#1
Nou geen sorry hoor is niet nodig !!!RESPECT!
Super goed van je.
En een oepsie... niet bij nagedacht dat er hier peeps zijn juist omdat ze willen stoppen. Sorry. My bad.
Ben juist enorm geholpen door iedereen op het df. 😊
Nou geen sorry hoor is niet nodig !!!RESPECT!
Super goed van je.
En een oepsie... niet bij nagedacht dat er hier peeps zijn juist omdat ze willen stoppen. Sorry. My bad.
Dat is mooi dat je voor jezelf iets gevonden hebt wat voor jou helpt.Ik heb zelf een aantal jaar therapie gehad. Cognitieve gedragstherapie, psychologische onderzoeken, creatieve en bewegings therapie, etc.
Dit was vanwegen depressie. Op mijn 17de was ik helemaal burned out van school en de maatschappij in zijn geheel.
Ik weet niet of het me echt veel geholpen heeft, maar echt een hekel er aan had ik nou ook niet.
Uiteindelijk ben ik aan de psychedelics gegaan en heb hier mijn spiritualiteit in gevonden. Blijkbaar was dat wat ik miste.
Opm. Yep, maar dit is jouw draadje, beste Syl...Jij hebt ook extreme trauma's opgelopen @De Zandman.
Dat is een waarheid, die klinkt als de klokken van de Big Ben!Krijg vaak het idee dat velen hulpverleners ook niet weten hoe te handelen bij veel trauma's.
Opm niet de beste, deze flatser...categorie: zakkenvullers en zielenvernietigers.In 2016 werd bij mij ptss vastgesteld.
Kreeg toen via het" leger des heils"emdr.
Maar na 8 x kreeg ik te horen dat ze helemaal gingen stoppen met het geven van theraphie.
Ik werd ingeschreven bij nieuwe psychologenpraktijk, waar ik een jaar op wachtlijst kwam te staan.
Toen ik eindelijk aan de beurt was hield die man mij constant aan het lijntje.
Ja hij ging met zijn collega overleggen welke behandeling voor mij beste was.
Maar na dik 2 maanden had ie zijn collega nog steeds niet gesproken.
Toen sloeg ie een x hard met zijn vuist op tafel en zei : jij moet eerst leren je emoties te uiten anders kan ik jou niet helpen.
Opm niet te geloven...Ik legde hen uit dat ik me niet extra groot zat te houden maar ik mezelf van kleinsaf aan dit heb aangeleerd.
Ja ik moest maar terug komen als ik ze kon uiten.
(ik heb jeugdtrauma's vanwege geestelijke en lichamelijke mishandeling door mijn ouders en trauma's door huiselijk geweld door mijn ex)
Deze psycholoog gaf ook eerlijk toe dat ik zoveel trauma's had dat hij niet wist waar te beginnen rn hoe dit het beste aan te pakken.
Opm Heel herkenbaar.Ben naar mijn huisarts gegaan en dit verhaal verteld.
Hij vroeg over heftige gebeurtenissen in mijn leven.
Daarna zei hij :je verteld met een stalen gezicht hele heftige dingen.
Je toont inderdaad geen enkele emoties, alsof je over een ander verteld.
Maar dit was een overlevingsmethode wat ik mezelf al jong had aangeleerd.
Opm juist, een heel groot probleem in de GGZ.Hij stuurde me door naar een andere nieuwe psychologenpraktijk.
Hier kreeg ik in 1 jaar tijd 3 verschillende psychologen.
Steeds als ik me net op mijn gemak voelde kwam er weer een ander.
Opm dit is vreemd, als in theorie de trauma's verwerkt zijn, dit in eerste instantie, daarna pas komen de complexe punten aan de orde.Heb nu daar gesprek gehad met een traumaspecialist/psychiater.
Van haar ga ik vanaf 11 okt wekelijks theraphie krijgen.
Alleen deze x niet specefiek gericht op de trauma's maar op de punten die veroorzaakt worden door complexe ptss.
Opm hier gaat het om! Ik raak mijn ptss niet meer kwijt, en ik leef gewoon zo goed mogelijk verder.Soms vraag ik mezelf wel eens af of ik er uberhaubt ooit van af zal komen van mijn ptss.
Maar belangrijkste is dat ik er mee kan leren leven.
Opm Ik hoop het voor je! Het is je gegund!En ik denk dat het werkboek waar we nu mee aan de slag gaan mij hier enorm bij kan gaan helpen. ☺️
opm. Exact.Uiteindelijk zul je het toch alleen moeten doen.
Dit is mooi. Gegund!!Ik voel me er sterker door, merk dat mijn lichaamshouding ook verbeterd is en het geeft een super goed gevoel.
Amen 😇😄
Thnx @ Syl....ik heb godzijdank geen therapie meer nodig !
Al heel lang niet, al dat gepraat is in mijn geval volkomen zinloos.
Je moet het zelf doen. Of je nou wel of niet wilt Thats life !
Dat is mooi dat je voor jezelf iets gevonden hebt wat voor jou helpt.
En wat gebruik je dan precies??.
Ik slik prozac en als ik weer drugs zou gaan gebruiken stoppen ze mijn behandeling.
Maar het is heel goed om voor jezelf verder uit te zoeken wat jou kan helpen.
Wat een ontzettend goede beschrijving!!Ik heb vanalles geprobeerd .........
