Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
227 weergaven
18-5-2026
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze olifant zei:
Huh? Hier worden wederom twee dingen door elkaar gehaald. Zoals doorlopend in deze discussie heb ik het idee. :tongueout:

Iemand met normale seksuele verlangens kan er niet voor kiezen aseksueel te worden maar kan wel ervoor kiezen een seksloos bestaan te lijden. Waarmee ik niet zeg dat het niet moeilijk is, maar het kan toch echt.

Iemand zonder seksuele verlangens kan ervoor kiezen seks toch een plaats te geven in zijn/haar leven en relatie. Sterker nog, er zijn best veel aseksuelen die dit doen, ondanks hun gebrek aan libido, in het belang van de partner.

Zo kan een pedofiel ook een eigen weg leren vinden in een leven zonder seks. Niet álle pedofielen maar een deel toch zeker.

Gevoel/drang is niet gelijk aan gedrag. 100 procent eens met Mindless hierin. We zijn echt geen robots hoor, of willoze slaven van onze oerdriften. We hebben niet voor niks een prefrontale cortex gekregen. Die mogelijkheid om onze impulsieve driften te inhiberen is o.a. wat ons in het algemeen onderscheidt van dieren.

* Edit: snelle gedachte hoor na lezen van bovenstaande discussie, maar is het vraagstuk geaardheid/stoornis echt zo relevant? Ik, maar ben geen deskundig, zou zeggen dat pedofilie een geaardheid is die best als stoornis benaderd kan worden gezien het mogelijke gevaar dat ermee gepaard gaat. Wat ‘gestoord’ heet en wat niet, is afhankelijk van onze eigen zelfbepaalde definities. Anyway, heb de literatuur hierover dus niet gecheckt. :wink: weet niet welke terminologie precies gehanteerd wordt.

Of mensen verder vinden dat homoseksualiteit en aseksualiteit als afwijkingen betiteld kunnen worden moeten ze zelf maar weten (ik heb daar persoonlijk niet zo’n moeite mee, het zíjn tenslotte feitelijk gezien onschuldige afwijkingen) maar aangezien er in deze gevallen doorgaans geen sprake is van risico op schade toebrengen aan anderen is het ook niet gepast om in termen van stoornis te denken i.m.o. en compleet onvergelijkbaar met pedofilie.
Klik om te vergroten...
Als je beter had gelezen dan had je gezien dat mijn vraag een reactie was op Mindless. Maar laat maar zitten verder...
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#2
kapitein-x zei:
Geloof dat Bonobomoeders geen seks hebben met hun zonen.
Klik om te vergroten...

Na wat zoeken; geen incest inderdaad. Voor de rest geen onderscheid in leeftijd of geslacht. Opvallend weinig penetratie en duurt meestal maar een paar seconden. Wel heel veel 'voorspel'; spelen, stoeien, (tong)zoenen, aanraken, knuffelen, masseren, etc. Het is vooral gericht op kalmeren en ontspannen.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#3
verwondering zei:
Bedankt Zwijgrecht (en anderen) voor je uitgebreide reactie. Ik zal weer op een aantal specifieke stukjes reageren. Ik hoop dat ik me niet te fel verwoord. No hard feelings, sowieso. Het is weer een langere reactie geworden dan de bedoeling was.


Wat ik bedoelde is dat de geaardheid bestaat uit meer dan alleen seksuele gevoelens. Wanneer jij een vrouw (of man?) leuk vindt, dan is dit toch ook niet enkel seksueel? Je wilt met een partner toch meer dan alleen maar seks? Wat mijn maat voor jongens voelt, dat bestaat voor een heel groot deel uit bewondering en respect, een jongen heeft welhaast een god-status voor hem. Hij geeft zielsveel om hen, wil hen beschermen, wil het beste voor hen. Ik durf trouwens te stellen dat wanneer het op misbruik aankomt hij nog veel gevoeliger is dan ons allemaal. Kinderen zijn zijn alles, kom daar maar niet aan. Als hij oog in oog zou staan met iemand die zojuist een kind heeft misbruikt, dan hoeven wij enkel nog maar een lijkenwagen te bellen. Hij zou voor ieder kind opkomen als was het zijn eigen kind.


