Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
444 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Thunderdome zei:
Ik vind dat iedereen dit gewoon voor zichzelf moet afwegen. Ik ben gezond, 24 jaar jong en ben eigenlijk nooit ziek ondanks dat ik astma heb. Ik heb vertrouwen dat mijn immuunsysteem het virus aan zou kunnen op het moment dat ik het krijg. Maar ik wil niet het risico lopen dat ik toch bij dat kleine percentage hoor dat zeer vervelende bijwerkingen krijgt. Doodgaan zal ik niet als ik de cijfers mag geloven, maar ik heb geen zin om straks 6-12 maanden lang te moeten revalideren wat inmiddels al meerdere leeftijdsgenoten ZONDER astma of andere aandoening hebben moeten ondergaan of aan het ondergaan zijn...

Wat ik hier mee wil zeggen is: Denk goed na over de keuze en laat je niet teveel beïnvloeden door wat anderen zeggen, maar overweeg het wel.

Niemand is hier een wappie!!! Respecteer elkaar en de keuzes die er gemaakt worden!!
Klik om te vergroten...
Ik hoef zo niks meer te zeggen! Hahahaha, echt helemaal mee eens man! Heerlijke tolerante en open mindset, super goed.

Ik zou zelf toch nog 1 ding toevoegen, naast de angst voor bijwerkingen door een vaccin waar ik vrijwel geen baat bij heb (ben ook echt nooit ziek, heb al Corona gehad en het was vervelend, maar ik heb me een tijd terug veel slechter gevoeld door een ‘normale’ griep) en dat gaat over de methode waarop sommige vaccins zijn ontwikkeld. mRNA-v
De gebruikte techniek is vrij recent. De ontwikkeling ervan startte in het begin van de jaren 1990 en tot 2020 waren geen vaccins met deze techniek tot de markt toegelaten. De vaccins die werken tegen het SARS-CoV-2virus van BioNTech/Pfizer en Moderna zijn de eerste vaccins op basis van de RNA-techniek die zijn goedgekeurd en daarna snel massaal op de markt gebracht.
Klik om te vergroten...

Het is allemaal zo snel ontwikkeld en op de markt gebracht... Kunstmatig RNA in mijn immuniteitscellen inbrengen... Het klinkt nog enger dan het is, maar ik vind het geen fijn idee. Als je gewoon gezond bent en leeft dan kan je immuunsysteem heel veel gewoon zelf oplossen, zonder dood te gaan. Als je kijkt naar wat voor mensen in levensgevaar komen door coronaklachten, bestaat het gros uit ouderen (ouderen hebben een verzwakt immuunsysteem en zijn daarmee gevoeliger voor ziektes) én mensen met overgewicht en een ongezonde leefstijl. Er zijn natuurlijk ook gevallen van gezonde jongen mensen die ernstig ziek worden, maar die kans schat ik (in ieder geval voor mezelf) erg klein.

Trouwens wat ook nog zo is, er heerst inmiddels een wetenschappelijke consensus dat het coronavirus endemisch is. Dat houdt in: het gaat niet meer weg. We kunnen met z’n alle vaccineren, maar zodra dat vaccin is ‘uitgewerkt’, komt het coronavirus gewoon weer terug net zoals enkele andere infectieziektes zoals de griep. We vaccineren ook niet iedereen voor de griep, alleen kwetsbare mensen. Waarom is het nu van zulk belang dat we ALLEMAAL zsm vaccineren? Ik snap dat niet helemaal
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Het ging bij dit punt even specifiek om de prik nemen om niet meer getest te hoeven worden voor (bijvoorbeeld) een festival. Niet om de andere reden om wel gevaccineerd te worden. Daar keek ik afzonderlijk naar.

Sommige mensen nemen hem alleen daarvoor. Voor het gemak dat een coronapaspoort biedt. En dát vind ik persoonlijk een slechte reden.
Klik om te vergroten...
Ah sorry. Nee de tedtmaatschappij is onzin idd
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
5-ReMI-DMT zei:
We vaccineren ook niet iedereen voor de griep, alleen kwetsbare mensen. Waarom is het nu van zulk belang dat we ALLEMAAL zsm vaccineren? Ik snap dat niet helemaal
Klik om te vergroten...
Dit is dus voor mij 1 van de grootste redenen dat ik het allemaal vind stinken. Ze zitten zo te pushen... Waarom!? De echte complot denkers zeggen de redenen te hebben maar komen nooit met bewijs, dus daar heb ik ook niets aan. Maar de manier waarop de hele wereld in massahysterie zit en politiek en media constant angst zitten te zaaien en vaccins van Big Pharma zitten te pushen die bewezen slechte reputaties hebben en dus niet betrouwbaar zijn, zit me gewoon helemaal niet lekker. De alarmbellen gaan gewoon af: dit is foute boel.

