkt erg naar en is niet acceptabel; waarschijnlijk ben je er gevoelig voor.

Hoeveel dex gebruik je dagelijks? En in het weekend? (Want las ergens dat je dan meer gebruikt?) Merk je verschil in de klachten bij een hogere dosis?

Als je het al krijgt bij de therapeutische dosis, is dit zeker iets om met je arts te bespreken. Dit lijkt me iets wat relatief eenvoudig verholpen kan worden met de juiste aanpak of het juiste middeltje. Sterkte!
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze olifant zei:
Obstipatie is wel degelijk een bekende bijwerking van amfetamine, komt vaak voor. Is dus vrij normaal, maar de mate waarin jij het hebt ervaren klinkt erg naar en is niet acceptabel; waarschijnlijk ben je er gevoelig voor.

Hoeveel dex gebruik je dagelijks? En in het weekend? (Want las ergens dat je dan meer gebruikt?) Merk je verschil in de klachten bij een hogere dosis?

Als je het al krijgt bij de therapeutische dosis, is dit zeker iets om met je arts te bespreken. Dit lijkt me iets wat relatief eenvoudig verholpen kan worden met de juiste aanpak of het juiste middeltje. Sterkte!
Klik om te vergroten...
Ik neem dagelijks 3x10mg, in het weekend kan ik niet echt zeggen.. soms 50 soms meer en dit is dan op een avond. Ben niet echt trots op mezelf dat ik in het weekend veel meer neem trouwens. En bij een hogere dosis heb ik eigenlijk alleen maar minder klachten. Dat ik er gevoelig voor ben weet ik wel zeker want de effecten die mensen bij zo'n 40/50mg of meer ervaren heb ik al op 10mg.

Dat het vaak voor komt is wel een geruststelling, ik denk persoonlijk dat het komt doordat ik bijna niks eet en gister wel ineens veel honger kreeg, waardoor het er dus ja.. meteen weer uit ging :sweatsmile: Heb s'avonds en s'nachts ook nog misselijkheid en hoofdpijn gehad waardoor ik maar 20mg oxazepam heb genomen want de melatonine is op (niet dat melatonine werkt), dus ik zit ook aan een griepje te denken want iedereen hier in huis is wel ziek op het moment.

Maar als dit aanhoudt zal ik het zeker met mijn arts bespreken.. nadat ik ben overgestapt naar een andere want waar ik nu bij zit is echt een prutser :sweat:

Bedankt voor je reactie
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Constipatie lijkt me sowieso wel iets om met je arts te bespreken. Misschien wordt het bij gewenning uiteindelijk wel minder, maar fijn is het niet nee.

Wel kan voeding ook een enorm verschil maken, eet je bijvoorbeeld wel genoeg vezels? Groenten, noten, volkoren producten, etc. zorgen ervoor dat je veel makkelijker naar de WC gaat in ieder geval.

Constipatie is sowieso niet iets waar je je voor hoeft te schamen hoor, in meer of mindere mate heeft iedereen hier wel eens last van. Ik heb ooit een keer op reis echt zieke constipatie gehad door opiaten gebruik. Op dag 1 had ik Tramadol op en op dag 3 Opium, op dag 4 was ik al zeker 4 a 5 dagen niet meer meer naar de WC geweest terwijl ik wel gewoon normaal gegegeten had. Echt zo'n zieke buikpijn als toen heb ik nog nooit gehad, ik lag echt opgevouwen op bed te creperen van de pijn. Uiteindelijk laxeermiddel bij de apotheek gaan halen en toen ik eenmaal naar de WC moest, AUW! Dus I feel your pain :wink:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey ik heb een vraagje hierover.
Ik kan echt niet tegen speed.
Heb het laatst 2x een kans gegeven voor de laatste keer echt met mini dosis, maar mijn hart kan het gewoon niet hebben.
Ik zocht iets wat een kleine oppepper voor de dag zou geven zodat ik productief bezig kan zijn.

Nu heeft een vriend van mij 4 van deze pilletjes gegeven van 25mg.
Maar ik twijfel om het een kans te geven.
Hij zegt dat ik het gewoon een keer moet proberen.
Maar ik heb geen zin om de hele dag met hartkloppingen te zitten.

Heeft het ongeveer de zelfde effect als speed?
En als je echt niet tegen speed is dit dan ook echt iets wat ik niet moet nemen?
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rebell zei:
Hey ik heb een vraagje hierover.
Ik kan echt niet tegen speed.
Heb het laatst 2x een kans gegeven voor de laatste keer echt met mini dosis, maar mijn hart kan het gewoon niet hebben.
Ik zocht iets wat een kleine oppepper voor de dag zou geven zodat ik productief bezig kan zijn.

Nu heeft een vriend van mij 4 van deze pilletjes gegeven van 25mg.
Maar ik twijfel om het een kans te geven.
Hij zegt dat ik het gewoon een keer moet proberen.
Maar ik heb geen zin om de hele dag met hartkloppingen te zitten.

Heeft het ongeveer de zelfde effect als speed?
En als je echt niet tegen speed is dit dan ook echt iets wat ik niet moet nemen?
Klik om te vergroten...
Ik zou het ongeacht van je reactie erop sowieso niet nemen want voor zover ik weet bestaan er geen Dex pillen van 25MG.

En nee dit geeft niet het effect van speed, je bent scherp, helder en geconcentreerd. Converseren zal makkelijker gaan. Het echt strak staan en het wause van speed zal je niet gaan voelen.

Hartkloppingen ervaar ik 24/7, dat wilt niet zeggen dat jij dit ook zal hebben maar als je dit echt niet wilt zeg ik op mijn beurt; niet doen.

Je kan natuurlijk een hele milde dosis van 2.5/5mg proberen en kijken wat dit met je doet, maar zoals ik net ook al zei bestaat Dex vgm niet in 25mg pilvorm.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
Wel kan voeding ook een enorm verschil maken, eet je bijvoorbeeld wel genoeg vezels? Groenten, noten, volkoren producten, etc. zorgen ervoor dat je veel makkelijker naar de WC gaat in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Ik eet vrijwel niks :sweat:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."