Zekerheid is er niet. Hoe zeker weet jij van jezelf dat jij nooit een vrouw zal aanranden? Behoorlijk zeker, vermoed (en hoop) ik. Maar weet je het volledig zeker? Geen enkel spoortje twijfel dat je ooit in een periode waarin het slecht met je gaat, waarin je psychische problemen krijgt, wanneer je stomdronken door de stad wandelt, of in watvoor situatie dan ook iets doet dat eigenlijk niet juist is? 100% zekerheid is een illusie, voor iedereen. Jij weet voor jezelf niet volledig zeker dat het niet gebeurt, maar bent wel zeker genoeg van je zaak om te kunnen stellen dat je geen gevaar bent voor de maatschappij.

En waarom zou jij van jezelf stellen dat je je nooit op seksueel vlak zal misdragen? Omdat je dat niet wilt! Omdat je het onrecht vindt wanneer een vrouw aangerand wordt. Daar wil je jezelf niet schuldig aan maken. Waarom niet? Gewoon, omdat het vanzelfsprekend is, omdat je iemand van goed fatsoen bent.

En voor mijn maat geldt exact hetzelfde! Het is allemaal niet zo ingewikkeld om het ons voor te stellen. Iemand iets aandoen? Nee! Vanzelfsprekend niet.


Nee. Hoe vaak je ook zegt dat het moeilijk voor hem móét zijn, dat ís het niet. Je kunt het je niet vóórstellen dat het niet moeilijk voor hem is. Dat is wat anders. Ik kan niet anders dan herhalen dat hij dat heel anders ervaart.


Klopt. Dat is ook niet van de ene op de andere dag gebeurd. Dat heeft ook jaren gekost. Liefdesverdriet is heel heftig geweest voor hem. Van zijn 13e tot zijn 16e is hij waanzinnig verliefd geweest op een jongen bij hem op school. Van één jaar jonger dan hijzelf, dus dat was op zich nog niet zo heel gek. Maar hij was veel te verlegen om ook maar een woord tegen die jongen te durven zeggen. Homofobe sfeer op school, enigszins homofobe ouders, pesten op school, dus voor zijn homo-zijn durfde hij ook al beslist niet uit te komen. Hij wist tegelijkertijd ook dat hij later nooit meer een kans zou krijgen op een relatie. Want hij wist toen al hoe het zat met hem. Al heeft hij dat eerst nog heel hard proberen te ontkennen en onderdrukken. Hij ging bewust naar oudere jongens kijken om te zien of hij hen ook leuk kon vinden. Jaren heeft hij heel vurig gewenst dat hij 'gewoon' homo zou zijn of zou kunnen worden. Na een diepe depressie van een aantal jaren is hij daar uiteindelijk ook weer uitgeklommen. Het liefdesverdriet echter is tot op de dag van vandaag nooit helemaal overgegaan. Nog steeds kan hij daar - wanneer hij er teveel over nadenkt nadat hij na een avondje bier drinken alleen thuis komt - een traantje om laten. Lang niet meer zo veel als toen. Maar toch, nog altijd, zo af en toe.

Als ik hier teveel over uitwijd, klinkt het allemaal veel negatiever dan het in werkelijkheid is. Want nee, hij is geen ongelukkig persoon, hij verdrinkt niet in liefdesverdriet, en nee, hij voelt zich niet eenzaam en ook niet boos.

Verdrietig is hij geweest, in de jaren toen hij erachter kwam. Verdrietig en bang. Nooit boos. Want met het besef dat hijzelf helemaal geen slecht mens was, kwam ook het besef dat zelfs degenen die het hardst roepen dat alle pedo's slecht zijn en dood moeten, dat uiteindelijk doen omdat zij menen daarmee kinderen te kunnen beschermen. Uiteindelijk staan we allemaal aan dezelfde kant.

Hij werkt, heeft een uitgebreid sociaal netwerk, verveelt zich geen moment en heeft gewoon een leuk leven. Het concept relaties heeft hij al lang en breed terzijde geschoven. Zijn zienswijze is dat wanneer het één in je leven ontbreekt, je van het ander des te meer geniet. En genieten van het leven doet hij volop.


We kennen elkaar goed ja. Goed genoeg.