Maar we zullen het zien of jullie straks bij bosjes neervallen of mindcontrolled worden middels 5G. :wink: Ik denk dat dat wel mee zal vallen. :wink:
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Ze zitten zo te pushen...
Klik om te vergroten...
Er wordt continu verteld dat vaccineren écht dé enige oplossing is om uit deze ‘crisis’ te komen... Crisis met aanhalingstekens want 90% van de crisis is gefabriceerd. En rustig aan mensen, ik zeg niet dat het gefabriceerd is door babybloed drinkende George Soros-achtige mensen, maar ik sluit me aan bij wat @Mindless zei: er deugt iets niet. Of dat nou over wereldheerschappij, centjes of allebei gaat daar zeg ik helemaal niks over. Heb geen idee namelijk.
Ik snap het argument van veel mensen echt wel wanneer ze zeggen: maar er gaan écht mensen dood, dat moet je toch tegenhouden? Snap dat al helemaal als er mensen in je omgeving hebben geleden of zijn overleden door/met COVID.
Zelf zie ik het alleen iets anders. Ik ontken echt niet dat het dodelijker is dan de griep, maar moeten we alles op slot gooien omdat iets dodelijker is dan de griep..? Ik vind dat we in alle hysterie die Corona en het beleid hebben veroorzaakt helemaal geobsedeerd zijn met mensen levens redden, ten koste van alles... Dat klinkt misschien als een hele nobele zaak, maar in de praktijk is dit echt niét goed voor een maatschappij. Hoe veel we wel niet wegsmijten om Corona te bestrijden, terwijl een verschrikkelijk ongezonde en dodelijke consumptie maatschappij wordt gesubsidieerd door de overheid... Echt kromme prioriteiten, en ik snap niet waar ze vandaan komen...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
“The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.”

~Charles Bukowski~
Klik om te vergroten...

Ah yeah, het alom bekende Dunning-Kruger effect. <3

Dunning, hmmm. Dunne, is that you?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
5-ReMI-DMT zei:
Is geen onderdeel van mijn overweging eerlijk gezegd. Wat je zegt klopt, maar beide kansen zijn klein genoeg dat ik me er niet druk om maak. Ziek worden is natuurlijk niet leuk, maar het hoort bij het leven. Van ziek worden maak je je immuunsysteem hard. Ik snap dat je als iemand behorend tot een risicogroep hier heel anders tegenaan kijkt, want dan kan de dood op de loer liggen... Dat vind ik een ander verhaal.

Minder schadelijk voor wie? Dat heb ik nooit zo goed begrepen, ik hoop dat jij het kan uitleggen! Mensen die gevaccineerd zijn, zijn gemiddeld zo’n 80% beschermt. Krijgen ze toch Corona, is het ziekteverloop bij lange na niet meer zo dreigend. Toch? En het virus uitroeien is al out of the question, dus daar helpt het ook niet tegen.



Ik zie echt totaal geen aanleiding voor zo’n aanname...
Klik om te vergroten...

Het virus uitroeien is niet het doel (want onrealistisch), het idee is dat zoveel mogelijk mensen beschermd zijn tegen a) ernstig ziek worden en b) andere - mgl. meer kwetsbare - mensen besmetten met het virus. De zorg wordt minder belast waardoor mensen die dan toch wél ernstiger ziek worden kunnen worden geholpen. De bescherming is nooit 100% zoals altijd het geval bij vaccinatie, maar de risico’s kelderen enorm en dat zie je ook terug aan de dalende cijfers en de maatregelen die daar langzaam ook weer op aangepast kunnen worden. Ik snap je vraag ‘Minder schadelijk voor wie?’ niet zo goed. Als je gevaccineerd bent ben je minder besmettelijk/minder een gevaar voor anderen, het is niet complexer dan dat. Maar misschien begrijp ik je verkeerd.

