Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
433 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ganggang💯 zei:
Waar zeg ik dit? Ik wil dat mensen die ziek zijn thuisblijven.
Klik om te vergroten...
Je was bang voor ziekteverzuim door Corona, toch?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flualhamdulillam zei:
Dan bied je zieke medewerkers gewoon ziekteverzuim 🙂
Klik om te vergroten...
Nee dat is hun eigen pakkie an. Werk bijna alleen maar met zzp'ers.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ganggang💯 zei:
Tja, ik wil graag een veilige omgeving voor mij en m'n klanten.
Klik om te vergroten...
Zal best, maar niemand is verplicht om het te vertellen. Wat @Flualhamdulillam zegt, zieke medewerkers in verzuim; meer kan je niet doen. Ja hooguit het gesprek aangaan met je medewerkers dat je verwacht dat een ieder zijn of haar verantwoordelijkheid neemt bij klachten.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Keurige leden als wij krijgen eerst even een nette interventie vanuit de eveneens keurige staf.:kissingsmiling:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Druktemaker zei:
Zal best, maar niemand is verplicht om het te vertellen. Wat @Flualhamdulillam zegt, zieke medewerkers in verzuim; meer kan je niet doen. Ja hooguit het gesprek aangaan met je medewerkers dat je verwacht dat een ieder zijn of haar verantwoordelijkheid neemt bij klachten.
Klik om te vergroten...
Gelukkig is iedereen bij mij gevaccineerd, dat scheelt een hoop gezeik.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flualhamdulillam zei:
Je was bang voor ziekteverzuim door Corona, toch?
Klik om te vergroten...
Ja, vooralsnog is mij dat bespaard gebleven. Maar ik heb genoeg voorbij zien komen. Maar dat ging over misbruik maken van corona.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ganggang💯 zei:
Geen angst voor een besmetting. Angst voor veel verzuim gezien ik zelf werkgever ben.
Klik om te vergroten...
^ hier @Rotjoch
Ganggang💯 zei:
Gelukkig is iedereen bij mij gevaccineerd, dat scheelt een hoop gezeik.
Klik om te vergroten...
Jij lult de boel dan bij elkaar…
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flualhamdulillam zei:
^ hier @Rotjoch

Jij lult de boel dan bij elkaar…
Klik om te vergroten...
Ik heb van dichtbij gezien op wat schaal er misbruik wordt gemaakt van corona ivm verzuim.

Maar als je mij van lullen beticht zijn we uitgepraat.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
Ik heb van dichtbij gezien op wat schaal er misbruik wordt gemaakt van corona ivm verzuim.

Maar als je mij van lullen beticht zijn we uitgepraat.
Klik om te vergroten...

Als het misbruiken van Corona ivm verzuimt te bewijzen is, is het gewoon werkweigering en grond voor ontslag op staande voet.

