Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Goeie middag iedereen Laaste tijd veel gezocht over de vaporizer en had daar wat vragen over. Ben sinds oktober al gestopt met sigaretten roken me lichaam had beetje genoeg van die dingen kreeg last van me keel en longen ervan begon me beetje zorgen om me gezondheid te maken dat had ik allemaal al vermeld in een ander topic. Ik rookte mij joints dus wel gewoon met sigaretten en sinds ik gestopt met roken ben ben ik idd veel meer gaan blowen waarbij ik bijna elke dag blow nu waar ik nu wel gestopt mee ben want begon weer last van me keel en longen te krijgen en weer zorgen te maken om me gezondheid. Ik heb zondag me laaste tabak joint gerookt en dacht genoeg met die tabak joints en heb meteen een goeie vaporizer besteld wil wiet en hasj eens op een wat gezondere manier gebruiken. Ik heb wat vragen voor de mensen die een vaporizer gebruiken 1 Blijkt dat ding inderdaad gezonder te zijn? en verdwenen de long en hoest klachten die je van het roken had toen je ben overgestapt op vapen? 2 Ruikt dat ding of ruikt het helemaal niet en kan je dat ding gewoon in je huis poffen? 3 Hoe werkt dat ding stop je gewoon een topje wiet of blokje hasj erin? of moet je het eerst verkruimelen? en hoe veel doe je erin een klein beetje of vul je het tot de top? 4 Wat is de beste temperatuur voor wiet en de beste temperatuur voor hasj? 5 Hoe rook je dat ding lurk je er gewoon aan tot het op is of neem je paar poffjes en leg je het ding weer weg? Hoop dat jullie me er mee kunnen helpen ben nog best wel een noob met cannabis vapen Heb alleen nicotine gevaped vroeger dus niet veel verstand van"
"8️⃣6️⃣ zei: @Villainoftheyear Ik heb zo'n ding, en het scheelt echt heel veel in de gezondheid. Maar de high ervan haalt het toch net niet vergeleken bij een echte joint, dat is dan wel weer jammer. 1. Ja dus. 2. Ja je ruikt wel wietlucht als je aan je vaper lurkt. 3. Ik verkruimel mijn wiet in een kamertje met gaatjes, die er in en dan vapen maar. 4. Tussen de 180 en 210 graden zit je goed, persoonlijke voorkeur/aanleg voor hoestprikkel of je wat lager of hoger temperatuur dampt. (Ik heb het over wiet, geen ervaring met hasj) 5. Ik lurk er meestal aan tot er geen zichtbare damp meer uit komt. Handig aan de mijne is dat die zich na zo veel seconden automatisch uitschakelt zodat je niet met je stonede harses elke keer eerst de accu moet opladen lol Ik kon er niet helemaal aan wennen, en nu rol ik mijn joints met Daimana in plaats van met Cannabis. Die is niet verslavend en je gaat er niet van naar tabak stinken, terwijl de joints nog lekker zijn ook. Maar ik realiseer me wel dat ook dat ongezond is en ik eigenlijk beter weer zou moeten gaan vapen. Klik om te vergroten... Is goed bedankt voor je reactie! Dus kwa gezondheid is het veel beter dus. En zijn de long en hoest klachten langzamerhand verdwenen toen je overgestapt bent op vapen? Ding ruikt dus wel dus beste raampje open zetten of paar trekjes uit je raam nemen maar het ruikt niet zo erg als een joint toch? Oh ok wiet verkuimel je erin ik rook meestal hasj dus heb een vaporizer besteld waarin je alle 2 kan vapen Oke met hasj is dat dus nog ff uitvogelen met de temperatuur Gewoon lurken tot er geen rook meer vandaan komt dus had van andere mensen gehoord dat je genoeg hebt aan 3 trekjes want je wordt er behoorlijk stoned van ik zelf heb vaporizer storm van zamnesia besteld wat is dat daimania spul dan? heb er veel over gehoord net zo iets als greengo?"
"Roze Olifant zei: Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met af en toe vapen, dus voor je meeste vragen heb ik nog geen panklaar antwoord, ben nog beetje aan het experimenteren. Ik kan wel zeggen dat ik er zelf véél higher/stoneder van word dan dat ik werd van (tabak)joints. Ik hoor regelmatig van anderen dat ze dit juist andersom beleven, zoals ook @8️⃣6️⃣ hierboven beschrijft. Dus ik ga er dan maar vanuit dat het aan mijn beperkte rooktechnieken ligt (lag), aan zo’n ding lurken is als overall-niet-roker gewoon makkelijker. Ik ben er fan van, een van m’n beste drugsaankopen ooit. De smaak van wiet vind ik nog altijd niet lekker en ik ga er flink van hoesten, minstens zo erg als van joints, als het niet erger is. Dat komt door de prikkeling in de keel - van pure wiet dus, hoe verser de wiet in de vape hoe zwaarder op de keel, zo ervaar ik het tenminste. Ga er dus niet perse vanuit dat je dat niet meer hebt mocht je er gevoelig voor zijn. Maar natuurlijk is vapen wel een stuk minder schadelijk voor je lichaam dan roken. De geur vind ik minder agressief dan bij het roken van joints, uiteraard ruik je het wel, maar het blijft minder hangen, er zijn geen echte wolken. (Door dat laatste kan ik me wel voorstellen dat voor sommigen de charme er een beetje vanaf is.) Het is ook minder verstikkend, de kat blijft gewoon chillend naast me liggen terwijl ze eerder (begrijpelijk) direct wegvluchtte als er een keer een joint aan ging. Nu weinig tijd voor een uitgebreide reactie, en ik kom dus zelf ook nog maar net kijken in vape world, maar dat was alvast wat ik zo snel kon bedenken. Klik om te vergroten... Je wordt er dus veel higher/stoneder van Hoeveel trekjes neem jij meestal ervan? Oh het prikkelt wel dus. Heb laaste tijd wel last van me keel van al dat geblow waarschijnlijk een keel onsteking ben wegens de corona nog niet naar de huisarts geweest om alles ff te laten checken Geur is minder agressief dat is mooi om te horen dus als ik paar trekjes in me kamer neem zal het ik de huiskamer niet ruiken? of beste toch raampje open zetten? niet iedereen in me huis kan de geur waarderen."