Je had het überhaupt ook niet tegen mij maar tegen Eik, maar ben gigantisch aan het SOG’en van mijn werk. Oeps. Toch maar weer even verder. :wink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
5-ReMI-DMT zei:
Minder schadelijk voor wie? Dat heb ik nooit zo goed begrepen, ik hoop dat jij het kan uitleggen! Mensen die gevaccineerd zijn, zijn gemiddeld zo’n 80% beschermt. Krijgen ze toch Corona, is het ziekteverloop bij lange na niet meer zo dreigend. Toch? En het virus uitroeien is al out of the question, dus daar helpt het ook niet tegen.
Klik om te vergroten...
Het gemiddelde percentage “bescherming” varieert per vaccin. Belangrijker is dat de kans op een ernstig verloop van de ziekte enorm wordt gereduceerd, zoals jij ook al aangeeft. Verder is de kans dat je anderen met het virus besmet (als je onverhoopt het virus toch binnenkrijgt) een stuk lager dan als je niet gevaccineerd bent. Al met al is het dus duidelijk dat je een kleiner risico voor anderen vormt als e gevaccineerd bent dan dat je niet gevaccineerd bent.

Het virus is ondertussen zo ver verspreid dat het uitroeien geen makkelijke taak zal zijn. Ik denk dat het realistisch is dat we voorlopig nog met het virus te maken zullen hebben. Zeker omdat de vaccinatiegraad geen 100% zal zijn.

Aan de andere kant vind ik het ook weer wat ver gaan om te zeggen dat het “out of question” is. De mens heeft ook andere gevaarlijke ziektes zoals de “pokken” kapot gevaccineerd. Ondanks het vertragende effect van gelovige vaccinatieweigeraars. Ik blijf hoopvol dat ons dat wellicht op de langere termijn ook met Corona lukt.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
De zorg wordt minder belast waardoor mensen die dan toch wél ernstiger ziek worden kunnen worden geholpen.
Klik om te vergroten...
Dit vind ik een matig argument. Er tal van manieren om druk op de zorg te verminderen door de algehele gezondheid te verbeteren, maar dáár goeie maatregelen voor opstellen blijkt enorm moeilijk voor beleidsmakers...

Wat ik bedoelde is dit:
Ik heb (heel waarschijnlijk) geen vaccin nodig om niet ernstig ziek te worden. Daarvoor zou ik hem dus sowieso niet nemen, hoop dat dat duidelijk is.
Als mensen die kwetsbaarder zijn, zich laten vaccineren, wordt de kans op ernstige ziekte drastisch verminderd. Stel ik heb Corona en besmet zo’n persoon, dan loopt deze door de vaccinatie toch haast geen gevaar? Misschien begrijp ík het verkeerd.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eik zei:
Al met al is het dus duidelijk dat je een kleiner risico voor anderen vormt als e gevaccineerd bent dan dat je niet gevaccineerd bent.
Klik om te vergroten...
Ik zie geen reden om me elk jaar te laten vaccineren om een al klein risico (want: kwetsbare zijn gevaccineerd) nog verder te verkleinen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
5-ReMI-DMT zei:
k heb (heel waarschijnlijk) geen vaccin nodig om niet ernstig ziek te worden. Daarvoor zou ik hem dus sowieso niet nemen, hoop dat dat duidelijk is.
Als mensen die kwetsbaarder zijn, zich laten vaccineren, wordt de kans op ernstige ziekte drastisch verminderd. Stel ik heb Corona en besmet zo’n persoon, dan loopt deze door de vaccinatie toch haast geen gevaar? Misschien begrijp ík het verkeerd.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je gedachtengang. Toch zitten er volgens mij hiaten in je redenatie. Ten eerste is een lagere kans op een ernstig ziekteverloop niet hetzelfde als geen kans. De kans dat je door een Coronabesmetting dood zult gaan is miniem als gezonde twintiger. De kans dat je een ziekenhuis bezet gaat houden of op de IC terecht komt is al een stuk groter.
Ten tweede beschermt het vaccin niet voor 100%. Als jij niet gevaccineerd bent en in aanraking komt met meerdere kwetsbaren bestaat de kans dat je hen toch besmet en ziek maakt. Die kans is niet heel groot maar zou toch nog een heel stuk kleiner zijn geweest als je je wel had laten vaccineren.
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Lysergine zei:
"Covid" alsook "ovium" betekenen beide géén schaap in het Latijn. Ovis (nominatief ev.) is de juiste Latijnse vertaling voor schaap; ovium is hiervan de genitief meervoud. Woorden als "ovid" kunnen in het Latijn niet bestaan hebben, omdat ze simpelweg niet verbogen kunnen worden.