Ik weet niet of ik het nog iemand zou aanraden. Het is nog al behoorlijk confronterend. Je dood inwezen je ego voor een deel om in te zien dat het je ego is die je problemen veroorzaakt.
Fijn dat dit voor jou werkt..Ik heb vanalles geprobeerd aan psychedelics. Maar simpele truffels waren voor het loslaten van veel van mn gedachte kronkels al genoeg.
Ik weet niet of ik het nog iemand zou aanraden. Het is nog al behoorlijk confronterend. Je dood inwezen je ego voor een deel om in te zien dat het je ego is die je problemen veroorzaakt.
Ik ben echt zo onwijs blij voor je dat je Tasja nu hebt!! 🥰🥰🥰Opm. Yep, maar dit is jouw draadje, beste Syl...
Dat is een waarheid, die klinkt als de klokken van de Big Ben!
Opm niet de beste, deze flatser...categorie: zakkenvullers en zielenvernietigers.
Opm niet te geloven...
Er bestaan dus toch psychologen die iets kunnen toegeven! Betreffende hun eigen kunnen....en onkunde.
Opm Heel herkenbaar.
Opm juist, een heel groot probleem in de GGZ.
Heb je net iemand je vertrouwen gegeven, kun je weer van voren af aan beginnen..
Opm dit is vreemd, als in theorie de trauma's verwerkt zijn, dit in eerste instantie, daarna pas komen de complexe punten aan de orde.
Dat is de juiste volgorde...
Maar als je er teveel hebt, net zoals ik, dan liggen de zaken mss anders.
Dit weet ik niet.
Opm hier gaat het om! Ik raak mijn ptss niet meer kwijt, en ik leef gewoon zo goed mogelijk verder.
Opm Ik hoop het voor je! Het is je gegund!
opm. Exact.
Dit is mooi. Gegund!!
Vwb mijn gevallen, er is geen psycholoog of andere hulpverlener, die ook maar een idee heeft van hoe het is en hoe het voelt, in krijgshandelingen te verkeren..
Wijlen dr. Bastiaans had dit mss gekund, maar deze kliniek is er dus niet meer.
helaas.
Ik ben te oud voor "aan mezelf te werken"
Therapeutisch genoemd:
De rek is uit het elastiek..
Voor mij: basta met praatgroepen of alles wat dies meer zij. ik heb er jaren aan gespendeerd, zonder ook maar één resultaat.
Ik heb Tasja nu.
Die houdt mij niet aan het lijntje i.i g...
Dat is andersom!
Ik leef van een bijstandsuitkering.Vriendin, Syl....het is een "zij"
Wat let je om ook zoiets te nemen?
Het zal je heel veel gepraat besparen!
Hart-grondig mee eens. Je mot is geëxcuseerd.Je krijgt net genoeg geld om je hoofd boven water te houden...iets extra's, waarvan jouw gemoedstoestand vele malen beter zou kunnen worden, wordt bij voorbaat al onmogelijk gemaakt door deze kut regering ( excuse le mot)
Het is sowieso belachelijk dat het nodig is dat mensen gebruik moeten maken van de voedselbank.k ben eens een keertje meegegaan en de behandeling van de mensen die noodgedwongen van de voedselbank moeten leven is ronduit ver beneden de fatsoensnormen...5 min te laat komen, en je krijgt je voedselpakket voor een week al niet meer uitgereikt....
Shame on them!
Ik hoop dat we nieuwe verkiezingen krijgen.
Ik ben twee keer naar een psycholoog geweest.Ben terug bij de dokter.Slik ook ad en voel mij daar goed bij
Mijn moeder zei altijd ( toen het heel erg slecht met me ging:
Alle geestelijke hulpverleners die eindigen op "oog" moet je links laten liggen.
Zij zijn géén arts, mogen niets voorschrijven in die zin, en je bent er nooooit mee klaar.
Je wordt sufgeluld.
M.b.t. mijn situatie had ze volkomen gelijk. Een half jaar dagelijkse psychotherapie ( en ze gingen maar door, en door, en door...) heeft me bijna mijn leven gekost. Het heeft een gigantische schade aangericht. Dat men daar niet in zag, hoe ik achteruit ging door de groepstherapie en groepsgesprekken raakte ik volledig vertherapeutiseerd.
En maar analyseren, en onderbouwen waarom de muren wit waren en niet zwart...je raakt op een gegeven moment helemaal in de knoop.
Ik nam het die klinisch psycholoog die er de leiding had, buitengewoon kwalijk dat er niet veel eerder gestopt was, met dat gelul over de meest onzinnige onderwerpen...en mij naar huis laten rijden na zo'n dag therapie..levensgevaarlijk want ik was geestelijk helemaal kapot van vermoeienis.
Ik heb van de 10 man uit die groep er maar één gezien, die er beter van werd.
6 bleven op hetzelfde niveau staan, en 3 mensen konden zo het psychiatrische ziekenhuis in...sufgeluld en vertherapeutiseerd als ze waren geworden.
Ik zeg niet, dat niemand er iets aan heeft.
Maar de portemonnee van die " ogen" en sociotherapeuten werd goed gevuld in mijn setting daar.
Wie van die "ogen" weet er nou iets van hoe het in het legioen Etrangere eraan toe gaat?! Niemand, dus.
Ook niets weten ze, hoe het voelt en klinkt, als de kogels over en langs je heen fluiten.
Voor mij dus een waardeloze, superschadelijke "hulpverlening" door ""ogen"".
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."