Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBril of lenzen ?

Bril of lenzen ?

45 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
scoobybonoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Gelukkig nu stabiel. Best een eng idee als je ogen achteruit gaan.
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad, vooral omdat ik op een jonge leeftijd al een hoge sterkte hebt. Mijn moeder zat er vooral mee.

Mindless zei:
Is het dan niet zo dat je eerst de rekening zelf betaalt en daarna declareert bij je verzekering?
Klik om te vergroten...
Ja dit is dus wat ik nu voortaan ga doen. Voorheen regelde mijn opticien dat de facturen vergoed zouden worden door mijn zorgverzekering alleen daar zijn ze dus plotseling mee gestopt toen ik 18 werd. Vervolgens krijg ik 3 jaar later te horen dat ik nog steeds recht heb op een vergoeding :expressionless:. Vertrouw hun voor geen meter meer dus betaal het nu zelf en laat het dan declareren bij mijn verzekering.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
scoobybono zei:
Ja dit is dus wat ik nu voortaan ga doen. Voorheen regelde mijn opticien dat de facturen vergoed zouden worden door mijn zorgverzekering alleen daar zijn ze dus plotseling mee gestopt toen ik 18 werd. Vervolgens krijg ik 3 jaar later te horen dat ik nog steeds recht heb op een vergoeding :expressionless:. Vertrouw hun voor geen meter meer dus betaal het nu zelf en laat het dan declareren bij mijn verzekering.
Klik om te vergroten...
Veel beter zo :thumbsup:

Fijn dat je het vergoedt krijgt. Zou ik ook wel willen. Het is niet goedkoop.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
Bijna nooit. Ik ben daar veel te laks in. Even met een T-shirt afvegen is eigenlijk het enige dat ik doe
Klik om te vergroten...

Las van de week dat t-shirt snel krasjes kan brengen op de glazen.
Net zoals tissues, papierenzakdoek, servetten etc.

Mindless zei:
Nachtlenzen
Klik om te vergroten...

Ideaal als het werkt.
Maar lenzen is niet zo mijn ding. Dat geklungel met indoen denk ik :)

Perenijsje zei:
onder de kraan
Klik om te vergroten...

Goeie.
Dan reinig je tenminste ook het montuur.

Mindless zei:
Je ziet dit wel vaker, maar eerder met brillen: dat de ogen achteruit gaan
Klik om te vergroten...

Zullen de ogen lui worden, of de hersenen zich aanpassen aan "het gemak" ?
Ik had heel stijve oogspieren aldus de oogarts, door een foute aansturing vanuit de zenuwen.
Ik merk nu wel met de bril dat het echt een stuk ontspannener aanvoelt.


scoobybono zei:
medisch geval
Klik om te vergroten...

Ik heb een bril nodig door een letsel. Niet voor de sterkte, maar voor corrigeren.
Dacht dat dit ook wel onder medisch zou vallen, maar helaas.

Mindless zei:
Fijn dat je het vergoedt krijgt. Zou ik ook wel willen. Het is niet goedkoop.
Klik om te vergroten...

Nou inderdaad.
Hier staat voor 700 euro op de neusvleugels. Prisma glazen zijn echt duur.
Montuur was geloof ik 199 euro. Wel een merkbril, niet een Hans Anders montuur van 29 euro.
Maar dat is meer omdat veel van die brillenketens geen prisma doen geloof ik.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Had zondag lenzen aan in de sauna en één van de heren daar zei me dat ik teveel XTC op had.
(Had alleen poppers gebruikt).

Het kwam doordat ik die dingen in geen maanden gedragen had.

[edit] met uitzondering van Wasteland.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
Ideaal als het werkt.
Maar lenzen is niet zo mijn ding. Dat geklungel met indoen denk ik :)
Klik om te vergroten...
In het begin is het even klungelen ja, maar daar krijg je gauw handigheid in.

Nu stelt het helemaal niets meer voor: lens op een vinger, ooglid beetje omhoog trekken, lens langzaam naar oog bewegen en hij 'pakt' vanzelf vast. Klaar. Nog geen minuut werk van.

Kordie zei:
Zullen de ogen lui worden, of de hersenen zich aanpassen aan "het gemak" ?
Ik had heel stijve oogspieren aldus de oogarts, door een foute aansturing vanuit de zenuwen.
Ik merk nu wel met de bril dat het echt een stuk ontspannener aanvoelt.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet precies waarom.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Is het dan niet zo dat je eerst de rekening zelf betaalt en daarna declareert bij je verzekering?

Zo niet, kan het dan niet op die manier? Dan heb je dat gezeik bij je opticien ook niet.
Klik om te vergroten...

Als je bij een bijna oog-arts gaat ipv de klassieke opticien kan die ook een medische brief maken. Wie weet kan dat wel helpen. Zal ook vooral aan de verzekering liggen die je hebt.
Goed moment om komende dagen je zorgverzekering te checken.

------

Zijn er leden die ieder jaar kijken welke zorgverzekering hun bril het beste vergoed?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."