Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen week lang hoesten: het wordt steeds erger

Een week lang hoesten: het wordt steeds erger

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#1
#corona

Nee geintje!🤦
Dit is de tweede nacht dat ik 's nachts wakker word na een lange nachtrust en niet meer kan slapen door het hoesten wat een week geleden een beetje onschuldig begon, maar nu toch echt om de paar minuten is. 🤧

Wat me opvalt is dat ik lastig nog me keel kan schrapen, omdat daar echt iets vast blijft hangen wat ik ook niet weg kan hoesten. Hoesten lukt alleen door middel van een diepe ademhaling van te voren. Woensdag ben ik nog uiteten geweest en gaan bowlen en werd er over het hoesten een beetje gegrapt. Voor mijzelf was het al merkbaar irritant in tegenstelling tot de eerste dag van het hoesten. Vrijdag en zaterdag moest ik volle dagen werken en omdat ik me voorderest ook niet ziek voel (geen koorts of iets dergelijks, enkel koppijn wat er bij is gekomen bij het hoesten) ben ik gewoon gegaan.


Ondertussen is het een week later en ik weet echt even niet meer wat ik moet doen. Ik kan mij niet goed concentreren en het kost veel energie waardoor ik vroeg slaap, maar vroeg ook weer wakker word. Er wordt mij hoestdrank geadviseerd net zoals strepcils maar op thuisarts.nl staat duidelijk dat dit niet bewezen is dat het helpt. Thee drinken/honing en veel stomen maar nog steeds blijft het hoesten erger worden. Misschien moet ik er nog even bij vertellen dat mijn weerstand in tegenstelling tot een jaar terug en daarvoor echt veel minder is, zo ben ik bijna de hele maand januari ziek geweest door een keelontsteking en koorts. Verkouden ben ik al heel lang en gebruik nu een maandje neusspray wat ietsjes helpt.

Ik hoop dat iemand van jullie wat tips heeft of weet wat ik moet doen. Voordat ik de huisarts 'met spoed' ga bellen en weer een slap antwoord krijg.😪

Alvast bedankt, GroetJessss
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kreeg het door het roken..
Had rokers astma gekregen.
Wel een longfoto laten maken
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn vriend heeft ook 6 weken gehoest. Een droge hoest met ook wel slijm. Normaalgesproken moet je naar de ha als je langer dan 2 weken hoest. De ha zei tegen hem dat ie terug moest bellen als het aan bleef houden. Nouja dat deed het. Hij heeft het uitgezeten. Misschien een lichte variant van corona? Hij rookt overigens ook niet. Nu sinds een paar dagen heb ik dat hoestje ook.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ook al weken lang de kriebel hoest. Beroerd voelen smorgens. Heel raar. Slijm ophoesten. Geen idee wat het is
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou gewoon de huisarts even bellen en kijken of je kan langskomen. Het stelt waarschijnlijk niks voor, maar stel dat het wel iets ernstigs is ben je er op tijd bij.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja dat wilde ik ook nog erbij zetten, ik rook dus niet ook nooit gedaan wel omgeving en vroeger al heel veel meegekookt door ouders
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ganggang💯 zei:
Ik zou gewoon de huisarts even bellen en kijken of je kan langskomen. Het stelt waarschijnlijk niks voor, maar stel dat het wel iets ernstigs is ben je er op tijd bij.
Klik om te vergroten...
Ja zei gaan zeggen dat ik 3 weken eerst moet gaan wachten als het er dan nog steeds is mag ik terugbellen
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb ook een week lang zitten hoesten. Nu is het sterk aan het afnemen. Er moet toch gewoon tijd overheen gaan denk ik. En hoe lager je weerstand is, hoe langer het herstel duurt... (mijn weerstand was weinig meer van over door mdma laatst...)

Misschien was het beter geweest om toch even goed te rusten ipv te werken(?) Gewoon afwachten nu denk ik en je keel goed warm houden en keelsnoepjes nemen zodat je de boel minder irriteert door constant te moeten hoesten. Duurt het nog veel langer dan eventueel naar de dokter...
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zo min mogelijk hoesten. Heel moeilijk i know maar door het hoesten irriteert je keel nog meer
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ik heb ook een week lang zitten hoesten. Nu is het sterk aan het afnemen. Er moet toch gewoon tijd overheen gaan denk ik. En hoe lager je weerstand is, hoe langer het herstel duurt... (mijn weerstand was weinig meer van over door mdma laatst...)

Misschien was het beter geweest om toch even goed te rusten ipv te werken(?) Gewoon afwachten nu denk ik en je keel goed warm houden en keelsnoepjes nemen zodat je de boel minder irriteert door constant te moeten hoesten. Duurt het nog veel langer dan eventueel naar de dokter...
Klik om te vergroten...

