Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp behandeling. Psychotherapie! Is deze methode de oplossing voor al je (verslavings)problemen?

Hulp behandeling. Psychotherapie! Is deze methode de oplossing voor al je (verslavings)problemen?

89 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
QueerMan zei:
RESPECT!
Super goed van je.

En een oepsie... niet bij nagedacht dat er hier peeps zijn juist omdat ze willen stoppen. Sorry. My bad.
Klik om te vergroten...
Nou geen sorry hoor is niet nodig !!!
Ben juist enorm geholpen door iedereen op het df. 😊

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb zelf een aantal jaar therapie gehad. Cognitieve gedragstherapie, psychologische onderzoeken, creatieve en bewegings therapie, etc.

Dit was vanwegen depressie. Op mijn 17de was ik helemaal burned out van school en de maatschappij in zijn geheel.

Ik weet niet of het me echt veel geholpen heeft, maar echt een hekel er aan had ik nou ook niet.


Uiteindelijk ben ik aan de psychedelics gegaan en heb hier mijn spiritualiteit in gevonden. Blijkbaar was dat wat ik miste.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Martinus zei:
Ik heb zelf een aantal jaar therapie gehad. Cognitieve gedragstherapie, psychologische onderzoeken, creatieve en bewegings therapie, etc.

Dit was vanwegen depressie. Op mijn 17de was ik helemaal burned out van school en de maatschappij in zijn geheel.

Ik weet niet of het me echt veel geholpen heeft, maar echt een hekel er aan had ik nou ook niet.


Uiteindelijk ben ik aan de psychedelics gegaan en heb hier mijn spiritualiteit in gevonden. Blijkbaar was dat wat ik miste.
Klik om te vergroten...
Dat is mooi dat je voor jezelf iets gevonden hebt wat voor jou helpt.
En wat gebruik je dan precies??.

Ik slik prozac en als ik weer drugs zou gaan gebruiken stoppen ze mijn behandeling.
Maar het is heel goed om voor jezelf verder uit te zoeken wat jou kan helpen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Syl zei:
Jij hebt ook extreme trauma's opgelopen @De Zandman.
Klik om te vergroten...
Opm. Yep, maar dit is jouw draadje, beste Syl...
Syl zei:
Krijg vaak het idee dat velen hulpverleners ook niet weten hoe te handelen bij veel trauma's.
Klik om te vergroten...
Dat is een waarheid, die klinkt als de klokken van de Big Ben!
Syl zei:
In 2016 werd bij mij ptss vastgesteld.
Kreeg toen via het" leger des heils"emdr.
Maar na 8 x kreeg ik te horen dat ze helemaal gingen stoppen met het geven van theraphie.
Ik werd ingeschreven bij nieuwe psychologenpraktijk, waar ik een jaar op wachtlijst kwam te staan.
Toen ik eindelijk aan de beurt was hield die man mij constant aan het lijntje.
Ja hij ging met zijn collega overleggen welke behandeling voor mij beste was.
Maar na dik 2 maanden had ie zijn collega nog steeds niet gesproken.
Toen sloeg ie een x hard met zijn vuist op tafel en zei : jij moet eerst leren je emoties te uiten anders kan ik jou niet helpen.
Klik om te vergroten...
Opm niet de beste, deze flatser...categorie: zakkenvullers en zielenvernietigers.
Syl zei:
Ik legde hen uit dat ik me niet extra groot zat te houden maar ik mezelf van kleinsaf aan dit heb aangeleerd.
Ja ik moest maar terug komen als ik ze kon uiten.
(ik heb jeugdtrauma's vanwege geestelijke en lichamelijke mishandeling door mijn ouders en trauma's door huiselijk geweld door mijn ex)
Deze psycholoog gaf ook eerlijk toe dat ik zoveel trauma's had dat hij niet wist waar te beginnen rn hoe dit het beste aan te pakken.
Klik om te vergroten...
Opm niet te geloven...
Er bestaan dus toch psychologen die iets kunnen toegeven! Betreffende hun eigen kunnen....en onkunde.
Syl zei:
Ben naar mijn huisarts gegaan en dit verhaal verteld.
Hij vroeg over heftige gebeurtenissen in mijn leven.
Daarna zei hij :je verteld met een stalen gezicht hele heftige dingen.
Je toont inderdaad geen enkele emoties, alsof je over een ander verteld.
Maar dit was een overlevingsmethode wat ik mezelf al jong had aangeleerd.
Klik om te vergroten...
Opm Heel herkenbaar.
Syl zei:
Hij stuurde me door naar een andere nieuwe psychologenpraktijk.
Hier kreeg ik in 1 jaar tijd 3 verschillende psychologen.
Steeds als ik me net op mijn gemak voelde kwam er weer een ander.
Klik om te vergroten...
Opm juist, een heel groot probleem in de GGZ.
Heb je net iemand je vertrouwen gegeven, kun je weer van voren af aan beginnen..
Syl zei:
Heb nu daar gesprek gehad met een traumaspecialist/psychiater.
Van haar ga ik vanaf 11 okt wekelijks theraphie krijgen.
Alleen deze x niet specefiek gericht op de trauma's maar op de punten die veroorzaakt worden door complexe ptss.
Klik om te vergroten...
Opm dit is vreemd, als in theorie de trauma's verwerkt zijn, dit in eerste instantie, daarna pas komen de complexe punten aan de orde.
Dat is de juiste volgorde...
Maar als je er teveel hebt, net zoals ik, dan liggen de zaken mss anders.
Dit weet ik niet.
Syl zei:
Soms vraag ik mezelf wel eens af of ik er uberhaubt ooit van af zal komen van mijn ptss.
Maar belangrijkste is dat ik er mee kan leren leven.
Klik om te vergroten...
Opm hier gaat het om! Ik raak mijn ptss niet meer kwijt, en ik leef gewoon zo goed mogelijk verder.
Syl zei:
En ik denk dat het werkboek waar we nu mee aan de slag gaan mij hier enorm bij kan gaan helpen. ☺️
Klik om te vergroten...
Opm Ik hoop het voor je! Het is je gegund!
Syl zei:
Uiteindelijk zul je het toch alleen moeten doen.
Klik om te vergroten...
opm. Exact.

