Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat voor kapsel hebben de forumleden eigenlijk?

Wat voor kapsel hebben de forumleden eigenlijk?

443 antwoorden
56 weergaven
18-5-2026
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Ik vind het mooi wat je zegt, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Het is niet de schuld van de overheid dat Brood verdronken is in de drugs. Hij heeft heeft het zelf gebruikt en is er mee door gegaan.
Klik om te vergroten...
klopt ook gedeeltelijk

maar jules deelder had herman ten strengste afgeraden na 35 jaar te stoppen,

dan ga je in korte tijd naar de kloten , je brandstof de hele reutemeteut tuimelt in elkaar

velen zeggen dat hij niet had mogen stoppen , maarja, er was alleen slappe pep

nu , dat is niet de analyse die ik trek, dat was een krantenkop DE NEDERLANDSE OVERHEID HEEFT HERMAN BROOD VERMOORD

een kop over een interview met van dijk, waarin hij de situatie schetst en die idd verregaande analyse trekt

uiteraards was het geheel gecompliceerder
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Nouja, vaak verwacht je een simpel antwoord en als je een hele lap tekst ziet verwacht je ergens een leuke kwinkslag of een komische annekdote.
Klik om te vergroten...
dat zal wellicht de drugs zijn :tongueout:

de uitweidingen en nevenverhalen krijgen dan soms bijna de bovenhand, en is ook met een zekere haast getypt natuurlijk dan
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blikje Pløp zei:
Absoluut niet, tegenwoordig zijn alle mannen dramatisch!
Klik om te vergroten...
Vrouwen waren dat altijd al, maar worden nu mannelijker 🤔. Of misschien is dat mijn bubbel, waarin ik voornamelijk ‘stoere’, zelfstandige, volledig geëmancipeerde vrouwen hoor en spreek.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flualhamdulillam zei:
Vrouwen waren dat altijd al, maar worden nu mannelijker 🤔. Of misschien is dat mijn bubbel, waarin ik voornamelijk ‘stoere’, zelfstandige, volledig geëmancipeerde vrouwen hoor en spreek.
Klik om te vergroten...

I don't know, ik vind veel vrouwen ook dramatisch 😂 maar de andere kant zie ik ook inderdaad. Ik hang er ergens tussenin denk ik. Weinig dramatisch, maar ook niet volledig geëmancipeerd. Vind het nou eenmaal fijn als de man het eten betaalt, zelfs als dat van de gezamenlijke rekening is 🤷🏼‍♀️😂
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Flualhamdulillam zei:
Vrouwen waren dat altijd al, maar worden nu mannelijker 🤔. Of misschien is dat mijn bubbel, waarin ik voornamelijk ‘stoere’, zelfstandige, volledig geëmancipeerde vrouwen hoor en spreek.
Klik om te vergroten...
ja en neen

ook vinde ik op een tweetal generaties mannen hun bijna oertaken volledig uitgebreid hebben , en volwaardige nieuwe mannen zijn...vind echt dat mannen forse stappen in hun evolutie gezet hebben.
wellicht gaat dit wel gepaard met een zekere lichthoofdigheid en mannelijke identiteitscrisis
veel mannen durven zelfs bijna geen macho meer zijn nu, terwijl een beetje macho zijn wel ok is

maar , in mijn bubbel dan, mss kort door de bocht , ik duld tegenspraak...
wat doen vrouwen dan extra op die paar generaties ? uit werken gaan mss sommigen true
en verder merk ik dat ze vooral leren drinken hebben als mannen :(

ik merk ook veel mannenhaat bijna, kan ook weer mijn bubbel zijn dan

maar wat ik ook wil aankaarten is dat heel veel vrouwen kritische noten slaken bij de emancipatie
door de emancipatie, is er oa een maatschappij gekomen die bijna geheel ingericht is naar het model van tweeverdieners

dus de keuzevrijheid voor ''sommige'' vrouwen ,die nog vrouwen aan de haard willen zijn is er niet meer...

de emancipatie heeft ook op bepaalde delen gefaald, gezin werk balans , veel depressieve vrouwen
en nogmaals die keuze is er niet meer of de financiele mogelijkheid om toch thuis te blijven voor het gezin

oa de rijken hebben er garen bij gesponnen dat de vrouwen nu als de nieuwe standaard meedoen aan de ratrace

met enorme stress en psychologische effecten als gevolg van het moderne hectische leven.

