#1
Opm. Yep, maar dit is jouw draadje, beste Syl...Jij hebt ook extreme trauma's opgelopen @De Zandman.
Dat is een waarheid, die klinkt als de klokken van de Big Ben!Krijg vaak het idee dat velen hulpverleners ook niet weten hoe te handelen bij veel trauma's.
Opm niet de beste, deze flatser...categorie: zakkenvullers en zielenvernietigers.In 2016 werd bij mij ptss vastgesteld.
Kreeg toen via het" leger des heils"emdr.
Maar na 8 x kreeg ik te horen dat ze helemaal gingen stoppen met het geven van theraphie.
Ik werd ingeschreven bij nieuwe psychologenpraktijk, waar ik een jaar op wachtlijst kwam te staan.
Toen ik eindelijk aan de beurt was hield die man mij constant aan het lijntje.
Ja hij ging met zijn collega overleggen welke behandeling voor mij beste was.
Maar na dik 2 maanden had ie zijn collega nog steeds niet gesproken.
Toen sloeg ie een x hard met zijn vuist op tafel en zei : jij moet eerst leren je emoties te uiten anders kan ik jou niet helpen.
Opm niet te geloven...Ik legde hen uit dat ik me niet extra groot zat te houden maar ik mezelf van kleinsaf aan dit heb aangeleerd.
Ja ik moest maar terug komen als ik ze kon uiten.
(ik heb jeugdtrauma's vanwege geestelijke en lichamelijke mishandeling door mijn ouders en trauma's door huiselijk geweld door mijn ex)
Deze psycholoog gaf ook eerlijk toe dat ik zoveel trauma's had dat hij niet wist waar te beginnen rn hoe dit het beste aan te pakken.
Er bestaan dus toch psychologen die iets kunnen toegeven! Betreffende hun eigen kunnen....en onkunde.
Opm Heel herkenbaar.Ben naar mijn huisarts gegaan en dit verhaal verteld.
Hij vroeg over heftige gebeurtenissen in mijn leven.
Daarna zei hij :je verteld met een stalen gezicht hele heftige dingen.
Je toont inderdaad geen enkele emoties, alsof je over een ander verteld.
Maar dit was een overlevingsmethode wat ik mezelf al jong had aangeleerd.
Opm juist, een heel groot probleem in de GGZ.Hij stuurde me door naar een andere nieuwe psychologenpraktijk.
Hier kreeg ik in 1 jaar tijd 3 verschillende psychologen.
Steeds als ik me net op mijn gemak voelde kwam er weer een ander.
Heb je net iemand je vertrouwen gegeven, kun je weer van voren af aan beginnen..
Opm dit is vreemd, als in theorie de trauma's verwerkt zijn, dit in eerste instantie, daarna pas komen de complexe punten aan de orde.Heb nu daar gesprek gehad met een traumaspecialist/psychiater.
Van haar ga ik vanaf 11 okt wekelijks theraphie krijgen.
Alleen deze x niet specefiek gericht op de trauma's maar op de punten die veroorzaakt worden door complexe ptss.
Dat is de juiste volgorde...
Maar als je er teveel hebt, net zoals ik, dan liggen de zaken mss anders.
Dit weet ik niet.
Opm hier gaat het om! Ik raak mijn ptss niet meer kwijt, en ik leef gewoon zo goed mogelijk verder.Soms vraag ik mezelf wel eens af of ik er uberhaubt ooit van af zal komen van mijn ptss.
Maar belangrijkste is dat ik er mee kan leren leven.
Opm Ik hoop het voor je! Het is je gegund!En ik denk dat het werkboek waar we nu mee aan de slag gaan mij hier enorm bij kan gaan helpen. ☺️
opm. Exact.Uiteindelijk zul je het toch alleen moeten doen.
Dit is mooi. Gegund!!Ik voel me er sterker door, merk dat mijn lichaamshouding ook verbeterd is en het geeft een super goed gevoel.
Amen 😇😄
Vwb mijn gevallen, er is geen psycholoog of andere hulpverlener, die ook maar een idee heeft van hoe het is en hoe het voelt, in krijgshandelingen te verkeren..
Wijlen dr. Bastiaans had dit mss gekund, maar deze kliniek is er dus niet meer.
helaas.
Ik ben te oud voor "aan mezelf te werken"
Therapeutisch genoemd:
De rek is uit het elastiek..
Voor mij: basta met praatgroepen of alles wat dies meer zij. ik heb er jaren aan gespendeerd, zonder ook maar één resultaat.
Ik heb Tasja nu.
Die houdt mij niet aan het lijntje i.i g...
Dat is andersom!