Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag over tachycardie

Vraag over tachycardie

52 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jbruinsma zei:
Ze zeggen trouwens dat je pas s hade kan krijgen na een heel langdurige hoge hartslag maar in mij ogen is t foking eng en gevaarlijk
Klik om te vergroten...
Ik vind het ook eng als mijn hart snel klopt. Maar volgens mij is het niet perse direct gevaarlijk. Het kan wel enorm ongemakkelijk en gejaagd voelen inderdaad. Belangrijker is vaak nog je bloeddruk. Ik was een tijdje ook echt continu mijn hart aan het meten maar daar werd het alleen maar erger door. Het is ook een stukje paniek wat erbij komt kijken als ‘ie wat harder tikt, wat er ook weer voor zorgt dat ‘ie nóg harder slaat.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Ik vind het ook eng als mijn hart snel klopt. Maar volgens mij is het niet perse direct gevaarlijk. Het kan wel enorm ongemakkelijk en gejaagd voelen inderdaad. Belangrijker is vaak nog je bloeddruk. Ik was een tijdje ook echt continu mijn hart aan het meten maar daar werd het alleen maar erger door. Het is ook een stukje paniek wat erbij komt kijken als ‘ie wat harder tikt, wat er ook weer voor zorgt dat ‘ie nóg harder slaat.
Klik om te vergroten...
Jaa das waar k ben er echt continu mee besig heb zelfs al een ecg gehad in totaal 3 keer me bloeddruk gemeten en naar me hart geluisterd maar k ben nog nooit zo bang geweest van die hartkloppingen wat k had 3 keer over van 6 tot 10 uur lang egt kut er zaten wel weken maanden tussen en t had een reden anders was t niet best zei me arts maar k geloof wat k zelf wil en maak me dingen wijs dat is t kutste nog k maak mezelf gek
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jbruinsma zei:
Jaa das waar k ben er echt continu mee besig heb zelfs al een ecg gehad in totaal 3 keer me bloeddruk gemeten en naar me hart geluisterd maar k ben nog nooit zo bang geweest van die hartkloppingen wat k had 3 keer over van 6 tot 10 uur lang egt kut er zaten wel weken maanden tussen en t had een reden anders was t niet best zei me arts maar k geloof wat k zelf wil en maak me dingen wijs dat is t kutste nog k maak mezelf gek
Klik om te vergroten...
Herkenbaar hoor. Ik heb door drugs (misbruik) paniekaanvallen en hypochondrie ontwikkelt, dus ik weet hoe je je voelt. Voor mij blijft m’n hart ook altijd het engste en ben echt vreselijk bang voor bloedingen, proppen en hartinfarcten etc. Maar probeer me er niet teveel meer mee bezig te houden. Denk maar zo, hij kan beter te hard kloppen dan helemaal niet meer!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ook ik heb geregeld hartkloppingen.
Vorig jaar een holteronderzoek laten doen.

"Via een Holteronderzoek spoort de cardioloog eventuele afwijkingen op in het hartritme. Een apparaatje (Holterfoon) registreert dan 24 of 48 uur het hartritme. Zo krijgt de cardioloog een goed beeld over een langere periode."

Gelukkig was alles verder in orde en komt het zeer waarsch door de stress van mijn ptss.
Ook slik ik bloeddrukverlagers.

Als je je zoveel zorgen maakt zou je aan je huisarts zon holteronderzoek kunnen vragen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hiyou zei:
Weet dat je niet alleen bent ♥ ik heb juist hetzelfde als jou!
Klik om te vergroten...
Blijkbaar stiekem nog best veel mensen... 💜
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Herkenbaar hoor. Ik heb door drugs (misbruik) paniekaanvallen en hypochondrie ontwikkelt, dus ik weet hoe je je voelt. Voor mij blijft m’n hart ook altijd het engste en ben echt vreselijk bang voor bloedingen, proppen en hartinfarcten etc. Maar probeer me er niet teveel meer mee bezig te houden. Denk maar zo, hij kan beter te hard kloppen dan helemaal niet meer!
Klik om te vergroten...
Precies dat wat je nu zegt egt precies dat heb k ook ontwikkeld daardoor en weet niet of de 1ste keer kwam door oververmoeidheid of echt door dat spul maar k begrijp je precies
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Syl zei:
Ook ik heb geregeld hartkloppingen.
Vorig jaar een holteronderzoek laten doen.