En verder kijk ik uit naar mijn vaccinatie.
Klik om te vergroten...
lijkt er allemaal op xD
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
5-ReMI-DMT zei:
Dit vind ik een matig argument. Er tal van manieren om druk op de zorg te verminderen door de algehele gezondheid te verbeteren, maar dáár goeie maatregelen voor opstellen blijkt enorm moeilijk voor beleidsmakers...

Wat ik bedoelde is dit:
Ik heb (heel waarschijnlijk) geen vaccin nodig om niet ernstig ziek te worden. Daarvoor zou ik hem dus sowieso niet nemen, hoop dat dat duidelijk is.
Als mensen die kwetsbaarder zijn, zich laten vaccineren, wordt de kans op ernstige ziekte drastisch verminderd. Stel ik heb Corona en besmet zo’n persoon, dan loopt deze door de vaccinatie toch haast geen gevaar? Misschien begrijp ík het verkeerd.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp alle moeilijkdoenerij ook niet.

Als je in een risicogroep valt, dan neem je het vaccin (als je wilt). Als je niet in een risicogroep valt en dus een hele kleine kans hebt om ernstig ziek te worden of eraan dood te gaan, dan neem je het vaccin niet. En als je om 1 of andere reden ondanks de cijfers toch nog denkt dat Corona vreselijk gevaarlijk is, dan neem je het vaccin ook, voor je eigen gemoedsrust.

Maar de hele tijd dat gepush dat we állemaal gevaccineerd moeten worden moet eens afgelopen zijn. Als je gevaccineerd bent, ben je beschermd, klaar. Ga niet anderen een schuldgevoel proberen aan te praten dat ze het niet voor anderen doen, want die anderen kunnen zelf ervoor kiezen gevaccineerd te worden. Wees blij dat je überhaupt de optie hebt om te vaccineren en probeer niet het hele leven (van anderen ook) te controleren. Het leven is gevaarlijk (gegarandeerd uiteindelijk dodelijk zelfs :wink: ) en zal dat ook altijd blijven.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Ten eerste is een lagere kans op een ernstig ziekteverloop niet hetzelfde als geen kans. De kans dat je door een Coronabesmetting dood zult gaan is miniem als gezonde twintiger. De kans dat je een ziekenhuis bezet gaat houden of op de IC terecht komt is al een stuk groter.
Klik om te vergroten...
D46A4923-1DED-429F-A00E-4AA9E0D7C23E.png
Jammer dat we het niet eens worden maar ik vind mezelf laten vaccineren voor Corona overbodig en op de lange termijn ongelofelijk duur. Of nemen we alleen ditmaal een vaccin, en laten het z’n gang gaan als het binnen 2 jaar terugkomt? Want dan snap ik het al helemaal niet...
Toch een meningsverschil denk ik dan...
Eik zei:
Als jij niet gevaccineerd bent en in aanraking komt met meerdere kwetsbaren bestaat de kans dat je hen toch besmet en ziek maakt.
Klik om te vergroten...
Ja maar dit geldt toch ook voor de griep? Ik kan ook mensen dodelijk ziek maken als ik ongevaccineerd in contact kom met kwetsbare mensen... Ik vind gewoon dat iedereen zich veel te druk maakt om dit allemaal. In heel de westerse wereld zijn de meest voorkomende doodsoorzaken (deels) te voorkomen door je dieet aan te passen... Denk dat we onze middelen beter kunnen inzetten om dát te bestrijden. Verminderd ook nog eens de ernst van virussen zoals Corona, twee vleermuizen in één klap 😉
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
5-ReMI-DMT zei:
Ja maar dit geldt toch ook voor de griep?
Klik om te vergroten...
De griep had lang niet zo'n goede marketingcampagne als corona dat heeft.