noem me gek maar ik vond die vroegere tijden , hun charme hebben

het moet niet allemaal terug zo worden , maar die twee. keuzemogelijkheden voor de vrouw zouden moeten kunnen blijven bestaan

enkel de superrijken kunnen nog hun vrouw thuis houden , en mss de stadsnomaden
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
blue eyes zei:
ja en neen

ook vinde ik op een tweetal generaties mannen hun bijna oertaken volledig uitgebreid hebben , en volwaardige nieuwe mannen zijn...vind echt dat mannen forse stappen in hun evolutie gezet hebben.
wellicht gaat dit wel gepaard met een zekere lichthoofdigheid en mannelijke identiteitscrisis
veel mannen durven zelfs bijna geen macho meer zijn nu, terwijl een beetje macho zijn wel ok is

maar , in mijn bubbel dan, mss kort door de bocht , ik duld tegenspraak...
wat doen vrouwen dan extra op die paar generaties ? uit werken gaan mss sommigen true
en verder merk ik dat ze vooral leren drinken hebben als mannen :(

ik merk ook veel mannenhaat bijna, kan ook weer mijn bubbel zijn dan

maar wat ik ook wil aankaarten is dat heel veel vrouwen kritische noten slaken bij de emancipatie
door de emancipatie, is er oa een maatschappij gekomen die bijna geheel ingericht is naar het model van tweeverdieners

dus de keuzevrijheid voor ''sommige'' vrouwen ,die nog vrouwen aan de haard willen zijn is er niet meer...

de emancipatie heeft ook op bepaalde delen gefaald, gezin werk balans , veel depressieve vrouwen
en nogmaals die keuze is er niet meer of de financiele mogelijkheid om toch thuis te blijven voor het gezin

oa de rijken hebben er garen bij gesponnen dat de vrouwen nu als de nieuwe standaard meedoen aan de ratrace

met enorme stress en psychologische effecten als gevolg van het moderne hectische leven.

noem me gek maar ik vond die vroegere tijden , hun charme hebben

het moet niet allemaal terug zo worden , maar die twee. keuzemogelijkheden voor de vrouw zouden moeten kunnen blijven bestaan

enkel de superrijken kunnen nog hun vrouw thuis houden , en mss de stadsnomaden
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het mee eens, en daar ben ik tijdens mijn studie tijdens een debat behoorlijk op aangevallen.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Blikje Pløp zei:
Hier ben ik het mee eens, en daar ben ik tijdens mijn studie tijdens een debat behoorlijk op aangevallen.
Klik om te vergroten...

het hangt er een beetje vanaf hoe je het ten berde brengt,

indien je het in een niet aanvallende niet discriminerende maar eerlijke filosofische rustige toon vertelt

gaan de meeste vrouwen mee in het verhaal... de emancipatie heeft ook desastreuze gevolgen . die mogen ook wel belicht worden

als je je zelf nbeetje egoloos opstelt en toegeeft hoe moeilijk en lastig het moderne leven is om alles te combineren met twee werkende mensen.

geven ze allemaal ook wel toe hoor dat dit model verre van ideaal is

een vierdagenwerkweek, zou al een draaglijker bestaan opleveren
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#8
zoals bij zoveel ''revolutionaire'' maatschappelijke veranderingen, moet je soms eens goed nagaan
welke stuwkrachten er mss schuil gaan achter die '' revoluties''
en of we niet een beetje in de maling genomen worden en misleid over welke belangen echt spelen

en de eindsom maken wie er echt beter van geworden is

het is soms moeilijk het overzicht nog te bewaren als we murw geslagen worden door opiniemakers , en gestuurde denktanks
die hun voorgekauwd realiteitsbeeld door onze strot rammen

voor een agenda waar we slechts vage glimpen van krijgen .

zoals steeds zitten de schaduwheersers weer eens in hun vuistje te lachen, hoe de peasants zo heerlijk onbewust zijn
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
blue eyes zei:
het hangt er een beetje vanaf hoe je het ten berde brengt,

indien je het in een niet aanvallende niet discriminerende maar eerlijke filosofische rustige toon vertelt

gaan de meeste vrouwen mee in het verhaal... de emancipatie heeft ook desastreuze gevolgen . die mogen ook wel belicht worden

als je je zelf nbeetje egoloos opstelt en toegeeft hoe moeilijk en lastig het moderne leven is om alles te combineren met twee werkende mensen.

geven ze allemaal ook wel toe hoor dat dit model verre van ideaal is

een vierdagenwerkweek, zou al een draaglijker bestaan opleveren
Klik om te vergroten...
Mijn, net als ik, vrouwelijke klasgenoten waren van mening dat mannen en vrouwen gelijk MOETEN zijn. Allebei 4 dagen of fulltime werken etc.

