#1
Zo min mogelijk hoesten. Heel moeilijk i know maar door het hoesten irriteert je keel nog meer
Ik heb ook een week lang zitten hoesten. Nu is het sterk aan het afnemen. Er moet toch gewoon tijd overheen gaan denk ik. En hoe lager je weerstand is, hoe langer het herstel duurt... (mijn weerstand was weinig meer van over door mdma laatst...)
Misschien was het beter geweest om toch even goed te rusten ipv te werken(?) Gewoon afwachten nu denk ik en je keel goed warm houden en keelsnoepjes nemen zodat je de boel minder irriteert door constant te moeten hoesten. Duurt het nog veel langer dan eventueel naar de dokter...
Wow, goed dat je hiermee naar het drugsforum komt, wij hebben DE Ultieme oplossing voor jou! Het wordt tijd dat jij tering hard gaat spacen op anti hoest tabletten makker. Ik mag eigenlijk geen vendors noemen, maar voor jou maak ik een uitzondering. Ik riskeer wel een ban maar dat maakt niet uit. Je moet eens op etos.nl gaan kijken, let op, dat is wel echt de duisterste kant van de dark web. Zij hebben die pillen altijd het goedkoopst. Ik heb ze laten testen en ze zijn altijd helemaal zuiver. Succes#corona
Nee geintje!🤦
Dit is de tweede nacht dat ik 's nachts wakker word na een lange nachtrust en niet meer kan slapen door het hoesten wat een week geleden een beetje onschuldig begon, maar nu toch echt om de paar minuten is. 🤧
Wat me opvalt is dat ik lastig nog me keel kan schrapen, omdat daar echt iets vast blijft hangen wat ik ook niet weg kan hoesten. Hoesten lukt alleen door middel van een diepe ademhaling van te voren. Woensdag ben ik nog uiteten geweest en gaan bowlen en werd er over het hoesten een beetje gegrapt. Voor mijzelf was het al merkbaar irritant in tegenstelling tot de eerste dag van het hoesten. Vrijdag en zaterdag moest ik volle dagen werken en omdat ik me voorderest ook niet ziek voel (geen koorts of iets dergelijks, enkel koppijn wat er bij is gekomen bij het hoesten) ben ik gewoon gegaan.
Ondertussen is het een week later en ik weet echt even niet meer wat ik moet doen. Ik kan mij niet goed concentreren en het kost veel energie waardoor ik vroeg slaap, maar vroeg ook weer wakker word. Er wordt mij hoestdrank geadviseerd net zoals strepcils maar op thuisarts.nl staat duidelijk dat dit niet bewezen is dat het helpt. Thee drinken/honing en veel stomen maar nog steeds blijft het hoesten erger worden. Misschien moet ik er nog even bij vertellen dat mijn weerstand in tegenstelling tot een jaar terug en daarvoor echt veel minder is, zo ben ik bijna de hele maand januari ziek geweest door een keelontsteking en koorts. Verkouden ben ik al heel lang en gebruik nu een maandje neusspray wat ietsjes helpt.
Ik hoop dat iemand van jullie wat tips heeft of weet wat ik moet doen. Voordat ik de huisarts 'met spoed' ga bellen en weer een slap antwoord krijg.😪
Alvast bedankt, GroetJessss
Ik maakte zowat 100 keer zo veel slijm aan als normaal en dat zakte allemaal mijn keel in en ik was dat continue er uit aan het rochelen. Beide keren ontstonden na een nacht doorhalen met flink kettingroken er bij en beide keren duurde ruim een week. Na een paar dagen ook gigantische keelpijn er bij door dat continue gehoest.
