Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp, ze wilt ruimte + gevoel

Help, ze wilt ruimte + gevoel

46 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wungchi zei:
In een vergelijkbare situatie was zij zich ook niet bewust wat de kracht van haar woorden voor mij betekenen.
Klik om te vergroten...
Andersom is dit natuurlijk net zo belangrijk. Jij moet je ook begrepen voelen.

Vandaar dus: communicatie. Gelukkig doen jullie dat. :)
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Innerscoop zei:
Ik heb de indruk dat je er wel goed en open in staat.
Laat je woensdag weten hoe het gesprek is verlopen?
Klik om te vergroten...
Zal ik doen👍
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wil ook af en toe de ruimte en woon al heel lang samen.

Waren jullie echt continu samen?
Ik moet zeggen dat ik dat ook lastig vind bij bijvoorbeeld lange ziekte periode of tijd werkloos zijn benauwd het me en ga me overal aan irriteren.
Heb graag wat privacy al is het maar een uur of 2 per dag.

Bij mij zou het dus niet meteen een relatiebeeindiging oproepen.
Maar meer dat ze tijd neemt erover na te denken hoe ze misschien het proefsamenwonen nou eigenlijk vond en hoe ze het graag zou willen of hoe ze het eigenlijk had verwacht.

Maar wachten doet rare dingen met je gedachten.
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat het afhankelijk zal zijn van het formaat huis waarin jullie gaan wonen. Maar duidelijk is in ieder geval dat haar huis te klein voor jullie beiden was. Of het ook meteen einde relatie wordt zal afhankelijk zijn van de eerste 1.5 week dat je daar was. Maar als ze bijvoorbeeld in een klein appartementje woont dan is het vrij logisch dat je elkaar na meer als een week wel zat bent
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeebats zei:
Misschien zoekt hij wel het juiste middel om tot woensdag de tijd door te brengen. Misschien heroïne of crystal meth?
Klik om te vergroten...
Wat lul jij nou?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Jezelf vooral niet zo gek lopen maken. En allemaal dingen invullen/speculeren.
En het ook niet zo op jezelf betrekken.

Ik moet wel lachen dat je hier op een drugsforum een berichtje aanmaakt voor relatie vragen. :lolol:
Waar ook niemand een antwoord op kan geven. Als alleen maar mee speculeren waar je gewoon helemaal niks aan hebt.

Heb gewoon ff geduld en ga iets anders doen dan jezelf vanalles blijven afvragen.
Niemand heeft een antwoord behalve je vriendin.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#7
N3K0 zei:
Jezelf vooral niet zo gek lopen maken. En allemaal dingen invullen/speculeren.
En het ook niet zo op jezelf betrekken.

Ik moet wel lachen dat je hier op een drugsforum een berichtje aanmaakt voor relatie vragen. :lolol:
Waar ook niemand een antwoord op kan geven. Als alleen maar mee speculeren waar je gewoon helemaal niks aan hebt.

Heb gewoon ff geduld en ga iets anders doen dan jezelf vanalles blijven afvragen.
Niemand heeft een antwoord behalve je vriendin.
Klik om te vergroten...
Misschien zoekt hij wel het juiste middel om tot woensdag de tijd door te brengen. Misschien heroïne of crystal meth?
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
Wat lul jij nou?
Klik om te vergroten...
Dat vraag ik mezelf ook heel vaak af 😁
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
caninus zei:
Ik denk dat het afhankelijk zal zijn van het formaat huis waarin jullie gaan wonen. Maar duidelijk is in ieder geval dat haar huis te klein voor jullie beiden was. Of het ook meteen einde relatie wordt zal afhankelijk zijn van de eerste 1.5 week dat je daar was. Maar als ze bijvoorbeeld in een klein appartementje woont dan is het vrij logisch dat je elkaar na meer als een week wel zat bent
Klik om te vergroten...
Zal zeker meespelen.