5-ReMI-DMT zei:
In heel de westerse wereld zijn de meest voorkomende doodsoorzaken (deels) te voorkomen door je dieet aan te passen... Denk dat we onze middelen beter kunnen inzetten om dát te bestrijden. Verminderd ook nog eens de ernst van virussen zoals Corona, twee vleermuizen in één klap 😉
Klik om te vergroten...
Exact. Laten we ons eens echt fundamenteel richten op gezond worden middels levensstijl, voeding, beweging, spiritualiteit. Dát is de weg naar een betere aarde. Daar help je iedereen mee.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
5-ReMI-DMT zei:
. In heel de westerse wereld zijn de meest voorkomende doodsoorzaken (deels) te voorkomen door je dieet aan te passen..
Klik om te vergroten...
We hoeven het ook niet helemaal eens te zijn. Volgens mij hebben we een interessant discussie en meningsverschil nu. Bovendien helemaal eens met je dat er nog veel te halen valt bij een gezondere levensstijl en een beter dieet. Er zijn heel veel gevaarlijke dingen die compleet onderbelicht zijn in onze samenleving (alcohol en suiker bv) of waarvan de risico’s juist zwaar overdreven worden (de meeste drugs en met name psychedelica).
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Exact. Laten we ons eens echt fundamenteel richten op gezond worden middels levensstijl, voeding, beweging, spiritualiteit. Dát is de weg naar een betere aarde. Daar help je iedereen mee.
Klik om te vergroten...

Het een sluit het ander niet uit toch? Ik ben helemaal voor een gezondere levensstijl met meer aandacht voor voeding, bewegen en spiritualiteit. Maar ik
Ben ook voor het serieus nemen van ernstige ziektes als Corona.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
Het een sluit het ander niet uit toch? Ik ben helemaal voor een gezondere levensstijl met meer aandacht voor voeding, bewegen en spiritualiteit. Maar ik
Ben ook voor het serieus nemen van ernstige ziektes als Corona.
Klik om te vergroten...
Nee, het 1 sluit het ander niet uit maar het serieus nemen van een ziekte als corona betekent in mijn ogen niet dat we een vaccinatiecampagne moeten gaan pushen op de bevolking middels overheid, media, educatie en onderling schuldgevoel proberen aan te praten aan degenen die er geen interesse in hebben.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ps als de kans op een IC opname 0,03 % is voor iemand tussen de 20-29 dan is die kans dus alsnog veel groter dan de kans op ernstige bijwerking door AstraZeneca (het vaccin met de meeste bijwerkingen tot nu toe). Die kans varieert van 0,001% en 0,002% afhankelijk van de leeftijd.

De kans op een IC opname door Covid is voor jou dus alsnog 15 tot 30 keer zo groot als de kans op ernstige bijwerkingen van ons “gevaarlijkste” vaccin.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Ik begrijp alle moeilijkdoenerij ook niet.

Als je in een risicogroep valt, dan neem je het vaccin (als je wilt). Als je niet in een risicogroep valt en dus een hele kleine kans hebt om ernstig ziek te worden of eraan dood te gaan, dan neem je het vaccin niet. En als je om 1 of andere reden ondanks de cijfers toch nog denkt dat Corona vreselijk gevaarlijk is, dan neem je het vaccin ook, voor je eigen gemoedsrust.

Maar de hele tijd dat gepush dat we állemaal gevaccineerd moeten worden moet eens afgelopen zijn. Als je gevaccineerd bent, ben je beschermd, klaar. Ga niet anderen een schuldgevoel proberen aan te praten dat ze het niet voor anderen doen, want die anderen kunnen zelf ervoor kiezen gevaccineerd te worden. Wees blij dat je überhaupt de optie hebt om te vaccineren en probeer niet het hele leven (van anderen ook) te controleren. Het leven is gevaarlijk (gegarandeerd uiteindelijk dodelijk zelfs :wink: ) en zal dat ook altijd blijven.
Klik om te vergroten...

Je vergeet volgens mij in deze redenatie dat de kans dat er gevaarlijke(re) mutaties van het virus ontstaan (waar huidige vaccins mogelijk dan niet meer goed tegen werken) groter wordt naar gelang er overall meer coronabesmettingen zijn. En dat aantal besmettingen kun je dus terugdringen door zo snel zoveel mogelijk mensen te vaccineren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij is het een regelrechte psychopaat die weet hoe enigszins als mens over te komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3940414243...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."