#1
Ik hoef zo niks meer te zeggen! Hahahaha, echt helemaal mee eens man! Heerlijke tolerante en open mindset, super goed.Ik vind dat iedereen dit gewoon voor zichzelf moet afwegen. Ik ben gezond, 24 jaar jong en ben eigenlijk nooit ziek ondanks dat ik astma heb. Ik heb vertrouwen dat mijn immuunsysteem het virus aan zou kunnen op het moment dat ik het krijg. Maar ik wil niet het risico lopen dat ik toch bij dat kleine percentage hoor dat zeer vervelende bijwerkingen krijgt. Doodgaan zal ik niet als ik de cijfers mag geloven, maar ik heb geen zin om straks 6-12 maanden lang te moeten revalideren wat inmiddels al meerdere leeftijdsgenoten ZONDER astma of andere aandoening hebben moeten ondergaan of aan het ondergaan zijn...
Wat ik hier mee wil zeggen is: Denk goed na over de keuze en laat je niet teveel beïnvloeden door wat anderen zeggen, maar overweeg het wel.
Niemand is hier een wappie!!! Respecteer elkaar en de keuzes die er gemaakt worden!!
Ik zou zelf toch nog 1 ding toevoegen, naast de angst voor bijwerkingen door een vaccin waar ik vrijwel geen baat bij heb (ben ook echt nooit ziek, heb al Corona gehad en het was vervelend, maar ik heb me een tijd terug veel slechter gevoeld door een ‘normale’ griep) en dat gaat over de methode waarop sommige vaccins zijn ontwikkeld. mRNA-v
De gebruikte techniek is vrij recent. De ontwikkeling ervan startte in het begin van de jaren 1990 en tot 2020 waren geen vaccins met deze techniek tot de markt toegelaten. De vaccins die werken tegen het SARS-CoV-2virus van BioNTech/Pfizer en Moderna zijn de eerste vaccins op basis van de RNA-techniek die zijn goedgekeurd en daarna snel massaal op de markt gebracht.
Het is allemaal zo snel ontwikkeld en op de markt gebracht... Kunstmatig RNA in mijn immuniteitscellen inbrengen... Het klinkt nog enger dan het is, maar ik vind het geen fijn idee. Als je gewoon gezond bent en leeft dan kan je immuunsysteem heel veel gewoon zelf oplossen, zonder dood te gaan. Als je kijkt naar wat voor mensen in levensgevaar komen door coronaklachten, bestaat het gros uit ouderen (ouderen hebben een verzwakt immuunsysteem en zijn daarmee gevoeliger voor ziektes) én mensen met overgewicht en een ongezonde leefstijl. Er zijn natuurlijk ook gevallen van gezonde jongen mensen die ernstig ziek worden, maar die kans schat ik (in ieder geval voor mezelf) erg klein.
Trouwens wat ook nog zo is, er heerst inmiddels een wetenschappelijke consensus dat het coronavirus endemisch is. Dat houdt in: het gaat niet meer weg. We kunnen met z’n alle vaccineren, maar zodra dat vaccin is ‘uitgewerkt’, komt het coronavirus gewoon weer terug net zoals enkele andere infectieziektes zoals de griep. We vaccineren ook niet iedereen voor de griep, alleen kwetsbare mensen. Waarom is het nu van zulk belang dat we ALLEMAAL zsm vaccineren? Ik snap dat niet helemaal
