Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOntlasting met Dexamfetamine

Ontlasting met Dexamfetamine

32 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#1
kapitein-x zei:
Ik vraag me af of 'waus voelen' toch ook niet erg samenhangt met dosering. Er zijn genoeg mensen die kleinde dosis speed gebruiken en zich scherp, helder en geconcentreerd voelen (tot ze later qua welbevinden de 'rekening' betalen). Maar misschien is het verschil tussen dex en speed groter dan ik vermoed.

Dex zal in elk geval stuk zuiverder zijn omdat het van de apotheek komt.

Ervaar je trouwens ook pukkels als gevolg van dex?
Klik om te vergroten...
Nouja als je een halve gram dex snuift zal je wel redelijk waus worden ja haha.

En pukkels tja, ik vermoed van wel maar ik gebruik het nog niet lang genoeg om dit te weten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dex lijkt heel erg op gewone speed en van dex kun je net zo goed waus worden als teveel neemt of te lang doorgaat.

Even voor de duidelijkheid, gewone speed bevat voor de helft dex. Speed is en 50/50 mix van levo en dex amfetamine, beide hetzelfde molecuul maar de andere kant op gedraaid. Dex werkt hoofdzakelijk op dopamine en levo hoofdzakelijk op noradrenaline. Hierdoor zijn de lichamelijke bijwerkingen op dex wel een stuk milder bij een vergelijkbare dosering.

Maar in mijn optiek lijken ze enorm op elkaar, waarbij ik dex gewoon net iets fijner vind. Dat heel veel mensen het een totaal ander effect vinden hebben kan niet anders dan met dosering te maken hebben. Mensen nemen gezien de prijs en het feit dat het in laaggedoseerde pillen komt vaak veel minder dex dan dat ze speed nemen.

Overigens vind ik het wel opmerkelijk dat je zo'n last van hartkloppingen hebt op speed @Rebell en dit niet op coke hebt. Beide kunnen ze het veroorzaken, maar coke heeft meer een reputatie van hartkloppingen dan speed, coke is ook aanzienlijk toxischer voor je hart. Is je speed wel getest en zuiver bijvoorbeeld? Met schone zuivere speed vind ik het juist persoonlijk bijna opmerkelijk hoe rustig mijn lichaam onder invloed ervan voelt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hartkloppingen van speed zal wel door de berg cafeine komen die er doorheen zit.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Overigens vind ik het wel opmerkelijk dat je zo'n last van hartkloppingen hebt op speed @Rebell en dit niet op coke hebt. Beide kunnen ze het veroorzaken, maar coke heeft meer een reputatie van hartkloppingen dan speed, coke is ook aanzienlijk toxischer voor je hart. Is je speed wel getest en zuiver bijvoorbeeld? Met schone zuivere speed vind ik het juist persoonlijk bijna opmerkelijk hoe rustig mijn lichaam onder invloed ervan voelt.
Klik om te vergroten...

Van goede coke krijg ik nooit hartkloppingen.
Helemaal niks.
Hoe mijn lichaam reageerd op speed is ook niet normaal.
Al is de speed zuiver, dat wist ik al vanaf vroeger.
Ik moet het gewoon niet nemen.

Maar thanks voor de info ik ga die pillen ook niet proberen.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rebell zei:
Van goede coke krijg ik nooit hartkloppingen.
Helemaal niks.
Hoe mijn lichaam reageerd op speed is ook niet normaal.
Al is de speed zuiver, dat wist ik al vanaf vroeger.
Ik moet het gewoon niet nemen.

Maar thanks voor de info ik ga die pillen ook niet proberen.
Klik om te vergroten...
Verstandig, maar mocht je ze ooit kunnen krijgen in wat voor vorm dan ook, en je weet zeker dat het Dex is, vind ik het toch waard om te proberen omdat vele wel aangeven dat het leuk is met bv een avondje stappen. Nachtjes doorhalen doe je er sowieso mee, of 2 of 3 als je dit graag wilt, maar je snapt zelf wel dat dat niet aan te raden is.

In lage doseringen is het zeker een goeie oppepper als je even vaart moet maken met bijvoorbeeld werk of school of eigenlijk wat je ook maar wilt, productief zal je er wel van worden.

Ondanks dat je Dex (In hogere doseringen) kan vergelijken met speed, betekent het niet dat je niet moet uitkijken met het gebruik hier van. Niet omdat het persee gevaarlijk is maar meer omdat het zeer verslavend is, als je dit te vaak gebruikt om bijvoorbeeld werk af te maken of om beter de dag door te komen ivm de energie boost zal je vrij snel afhankelijk van Dex worden.

Maar ik wil je natuurlijk niet aansporen om het te gebruiken, maar af en toe een lage dosis Dex zal minder schadelijk wezen dan een puntje pep dus is in zekere zin een goede vervanging. Dat zal ook wel het verslavende wezen...

ps; Ik zal wel een beetje in herhaling vallen van Psychedelibee maar van dex praat of typ ik ook veel meer, dus ik moest toch ergens die energie kwijt haha :grimacing::sweat:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Anunnaki zei:
Ondanks dat je Dex (In hogere doseringen) kan vergelijken met speed, betekent het niet dat je niet moet uitkijken met het gebruik hier van. Niet omdat het persee gevaarlijk is maar meer omdat het zeer verslavend is, als je dit te vaak gebruikt om bijvoorbeeld werk af te maken of om beter de dag door te komen ivm de energie boost zal je vrij snel afhankelijk van Dex worden.
Klik om te vergroten...