"Hoi , allemaal Ben net gestopt met roken. blow nog wel afentoe ook niet van plan om er nu mee te stoppen. Alleen vroeg me af of het handig is om me joints met tabak te mixen , Normaal mixte ik altijd me hasjiesj of soms wiet met tabak of kan dat me ( ex ) tabak verslaving in de weg zitten Rook misschien 1 a 2 keer in de maand een jointje niet zo bijzonder dus. Of kan ik toch beter puur gaan roken of zo een vaporizer aparaat gaan kopen? Hoop dar jullie wat advies hebben"
"SuperSilverHaze zei: Als je 1 a 2x per maand een jointje rookt dan zou het met tabak niet zoveel uit maken als je een beetje sterk in je schoenen staat. Maar wat ik vaak zie is dat mensen dan meer jointjes gaan roken om toch stiekem die nicotine binnen te krijgen. Puur roken is ook altijd nog een optie, betere high en veel lekkerder! Klik om te vergroten... Jaa idd beetje sterk in je schoenen staan doe het uberhoud maar 1 a 2 keer per maand. Sinds ik gestopt ben met normaal roken merk ik wel dat een jointje niet zo lekker meer smaakt als toen ik nog rookte , Maar kwa trek in een sigaret de volgende dag heb ik weinig last van."
"Sniffle88 zei: Uit eigen ervaring ging ik dan weer roken. Juist pas na de joint als ie een beetje goed valt glaasje drank erbij en dan o ja ik heb nog peuken / shag over dus kan er wel gezellig 1 nemen. En zie idd ook vaak dat mensen dan meer gaan blowen zoals hier al gezegd is. Mocht ik nu weer eens gaan blowen denk ik dat ik gewoon 1 peuk erbij zou nemen ipv een heel pakje er ergens voor bewaren. Misschien ook een goede oplossing voor jou.? Klik om te vergroten... Dat is idd een goed idee! thanks! Je hebt veel van die illegale avond winkels die losse peuken verkopen. Ken ook mensen die gewoon paar voorgedraaide joints kopen misschien ook een optie."
"Bad Karma zei: Oh, het is heerlijk om na het blowen een sigaret op te steken. Zalig. Maar, je zou beiden helemaal niet meer moeten doen! Ik rook ook wiet op de "Hollandse wijze" dus met tabak en de hele wereld veroordeeld ons er om. Wiet rook je zonder tabak. Mijn advies is rook je wiet puur, zo weinig mogelijk! laat tabak, sigaretten achterwege. Klik om te vergroten... Ja eigelijk hoor je tabak en wiet te mixen! Was paar jaar terug in amerika naar paar kennissen , Begon dus een joint te rollen en ze keken me zo raar aan toen ik er tabak in gooide ze weigerde zelfs om er een hit van te nemen."
"acht.zes zei: Mij lukte het niet dus nul tabak meer. Mijn wiet neem ik tot me per vaporizer, en soms een jointje puur of met beetje damiana. Heb ook nog thc olie die je onder je tong kan druppelen. Klik om te vergroten... Wat is damiana precies? En hoe bevalt de vaporizer?"
"SuperSilverHaze zei: Puur roken is ook altijd nog een optie, betere high en veel lekkerder! Klik om te vergroten... Puur roken is idd altijd nog een optie idd Alleen in een joint rookt dat zo kut en blunts hebben zo een chemisch smaakje. Zo veel blow ik dus ook niet dus me tolerantie is ook niet zo hoog en weet dat puur als een bom aanslaat."
"Purplext zei: Ik rook al jaren puur uit een pijpje. Echt een heel klein beetje wiet. Doet doeltreffend z'n werk hoor. Rookte laatst weer wat joints bij een vriend en werd echt knetterstoned. Tabak en veel wiet ineens, voelde me een puber die z'n eerste joint rookte; sloeg in als een bom. Voor mij zit er echt veel verschil tussen puur uit de pijp en gemixt met tabak in een joint. Klik om te vergroten... Zit zeker een verschil in. Nu ik niet meer rook smaken de joints ook heel anders dam voorheen. Heb paar keer uit zo een pijp gerookt ( Bong ) Alleen weet nooit de goede dosering voor mezelf te vinden en wordt altijd echt veel en veelste stoned"