Ik stond ervoor op dat emancipatie een groot goed is, maar dat er keuzes moeten zijn. Als een van beide ouders thuis wil blijven voor de kinderen, wat zou daar dan mis mee zijn? En biologisch gezien zal dat vaker de moeder zijn.

Zelf zou ik graag naar drie dagen werken gaan zodra er kinderen in het spel zijn. Voor mij zou dat (denk ik!) een juiste balans zijn tussen actief blijven op de arbeidsmarkt en er zijn voor de kinderen. Dat vonden de dames vooral een teken van zwakte, want waarom zou mijn vent dan niet thuis kunnen blijven? Dat het mij ging om het hebben van een keuze, de vrijheid om die keuze kenbaar te maken, ging er niet in. Want vrouwen horen te vechten voor emancipatie!

Nou is het allemaal hypothetisch, want atm ben ik single en kinderloos. En financieel zou het ook nog maar moeten kunnen. Maar ik wens niet als zwak te worden gezien omdat ik graag een vrije keus heb, en ik daarbij graag voor de zorgkant kies.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Ik heb nog nooit de behoefte gehad om bal haren te vergelijken met mijn vrienden. Ik hou eigenlijk meer van piano spelen en koken, maar ieder zijn hobbies.
Klik om te vergroten...
Nou als je niet je bal haar met de mijne wilt vergelijken, zullen we nooit vrienden kunnen zijn!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#11
blue eyes zei:
ook vinde ik op een tweetal generaties mannen hun bijna oertaken volledig uitgebreid hebben , en volwaardige nieuwe mannen zijn...vind echt dat mannen forse stappen in hun evolutie gezet hebben.
Klik om te vergroten...
Ditzelfde kan gezegd worden over het vrouwelijke geslacht, als ik er nu zo over na denk zou ik zelfs durven zeggen dat vrouwen de afgelopen twee generaties hun capaciteiten en verantwoordelijkheid vele malen verder hebben uitgebreid dan mannen!
blue eyes zei:
wellicht gaat dit wel gepaard met een zekere lichthoofdigheid en mannelijke identiteitscrisis
veel mannen durven zelfs bijna geen macho meer zijn nu, terwijl een beetje macho zijn wel ok is
Klik om te vergroten...
Durven veel mannen geen machogedrag meer te tonen? Ik kan me vinden in de observatie dat mannen vandaag de dag minder ‘The Man’ zijn: de man die het allemaal regelt, snel knopen doorhakt en met forse kracht achter zijn daden dood het leven gaat. Maar ik denk dat dit een direct gevolg is van vrouwenemancipatie.
blue eyes zei:
wat doen vrouwen dan extra op die paar generaties ? uit werken gaan mss sommigen true
en verder merk ik dat ze vooral leren drinken hebben als mannen :(
Klik om te vergroten...
Over het algemeen gezien hadden ze praktisch alleen koken voor het gezin en zorgen voor het gros van kinders’ opvoeding (+ wat nevenactiviteiten zoals kleding repareren etc) als hun verantwoordelijkheden. Nu komt daar een (halve)carrière bij, hoewel een vrouw hier regelmatig wel zelf voor kiest, lang niet elk gezin kan rondkomen met alleen de baan van de man! Tweeverdieners zijn by far de norm (2,3 miljoen echtparen tegen de 600.000 enkelverdieners), misschien niet altijd nodig om te eten, maar vaak wel om van een vrij gewone Nederlandse levensstandaard te genieten.
Scheidingen zijn gebruikelijker geworden, wat gigantische onzekerheden met zich meebrengt voor hoofdzakelijk de vrouw, die in bijna alle gevallen eindverantwoordelijkheid draagt over de kinderen terwijl ze vaker niet voldoende inkomen kunnen genereren dóór de lasten die ze dragen als moeder!
Nu kan je zeggen, “maar… vrouwen scheiden vaker van mannen dan andersom.” Dat klopt, maar dat is natuurlijk niet zonder reden, alhoewel je dit wellicht wel zou verwachten van vrouwen. Die doen wel vaker dingen zonder klaarblijkelijke reden (zoals menstrueren enzo, wtf waarom?! (S)). Maar serieus:
1. Kut partners (mijn vader zou een schoolboekvoorbeeld zijn, later meer)
Dori Schwartz , scheidingsmediator en coach bij: "Zodra de koffers van de huwelijksreis zijn uitgepakt veranderen sommige mannen van romantische partner in controlerende en beledigende dwingeland . Helaas gebeurt dit in veel huwelijken en vrouwen willen het niet meer."
Klik om te vergroten...
2. Vrouwen vormen vaak alléén het emotione fundament binnen het huwelijk
Traditioneel wordt mannen amper geleerd hoe ze hun emoties moeten verwerken of communiceren , en dat betekent dat vrouwen ook de emotionele arbeid in het huwelijk op zich nemen.