Syl zei:
Ik voel me er sterker door, merk dat mijn lichaamshouding ook verbeterd is en het geeft een super goed gevoel.

Amen 😇😄
Klik om te vergroten...
Dit is mooi. Gegund!!

Vwb mijn gevallen, er is geen psycholoog of andere hulpverlener, die ook maar een idee heeft van hoe het is en hoe het voelt, in krijgshandelingen te verkeren..
Wijlen dr. Bastiaans had dit mss gekund, maar deze kliniek is er dus niet meer.
helaas.

Ik ben te oud voor "aan mezelf te werken"
Therapeutisch genoemd:
De rek is uit het elastiek..
Voor mij: basta met praatgroepen of alles wat dies meer zij. ik heb er jaren aan gespendeerd, zonder ook maar één resultaat.

Ik heb Tasja nu.
Die houdt mij niet aan het lijntje i.i g...
Dat is andersom!
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Thnx @ Syl....ik heb godzijdank geen therapie meer nodig !
Al heel lang niet, al dat gepraat is in mijn geval volkomen zinloos.
Je moet het zelf doen. Of je nou wel of niet wilt Thats life !
Klik om te vergroten...

Grappig bijna , als t niet zo triest zou zijn. Praten met een psycholoog, dient enkel als
Spiegel voor jezelf en uitlaat klep. Kan je mij ook,wel bellen of DM avondje houden , gewoon luisteren naar je en begrip tonen en je aanmoedigen. Je kan het ! ( dat was sarcastisch bedoeld btw)

5 jaar therapie en reslutaat 0. En geëindigd een brief naar mijn huisarts met haar ( Hoofd GGZ medicatie ) bevindingen over mijn casus : neigt naar borderline ...