Zeker waar. Het sluipt er in dan en heel ongemerkt. Ik ken helaas een aantal mensen die te vaak een “dexje” of aanverwant gebruiken om te kunnen presteren op werk of met studie. Zij zelf vinden zich niet verslaafd omdat ze het niet dagelijks gebruiken maar als je het bv altijd gebruikt met studeren dan lukt het op een gegeven moment niet meer zonder dex te studeren. Eigenlijk ben je er dan al een soort van aan verslaafd. Een keer zal idd echt geen probelemen geven maar meerdere keren en vaker dan moet je echt uitkijken hoor. Het schijnt namelijk echt goed te werken. Veradelijk dus!
Ik wil het als het eens op mijn pad komt ook eens proberen. Hoor dat dex best leuk is en volgens meerderen leuker dan speed.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#7
Anunnaki zei:
Maar ik wil je natuurlijk niet aansporen om het te gebruiken,
Klik om te vergroten...

Hahaha toevallig toen ik dat eerste stuk las dacht ik echt die gozer wil mij aansporen om het te nemen.
En toen kwam dit stukje :tearsofjoy:

Nee ben er over uit ik vind stoned zijn lekker of ghb dat oppeppende heb ik niet nodig.
Ga dat soort dingen ook niet meer proberen.
Bij die laatste bommetje pep ging mijn hart zo tekeer dat ik geeneens kon lopen. Als ik opstond moest ik gaan zitten.
Die dingen werken raar bij mij.
Het enige wat ik echt leuk vind om te snuiven is Ketamine.
Coke is ook maar kut spul ook al kan een goede coke lekker zijn.
Strak staan is gewoon niet mijn ding.
Houd mijn lichaam niet van.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rebell zei:
Hahaha toevallig toen ik dat eerste stuk las dacht ik echt die gozer wil mij aansporen om het te nemen.
En toen kwam dit stukje :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Hahahahah ja kut man ik had het zelf ook door, ik denk ik zet het er toch maar even bij :tearsofjoy:
De Dunne zei:
Vreemd he hoe dat per persoon kan verschillen? Ik vind juist dat opkikkende en upper gevoel fijn. Echt strak staan niet maar dat ligt aan je dosering. Dat downe van bv alcohol, ghb etc trekt mij juist helemaal niet. Wiet dan weer wel maar dat is (voor mij) meestal geen pure downer.
Klik om te vergroten...
Ik vind dat upper gevoel iets TE fijn :sweatsmile: maar downers vind ik ook zwaar relaxed, chill voor een avondje niksen, wat ik eigenlijk best vaak doe tegenwoordig dat zal wel het een of ander met elkaar te maken hebben :tearsofjoy:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rebell zei:
Strak staan is gewoon niet mijn ding.
Houd mijn lichaam niet van.
Klik om te vergroten...

Vreemd he hoe dat per persoon kan verschillen? Ik vind juist dat opkikkende en upper gevoel fijn. Echt strak staan niet maar dat ligt aan je dosering. Dat downe van bv alcohol, ghb etc trekt mij juist helemaal niet. Wiet dan weer wel maar dat is (voor mij) meestal geen pure downer.
L
LichtjeshemelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Anunnaki zei:
Ik drink veel groene thee van die blikjes :sweatsmile:, wel veel suiker.. maar voorderest valt het mee denk ik.
Klik om te vergroten...
Beetje spuit 11, maar ik zou een deel van deze blikjes vervangen voor water. Veel gezonder, ook voor je stoelgang. In ice tea geen zit misschien geen koolzuur maar wel een hoop suiker en zoetstoffen. Zeker zoetstoffen als aspartaam, sorbitol, sacharine en cyclamaat (die veel in zulk soort frisdranken zitten) kunnen problemen veroorzaken, zowel obstipatie als diarree en alles er tussenin. :) Een normale hoeveelheid frisdrank is geen enkel probleem, maar 2-3 liter op een dag binnen krijgen aan frisdrank en zonder ook maar één glas water is wat minder gezond.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lichtjeshemel zei:
Beetje spuit 11, maar ik zou een deel van deze blikjes vervangen voor water. Veel gezonder, ook voor je stoelgang. In ice tea geen zit misschien geen koolzuur maar wel een hoop suiker en zoetstoffen. Zeker zoetstoffen als aspartaam, sorbitol, sacharine en cyclamaat (die veel in zulk soort frisdranken zitten) kunnen problemen veroorzaken, zowel obstipatie als diarree en alles er tussenin. :) Een normale hoeveelheid frisdrank is geen enkel probleem, maar 2-3 liter op een dag binnen krijgen aan frisdrank en zonder ook maar één glas water is wat minder gezond.
Klik om te vergroten...
Tja daar zit wat in :sweatsmile:
Ik moet ook gewoon meer eten, nu ook alweer bijna 13 uur zonder.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Vreemd he hoe dat per persoon kan verschillen
Klik om te vergroten...

Klopt ik ga DMT roken met vrienden hun gaan helemaal next level en ik krijg een lichte reality besef en verder niks.
Al rook ik 2x zoveel als hun. En een aantal keer gedaan DMT werkt gewoon bij mij niet.
Zo vreemd is dat. Zo zie je maar hoe verschillend wij mensen zijn.
S
SnuifduifieLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Vreemd he hoe dat per persoon kan verschillen? Ik vind juist dat opkikkende en upper gevoel fijn. Echt strak staan niet maar dat ligt aan je dosering. Dat downe van bv alcohol, ghb etc trekt mij juist helemaal niet. Wiet dan weer wel maar dat is (voor mij) meestal geen pure downer.
Klik om te vergroten...

Echt trippen vind ik persoonlijk ook nix, doe mij maar (en vraag me niet waarom): helemaal zenuwachtig rondlopen, bomvol energie en niet gesloopt te krijgen. Ik heb dat 1x gehad alleen heb geen idee meer hoe het heet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."