"Veel mannen vertrouwen op hun vrouw als hun enige bron van emotionele steun, terwijl vrouwen ook bij vriendinnen, vrienden en familie terecht kunnen. Dit kan ervoor zorgen dat mannen angstiger zijn om hun enige bron van steun te verlaten", zegt Tricia Wolanin , klinisch psycholoog.


Mannen hebben in vergelijking met vrouwen op emotioneel gebied meer te verliezen bij een scheiding. Vrouwen weten of geloven vaker dat ze zich wel zullen redden.
Klik om te vergroten...
3. Vrouwen ervaren vaker een gevoel van uitbuiting
Heel veel gehuwde vrouwen werken. Maar toch draaien vrouwen nog steeds (gemiddeld) meer op voor de zorgtaken en voor de zorg voor de kinderen. Dat geeft een gevoel van uitbuiting.

Bovendien zijn mannen vaak meer onder de indruk van hun eigen werk dan van dat van hun partner. Veel mannen krijgen psychische problemen als de loopbaan van hun partner succesvoller is dan die van henzelf.
Klik om te vergroten...
Bron: https://www.welingelichtekringen.nl...vrouwen-vaker-willen-scheiden-dan-mannen.html

Kortom, vrouwen hebben in mijn ogen al het recht om gemiddeld genomen vaker van hun echtgenoot te scheiden dan andersom.

Spoiler: Anekdoten over mijn vader
Alvast sorry voor mijn stim-vaagheid in mijn uitdrukkingen… Ik lees het morgen opnieuw en verbeter dingen waar nodig 😁
Mijn vader was dus een (excuseer mijn groffe taalgebruik bij voorbaat) lul, even erg kort door de bocht genomen 😛. Mijn moeder heeft het ruim 18 jaar uitgehouden met hem, waarbij hij regelmatig in een normaliter verwaarloosbare gebeurtenis aanleiding (als hij dood ging in Wolfenstein 3D oid 😅) zag om flink uit zijn stekker te gaan, vaak ook zonder duidelijke aanleiding. Na zoveel jaren agressie, fustratie en 101 andere dingen voortkomend uit mijn vader's manier van doen en laten (die in zekere zin altijd een bron van ongeluk waren voor mijn moeder en (in)direct heel het gezin) en was de maat eens vol en besloot mijn moeder dat wij beter verdiende (als in: alles beter dan dit toxische huwelijk in stand houden). Ik zal het proberen kort te houden, het kwam er vervolgens op neer dat ze er jaren lang praktisch alleen voor kwam te staan, voor een gezin van 6 kinderen met allemaal een buik om te vullen, kleding nodig, cadeau’s voor verjaardagen en ze heeft zelfs altijd haar best gedaan voor Sinterklaas iets te regelen. Mijn moeder had een mbo-opleiding afgerond maar is gedurende een groot deel van het huwelijk met mijn vader voltijd topsporter geweest, maar een significant inkomen was daar niet uit te halen. Ze heeft jaar in jaar uit full-time, 5 dagen in de week van 8 tot 5 moeten knokken voor een minimumloon van haar werk waar ze elke dag minstens een half uur naar toe moest fietsen. We hadden ergens geluk dat we een groot gezin waren, wat oudere broer en zus ‘konden’ (of ze het nou daadwerkelijk konden of niet, het was de enige logische optie) op ons letten terwijl moeder aan het werk was. Maar als ik na ga welke zorgen en verantwoordelijkheden zij allemaal met zich mee droeg die tijd, ik had het nog geen week getrokken. Mijn vader, of eigenlijk elke man uit mijn hele (al dan wel nog korte) leven, al helemaal niet. Mijn vader zat in een simpel flatje met een uitkering nadat hij zijn baan verloren was, zag ons twee keer in de maand (wat over enkele jaren heen terugliep tot 0) en betaalde de alimentatie steeds later en later, tot 26 dagen later dan afgesproken (zoals hij het nu nog altijd doet lol). Geloof me, hij had het ongelofelijk makkelijk. Ook had hij trouwens zo spoedig mogelijk een nieuwe vriendin, zat hooguit een maand of twee tussen.