"Via een Holteronderzoek spoort de cardioloog eventuele afwijkingen op in het hartritme. Een apparaatje (Holterfoon) registreert dan 24 of 48 uur het hartritme. Zo krijgt de cardioloog een goed beeld over een langere periode."

Gelukkig was alles verder in orde en komt het zeer waarsch door de stress van mijn ptss.
Ook slik ik bloeddrukverlagers.

Als je je zoveel zorgen maakt zou je aan je huisarts zon holteronderzoek kunnen vragen.
Klik om te vergroten...
Jaa k heb alleen ecg gehad ze hebben wel heel vaak me bloeddruk gemeten en naar me hart geluisterd. en ze zeggen ook van het is goed laat het los n jong iemand kan er wel tegen. En k hoorde en las dst t ergste risico is wat je daardoor kan krijgen t ontwikkelen van bloedstolsels is. Nog eng datwel k heb nu geen last meer verder dat niet. maar ben gwn geschrokken dat ik het 3 keer zolang had. En ze willen verder geen testen meer doen omdst ze zeggen van het is goed
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jbruinsma zei:
@PsychedelicMagic grappig? Nou weet niet wat je er lollig aan vind man t heeft mij heele leven verneukt
Klik om te vergroten...
was niet de bedoeling om je uit te lachen. moest lachen ergens om maar was niet omdat ik het grappig vind dat jouw hart zo raar doet. beschrijf je klachten, beschrijf wanneer dit is gebeurt, beschrijf je drugsgebruik en ga naar een arts toe. ja, ze zal misschien denken "eigen schuld dikke bult" maar toch gaan ze je helpen en naar je hart kijken en met jou om de tafel hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen. sterkte
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Herkenbaar hoor. Ik heb door drugs (misbruik) paniekaanvallen en hypochondrie ontwikkelt, dus ik weet hoe je je voelt. Voor mij blijft m’n hart ook altijd het engste en ben echt vreselijk bang voor bloedingen, proppen en hartinfarcten etc. Maar probeer me er niet teveel meer mee bezig te houden. Denk maar zo, hij kan beter te hard kloppen dan helemaal niet meer!
Klik om te vergroten...
Weet dat je niet alleen bent ♥ ik heb juist hetzelfde als jou!
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#10
PsychedelicMagic zei:
was niet de bedoeling om je uit te lachen. moest lachen ergens om maar was niet omdat ik het grappig vind dat jouw hart zo raar doet. beschrijf je klachten, beschrijf wanneer dit is gebeurt, beschrijf je drugsgebruik en ga naar een arts toe. ja, ze zal misschien denken "eigen schuld dikke bult" maar toch gaan ze je helpen en naar je hart kijken en met jou om de tafel hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen. sterkte
Klik om te vergroten...
Ooh okeman dacht ik sorry dan. Ik heb wel vaak me laten testen enzv. En ze zeggen je hebt veel geluk gehad en er is niks mis of beschadigt verder. Hij zei ook van weetje wat het is. Als je nou echt 20 of 25 jaar volop gebruikt. Jaa dan is er m groote kans dat er veel is beschadigt enzv. Maar in mijn geval kwam de eerste keer door oververmoeidheid door gebruik en inspanning. Ik geloof t nog niet echt maar t zit in min hoofd. En die aanvallen wat ik later had kwam door verkeerde medicatie en nog een keer door dat ik met alles was gestopt en n joint probeerde. En kijkk was jong met experimiteren k was 12 toen ze me wel Is heel soms coke gaven. Vandaar dat ik later ook besefte van k ga niet oud worden. Ma zelfs daarbij zei de arts het is niet slim om zo jong te gebruiken ceker niet. Maar je hebt geluk dat als je jong bent alles sterker is dst wel weer niet dat t goed is dat niet.en hij zei ook je deed t later ook hooguit 1x in de maand heel soms 2 en dus niet jaren lang elke dag dat scheelt ook weer. Want ben nu ook met alles gestopt.k was zo bang dat k maandenlang dacht van het is gebeurt. En qua die verhoogde hartslag wat ik had zei die ook van die 6 tot 10 uurtjes wat ik 3 meer had is niet fijn maar ook niet levensgevaarlijk alleen als een aanval evht langer duurt als 24uur. K had zelfs gelezen dat sommige soms 2 dagen achter elkaar er last van hadden sommige n week dat lijkt me pas erg pff. Dus mischien. Maakte k me gwn veel te druk en k had angst vandaar die hyperventilatie later maarhet kon geen kwaad zei die het is wat zeg.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Blijkbaar stiekem nog best veel mensen... 💜