Ben niet naar de huisarts gegaan voel me nu veel beter. Enkel nog aan het hoesten maar niet zo veel meer en erg dat ik er doodloof van wordEn is het corona
Ruim anderhalve maand verder... Hoest is er nog steeds maar nu een hele andere hoest. Niet meer de hele dag door maar slechts een keer per uur ongeveer, heel droog en ook vaak slijm erbij. Wanneer ik echt hard hoest komen er spontaan tranen van droogte en kan ik ook even niet praten, moet rustig op adem komen#corona
Nee geintje!🤦
Dit is de tweede nacht dat ik 's nachts wakker word na een lange nachtrust en niet meer kan slapen door het hoesten wat een week geleden een beetje onschuldig begon, maar nu toch echt om de paar minuten is. 🤧
Wat me opvalt is dat ik lastig nog me keel kan schrapen, omdat daar echt iets vast blijft hangen wat ik ook niet weg kan hoesten. Hoesten lukt alleen door middel van een diepe ademhaling van te voren. Woensdag ben ik nog uiteten geweest en gaan bowlen en werd er over het hoesten een beetje gegrapt. Voor mijzelf was het al merkbaar irritant in tegenstelling tot de eerste dag van het hoesten. Vrijdag en zaterdag moest ik volle dagen werken en omdat ik me voorderest ook niet ziek voel (geen koorts of iets dergelijks, enkel koppijn wat er bij is gekomen bij het hoesten) ben ik gewoon gegaan.
Ondertussen is het een week later en ik weet echt even niet meer wat ik moet doen. Ik kan mij niet goed concentreren en het kost veel energie waardoor ik vroeg slaap, maar vroeg ook weer wakker word. Er wordt mij hoestdrank geadviseerd net zoals strepcils maar op thuisarts.nl staat duidelijk dat dit niet bewezen is dat het helpt. Thee drinken/honing en veel stomen maar nog steeds blijft het hoesten erger worden. Misschien moet ik er nog even bij vertellen dat mijn weerstand in tegenstelling tot een jaar terug en daarvoor echt veel minder is, zo ben ik bijna de hele maand januari ziek geweest door een keelontsteking en koorts. Verkouden ben ik al heel lang en gebruik nu een maandje neusspray wat ietsjes helpt.
Ik hoop dat iemand van jullie wat tips heeft of weet wat ik moet doen. Voordat ik de huisarts 'met spoed' ga bellen en weer een slap antwoord krijg.😪
Alvast bedankt, GroetJessss
Klinkt mij als bronchitis.Ruim anderhalve maand verder... Hoest is er nog steeds maar nu een hele andere hoest. Niet meer de hele dag door maar slechts een keer per uur ongeveer, heel droog en ook vaak slijm erbij. Wanneer ik echt hard hoest komen er spontaan tranen van droogte en kan ik ook even niet praten, moet rustig op adem komen
Ja deze verandering is al ruim 3 weken zo, en omdat het niet zo vaak meer is, niet zo vermoeiend. Wel heftig dat de hoest er al zo lang is dat ik er bijna aan gewend ben! Voor de rest niet meer ziek geweest, weinig last van verkoudheid en slapeloosheid. Ook mijn reukvermogen doet het altijd nog.
Ondertussen iemand met dezelfde klachten? Heb overigens nog nooit in me leven last van hoesten gehad.
Nee dat niet echt? Al klinkt het best logisch, omdat ik vooraf gaande wel erg ziek ben geweest.Klinkt mij als bronchitis.
Als je diep uitademt en je longen leeg perst, hoor je dan een gorgelend geluid uit je longen komen?
Heb dit zelf ook jarenlang gehad, met ups en downs (veel en weinig hoesten). Nooit koorts gehad.Nee dat niet echt? Al klinkt het best logisch, omdat ik vooraf gaande wel erg ziek ben geweest.
Ik wacht het nog een tijdje af en probeer rook dan echt te vermijden.. zelf rook ik absoluut niet, maar mensen in mijn omgeving helaas wel.
Mijn vriend heeft ook 6 weken gehoest. Een droge hoest met ook wel slijm. Normaalgesproken moet je naar de ha als je langer dan 2 weken hoest. De ha zei tegen hem dat ie terug moest bellen als het aan bleef houden. Nouja dat deed het. Hij heeft het uitgezeten. Misschien een lichte variant van corona? Hij rookt overigens ook niet. Nu sinds een paar dagen heb ik dat hoestje ook.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."