Bedankt voor de tips! Toch wel geruststellend om dit te horen van iemand die er echt verstand van heeft. Ik had nog wel een vraag betreffende het starten van zo'n vast. Is het wel goed/veilig om bijvoorbeeld meteen een week lang te gaan watervasten, of moet je daar echt naartoe werken door middel van korter vasten? En hoe zou dat er dan bijvoorbeeld uitzien qua aantal dagen/schema?
Watervasten heb ikzelf geen ervaring mee buiten een dagje niets en enkele dagen weinig.. Ik denk dat veel mensen heel weinig water binnenkrijgen regelmatig(een glas per dag) en dat dit perfect kan maar alweer ivm dieet ongezond kan zijn. De voorbeelden die ik bedoel zijn dan ook schadelijk voor het lichaam. Niet meteen dodelijk of gevaarlijk. Je moet een balans hebben. Indien jij niet eet en je zoutgehalte niet te hoog ligt is minder water nodig; ook inspanning, warmte, enz zullen een factor zijn.
Dat hele ‘drie dagen zonder water en je bent dood is dan ook bullshit en zeer afhankelijk van vele factoren, neem je deze in acht kan je wel langer zonder en kan je het veilig houden.
In het ziekenhuis mag men vaker dagen geen water drinken, we krijgen dan wel een baxter die dit opvangt; in principe bij gezonde mensen regelt het lichaam dit zelf in zekere mate.
Al klopt het wel voor het gros van de mensen hun levensstijl en is de raad dus goed. Over het algemeen drinken we veeeeel te weinig water, zeker in combi met de levensstijl/eetstijl.
Hoe dan ook let hier wat mee op, en besef zoals bij de rest dat ‘vasten’ absoluut niet gelijk staat aan ‘geen intake’. Je kan alweer spelen met meerdere vormen hier van en de effecten aanvoelen. Tussendoor weer gewoon drinken en genieten dat je dit kan ervaren, je mag op aarde zijn; je mag een lichaam hebben en voelen. Beetje het doel ook van vasten, daarna waardeer je enorm je lichaam en ga je niet meer klagen bij honger/dorst maar dankbaar zijn.
Wat dacht je van urine drinken? Dit klinkt mss raar maar kan zeker gelden als vasten ivm vochtopname en is absoluut geen afvalproduct zoals men ons aangeleerd heeft; in tegendeel. Ik doe het zelf(nog) niet, maar heb voldoende opgezocht om te beseffen dat dit onschadelijk is. Hier is iig veel info over te vinden en het is alweer een mentale blokkade die je kan lostrekken door te informeren.
Dit zijn allemaal variaties die niet nodig zijn, maar natuurlijk hoe meer je er doet hoe meer je mentaal kan vrij zijn van eender welk vooroordeel over het lichaam enz... Net als drugs hoef je ze niet allemaal te testen, maar het is logisch dat je meer dan 1 methode wil proberen om je geest te verruimen.
En neen, ik zit hier nog niet lang. Ik ga er vanuit voor zover in lees dat je idd veel zalen toepast, ik praat dan ook niet per se tegen jou maar zeg soms iets voor evt anderen die meelezen. Ik heb als puber enorm veel aan dit forum gehad, allemaal dankzij de anonieme mensen die hier de moeite deden hun verhaal/ervaringen te delen. Het heeft me letterlijk meer dan ééns mijn leven gered, ik ben zeker dat ik niet de enige ben..