Persoonlijkheidstype weegt denk ik zwaarder. Ik heb na een tijdje samen te zijn geweest met partners altijd het verlangen weer echt even helemaal alleen te zijn in mijn eigen huis. Heeft nog niet eens per se met de partner te maken, maar met dat ik alleen zijn ontzettend waardeer. Bijkomend voordeel is dan ook dat wanneer je elkaar weer ziet het weer speciaal is.

In die zin kan ik het heel goed begrijpen wanneer dit voor anderen misschien ook benauwend is.

Kan me ergens ook wel voorstellen dat het heel mooi is als je iemand hebt gevonden waar je altijd graag bij bent.
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sniffle88 zei:
Ik wil ook af en toe de ruimte en woon al heel lang samen.

Waren jullie echt continu samen?
Ik moet zeggen dat ik dat ook lastig vind bij bijvoorbeeld lange ziekte periode of tijd werkloos zijn benauwd het me en ga me overal aan irriteren.
Heb graag wat privacy al is het maar een uur of 2 per dag.

Bij mij zou het dus niet meteen een relatiebeeindiging oproepen.
Maar meer dat ze tijd neemt erover na te denken hoe ze misschien het proefsamenwonen nou eigenlijk vond en hoe ze het graag zou willen of hoe ze het eigenlijk had verwacht.

Maar wachten doet rare dingen met je gedachten.
Klik om te vergroten...

We waren nu gedurende de kerstvakantie de gehele tijd samen, op een paar momenten na. De kerst heeft ons als familie en stel dichterbij elkaar gebracht.

We nemen zowiezo even goed de tijd om alles te verwerken van deze twee weken.
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#11
caninus zei:
Ik denk dat het afhankelijk zal zijn van het formaat huis waarin jullie gaan wonen. Maar duidelijk is in ieder geval dat haar huis te klein voor jullie beiden was. Of het ook meteen einde relatie wordt zal afhankelijk zijn van de eerste 1.5 week dat je daar was. Maar als ze bijvoorbeeld in een klein appartementje woont dan is het vrij logisch dat je elkaar na meer als een week wel zat bent
Klik om te vergroten...
Zij heeft een eengezinswoning. Gevoelsmatig denk ik nu dat we het hele samenwonen even uitstellen en terug gaan naar een om de dag/2 dagen samen zijn.
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeebats zei:
Misschien zoekt hij wel het juiste middel om tot woensdag de tijd door te brengen. Misschien heroïne of crystal meth?
Klik om te vergroten...
Haha, nee hoor die middelen zijn mij te hevig 🤣
Het juiste middel voor mij nu is even relativeren met anderen, andere inzichten krijgen en dit meenemen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wungchi zei:
Zij heeft een eengezinswoning. Gevoelsmatig denk ik nu dat we het hele samenwonen even uitstellen en terug gaan naar een om de dag/2 dagen samen zijn.
Klik om te vergroten...

Denk dat dat een goeie start is bij 10 maanden.
Geniet ook van deze fase.

Ik heb prachtige tijden gehad toen ik vrijgezel was en toen mijn vrouw nog niet bij me woonde.
Geen verplichtingen (of weinig). Dat is maar enkele jaren meestal haha
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Zal zeker meespelen.

Persoonlijkheidstype weegt denk ik zwaarder. Ik heb na een tijdje samen te zijn geweest met partners altijd het verlangen weer echt even helemaal alleen te zijn in mijn eigen huis. Heeft nog niet eens per se met de partner te maken, maar met dat ik alleen zijn ontzettend waardeer. Bijkomend voordeel is dan ook dat wanneer je elkaar weer ziet het weer speciaal is.

In die zin kan ik het heel goed begrijpen wanneer dit voor anderen misschien ook benauwend is.

Kan me ergens ook wel voorstellen dat het heel mooi is als je iemand hebt gevonden waar je altijd graag bij bent.
Klik om te vergroten...
Nou dat maakt het nu ook zo lastig. Ik weet van haar dat ze eigen tijd alleen nodig heeft en dat vind ik prima, ik heb zelf ook die behoefte en we geven daarin elkaar echt voldoende ruimte.