Nu weet ik dat mijn situatie veel uitzonderlijke factoren bevat, waarvan 1 mijn vader is (tenminste, ik ga er vanuit dat dit uitzonderlijk triest en schadelijk gedrag is). Maar de verantwoordelijkheden en lasten die mijn moeder droeg, worden naar mijn idee in het gros van de, of hoe dan ook écht veel echtscheidingen gezien waarbij de vrouw in haar eentje het grootste deel van de gezinslasten op zich krijgt.
Daarnaast, vergeet ook de sterke sociale druk niet die vrouwen nog altijd ervaren. Social media heeft dit alleen maar verergerd, waardoor veel meisjes op jonge leeftijd al met onzekerheden kampen (met alle gevolgen op de maatschappij van dien). Om over grensoverschrijdend seksueel gedrag nog maar niet te spreken, wat vroeger ook veel minder een ding was (of dat was het wel, maar er werd over gezwegen, al lijkt mij een gebrek aan toename van zulke incidenten erg sterk).

Heb hierover ff genoeg getypt, ik zal de rest van je post later beantwoorden. Ben het niet eens met jouw visie op de huidige plaats vrouwen in onze maatschappij, dat wilde ik even duidelijk maken 😋
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Blikje Pløp zei:
Mijn, net als ik, vrouwelijke klasgenoten waren van mening dat mannen en vrouwen gelijk MOETEN zijn. Allebei 4 dagen of fulltime werken etc.

Ik stond ervoor op dat emancipatie een groot goed is, maar dat er keuzes moeten zijn. Als een van beide ouders thuis wil blijven voor de kinderen, wat zou daar dan mis mee zijn? En biologisch gezien zal dat vaker de moeder zijn.

Zelf zou ik graag naar drie dagen werken gaan zodra er kinderen in het spel zijn. Voor mij zou dat (denk ik!) een juiste balans zijn tussen actief blijven op de arbeidsmarkt en er zijn voor de kinderen. Dat vonden de dames vooral een teken van zwakte, want waarom zou mijn vent dan niet thuis kunnen blijven? Dat het mij ging om het hebben van een keuze, de vrijheid om die keuze kenbaar te maken, ging er niet in. Want vrouwen horen te vechten voor emancipatie!

Nou is het allemaal hypothetisch, want atm ben ik single en kinderloos. En financieel zou het ook nog maar moeten kunnen. Maar ik wens niet als zwak te worden gezien omdat ik graag een vrije keus heb, en ik daarbij graag voor de zorgkant kies.
Klik om te vergroten...
ja ik lees inderdaad veel parallellen in ons meningen en filosofieën,

maar daar komt het al in je bericht, daar begon ik schokschouderend en huiverend te lezen wat je schetste

je reinste stereotypering in die vrouwen hun mening, ... zoals ik hierboven al zei hebben wij mannen forse inspanningen geleverd en verdienen daar zeker een woordje van appreciatie voor

maar tmoet meer meer meer, onzin dat mannen altijd sterk moeten zijn, of dat thuis blijven voor een man zwak zou zijn.... vreselijk vakjesdenken

wellicht waren de vrouwen daar in de meerderheid in je klas? want klinkt een beetje als hoogmoedige groepspraat met een eau de grande ego errond ,

nbeetje out of the box denken aub dames, wij kunnen jullie ook in. variabele situaties en parallelle universums zien functioneren.

mannen thuis voor het gezin moet kunnen, zelfs al is het een stoere vent, ? mss vindt hij de tijd met het gezin zwaarder doorwegen en belangrijker dan altijd maar lopen slenteren op die smerige beruchte ''arbeidsvloer'' waar iedereen altijd over praat

ik ga ook akkoord met je drie dagen werken, , klinkt harmonieus, als kind al had ik een rebelse natuur. en een sterk gevoel voor wat niet klopte,
conditioneren werkte nie op mij, zelfs lang voor ik defconditioneermiddelen als LSD nam


dan vond ik het al uitermate uit balans en volslagen onlogisch dat een weekend twee dagen duurt en een werkweek 5????

en dan die zin van hen dat vrouwen horen te vechten voor emancipatie? ja dat ging de vorige keer ook zo goed, hun illusie van verworven vrijheden en zelfstandigheid

toegegeven gelijke lonen enz daar dient nog voor gestreden te worden voor de vrouwen...

maar ik zou in hun plaats eerst het puin en de bijwerkingen van de eerste grote emancipatiegolf maar een beetje gaan ruimen

of het wordt helemaal niet meer overzichtelijk

en de vrouwen die helemaal niet te spreken zijn over de nieuwe voor sommigen betere, voor anderen krommere gezinsverhoudigen sinds de eerste golf, die durven gewoon hun mond niet opendoen. ze horen het hoongelach al , en de opzwellende groepsdruk, groepen verwilderde vrouwen met vrwijliig geamputeerde tieten en ontblote bovenlijven onder hun jeanssaloupetten doemen op in hun gedachten die luid scanderen : zwak, zwak , zwak, zwemmen of verzuipen, zwak zwak zwak, zwemmen of verzuipen , her en her en hypnotische ritmes .angstweet parelt in dikke druppels van hun voorhoofd...

