Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp, ze wilt ruimte + gevoel

Help, ze wilt ruimte + gevoel

46 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lastig. Maar denk ik niet te zeggen voor ons of dit einde relatie voor jullie betekent of niet. En sommigen zijn nu eenmaal inderdaad meer gesteld op vrijheid dan anderen.

Herken het wel een beetje maar dan was ik degene die het benauwend vond om teveel bij elkaar te zijn en zo weinig alleen-tijd te hebben. En de gedachte om echt samen te wonen en niet meer mijn eigen plekje te hebben beangstigde me. En nog steeds.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou zeggen dat dit vrij snel is om samen te gaan wonen. Elkaar eerst beter leren kennen kan helpen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik snap dat dit je een vervelend gevoel geeft, omdat dit iets is waar je zelf weinig grip op hebt op dit moment.

Een relatie van 10 maanden is vrij kort en samenwonen is iets heel anders dan een relatie op afstand waarbij je alleen maar leuke dingen doet.
Zijn jullie bijvoorbeeld wel al samen een paar weken op vakantie geweest? En zo ja, hoe ging dat?

Een goede relatie is bestand tegen flinke storm. In elke relatie is af en toe wel eens tegenslag en moeten jullie daar samen tegen bestand zijn. Door elkaar te steunen.
Maar vooral door in alle situaties met elkaar te blijven praten. Altijd met elkaar in gesprek blijven!

Het feit dat je tot woensdag moet wachten voor een gesprek kan voor jou vervelend aanvoelen, dat zou ik ook hebben.

Voordeel is dat je op kunt schrijven wat voor gevoel je dit geeft en dat jij dit ook woensdag uitspreekt aan je vriendin.
En luister vooral ook heel goed naar wat zij zegt. In de stilte liggen alle antwoorden. Ga dus niet overal tegenin of jezelf verdedigen.
Luister goed en vat samen of je haar goed hebt begrepen.

Uiteindelijk moet je in een relatie allebei jezelf kunnen zijn. Maar in een relatie moet je ook altijd blijven werken aan je relatie.
Na 10 maanden, na 10 jaar en ook na 20 jaar.
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dankjulliewel voor de snelle reacties! Dit doet mij al goed.

Het is voor ons een best unieke situatie. Zij is Introvert Extraordinaire en ik ben meer Extravert met een vleugje introvert. Hierin weet ik ook echt dat zij haar eigen ruimte erg belangrijk vindt en ik probeer zoveel mogelijk rekening te houden hiermee door mij terug te trekken of even het huis te verlaten om te gaan sporten bijvoorbeeld. ( Ik sportte al veel voor we samen waren , dat is onveranderd)

Ik zie dit bericht van haar als een duidelijke grens die ze aangeeft, en dat we misschien even pas op de plaats moeten doen zodat ze meer kan wennen aan de mogelijke toekomstige plannen. Gelukkig hebben we hier de tijd en ruimte ook voor.

Mocht er iets veranderen hou ik jullie op de hoogte!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hee, speculeren mag niet op dit forum😜
Nee maar zonder grappen, tuurlijk klinkt dit niet erg positief en ik snap dat je de behoefte hebt dit uit te typen. Maar wij kunnen niet weten wat zij je wil vertellen, misschien zitten we er wel helemaal naast! Je gaat jezelf alleen maar gek maken met alle mogelijkheden en als die van ons er nog bovenop komen zal het ook niet snel beter worden.

Wat je wellicht wel kan helpen is goed nadenken wat je haar zou willen zeggen, ongeacht met welk verhaal zij komt. Wat ze voor je betekent, hoe je de toekomst ziet, hoe je haar eventueel op verschillende manieren ruimte kan geven, wat je zo fijn vindt aan met haar zijn, en welke dingen minder fijn.
Persoonlijk kan ik me wel voorstellen dat ik in haar schoenen overweldigd zou worden als je het gesprek dramatiseert. Door vooraf na te denken wat je haar zou willen zeggen voorkom je dat, en tegelijkertijd ben je bezig met op een gezonde manier met je relatie bezig zijn in plaats van piekeren.
Wellicht kun je haar ook vragen of jullie eerder kunnen praten, omdat haar berichten je niet helemaal lekker zitten.

Edit:
Meer ruimte hoeft zeker niet het einde te betekenen. In tegendeel zelfs: Als jullie dat goed weten in te richten zorgt het alleen maar dat jullie als partners enorm zullen groeien. Blijf wel dicht bij je eigen behoeften💕
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeehond zei:
Ik snap dat dit je een vervelend gevoel geeft, omdat dit iets is waar je zelf weinig grip op hebt op dit moment.

Een relatie van 10 maanden is vrij kort en samenwonen is iets heel anders dan een relatie op afstand waarbij je alleen maar leuke dingen doet.
Zijn jullie bijvoorbeeld wel al samen een paar weken op vakantie geweest? En zo ja, hoe ging dat?

Een goede relatie is bestand tegen flinke storm. In elke relatie is af en toe wel eens tegenslag en moeten jullie daar samen tegen bestand zijn. Door elkaar te steunen.
Maar vooral door in alle situaties met elkaar te blijven praten. Altijd met elkaar in gesprek blijven!

Het feit dat je tot woensdag moet wachten voor een gesprek kan voor jou vervelend aanvoelen, dat zou ik ook hebben.

Voordeel is dat je op kunt schrijven wat voor gevoel je dit geeft en dat jij dit ook woensdag uitspreekt aan je vriendin.
En luister vooral ook heel goed naar wat zij zegt. In de stilte liggen alle antwoorden. Ga dus niet overal tegenin of jezelf verdedigen.
Luister goed en vat samen of je haar goed hebt begrepen.

Uiteindelijk moet je in een relatie allebei jezelf kunnen zijn. Maar in een relatie moet je ook altijd blijven werken aan je relatie.
Na 10 maanden, na 10 jaar en ook na 20 jaar.
Klik om te vergroten...
We zijn al wel op vakantie geweest en dat ging eigenlijk beter als verwacht( 2 weken samen op La Palma) ook hier werd onze relatie op de proef gesteld hoor, maar kwamen we er ook gewoon uit.

Ik kan het aardig laten rusten , alleen merk ik , vanuit mijn eigen onzekerheid , dat de woorden ik heb meer ruimte nodig een soort schrikreactie creërt van:"ik doe het niet goed op dit moment" terwijl dat misschien helemaal niet zo is.
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Lastig. Maar denk ik niet te zeggen voor ons of dit einde relatie voor jullie betekent of niet. En sommigen zijn nu eenmaal inderdaad meer gesteld op vrijheid dan anderen.

Herken het wel een beetje maar dan was ik degene die het benauwend vond om teveel bij elkaar te zijn en zo weinig alleen-tijd te hebben. En de gedachte om echt samen te wonen en niet meer mijn eigen plekje te hebben beangstigde me. En nog steeds.
Klik om te vergroten...
We respecteren juist deze alleen-momenten. Zo gaat zij graag de natuur in, en ga ik een dagje erop uit om te feesten. Of als zij wilt studeren of lezen, ga ik sporten of trek ik er even op uit, zonder enig probleem. Dit hebben we al heel snel bespreekbaar gemaakt in onze relatie en dat scheelt al een hoop!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."