Van een willekeurig persoon die met kinderen werkt, weet je nóóit voor de volle 100% zeker dat hij of zij een kind nooit iets zal aandoen.

Bij mijn maat weet ik het zo fucking close to 100% zeker, dat ik vrij rationeel zou kunnen zeggen dat de kans dat hij ooit iets fouts zou doen, een stuk kléíner is dan bij die 'willekeurige persoon'. Het onderwijs zou er net een heel kleine fractie veiliger op worden wanneer hij er zou gaan werken. Dáárom is het dat ik er geen enkele twijfel bij zou hebben wanneer hij die carrièreswitch zou maken. Het is overigens nog helemaal niet gezegd dat hij dat ook ooit zal doen.

Ik zou bijna willen zeggen, áls hij met kinderen gaat werken en hij doet iets verkeerds, dan mag je mij als medeverantwoordelijke gerust in stukken snijden of wat je mij ook maar zou willen aandoen. Maar ja. Áls... Áls de paus moslim is, áls dodo's nog bestaan, áls de maan van kaas is...


Ik niet, want ik ken hem.


Nogmaals, je projecteert je eigen gevoel op hem. Nee, het is voor hem niet moeilijk. Ik zou werkelijk waar niet weten met watvoor hulp we hem van dienst zouden kunnen zijn. Er zijn echter pedo's die wel hulp nodig hebben. Hij is er daar niet één van.


Het instinct om kinderen te beschermen verdwijnt niet nee, gelukkig maar. Ideeën over hoe we dat het beste kunnen doen zijn wel aan verandering onderhevig. Ik zie het inderdaad ook niet snel gebeuren, maar het is mogelijk en er bovendien hoog tijd voor.


Tja, ik val in herhaling. Maar slachtoffers voorkom je niet door ervoor te zorgen dat pedofielen hun geaardheid geheim moeten houden op straffe van maatschappelijke uitsluiting en geweld. Integendeel.


Daar heb je gelijk in. Die groep had ik in mijn vorige bericht inderdaad achterwege gelaten.

Pedo's die niet van goede wil zijn, dat is de moeilijkste groep. Daar helpt een vriendelijk maatschappelijk klimaat tegenover pedo's niet tegen. Zij gaan toch wel stiekem hun gang. Dat zijn de rotte appels waar enkel opsporing een antwoord op is.

Pedo's die wèl van goede wil zijn, dat is een ander verhaal. En ik denk dat die groep een stuk groter is dan die eerste groep. Ik ga nu eenmaal in essentie uit van het goede in de mens.

De eerste groep, dat zijn de mensen die psychisch niet in orde zijn. Die hun eigen gerief boven het belang van kinderen stellen. Die hun eigen geilheid belangrijker vinden dan het welzijn van hun slachtoffertjes.

De meeste mensen zijn een stuk gezonder in hun bovenkamer. Zij zouden, als ze weten dat ze moeite hebben hun seksuele verlangens in bedwang te houden, liever hulp zoeken dan een kind iets ernstigs aan te doen. Ga maar na, wat zou jij zelf doen in die situatie? Liever naar de hulpverlening stappen dan iets vreselijks te doen toch? Omdat je een prima functionerend geweten hebt, toch?

In de huidige situatie betekent dat wel dat de kans groot is dat je daarna geen leven meer hebt, dat iedereen je uitkotst. Zou je dan nog steeds dezelfde beslissing maken? Hopelijk wel, maar de kans wordt al een stuk kleiner.

Zie je het belang van een ommekeer in ons denken over pedofielen?

Natuurlijk is het onderbuikgevoel sterk, en dat zegt - nee, schrééuwt - dat kindermisbruik verschrikkelijk is en dat pedo's daarom maar moeten worden opgejaagd en afgemaakt. Ik snap dat. Maar het werkt averechts.


Zij zouden van het type kunnen zijn dat voor hun daden geen berouw heeft. Het zou ook anders kunnen liggen. Ik kan niet in hun hoofden kijken. Hun daden zijn hoe dan ook op geen enkele manier goed te praten.