Kun je het niet bewijzen, dan heb je een vermoeden maar kun jij of de werkgever zich vergissen. En dan ontstaat hier een verkeerd beeld van de gemiddelde werknemer alszijnde werkschuw. Niet cool.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flualhamdulillam zei:
^ hier @Rotjoch
Klik om te vergroten...
Ik zie dat niet hetzelfde als dat hij wil dat mensen naar het werk komen als ze griep hebben. Dat is ook helemaal niet van hij bedoeld.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ganggang💯 zei:
Ik heb van dichtbij gezien op wat schaal er misbruik wordt gemaakt van corona ivm verzuim.
Klik om te vergroten...
Goed, maar hoe gaat een QR code hierbij helpen?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rotjoch zei:
Ik zie dat niet hetzelfde als dat hij wil dat mensen naar het werk komen als ze griep hebben. Dat is ook helemaal niet van hij bedoeld.
Klik om te vergroten...
Hij is bang voor verzuim omdat mensen met ziekteverschijnselen door corona niet naar werk kunnen komen, lijkt mij? Wat is het anders?
Dat mensen liegen over ziek zijn? Dat heeft helemaal niks met corona te maken, en een QR code gaat dat niet fixen…
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flualhamdulillam zei:
Hij is bang voor verzuim omdat mensen met ziekteverschijnselen door corona niet naar werk kunnen komen, lijkt mij? Wat is het anders?
Dat mensen liegen over ziek zijn? Dat heeft helemaal niks met corona te maken, en een QR code gaat dat niet fixen…
Klik om te vergroten...
Met die qr code kan je zien of iemand het gehad heeft toch? Dus of het echt of nep was.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
Met een QR code weet je iig of een werknemer is gevaccineerd.
Klik om te vergroten...
Het enige wat jij weet is: groen of rood. De rest gaat jou als werkgever (of in een ander geval, de ontvangst medewerker van een McDonald’s) niet aan.
Ganggang💯 zei:
Met die qr code kan je zien of iemand het gehad heeft toch? Dus of het echt of nep was.
Klik om te vergroten...
Alleen als diegene zich bij de GGD laat testen. En misschien was diegene 2 maanden terug wel ziek door Corona, en heeft ‘ie een herstel bewijs van twee maanden terug… Of heeft hij een negatieve test en heeft daarmee een ‘groene QR code’
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ganggang💯 zei:
Met die qr code kan je zien of iemand het gehad heeft toch? Dus of het echt of nep was.
Klik om te vergroten...
Maar mensen kunnen toch nog thuisblijven en zich zogenaamd ziekmelden? Dat is toch waar je bang voor bent?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ganggang💯 zei:
Met die qr code kan je zien of iemand het gehad heeft toch? Dus of het echt of nep was.
Klik om te vergroten...
Laat maar zitten, dit is een nutteloze discussie. Als liegend gedemotiveerd personeel corona niet kan gebruiken als smoesje om lui thuis te blijven, gebruiken ze wel iets anders… Jij wilt als willekeurige werkgever inzage in het medisch dossier van jouw werknemers om ze op bedrog te controleren. Prima, maar dat duidt op een zorgwekkend krom ethisch kompas, geen discussie waardig.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flualhamdulillam zei:
Laat maar zitten, dit is een nutteloze discussie. Als liegend gedemotiveerd personeel corona niet kan gebruiken als smoesje om lui thuis te blijven, gebruiken ze wel iets anders… Jij wilt als willekeurige werkgever inzage in het medisch dossier van jouw werknemers om ze op bedrog te controleren. Prima, maar dat duidt op een zorgwekkend krom ethisch kompas, geen discussie waardig.
Klik om te vergroten...
Exact. Hij is gewoon onethisch en strafbaar bezig. Werkgevers als hij horen gewoon een flinke boete te krijgen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ganggang💯 zei:
Met die qr code kan je zien of iemand het gehad heeft toch? Dus of het echt of nep was.
Klik om te vergroten...
Met de QR code kun je dit niet zien.

Het is duidelijk dat jij je medewerkers niet vertrouwd. Wellicht een tip; zorg dat je gemotiveerde mensen aanneemt en geef ze verantwoordelijk en vertrouwen. Je zult zien dat de productiviteit enorm toeneemt.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heeft er eigenlijk al iemand nagedacht over wat corona voor onze samenleving had kunnen betekenen als we het gewoon zijn gang hadden laten gaan.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Flualhamdulillam zei:
Hahaha shit, ik maakte die fout laatst al eerder.

Ik baseer me niet puur op achterdocht. En Nederland doet het zeker niet beter. Hoeveel belasting betalen veel grote -in Nederland gevestigde- multinationals? Gedoe met de afschaffing dividendbelasting vergeten?

Geld = macht. Grote bedrijven hebben geld, ik vind je naïef als je denkt dat bedrijven daar geen misbruik van maken. Al helemaal als voorbeelden waarin precies dát gebeurd is, makkelijk te vinden zijn.



Jij onderschat hoe slim en geniepig mensen kunnen zijn.
Klik om te vergroten...

Ik deel je kritiek helemaal!

En die dingen zijn gewoon bekend, de besluiten worden openlijk genomen door de regering en door Tweede en Eerste kamer.
Dat er aan de voorkant gelobbyd wordt, weten we ook allemaal.
Noem die grote bedrijven zakken-vullers, belastingontduikers, halve criminelen en grote boeven en ik ben het ook met je eens.

Nederland staat bekend als een land waar multinationals zich kunnen vestigen om maar zo min mogelijk belasting te betalen.

Misschien dan slim als bevolking van dit land, om wat minder op de rechtse partijen te stemmen die hun oren laten hangen naar die directeuren.
Wat er gebeurt is blijkbaar volgens de wet.
Wil je dat anders hebben, moet je politieke partijen hebben die eerlijker spelregels willen opnemen in die wetten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...157158159160161...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."