#1
Zijn dat hartoverslagen? Die heb ik al zolang ik me kan herinneren. Wel eens een hartslag gehad die onder invloed van drugs keihard door het plafond ging wat een naar gevoel was. Maar gevaarlijk? Dat wist ik niet.
Jaa dat is wel waar dat klopt maar sommige bij tactus zeggen dat het dan meteen had moeten gebeuren die arts daar maar k weetniet meer wat k moet geloven op t laatstMaar die stoffen zitten dan nog wel in je lichaam...
Jaa dat is idd wel zoAls je hartkloppingen ná gebruik krijgt is het meestal gewoon je lichaam die aan het werk is om alle stoffen te verwerken/verwijderen uit je lijf inderdaad.
Nee k deed hooguit 1x in de maand wat. Maar. K vond het gwn zo.raardat het anderhalf dag later gebeurdePlus wellicht het feit dat dit niet de eerste keer is dat er drugs in je lichaam zit. Wellicht ook de hoeveelheden... Dit soort dingen komen niet ineens aanwaaien.
Dat ligt aan zoveel factoren.Hey luitjes ik had een gesprek met een van de hartstichting en ze zei me dat als je tachycardie/ verhoogde hartslag had hetzelfde effect heeft als.je 8 uur lang achter elkaar sport/rent of dat soort dingen dus ik dacht maar als je nou elke dag sport of fanatiek bezig bent is dat dan niet slecht?
Ik bedoelde maar zo zei ze dat. In mij geval ik had 8nuur lang van hartkloppingen wel vaker maar niet achter elkaar. en ze zei dat is t zelfde als.je bijvb acht uur achter elkaar vastloopt ofsoiets niet gezond maar ook niet echt supper gevaarlijk. Maar is toch raar hoe ze t vergelijken en zeggen dat het niet gevaarlijk is vindik.Dat ligt aan zoveel factoren.
Per persoon verschillend
Leeftijd
Gezondheid
Voeding
Ga je plotseling fanatiek sporten of bouw je het op. Gewenning?
Hoe zwaar is fanatiek?
Welke sport of welke bewegingen?
Omgevingscondities
enz
etc
en nog wel wat
Buiten dit kunnen hartkloppingen zoveel redenen hebben. Kan natuurlijk gewoon iets fysieks zijn maar ook geestelijk. Stress en angst laten je hartslag zeker stijgen. Maar natuurlijk ook vele soorten drug![]()
Geen idee. Ik denk dat de mensen bij de hartstichtig het beter weten dan ik in ieder geval. Probeer er vooral zelf zoveel mogelijk rustig onder te blijven. Mensen die er dagelijks mee te maken hebben en ervoor geleerd hebben, zeggen dat het nu wel meevalt. Dat zou je voor nu even gerust moeten stellen. Als je iets niet snapt dan kan je altijd naar ze bellen of mailen en je vraag alsnog stellen. Anders even afwachten. Als je er langer last van blijft houden dan kan je altijd nog aan de bel trekken. Nu extra gezond leven, goed rusten en proberen je niet druk te maken. Maar ik ben verre van een deskundige 🤪Ik bedoelde maar zo zei ze dat. In mij geval ik had 8nuur lang van hartkloppingen wel vaker maar niet achter elkaar. en ze zei dat is t zelfde als.je bijvb acht uur achter elkaar vastloopt ofsoiets niet gezond maar ook niet echt supper gevaarlijk. Maar is toch raar hoe ze t vergelijken en zeggen dat het niet gevaarlijk is vindik.
