#1
Voor de geinterseerden:
Bijna nooit. Ik ben daar veel te laks in. Even met een T-shirt afvegen is eigenlijk het enige dat ik doe. Meestal als iemand anders me op de ondoordringbare glazen wijst. 🤪Brildragers,
Hoe reinigen jullie eigenlijk jullie brillenglazen:
Gewoon met een doekje en spray, onder de kraan of bv met een ultrasoonreiniger?
Je ziet dit wel vaker, maar eerder met brillen: dat de ogen achteruit gaan. Heb zelf het geluk dat mijn ogen altijd hetzelfde zijn gebleven (op -1,5 en een cylinder van ongeveer -1). Misschien mede door de lenzen.Ik heb sinds mijn 7e een bril, ben toen ik 13 was overgestapt naar lenzen. Ben nu 21 en zit op een behoorlijke sterkte van -9.00.
Ik had een periode dat mijn ogen erg snel achteruit gingen met mijn lenzen, ben toen naar een andere opticien geweest die speciale lenzen kon bestellen, heb deze nu 3 jaar en mijn sterkte is nu gelukkig stabiel op -9.00.Je ziet dit wel vaker, maar eerder met brillen: dat de ogen achteruit gaan. Heb zelf het geluk dat mijn ogen altijd hetzelfde zijn gebleven (op -1,5 en een cylinder van ongeveer -1). Misschien mede door de lenzen.
Is dat überhaupt wel mogelijk? Is het klinisch bewezen dat zoiets kan gebeuren? Hoop dat dit mij ook later overkomt haha.Mijn vader is gek genoeg met de jaren van -7 naar -3 gegaan. Het kan dus ook andersom.
Mijn lenzen zijn ook behoorlijk prijzig echter heb ik maand lenzen die ik per half jaar koop. Toen ik nog minderjarig was werden mijn lenzen deels vergoed door het CZ, echter sinds ik 18 ben geworden heb ik elke keer de volle mep moeten betalen.Vertellen je dat het nodig is om elk jaar weer nieuwe nachtlenzen te kopen voor 450 euro. Bullshit, ik heb de mijne nu 2,5 jaar en ze werken nog prima.
Gelukkig nu stabiel. Best een eng idee als je ogen achteruit gaan.Ik had een periode dat mijn ogen erg snel achteruit gingen met mijn lenzen, ben toen naar een andere opticien geweest die speciale lenzen kon bestellen, heb deze nu 3 jaar en mijn sterkte is nu gelukkig stabiel op -9.00.
Nou ja, mijn vader moest letterlijk minder sterke brillen hebben met de jaren. Anders had 'ie over-correctie. Dus ja, het is mogelijk.Is dat überhaupt wel mogelijk? Is het klinisch bewezen dat zoiets kan gebeuren? Hoop dat dit mij ook later overkomt haha.
Is het dan niet zo dat je eerst de rekening zelf betaalt en daarna declareert bij je verzekering?Mijn lenzen zijn ook behoorlijk prijzig echter heb ik maand lenzen die ik per half jaar koop. Toen ik nog minderjarig was werden mijn lenzen deels vergoed door het CZ, echter sinds ik 18 ben geworden heb ik elke keer de volle mep moeten betalen.
Wat blijk nu? Vanwege mijn hoge sterkte val ik onder een 'medisch geval', hierdoor horen mijn lenzen nog steeds vergoed te worden. Heb nu een hoop gezeik gehad bij die opticien om alle facturen recht te trekken en de volgende bestellingen te laten vergoeden.
Ja inderdaad, vooral omdat ik op een jonge leeftijd al een hoge sterkte hebt. Mijn moeder zat er vooral mee.Gelukkig nu stabiel. Best een eng idee als je ogen achteruit gaan.
Ja dit is dus wat ik nu voortaan ga doen. Voorheen regelde mijn opticien dat de facturen vergoed zouden worden door mijn zorgverzekering alleen daar zijn ze dus plotseling mee gestopt toen ik 18 werd. Vervolgens krijg ik 3 jaar later te horen dat ik nog steeds recht heb op een vergoedingIs het dan niet zo dat je eerst de rekening zelf betaalt en daarna declareert bij je verzekering?
Veel beter zoJa dit is dus wat ik nu voortaan ga doen. Voorheen regelde mijn opticien dat de facturen vergoed zouden worden door mijn zorgverzekering alleen daar zijn ze dus plotseling mee gestopt toen ik 18 werd. Vervolgens krijg ik 3 jaar later te horen dat ik nog steeds recht heb op een vergoeding. Vertrouw hun voor geen meter meer dus betaal het nu zelf en laat het dan declareren bij mijn verzekering.
Bijna nooit. Ik ben daar veel te laks in. Even met een T-shirt afvegen is eigenlijk het enige dat ik doe
Nachtlenzen
onder de kraan
Je ziet dit wel vaker, maar eerder met brillen: dat de ogen achteruit gaan
medisch geval
Fijn dat je het vergoedt krijgt. Zou ik ook wel willen. Het is niet goedkoop.
In het begin is het even klungelen ja, maar daar krijg je gauw handigheid in.Ideaal als het werkt.
Maar lenzen is niet zo mijn ding. Dat geklungel met indoen denk ik![]()
Ik weet niet precies waarom.Zullen de ogen lui worden, of de hersenen zich aanpassen aan "het gemak" ?
Ik had heel stijve oogspieren aldus de oogarts, door een foute aansturing vanuit de zenuwen.
Ik merk nu wel met de bril dat het echt een stuk ontspannener aanvoelt.
Is het dan niet zo dat je eerst de rekening zelf betaalt en daarna declareert bij je verzekering?
Zo niet, kan het dan niet op die manier? Dan heb je dat gezeik bij je opticien ook niet.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."