Bedankt, dit is wel een goede en ik houd jullie wel even op de hoogte
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#11
En is het corona
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#12
TripJess zei:
#corona

Nee geintje!🤦
Dit is de tweede nacht dat ik 's nachts wakker word na een lange nachtrust en niet meer kan slapen door het hoesten wat een week geleden een beetje onschuldig begon, maar nu toch echt om de paar minuten is. 🤧

Wat me opvalt is dat ik lastig nog me keel kan schrapen, omdat daar echt iets vast blijft hangen wat ik ook niet weg kan hoesten. Hoesten lukt alleen door middel van een diepe ademhaling van te voren. Woensdag ben ik nog uiteten geweest en gaan bowlen en werd er over het hoesten een beetje gegrapt. Voor mijzelf was het al merkbaar irritant in tegenstelling tot de eerste dag van het hoesten. Vrijdag en zaterdag moest ik volle dagen werken en omdat ik me voorderest ook niet ziek voel (geen koorts of iets dergelijks, enkel koppijn wat er bij is gekomen bij het hoesten) ben ik gewoon gegaan.


Ondertussen is het een week later en ik weet echt even niet meer wat ik moet doen. Ik kan mij niet goed concentreren en het kost veel energie waardoor ik vroeg slaap, maar vroeg ook weer wakker word. Er wordt mij hoestdrank geadviseerd net zoals strepcils maar op thuisarts.nl staat duidelijk dat dit niet bewezen is dat het helpt. Thee drinken/honing en veel stomen maar nog steeds blijft het hoesten erger worden. Misschien moet ik er nog even bij vertellen dat mijn weerstand in tegenstelling tot een jaar terug en daarvoor echt veel minder is, zo ben ik bijna de hele maand januari ziek geweest door een keelontsteking en koorts. Verkouden ben ik al heel lang en gebruik nu een maandje neusspray wat ietsjes helpt.

Ik hoop dat iemand van jullie wat tips heeft of weet wat ik moet doen. Voordat ik de huisarts 'met spoed' ga bellen en weer een slap antwoord krijg.😪

Alvast bedankt, GroetJessss
Klik om te vergroten...
Wow, goed dat je hiermee naar het drugsforum komt, wij hebben DE Ultieme oplossing voor jou! Het wordt tijd dat jij tering hard gaat spacen op anti hoest tabletten makker. Ik mag eigenlijk geen vendors noemen, maar voor jou maak ik een uitzondering. Ik riskeer wel een ban maar dat maakt niet uit. Je moet eens op etos.nl gaan kijken, let op, dat is wel echt de duisterste kant van de dark web. Zij hebben die pillen altijd het goedkoopst. Ik heb ze laten testen en ze zijn altijd helemaal zuiver. Succes
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Update. Gister later op de middag koude rillingen. Binne rap tempo behoorlijk ziek. Koppijn, spierpijn, maagkrampen en geen trek. 2 uurtjes kunnen slapen vanacht en 's ochtends alles onder gespuugd en diaree.. heb dit nog nooit meegemaakt. Wil alleen maar slapen😴
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat klink heftig zou ik serieus nemen.
Die huisartsen soms...
Ga anders naar de huisarts post in het ziekenhuis kan hier in Amsterdam wel. Rotterdam zeker ook.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb zoiets 2 keer gehad rond vorige zomer.

Ik maakte zowat 100 keer zo veel slijm aan als normaal en dat zakte allemaal mijn keel in en ik was dat continue er uit aan het rochelen. Beide keren ontstonden na een nacht doorhalen met flink kettingroken er bij en beide keren duurde ruim een week. Na een paar dagen ook gigantische keelpijn er bij door dat continue gehoest.

Dat was een van de redenen om met roken te stoppen wat uiteindelijk nog gelukt is ook, op een jointje met Daimana ipv tabak in de avond na dan.

Ik hou het er op dat mijn lichaam gewoon aan gaf dat het genoeg was met al dat gerook.

edit;
Stomen met Tea Three Oil bracht wel verlichting. Breng een pan water aan de kook, paar druppels Tea Three Oil van bij de etos of zo er in en er boven gaan hangen met een handdoek over je hoofd, dat maakt alles los in de luchtwegen...

Hoesten als bejaarden :tonguewink:
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb een tijdje terug rond october ook beetje het zelfde gehad.
Na veel ketting roken kreeg ik last van me keel enzo en veel hoesten.
Langs de huisarts geweest als gewoonlijk weer een slap antwoord met een lampje in me keel gekeken en zei dat er niks aan de hand was
Had er ook nek en soms rug pijn bij
waarschijnlijk van het sporten ofzo dus hadden ze me weer doorverwezen naar een fysio die ook weer bullshit praten
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#17
8️⃣6️⃣ zei:
Ik maakte zowat 100 keer zo veel slijm aan als normaal en dat zakte allemaal mijn keel in en ik was dat continue er uit aan het rochelen. Beide keren ontstonden na een nacht doorhalen met flink kettingroken er bij en beide keren duurde ruim een week. Na een paar dagen ook gigantische keelpijn er bij door dat continue gehoest.
Klik om te vergroten...