Wtf ???? Ik ben zo impulsief als een stenen muur, kroop eerder weg, en verzachte de pijn met wijn , durfde niets

Nu ik bevrijd ben door zelf het roer om te gooien, durf ik zeggen tegen dit soort hulpverleners ( rampverleners)

: ⛓als een vrouw misbruikt is, en zich beetje bij beetje open 🔓stelt, iets minder zuchten en met je ogen draaien, als ik zeg dat ik bang ben voor mijn ex , zwijg liever dan je :
" " oh mijn ex en ik regelen alles in harmonie *magikeenteiltje🤢🤮 " ... of. " begin je nu weér over je ex , dit schiet niet op. Kom over een jaar maar terug .." *🤬🔨magikjemetmijnstoelopjekopslaan- glimlach ben ik opgestapt.

Wil je echte hulp. Ga mediteren, in jezelf geloven, je eigen vlam weer aanwakkeren tot een vlammenzee !

Hypnotherapie gehad en in 2,5 uur meer bereikt en los gelaten dan in die 5 jaar
En bij Shiatsu geniet ik van de liefde waarmee ze me zacht behandeld ...

💨De kracht, het 🌱begin, de doorbraak💥 ben JIJ 🌟💎💎💎💎💎💎💫
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thnx @ Syl....ik heb godzijdank geen therapie meer nodig !
Al heel lang niet, al dat gepraat is in mijn geval volkomen zinloos.
Je moet het zelf doen. Of je nou wel of niet wilt Thats life !
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Syl zei:
Dat is mooi dat je voor jezelf iets gevonden hebt wat voor jou helpt.
En wat gebruik je dan precies??.

Ik slik prozac en als ik weer drugs zou gaan gebruiken stoppen ze mijn behandeling.
Maar het is heel goed om voor jezelf verder uit te zoeken wat jou kan helpen.
Klik om te vergroten...

Ik heb vanalles geprobeerd aan psychedelics. Maar simpele truffels waren voor het loslaten van veel van mn gedachte kronkels al genoeg.

Ik weet niet of ik het nog iemand zou aanraden. Het is nog al behoorlijk confronterend. Je dood inwezen je ego voor een deel om in te zien dat het je ego is die je problemen veroorzaakt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Martinus zei:
Ik heb vanalles geprobeerd .........

Ik weet niet of ik het nog iemand zou aanraden. Het is nog al behoorlijk confronterend. Je dood inwezen je ego voor een deel om in te zien dat het je ego is die je problemen veroorzaakt.
Klik om te vergroten...
Wat een ontzettend goede beschrijving!!
Helemaal mee eens....ik ervaarde dit exact hetzelfde.
Na zo'n dag therapie je nog naar huis laten rijden..levensgevaarlijk!
Misdadig!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Martinus zei:
Ik heb vanalles geprobeerd aan psychedelics. Maar simpele truffels waren voor het loslaten van veel van mn gedachte kronkels al genoeg.

Ik weet niet of ik het nog iemand zou aanraden. Het is nog al behoorlijk confronterend. Je dood inwezen je ego voor een deel om in te zien dat het je ego is die je problemen veroorzaakt.
Klik om te vergroten...
Fijn dat dit voor jou werkt..
Ik heb er totaal geen ervaringen mee.
En zonder iemand in je omgeving wie je er beetje bij kan begeleiden lijkt het me beetje eng.
Daarom houd ik het bij mijn ad en begeleiding van psychiater.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Opm. Yep, maar dit is jouw draadje, beste Syl...

Dat is een waarheid, die klinkt als de klokken van de Big Ben!

Opm niet de beste, deze flatser...categorie: zakkenvullers en zielenvernietigers.

Opm niet te geloven...
Er bestaan dus toch psychologen die iets kunnen toegeven! Betreffende hun eigen kunnen....en onkunde.

Opm Heel herkenbaar.

Opm juist, een heel groot probleem in de GGZ.
Heb je net iemand je vertrouwen gegeven, kun je weer van voren af aan beginnen..

Opm dit is vreemd, als in theorie de trauma's verwerkt zijn, dit in eerste instantie, daarna pas komen de complexe punten aan de orde.
Dat is de juiste volgorde...
Maar als je er teveel hebt, net zoals ik, dan liggen de zaken mss anders.
Dit weet ik niet.