eerder zullen dergelijke vrouwen met zulke gedachten bekennen remsporen in hun ondergoed te hebben, dan dat ze zullen bekennen dat ze eigenlijk stiekem liever thuis bij de kids waren, knutselend op een herfstnamiddag , lange wandelingen maken met de kroost na school terwijl rustig de dag aanhoord wordt, want er is tijd ja tijd...

ik ben er al in geslaagd diverse vrouwen van allerlei. lagen in de bevolkingen zulke bekentenissen te ontfutselen,, omdat ik zelf durf klagen over wat krom en scheef is zonder angst voor zwak verweten te worden. geen misplaatste trots bij mij om zoals de kudde te zeggen hoho 40 uur per week werken gaat me makkelijk af
terwijl ze in werkelijkheid elke morgen een kwartier luide schten zitten te laten op de bedrand, eer ze de moed ssamenrapen om terug aan zo'n vreselijke kloon van de dag ervoor te beginnen op de ''werkvloer''
met kleine nauwelijks amusante variaties in zoals je werkmakker ludo die dan eens een pet draagt en op een andere dag zijn haren in een paardenstaart draagt,
of de hoogdag van de week als het radiostation eens op een andere willekeurige zender mag staan van de ploegbaas.

uitroeien die misplaatste trots, durven klagen en aankaarten wat niet juist is, anders komen er geen belangrijke maatschappelijke verschuivingen als het draagvlak klein blijft door zij die hun monddood laten maken.

het zou ons te ver leiden in deze post nog dieper in te gaan op al wat zou moeten veranderen in de maatschappij,
en wil de onvoorbereide doorsnee forumlezer niet afschrikken door een vreselijk lange peptekst.
waar nuchter geen doorkomen aan is
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Flualhamdulillam zei:
Ditzelfde kan gezegd worden over het vrouwelijke geslacht, als ik er nu zo over na denk zou ik zelfs durven zeggen dat vrouwen de afgelopen twee generaties hun capaciteiten en verantwoordelijkheid vele malen verder hebben uitgebreid dan mannen!
Klik om te vergroten...
ik zei daarom ook kort door de bocht, het eerste wat ik opsomde was hun arbeidscarriere,
maar zeker in belgie scoren vrouwen op intellectueel vlak stukken beter dan mannen heden ten dage
veel meer vrouwen ronden een hogeschool of universitair traject af op dit moment hier dan mannen,
mannen haken vaker af is in een recente studie gebleken.
daar hebben ze zeker forse sprongen gemaakt van idd de huis tuin en keukenwijsheden naar veelal hoogopgeleide vrouwen, die pluim mogen ze zeker ook op hun hoed steken, nu denk ik globaler

mijn bedenkingen eerder waar je niet mee akkoord bent, waren ook op bubbels gebaseerd en stroken niet perse met de gehele werkelijkheid en belevingen van anderen daarom zei ik ook dat ik zeker tegenspraak duld

ik wil niet liever dan mijn blik laten verruimen dus je argumentatie is welkom

ja die scheidingen enz daar valt ook een mondje over te roeren, vele jonge mensen met kinderen van rond de 18 maanden enz die al reeds scheiden of uit elkaar gaan... ik denk niet dat dat iets is om licht over te gaan.... met zo'n jonge kinderen al uit elkaar gaan ferwijl je jaren die vreselijke. kat en muis spelletjes moet ondergaan en plagerijen die exen met elkaar uithalen met de kinderen al dupe,
geen akkoorden bereiken over waar ze naar de sportclub gaan, de dochter mag niet meer naar het ballet want dat was een idee van de andere partij...