Precies het zelfde gehad
na een nacht doorhalen heel veel ketting gerookt tot de avond.
Wat vaak gebeurde dat doorhalen en veel ketting roken.
toen kreeg ik opeens erge keel pijn en een koud gevoel in me keel.
Ben ook meteen met sigaretten gestopt
Hoewel ik me jointjes nog wel met tabak rook
dat zijn meestal 3 hasj jointjes 4/5 per week
2 Maanden later naar doktor geweest die heeft met een lampje gekeken en zei dat er niks aan de hand was.
Dus waarschijnlijk kwam het idd door het vele roken.
Nu niet zo veel last er meer van
koude gevoel is ook weg.
Alleen afentoe een kleine irritatie en spierpijn aan me nek.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Revolutionair zei:
En is het corona
Klik om te vergroten...
Ben niet naar de huisarts gegaan voel me nu veel beter. Enkel nog aan het hoesten maar niet zo veel meer en erg dat ik er doodloof van word
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#19
TripJess zei:
#corona

Nee geintje!🤦
Dit is de tweede nacht dat ik 's nachts wakker word na een lange nachtrust en niet meer kan slapen door het hoesten wat een week geleden een beetje onschuldig begon, maar nu toch echt om de paar minuten is. 🤧

Wat me opvalt is dat ik lastig nog me keel kan schrapen, omdat daar echt iets vast blijft hangen wat ik ook niet weg kan hoesten. Hoesten lukt alleen door middel van een diepe ademhaling van te voren. Woensdag ben ik nog uiteten geweest en gaan bowlen en werd er over het hoesten een beetje gegrapt. Voor mijzelf was het al merkbaar irritant in tegenstelling tot de eerste dag van het hoesten. Vrijdag en zaterdag moest ik volle dagen werken en omdat ik me voorderest ook niet ziek voel (geen koorts of iets dergelijks, enkel koppijn wat er bij is gekomen bij het hoesten) ben ik gewoon gegaan.


Ondertussen is het een week later en ik weet echt even niet meer wat ik moet doen. Ik kan mij niet goed concentreren en het kost veel energie waardoor ik vroeg slaap, maar vroeg ook weer wakker word. Er wordt mij hoestdrank geadviseerd net zoals strepcils maar op thuisarts.nl staat duidelijk dat dit niet bewezen is dat het helpt. Thee drinken/honing en veel stomen maar nog steeds blijft het hoesten erger worden. Misschien moet ik er nog even bij vertellen dat mijn weerstand in tegenstelling tot een jaar terug en daarvoor echt veel minder is, zo ben ik bijna de hele maand januari ziek geweest door een keelontsteking en koorts. Verkouden ben ik al heel lang en gebruik nu een maandje neusspray wat ietsjes helpt.

Ik hoop dat iemand van jullie wat tips heeft of weet wat ik moet doen. Voordat ik de huisarts 'met spoed' ga bellen en weer een slap antwoord krijg.😪

Alvast bedankt, GroetJessss
Klik om te vergroten...
Ruim anderhalve maand verder... Hoest is er nog steeds maar nu een hele andere hoest. Niet meer de hele dag door maar slechts een keer per uur ongeveer, heel droog en ook vaak slijm erbij. Wanneer ik echt hard hoest komen er spontaan tranen van droogte en kan ik ook even niet praten, moet rustig op adem komen

Ja deze verandering is al ruim 3 weken zo, en omdat het niet zo vaak meer is, niet zo vermoeiend. Wel heftig dat de hoest er al zo lang is dat ik er bijna aan gewend ben! Voor de rest niet meer ziek geweest, weinig last van verkoudheid en slapeloosheid. Ook mijn reukvermogen doet het altijd nog.

Ondertussen iemand met dezelfde klachten? Heb overigens nog nooit in me leven last van hoesten gehad.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#20
TripJess zei:
Ruim anderhalve maand verder... Hoest is er nog steeds maar nu een hele andere hoest. Niet meer de hele dag door maar slechts een keer per uur ongeveer, heel droog en ook vaak slijm erbij. Wanneer ik echt hard hoest komen er spontaan tranen van droogte en kan ik ook even niet praten, moet rustig op adem komen

Ja deze verandering is al ruim 3 weken zo, en omdat het niet zo vaak meer is, niet zo vermoeiend. Wel heftig dat de hoest er al zo lang is dat ik er bijna aan gewend ben! Voor de rest niet meer ziek geweest, weinig last van verkoudheid en slapeloosheid. Ook mijn reukvermogen doet het altijd nog.

Ondertussen iemand met dezelfde klachten? Heb overigens nog nooit in me leven last van hoesten gehad.
Klik om te vergroten...
Klinkt mij als bronchitis.

Als je diep uitademt en je longen leeg perst, hoor je dan een gorgelend geluid uit je longen komen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."