Opm hier gaat het om! Ik raak mijn ptss niet meer kwijt, en ik leef gewoon zo goed mogelijk verder.

Opm Ik hoop het voor je! Het is je gegund!

opm. Exact.


Dit is mooi. Gegund!!

Vwb mijn gevallen, er is geen psycholoog of andere hulpverlener, die ook maar een idee heeft van hoe het is en hoe het voelt, in krijgshandelingen te verkeren..
Wijlen dr. Bastiaans had dit mss gekund, maar deze kliniek is er dus niet meer.
helaas.

Ik ben te oud voor "aan mezelf te werken"
Therapeutisch genoemd:
De rek is uit het elastiek..
Voor mij: basta met praatgroepen of alles wat dies meer zij. ik heb er jaren aan gespendeerd, zonder ook maar één resultaat.

Ik heb Tasja nu.
Die houdt mij niet aan het lijntje i.i g...
Dat is andersom!
Klik om te vergroten...
Ik ben echt zo onwijs blij voor je dat je Tasja nu hebt!! 🥰🥰🥰
Denk dat daar geen theraphie tegen op kan zon mooie vriend. ❤️
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vriendin, Syl....het is een "zij"
Wat let je om ook zoiets te nemen?
Het zal je heel veel gepraat besparen!
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben nu zelf bezig met mijn 2e psychotherapie, maar dan wel 1 op 1 met mijn psycholoog 2x per week. Heb een paar keer groepstherapie geprobeerd maar ik had hier zo'n hekel aan, belandde aan het eind van elke sessie altijd op de wc met een paniekaanval 🥴

Ben al 8 jaar bezig met mijn traject en ik kan pas sinds een jaartje zeggen dat het eindelijk zijn vruchten afwerpt en dat dankzij de psychotherapie!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Vriendin, Syl....het is een "zij"
Wat let je om ook zoiets te nemen?
Het zal je heel veel gepraat besparen!
Klik om te vergroten...
Ik leef van een bijstandsuitkering.
Ik kan het me niet veroorloven de kosten voor voer en dierenarts.
Daarbij zijn er mensen die zo'n hond veel harder kunnrn gebruiken dan mij joh.
Maar ik vind het wel super dat dit mogelijk is. 🥰
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat een dramatische toestanden, dit toch.
Je krijgt net genoeg geld om je hoofd boven water te houden...iets extra's, waarvan jouw gemoedstoestand vele malen beter zou kunnen worden, wordt bij voorbaat al onmogelijk gemaakt door deze kut regering ( excuse le mot)
Ik vind het ronduit stuitend dat er zo met mensen wordt omgegaan..ik heb iemand gekend die bij de voedselbank liep.
Ik ben eens een keertje meegegaan en de behandeling van de mensen die noodgedwongen van de voedselbank moeten leven is ronduit ver beneden de fatsoensnormen...5 min te laat komen, en je krijgt je voedselpakket voor een week al niet meer uitgereikt....
Shame on them!
Ik hoop dat we nieuwe verkiezingen krijgen.
Het gaat helemaal nergens meer over.
De economie trekt aan.
Dat is mooi, heel mooi, maar wat merkt de burger hiervan?
Nul, komma nul nul!
Het moest bij wet verboden worden al dat politieke gezwam in de rondte en er moet gezorgd worden dat de armoede van velen opgelost wordt!.
Betere economie waarom moeten wij straks 2 euro voor een liter benzine betalen godverdomme.
Ik kan me hier echt razend over maken!
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Je krijgt net genoeg geld om je hoofd boven water te houden...iets extra's, waarvan jouw gemoedstoestand vele malen beter zou kunnen worden, wordt bij voorbaat al onmogelijk gemaakt door deze kut regering ( excuse le mot)
Klik om te vergroten...
Hart-grondig mee eens. Je mot is geëxcuseerd.