men kan opperen beter een goede verstandhouding hebben als scheidend, uit elkaar gaand koppel en uiteraard iedereen papegaait die theorie na maar in de praktijk is het eerst gangbaarder dat beide partijen elkaar zo haten , tot ze elkaar bijna doodwensen.
kleine conflicten die gruwelijk escaleren, allen nog complexer gemaakt als je aan plusgezinnen begint

nieuwe bagage, nieuwe exen aan de deur, nieuwe grillen en potentiele stressvalkuilen... hoh uit elkaar gaan met jonge kinderen is echt iets wat veel mensen onderschatten trust me
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#14
blue eyes zei:
toegegeven gelijke lonen enz daar dient nog voor gestreden te worden voor de vrouwen...
Klik om te vergroten...
Juist het grote non-issue beschouw jij als legitiem 😂
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#15
blue eyes zei:
ja ik lees inderdaad veel parallellen in ons meningen en filosofieën,

maar daar komt het al in je bericht, daar begon ik schokschouderend en huiverend te lezen wat je schetste

je reinste stereotypering in die vrouwen hun mening, ... zoals ik hierboven al zei hebben wij mannen forse inspanningen geleverd en verdienen daar zeker een woordje van appreciatie voor

maar tmoet meer meer meer, onzin dat mannen altijd sterk moeten zijn, of dat thuis blijven voor een man zwak zou zijn.... vreselijk vakjesdenken

wellicht waren de vrouwen daar in de meerderheid in je klas? want klinkt een beetje als hoogmoedige groepspraat met een eau de grande ego errond ,

nbeetje out of the box denken aub dames, wij kunnen jullie ook in. variabele situaties en parallelle universums zien functioneren.

mannen thuis voor het gezin moet kunnen, zelfs al is het een stoere vent, ? mss vindt hij de tijd met het gezin zwaarder doorwegen en belangrijker dan altijd maar lopen slenteren op die smerige beruchte ''arbeidsvloer'' waar iedereen altijd over praat

ik ga ook akkoord met je drie dagen werken, , klinkt harmonieus, als kind al had ik een rebelse natuur. en een sterk gevoel voor wat niet klopte,
conditioneren werkte nie op mij, zelfs lang voor ik defconditioneermiddelen als LSD nam


dan vond ik het al uitermate uit balans en volslagen onlogisch dat een weekend twee dagen duurt en een werkweek 5????

en dan die zin van hen dat vrouwen horen te vechten voor emancipatie? ja dat ging de vorige keer ook zo goed, hun illusie van verworven vrijheden en zelfstandigheid

toegegeven gelijke lonen enz daar dient nog voor gestreden te worden voor de vrouwen...

maar ik zou in hun plaats eerst het puin en de bijwerkingen van de eerste grote emancipatiegolf maar een beetje gaan ruimen

of het wordt helemaal niet meer overzichtelijk

en de vrouwen die helemaal niet te spreken zijn over de nieuwe voor sommigen betere, voor anderen krommere gezinsverhoudigen sinds de eerste golf, die durven gewoon hun mond niet opendoen. ze horen het hoongelach al , en de opzwellende groepsdruk, groepen verwilderde vrouwen met vrwijliig geamputeerde tieten en ontblote bovenlijven onder hun jeanssaloupetten doemen op in hun gedachten die luid scanderen : zwak, zwak , zwak, zwemmen of verzuipen, zwak zwak zwak, zwemmen of verzuipen , her en her en hypnotische ritmes .angstweet parelt in dikke druppels van hun voorhoofd...

eerder zullen dergelijke vrouwen met zulke gedachten bekennen remsporen in hun ondergoed te hebben, dan dat ze zullen bekennen dat ze eigenlijk stiekem liever thuis bij de kids waren, knutselend op een herfstnamiddag , lange wandelingen maken met de kroost na school terwijl rustig de dag aanhoord wordt, want er is tijd ja tijd...

ik ben er al in geslaagd diverse vrouwen van allerlei. lagen in de bevolkingen zulke bekentenissen te ontfutselen,, omdat ik zelf durf klagen over wat krom en scheef is zonder angst voor zwak verweten te worden. geen misplaatste trots bij mij om zoals de kudde te zeggen hoho 40 uur per week werken gaat me makkelijk af
terwijl ze in werkelijkheid elke morgen een kwartier luide schten zitten te laten op de bedrand, eer ze de moed ssamenrapen om terug aan zo'n vreselijke kloon van de dag ervoor te beginnen op de ''werkvloer''
met kleine nauwelijks amusante variaties in zoals je werkmakker ludo die dan eens een pet draagt en op een andere dag zijn haren in een paardenstaart draagt,
of de hoogdag van de week als het radiostation eens op een andere willekeurige zender mag staan van de ploegbaas.

uitroeien die misplaatste trots, durven klagen en aankaarten wat niet juist is, anders komen er geen belangrijke maatschappelijke verschuivingen als het draagvlak klein blijft door zij die hun monddood laten maken.