Het blijft speculeren, maar voor zover zijn alle inzichten en reacties al heel fijn en hebben mij weer even op aarde gebracht en gezorgd dat ik niet ben gaan pushen naar de reden.
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Denk dat dat een goeie start is bij 10 maanden.
Geniet ook van deze fase.

Ik heb prachtige tijden gehad toen ik vrijgezel was en toen mijn vrouw nog niet bij me woonde.
Geen verplichtingen (of weinig). Dat is maar enkele jaren meestal haha
Klik om te vergroten...
Ja ik ben persoonlijk ook meer van rustig opbouwen in een relatie. Hiervoor heb ik een langdurige relatie gehad van 7 jaar en daar woonden we ook niet samen en ging ook prima.

Maar mijn huidige vriendin is nogal gezins gedreven en wilt graag stappen zetten. Maar het maakt het verwarrend als ze met kerst zegt: ik kijk uit naar ons gezin samen en 5 dagen later meer ruimte wilt. Kan ook aan mij liggen hoor ik ben ook geen relatie deskundige🤣
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wungchi zei:
Nou dat maakt het nu ook zo lastig. Ik weet van haar dat ze eigen tijd alleen nodig heeft en dat vind ik prima, ik heb zelf ook die behoefte en we geven daarin elkaar echt voldoende ruimte.

Het blijft speculeren, maar voor zover zijn alle inzichten en reacties al heel fijn en hebben mij weer even op aarde gebracht en gezorgd dat ik niet ben gaan pushen naar de reden.
Klik om te vergroten...
Goed!

De drang om te willen pushen kan dan juist groot zijn, maar kan je partner juist dan heel makkelijk echt afstoten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik mis mijn vriendin! Die wilde ruimte en zit in een afgelegen dorpje op honderden kilometers. Maarja, ik geniet ook wel van de ruimte, al heb ik er geen problemen mee constant samen met haar te zijn, zelfs na 11 jaar.
Maar onze flat hier is heel klein zonder deuren op de badkamer na en met het thuiswerken ook nog eens, kan ik wel begrijpen dat het na jaren voor haar fijn is relax in haar eentje te zijn.
We zijn maanden van het jaar samen, maar de meeste maanden gescheiden.
Succes met je vriendin en hoop dat jullie nog lang en gelukkig van elkaar mogen genieten.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wungchi zei:
Maar mijn huidige vriendin is nogal gezins gedreven en wilt graag stappen zetten
Klik om te vergroten...

Stel haar maar gerust dat er nog tijd genoeg is.
Ze is pas 26. Vaak wordt je pas moeder vanaf je 30ste ofzo.
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Goed!

De drang om te willen pushen kan dan juist groot zijn, maar kan je partner juist dan heel makkelijk echt afstoten.
Klik om te vergroten...
En wat het niet makkelijker maakt, is ook het feit dat er allemaal stappen in gang zijn gezet zoals een nieuwe baan bij haar in de buurt ( we wonen nu 90km van elkaar vandaan en ik woon nu op 10 minuten van mijn werk).

Ik ben enerzijds niet bang dat dit einde relatie is, maar de onwetendheid, en het feit dat we vandaag ,op een Goedemorgen berichtje na ,niet gesproken hebben met elkaar.

Zoals ik al had benoemd, ben ik oprecht blij en verrast met alle reacties! Nooit gedacht dat mijn eerste topic op DF relatie advies zou worden🤣
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Stel haar maar gerust dat er nog tijd genoeg is.
Ze is pas 26. Vaak wordt je pas moeder vanaf je 30ste ofzo.
Klik om te vergroten...
Heb dit al zeker gedaan. Ik heb er geen haast mee. We hebben altijd al aangegeven aan elkaar dat zodra we beide stabiele levens hebben, we de stap vanzelf maken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."