De Zandman zei:
k ben eens een keertje meegegaan en de behandeling van de mensen die noodgedwongen van de voedselbank moeten leven is ronduit ver beneden de fatsoensnormen...5 min te laat komen, en je krijgt je voedselpakket voor een week al niet meer uitgereikt....
Shame on them!
Ik hoop dat we nieuwe verkiezingen krijgen.
Klik om te vergroten...
Het is sowieso belachelijk dat het nodig is dat mensen gebruik moeten maken van de voedselbank.
Dat terwijl er geld vrijgemaakt was, om de Vennootschapsbelasting af te schaffen...

Ik denk niet dat nieuwe verkiezingen veel gaan helpen. Net als dat bij voetbal 22 mannen negentig minuten achter een bal aanrennen en uiteindelijk de Duitsers winnen; Wordt daarna de VVD onder Mark Rutte weer de grootste fractie.

Nederland leidt aan een masochistische persoonlijkheidsstoornis lijkt het wel.
H
Happy HippieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er is voor iedereen vast wel een geschikte therapie, maar het is handig om eerst te informeren waar je aan begint. Genoeg info op het WWW.

Vele jaren geleden ging ik naar een T.G. (therapeutische gemeenschap), waar we ongeveer hetzelfde deden als bij de boven beschreven psychotherapie en nog wat andere dingen....
Zoals 3-uur-durende meditaties en dan niet lekker rustig zitten en muziek luisteren, maar schreeuwen, springen, dansen en door de ruimte lopen, terwijl je tegen de anderen prevelde "ik hou van je". Of in hun gezicht schreeuwde "ik haat je".
Sommigen gingen over hun nek door de emoties.
Verder moest je de commune schoonmaken, koken voor gemiddeld 30 mensen en de was doen. Hiervoor werden we in groepjes verdeeld.
Het programma liep van 's ochtends 6 uur wekken tot je eindelijk om 22:30u totaal afgepeigerd mocht gaan slapen. Zo'n opname duurde gemiddeld een jaar.

Ik zou er een boek over kunnen schrijven, maar wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat deze vorm van therapie 25-35 jaar geleden, het neusje van de zalm was.
En toen was het ineens afgelopen en zwoer men bij medicatie, eigen initiatief en verantwoordelijkheid en vrijheid om fouten te maken ipv ontslag op staande voet.
En toen kwamen de ervaringsdeskundigen, korte opnames, 3 maanden max. Beschermende woonvormen, nazorg, behandelplannen, stap voor stap terug naar de realiteit van een 'gewoon' leven.

Het enige wat nooit veranderd is, is dat er ontzettend veel geouwehoerd wordt. Vooral door anderen over jou, mensen die denken dat ze je kennen en weten wat het beste voor je is, alsof je in real life constant stilstaat bij hoe je wat zou moeten doen.
Mij hebben ze sufgeluld (pardon my french) en het enige wat ik zeker weet, is dat de zorgverzekeraar zich rot lacht om iedere therapeutische euro, die ze verdienen.https://www.trouw.nl/nieuws/neder-h...uk~b42db675/?referrer=https://www.google.com/
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een T.G.?
Met "de pakaan" en zo?
Als ik daarin terecht zou zijn gekomen, waren er vreselijke dingen gebeurd....
Er was er één gevestigd naast onze kliniek en ooit hoorde ik weleens wat...
Later kwamen er twee oud leden van zo'n TG in de kliniek waar ik was en heb ik er het een en ander over gehoord ..."wastobbe" doen, je shagpakje afpakken en zo...alle zgn " maatregelen ter educatie ....als ik dit had moeten ondergaan, waren er doden gevallen!
Amerikaanse ideeën waren dit en bij lang, lang niet iedereen hielp deze orthodoxe methode!
Naar een T.G ?
Nou, zeg maar nee....
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben twee keer naar een psycholoog geweest.Ben terug bij de dokter.Slik ook ad en voel mij daar goed bij
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn moeder zei altijd ( toen het heel erg slecht met me ging:
Alle geestelijke hulpverleners die eindigen op "oog" moet je links laten liggen.
Zij zijn géén arts, mogen niets voorschrijven in die zin, en je bent er nooooit mee klaar.
Je wordt sufgeluld.