het zou ons te ver leiden in deze post nog dieper in te gaan op al wat zou moeten veranderen in de maatschappij,
en wil de onvoorbereide doorsnee forumlezer niet afschrikken door een vreselijk lange peptekst.
waar nuchter geen doorkomen aan is
Klik om te vergroten...
spelletje voor de nog wakkere forumbezoekers en medebewoners van de lage landen

gegroet aan allen,

in dit bij aanvang ernstig begonnen bericht ging de werking van een stimulerend poedertje plots de hoogte in
kunnen jullie zien waar het fout ging?

inzendingen en deelnames mogen tot zondagnacht via privebericht, de eerste deelnemer die mij dit raadseltje correct kan beantwoorden ,maakt kans om gigantisch zijn kostbare tijd te verdoen

succes
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Flualhamdulillam zei:
Juist het grote non-issue beschouw jij als legitiem 😂
Klik om te vergroten...
verklaar u nader , wakkere jongeman
mede ervaarder van stimmige sferen bij nacht...
wat ervaar jij dan als essentiëler of waar moet volgens jou meer strijdlust van de vrouwen aangewakkerd worden?
mss inspireer je mij wel tot engagement
een nieuw levensdoel ,en noemen ze mij de jonge oppergod van de tweede grote feministische golf post corona

en hij schreef : toen de mondmaskers afhingen werden de gedachten plots helder en vanuit alle windstreken stonden verlichte denkers op ... kort erna begon alles langzaam vloeiend op een bijna euforische manier steek te houden . en ze dansten met zijn allen de lambada en de boogiewoogie. op de assen van de oude wereld
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
blue eyes zei:
wat ervaar jij dan als essentiëler of waar moet volgens jou meer strijdlust van de vrouwen aangewakkerd worden?
Klik om te vergroten...
Het is niet eens dat ik het rechttrekken van oneerlijke ongelijkheid tussen het arbeidsloon van mannen en dat van vrouwen geen essentiële zaak vind, er bestaat zo goed als geen oneerlijke ongelijkheid op dat vlak. Het is met name vanwege sociale en biologische factoren zo dat vrouwen zelf kiezen voor banen die minder verantwoordelijkheid en/of risico’s met zich meedragen. Vrouwen hebben vaker andere interesses, die niet geboeid zijn met grote risico’s (zoals fysiek gevaarlijk werk) of grote verantwoordelijkheden, allebei factoren waar goed op betaald wordt. Ook zijn vrouwen minder geneigd te ‘knokken’ voor een hogere positie of een loonsverhoging, zo zijn ze in de praktijk over het algemeen minder goed in onderhandelen (tenminste wanneer het salaris betreft).

Waar vrouwen voor moeten strijden? Geen idee, tegen China of zo?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Blikje Pløp zei:
Vind het nou eenmaal fijn als de man het eten betaalt, zelfs als dat van de gezamenlijke rekening is 🤷🏼‍♀️😂
Klik om te vergroten...
Als jouw man ik vind dat jij daar recht op hebt en jij neemt het aan, waar breekt dit de emancipatie tussen man en vrouw? Je hebt kritiek op jouw ex-klasgenoten omdat zij een gelijkheid van uitkomst (zonder vrouwen de daadwerkelijke keuzevrijheid te bieden) willen forceren, fair!
Tegelijkertijd neem je in wezen jezelf diezelfde keuzevrijheid af, door te zeggen dat je jezelf ziet als ‘niet volledig geëmancipeerd’. Emancipatie gaat om de rechten en vrijheden die men ter beschikking heeft, of eerder: het opvullen van een gebrek aan rechten & vrijheden onder een achtergestelde groep! Het gaat om de keuze je in bepaalde mate afhankelijk te maken van een partner. Emancipatie ≠ gelijkheid van uitkomst (wat betekent: vrouwen krijgen eenmaal exact hetzelfde als mannen ongeacht de verschillen in sociale, psychologische en biologische factoren. In andere woorden, gelijkheid van uitkomst zou betekenen dat vrouwen hetzelfde krijgen als mannen, zonder er hetzelfde voor te hoeven doen). Je hoeft overigens geen raketwetenschapper te zijn om daar een valide objectie tegen te vormen. De ‘loonkloof’ fixen is daarom ook regelrecht oneerlijk en zou ongelijkheid creëren, want vrouwen zouden dan evenveel geld moeten gaan verdienen voor praktisch minder (risicovol en/of verantwoordelijkheidsgevoelig, of simpelweg ‘makkelijker’) werk.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jumping Jack zei:
Je reageerd altijd als een homotje..
Klik om te vergroten...
Oke..... En jij als een downie?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rivalrie zei:
Oke..... En jij als een downie?
Klik om te vergroten...
Doe nou niet zo homo

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...23
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."