Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar komt het Corona virus vandaan?

Waar komt het Corona virus vandaan?

215 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Graag ieder in zijn/haar waarde laten, of je zijn/haar mening nou onzin vindt of een mening geen mening vindt en geen feit een feit. Kappuh. Discussiëren prima alla: "Ik vind dit van die post!" persoonlijk gehakketak alla "Iedereen vindt jou stom!" niet.
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ganggang💯 zei:
Ik denk dat deze discussie een goed weerspiegeling is van Nederland. Er zijn mensen die zich totaal niet druk maken (of doen alsof), ontkenners, hamsteraars, mensen die enigszins in paniek zijn, mensen die zelf wat onderzoek doen, mensen die klakkeloos feiten aannemen omdat dat past bij hun visie.

Zo gek is het niet dat het er hier pittig aan toe gaat. Dat is ook niet erg, zolang het maar niet persoonlijk wordt.

Doe je eigen research mensen! Doorgestuurde Whatsapp berichten, Facebookposts van de buurman (en vol met spelfouten) zijn over het algemeen geen betrouwbare bron van informatie. Door zulke zaken als feiten te presenteren creëer je veel onrust, fake news en weerstand bij mensen die zelf wel het eea uitzoeken.
Klik om te vergroten...
"Zolang het niks persoonlijks wordt" maar toch benadrukken dat zijn post vol met spelfouten stond. Laat dan ook echt iedereen in z'n waarde!
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
8️⃣6️⃣ zei:
Sorry, maar zo als ik het zie zat jij 2 weken geleden nog in het kamp mensen die dacht dat er niks aan de hand was en dat je zelfs gewoon door ging met handen schudden, en nu zit je te klagen?
Klik om te vergroten...

Zoals je las heb ik dus geen paniek.
Dus zit nog steeds in dat kamp...n doe nog stesteedmijn ding.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat deze discussie een goed weerspiegeling is van Nederland. Er zijn mensen die zich totaal niet druk maken (of doen alsof), ontkenners, hamsteraars, mensen die enigszins in paniek zijn, mensen die zelf wat onderzoek doen, mensen die klakkeloos feiten aannemen omdat dat past bij hun visie.

Zo gek is het niet dat het er hier pittig aan toe gaat. Dat is ook niet erg, zolang het maar niet persoonlijk wordt.

Doe je eigen research mensen! Doorgestuurde Whatsapp berichten, Facebookposts van de buurman (en vol met spelfouten) zijn over het algemeen geen betrouwbare bron van informatie. Door zulke zaken als feiten te presenteren creëer je veel onrust, fake news en weerstand bij mensen die zelf wel het eea uitzoeken.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
Screenshot_20200327-024425_Instagram.jpg
En 13 doden...
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
16 miljoen mensen en..
Screenshot_20200327-025510_Samsung Internet.jpg
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#7
Corona is niks voor hun..
20200327_030709.jpg
www.downtoearth.org.in

India's rare diseases policy hangs in balance

More than 70 million people across India suffering from rare diseases do not have any government policy to fall back on—thanks to the abrupt withdrawal of the n
www.downtoearth.org.in www.downtoearth.org.in
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
[QUOTE="Martinus, post: 1358794, membe........
Er is een reden waarom er altijd zo panisch word gedaan als er een dierenziekte heerst in de landbouw.
Dan worden stallen geruimd en alles afgemaakt.

Stel je voor dat het muteert en verspringt op mensen. ......
[/QUOTE]

Dan zou de enige goede remedie moeten zijn:

Het gaan afmaken van geïnfecteerde mensen ......en moeten woningen worden geruimd.
Toch?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Chiiiiiiiina
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dan zou de enige goede remedie moeten zijn:

Het gaan afmaken van geïnfecteerde mensen ......en moeten woningen worden geruimd.
Toch?
Klik om te vergroten...

Tja, als er een wezen boven ons zou staan in de hiërarchie van het leven dan zou het goed kunnen dat dit wezen heel china had afgemaakt als deze net zo als mensen dacht. Laten we maar hopen dat de aliens weg blijven of dat het niet zulke hufters zijn zoals wij. :sweatsmile:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb altijd de voorstelling gehad van :
Als iedereen in een paradijs, de hemel oid terecht komt, ( met zijn ziel)
Hoe ongelooflijk druk moet het daar dan zijn....
Alle zielen, die er oooit zijn geweest, allemaal daar, op dat ene plekje??
Generatie op generatie?
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Legio Patria Nostra zei:
Ik heb altijd de voorstelling gehad van :
Als iedereen in een paradijs, de hemel oid terecht komt, ( met zijn ziel)
Hoe ongelooflijk druk moet het daar dan zijn....
Alle zielen, die er oooit zijn geweest, allemaal daar, op dat ene plekje??
Generatie op generatie?
Klik om te vergroten...
Ruimte bestaat daar niet. Tijd evenmin. Het is daar tegelijk oneindig groot en oneindig klein. Dus over ruimtegebrek hoef je je geen zorgen te maken.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Legio Patria Nostra zei:
Ik heb altijd de voorstelling gehad van :
Als iedereen in een paradijs, de hemel oid terecht komt, ( met zijn ziel)
Hoe ongelooflijk druk moet het daar dan zijn....
Alle zielen, die er oooit zijn geweest, allemaal daar, op dat ene plekje??
Generatie op generatie?
Klik om te vergroten...