Klik om te vergroten...
Ofniet k dacht dat k dat als enigste had hier maar blijkbaar best veel lees ik zo.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jbruinsma zei:
Ofniet k dacht dat k dat als enigste had hier maar blijkbaar best veel lees ik zo.
Klik om te vergroten...
Is best wel normaal aangezien drugsgebruik een gevaarlijk iets is, en we ons daar bewust van zijn.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hiyou zei:
Is best wel normaal aangezien drugsgebruik een gevaarlijk iets is, en we ons daar bewust van zijn.
Klik om te vergroten...
Jaa tuurlyk dat snap ik maar ik kreeg het niet tijdens drugsgebruik. Dat is juist t raarst
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk echt dat het begonnen is door die blue...
En die keren daarna misch door angst en hyperventilatie.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Syl zei:
Ik denk echt dat het begonnen is door die blue...
En die keren daarna misch door angst en hyperventilatie.
Klik om te vergroten...
Jaa daar twijfel ik nog in. kijk t was wel de eerste keer dat k dat deed masr heb die avond nergents last van gehad helemaal niks kon alleen niet slapen. Die dag erna goed geslapen alles verser wel nix aan de hand. Totdat ik moest fietsen want was me ov kwijt en n bultje op moest toen is het begonnen. Tuurlyk t zat nog wel in me bloed enzv maar k dacht zelf ook van oververmoeidheid. En later die dag sws van de angst dat klopt
H
HagedisjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jbruinsma zei:
Jaa daar twijfel ik nog in. kijk t was wel de eerste keer dat k dat deed masr heb die avond nergents last van gehad helemaal niks kon alleen niet slapen. Die dag erna goed geslapen alles verser wel nix aan de hand. Totdat ik moest fietsen want was me ov kwijt en n bultje op moest toen is het begonnen. Tuurlyk t zat nog wel in me bloed enzv maar k dacht zelf ook van oververmoeidheid. En later die dag sws van de angst dat klopt
Klik om te vergroten...
Maar weet je zeker dat je tachycardie had. Dan moet je hart minimaal 100 slagen per minuut slaan. Heb je het opgemeten door je pols te tellen?
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hagedisje zei:
Maar weet je zeker dat je tachycardie had. Dan moet je hart minimaal 100 slagen per minuut slaan. Heb je het opgemeten door je pols te tellen?
Klik om te vergroten...
Nee dat ni k was zo bang dat ik daar niet aan dacht verder. Ben toen meteen na 1ste hulp gegaan
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jbruinsma zei:
Nee dat ni k was zo bang dat ik daar niet aan dacht verder. Ben toen meteen na 1ste hulp gegaan
Klik om te vergroten...
Hebben ze daar niet verteld hoe hoog je hartslag was?
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hiyou zei:
Hebben ze daar niet verteld hoe hoog je hartslag was?
Klik om te vergroten...
Nee je bent daar ma een nummer want ben da totaal zes uur lang geweest en k had allang weggekund ma ze wou me ook bsng maken want ze zei als.je zo doorgaat word je geen 40 en me eigen arts zei van tis niet fijn zon hoge hartslag maar tis alleen zorgwekkend als t echt 24uur of langer duurt maar die ziekenhuis hier nou stelletje gekken
H
HagedisjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jbruinsma zei:
Nee je bent daar ma een nummer want ben da totaal zes uur lang geweest en k had allang weggekund ma ze wou me ook bsng maken want ze zei als.je zo doorgaat word je geen 40 en me eigen arts zei van tis niet fijn zon hoge hartslag maar tis alleen zorgwekkend als t echt 24uur of langer duurt maar die ziekenhuis hier nou stelletje gekken
Klik om te vergroten...
Lag je niet aan een monitor dan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."