Jaa daswaar k heb er verder geen last van gehad paar keer totaal 3 keer maar het had wel een reden maar wou gewoon weten voor se cekerheid of dat gevaarlijk was enzv. Haha ja geloof ikGeen idee. Ik denk dat de mensen bij de hartstichtig het beter weten dan ik in ieder geval. Probeer er vooral zelf zoveel mogelijk rustig onder te blijven. Mensen die er dagelijks mee te maken hebben en ervoor geleerd hebben, zeggen dat het nu wel meevalt. Dat zou je voor nu even gerust moeten stellen. Als je iets niet snapt dan kan je altijd naar ze bellen of mailen en je vraag alsnog stellen. Anders even afwachten. Als je er langer last van blijft houden dan kan je altijd nog aan de bel trekken. Nu extra gezond leven, goed rusten en proberen je niet druk te maken. Maar ik ben verre van een deskundige 🤪
Jaa das waar k ben er echt continu mee besig heb zelfs al een ecg gehad in totaal 3 keer me bloeddruk gemeten en naar me hart geluisterd maar k ben nog nooit zo bang geweest van die hartkloppingen wat k had 3 keer over van 6 tot 10 uur lang egt kut er zaten wel weken maanden tussen en t had een reden anders was t niet best zei me arts maar k geloof wat k zelf wil en maak me dingen wijs dat is t kutste nog k maak mezelf gekIk vind het ook eng als mijn hart snel klopt. Maar volgens mij is het niet perse direct gevaarlijk. Het kan wel enorm ongemakkelijk en gejaagd voelen inderdaad. Belangrijker is vaak nog je bloeddruk. Ik was een tijdje ook echt continu mijn hart aan het meten maar daar werd het alleen maar erger door. Het is ook een stukje paniek wat erbij komt kijken als ‘ie wat harder tikt, wat er ook weer voor zorgt dat ‘ie nóg harder slaat.
Herkenbaar hoor. Ik heb door drugs (misbruik) paniekaanvallen en hypochondrie ontwikkelt, dus ik weet hoe je je voelt. Voor mij blijft m’n hart ook altijd het engste en ben echt vreselijk bang voor bloedingen, proppen en hartinfarcten etc. Maar probeer me er niet teveel meer mee bezig te houden. Denk maar zo, hij kan beter te hard kloppen dan helemaal niet meer!Jaa das waar k ben er echt continu mee besig heb zelfs al een ecg gehad in totaal 3 keer me bloeddruk gemeten en naar me hart geluisterd maar k ben nog nooit zo bang geweest van die hartkloppingen wat k had 3 keer over van 6 tot 10 uur lang egt kut er zaten wel weken maanden tussen en t had een reden anders was t niet best zei me arts maar k geloof wat k zelf wil en maak me dingen wijs dat is t kutste nog k maak mezelf gek
Blijkbaar stiekem nog best veel mensen... 💜Weet dat je niet alleen bent ♥ ik heb juist hetzelfde als jou!
Precies dat wat je nu zegt egt precies dat heb k ook ontwikkeld daardoor en weet niet of de 1ste keer kwam door oververmoeidheid of echt door dat spul maar k begrijp je preciesHerkenbaar hoor. Ik heb door drugs (misbruik) paniekaanvallen en hypochondrie ontwikkelt, dus ik weet hoe je je voelt. Voor mij blijft m’n hart ook altijd het engste en ben echt vreselijk bang voor bloedingen, proppen en hartinfarcten etc. Maar probeer me er niet teveel meer mee bezig te houden. Denk maar zo, hij kan beter te hard kloppen dan helemaal niet meer!
Jaa k heb alleen ecg gehad ze hebben wel heel vaak me bloeddruk gemeten en naar me hart geluisterd. en ze zeggen ook van het is goed laat het los n jong iemand kan er wel tegen. En k hoorde en las dst t ergste risico is wat je daardoor kan krijgen t ontwikkelen van bloedstolsels is. Nog eng datwel k heb nu geen last meer verder dat niet. maar ben gwn geschrokken dat ik het 3 keer zolang had. En ze willen verder geen testen meer doen omdst ze zeggen van het is goedOok ik heb geregeld hartkloppingen.
Vorig jaar een holteronderzoek laten doen.
"Via een Holteronderzoek spoort de cardioloog eventuele afwijkingen op in het hartritme. Een apparaatje (Holterfoon) registreert dan 24 of 48 uur het hartritme. Zo krijgt de cardioloog een goed beeld over een langere periode."
Gelukkig was alles verder in orde en komt het zeer waarsch door de stress van mijn ptss.
Ook slik ik bloeddrukverlagers.
Als je je zoveel zorgen maakt zou je aan je huisarts zon holteronderzoek kunnen vragen.
was niet de bedoeling om je uit te lachen. moest lachen ergens om maar was niet omdat ik het grappig vind dat jouw hart zo raar doet. beschrijf je klachten, beschrijf wanneer dit is gebeurt, beschrijf je drugsgebruik en ga naar een arts toe. ja, ze zal misschien denken "eigen schuld dikke bult" maar toch gaan ze je helpen en naar je hart kijken en met jou om de tafel hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen. sterkte@PsychedelicMagic grappig? Nou weet niet wat je er lollig aan vind man t heeft mij heele leven verneukt
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."