Dan kom je er achter dat alle zielen de zelfde ziel zijn en dat je 1 voor 1 ieder mensenleven en dierenleven leeft zonder dat je door heb dat je constant omringt ben met jezelf :P

Het moment dat je dood gaat realiseer je je hoe saai het universum is dus kruip je maar weer in het volgende paar ogen en begin je de rit weer op nieuw in totale ignorance.

Of misschien heeft iedere ziel zijn eigen privé universum om bij elkaar te fantaseren en is er een zielen bar waar zielen samen komen. Soms komt er wel eens een DmT smoker in die zielen bar langs om hallo te zeggen.

Misschien is ieder atoom in ons universum een ziel en als je je hoog genoeg omhoog werk in de atoom hiërarchie krijg je steeds meer deeltjes die zich met jou fuseren tot je een deel ben van een organisme.

Misschien is de hele wereld een fantasie en doen we op aarde alsof alles echt is en is er niks anders dan dit en als je dood gaat loop je weer terug naar jezelf als baby.

Ik vind kaas lekker.

Doei.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Een biowapen die voornamelijk de oudere bevolking die al kwalen hebben decimeert lijkt me nou ook weer niet echt logisch lol.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik lul ook maar wat. Ik heb geen idee, Tis leuk om te fantaseren, dat is uiteindelijk wat iedereen doet. Alles wat er in je hooft dwaal is een fantasie. Of dat nou een god is of een simulatie. ^^

Dat is alles rond corona ook. Iedereen fantaseert scenario's en bedenkt daarbij een oplossing die het best bij hun situatie past.
Waar het vandaan komt? Wie weet, een vleermuis die het doorgaf aan een gordeldier die het weer doorgaf aan een mens. Dat is een verhaal die ik al een paar keer gehoord heb.

Ik denk dat ik me daar maar bij aansluit, het idee dat een land met zelfmoord lust het gemaakt heeft om vervolgens de wereld en zichzelf naar de kloten te helpen lijkt me sterk. Dan kun je net zo goed een kernbom laten afgaan ergens.

Nu komen mensen er eindelijk achter dat thuiswerken ook prima kan en dat we met zn allen onze tijd verspillen met al dat op en neer rijden naar werk. Grappig genoeg dreef Alan watts hier al spot op jaren terug. :sweatsmile:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Elk nadeel heb z'n voordeel, nietwaar
We leren nu idd, dat thuiswerken heel goed kan, dus hebben we een oplossing voor de files in het verkeer gevonden!
Niet 5 dagen naar je werk reizen per week, maar slechts één keer per week.
Dat zal enorme gevolgen hebben voor alle ellende in het verkeer!
Maar ook:
Minder inkomsten voor de overheid.
Want er komen geen accijnzen meer binnen door een enorme daling in het benzine gebruik. (!!)
Waar gaat de staat dit geld dan vandaan halen?
Immers. Wat niet uit de lengte komt, dat graaiende wel weer uit de breedte...of diepte, nietwaar, en dan:
Veel minder ongevallen in het verkeer!
Enz. Enz. En voorts:
leren we met zijn allen een afgedwongen afwijkend gedrag aan.
Daar blijft tot in lengte van jaren wel wat van hangen.
Of dit positief of negatief is, dat weet ik niet.
Het is wel interessant.

En toch vond ik de vraag waar deze ziekte toch vandaan komt, zeer interessant.
Jazeker.
Want vlgs mij dus, is dit een per ongeluk vrijgelaten biologisch strijdwapen.
Want, indertijd met dat SARS en ook Ebola, kon men eea dus wél in de hand houden.
Sars is een broertje van corona...
Maar, voorlopig zijn we hier nog niet klaar mee.
Ook niet over een week of vier...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Coronavirus: Scientists sure COVID-19 is not a bioweapon

Maar ja, wat je wilt geloven ligt toch aan jezelf.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Deze uitspraak klopt niet....
Ook jongere mensen liggen nu op de IC.
Het exacte hoe en waarom betreffende de uitwerking van biologische wapens zullen we nooit echt te weten komen.
Maar ikzelf vind de hele gang van zaken toch wel zeer, zeer verdacht.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Die gedachte is bij mij ook door mijn hoofd gegaan, maar je kunt jezelf goed naar maken met dat complotdenken. Want inderdaad, waarom zou iemand dit doen? Waarom zou iemand de hele wereld willen blootstellen aan zo'n vreselijk iets? Voer voor je brein om daar eindeloos over te zitten speculeren en achterdochtig over te worden. Daar word je echt niet goed van. Er zijn nu gewoon wetenschappers die aangeven dat het niet een biowapen kan zijn. Misschien beter maar daar op afgaan voor je eigen gemoedsrust...
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Waarom is de hele zaak verdacht Legio Patria Nostra? Je bent er al ieder corona topic naar aan het hinten, maar ik heb nog geen argument gezien.
Pandemieën komen voor al sinds voor ze uberhaupt wisten wat ziekten veroorzaakt. Laat staan dat er toen biowapens bestonden. Waarom zou het toen kunnen gebeuren, maar nu niet zonder dat het opzettelijk is? Als we weten dat pandemieën een natuurlijke cyclus is, zegt Occam's scheermes ("de meest logische verklaring is meestal de juiste") dat dit ook natuurlijk gebeurd is. Natuurlijk, het zou naïef zijn om te zeggen dat daarom een biowapen niet kan, maar dan is een argument nodig om aan te tonen waarom het deze keer niet natuurlijk zou zijn. Wat is die?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."