M.b.t. mijn situatie had ze volkomen gelijk. Een half jaar dagelijkse psychotherapie ( en ze gingen maar door, en door, en door...) heeft me bijna mijn leven gekost. Het heeft een gigantische schade aangericht. Dat men daar niet in zag, hoe ik achteruit ging door de groepstherapie en groepsgesprekken raakte ik volledig vertherapeutiseerd.
En maar analyseren, en onderbouwen waarom de muren wit waren en niet zwart...je raakt op een gegeven moment helemaal in de knoop.
Ik nam het die klinisch psycholoog die er de leiding had, buitengewoon kwalijk dat er niet veel eerder gestopt was, met dat gelul over de meest onzinnige onderwerpen...en mij naar huis laten rijden na zo'n dag therapie..levensgevaarlijk want ik was geestelijk helemaal kapot van vermoeienis.
Ik heb van de 10 man uit die groep er maar één gezien, die er beter van werd.
6 bleven op hetzelfde niveau staan, en 3 mensen konden zo het psychiatrische ziekenhuis in...sufgeluld en vertherapeutiseerd als dat ze waren geworden.

Ik zeg niet, dat niemand er iets aan heeft.
Maar de portemonnee van die " ogen" en sociotherapeuten werd goed gevuld in mijn setting daar.
Wie van die "ogen" weet er nou iets van hoe het in het legioen Etrangere eraan toe gaat?! Niemand, dus.
Ook niets weten ze, hoe het voelt en klinkt, als de kogels over en langs je heen fluiten.
Voor mij dus een waardeloze, superschadelijke "hulpverlening" door ""ogen"".
Daarom zeg ik wel:
Bezint, eer gij begint.
Je moet hoe dan ook het z e l f doen. Niemand doet het voor je. Nee.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#20
joetsie zei:
Ik ben twee keer naar een psycholoog geweest.Ben terug bij de dokter.Slik ook ad en voel mij daar goed bij
Klik om te vergroten...

De Zandman zei:
Mijn moeder zei altijd ( toen het heel erg slecht met me ging:
Alle geestelijke hulpverleners die eindigen op "oog" moet je links laten liggen.
Zij zijn géén arts, mogen niets voorschrijven in die zin, en je bent er nooooit mee klaar.
Je wordt sufgeluld.

M.b.t. mijn situatie had ze volkomen gelijk. Een half jaar dagelijkse psychotherapie ( en ze gingen maar door, en door, en door...) heeft me bijna mijn leven gekost. Het heeft een gigantische schade aangericht. Dat men daar niet in zag, hoe ik achteruit ging door de groepstherapie en groepsgesprekken raakte ik volledig vertherapeutiseerd.
En maar analyseren, en onderbouwen waarom de muren wit waren en niet zwart...je raakt op een gegeven moment helemaal in de knoop.
Ik nam het die klinisch psycholoog die er de leiding had, buitengewoon kwalijk dat er niet veel eerder gestopt was, met dat gelul over de meest onzinnige onderwerpen...en mij naar huis laten rijden na zo'n dag therapie..levensgevaarlijk want ik was geestelijk helemaal kapot van vermoeienis.
Ik heb van de 10 man uit die groep er maar één gezien, die er beter van werd.
6 bleven op hetzelfde niveau staan, en 3 mensen konden zo het psychiatrische ziekenhuis in...sufgeluld en vertherapeutiseerd als ze waren geworden.

Ik zeg niet, dat niemand er iets aan heeft.
Maar de portemonnee van die " ogen" en sociotherapeuten werd goed gevuld in mijn setting daar.
Wie van die "ogen" weet er nou iets van hoe het in het legioen Etrangere eraan toe gaat?! Niemand, dus.
Ook niets weten ze, hoe het voelt en klinkt, als de kogels over en langs je heen fluiten.
Voor mij dus een waardeloze, superschadelijke "hulpverlening" door ""ogen"".
Klik om te vergroten...

Thanx voor jullie ervaringen delen.

Denk dat het goed is om ook jezelf te vertrouwen in deze trajecten, maar dat is juist vaak lastig als je in deze hulpverlening/behandeling terecht komt.

@joetsie: Goed te horen!

@De Zandman: Hoe is 't met de hulp-hond?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."