Wel kwam ik een nieuwsartikel tegen over Benno L., waarin hij pleit voor een lagere drempel om hulp te zoeken. Het artikel: https://www.omroepwest.nl/nieuws/2930702/Benno-L-roept-pedo-s-op-hulp-te-zoeken

Het zou natuurlijk een mooiweerpraatje kunnen zijn om zijn eigen naam enigszins te zuiveren, althans een poging daartoe. Het zou ook kunnen dat hij het meent. Wie weet hadden zijn daden voorkomen kunnen worden.

Natúúrlijk is hijzelf hoofdverantwoordelijke voor zijn daden. Maar de bijdrage die wij als maatschappij hadden kunnen leveren, is zorgen dat het veilig voor hem was geweest om zich bij de hulpverlening te melden op het moment dat hij wist dat hij in de knoop zat met zijn gevoelens.


Oké, n=1, maar als ik naar mijn maat kijk dan geldt dat niet voor hem. Hij is gelukkig, heeft veel vrienden waar hij leuke dingen mee onderneemt, en ziet zijn geaardheid niet als last, maar zelfs als iets moois. Iets dat bij hem past. Dat is misschien ook wel een beetje uit noodzaak geboren: dat wat je niet kunt veranderen, daar kun je maar beter gelukkig mee zijn.


Ik begrijp het maar zie het anders. Ik vrees dat ik je dat niet afdoende uitgelegd kan krijgen.


Amen.
Klik om te vergroten...

Ik vind het meer klinken dat hij een traumatische ervaring heeft meegemaakt dan dat hij daadwerkelijk pedofiel is of dat hij het is geworden door die traumatische ervaring.
Een trauma hoef je niet persé te krijgen van de klassieke erge dingen. Homofiele liefdesverdriet van een dertienjarige in een homofobe omgeving klinkt voor mij al traumatisch genoeg. Plus dat die liefde drie jaar lang onbeantwoord bleef en niet werd geaccepteerd of werd gezien. En als je daar na zoveel jaren nog steeds een traantje om laat vallen heb ik het idee dat het nog steeds niet goed verwerkt is. Een traan gaat voor mij dieper dan bijvoorbeeld; ik kan soms als ik aan mijn onbeantwoorde liefdes van vroeger denk weleens melancholisch worden maar het gaat niet verder.

Je hebt het sowieso mooi beschreven allemaal, getuige van een goed mens.
Waarschijnlijk heeft hij of en jij ook wel over deze dingen nagedacht voordat hij überhaupt zelf het etiketje heeft geplakt.

Dit kwam in mij op toen ik je bericht las en ik hoop dat het voer is voor verdere gespreksstof.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze olifant zei:
Lol, want jouw bijdrage is kansrijk wil je zeggen.
Klik om te vergroten...
Ja lol, die kansloze discussie heb ik in gang gezet :tilttearlaugh:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
CuriousExplorer zei:
Jij durft. 😅
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze olifant zei:
Ik vind het wel bijzonder dat je over het algemeen best pessimistisch in de wereld/tegenover de mensheid lijkt te staan (correct me it I’m wrong, dat is slechts een algemene constatering op basis van je posts) maar dan wél gelooft in de inherente goedheid van de mens. Niet verwacht eigenlijk haha.
Klik om te vergroten...
Dat ligt er meer aan dat ik weleens in een dip zat de laatste tijd. Nu (met wat hulp van st. Janskruid) al een kleine week geen last meer van. :) Ik vind nog steeds dat er veel kwaad is in de wereld, maar ben er niet meer zo op gericht als ik zelf happy ben.

Ik geloof niet in de inherente goedheid van de mens. Maar ik geloof überhaupt niet dat mensen in wezen goed of slecht zijn. Wat goed en wat slecht is, bepalen we uiteindelijk ook gewoon zelf.
Klik om te vergroten...
Ik geloof eigenlijk ook niet in de inherente goedheid ván de mens. Maar ik geloof wel in een overkoepelende goedheid die ons creëert. Iets dat ons deze ervaring van vrije wil geeft en tegelijkertijd met open armen wacht tot we er naar terugkeren vanuit diezelfde vrije wil.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
verwondering zei:
Ik zou bijna willen zeggen: kusje erop? Maar nee, sorry. Die laat ik voorbij gaan. :wink:
Klik om te vergroten...

Nou nou zeg! :tonguewink::tearsofjoy::tilttearlaugh::tonguewink:
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#8
verwondering zei:
O, en als je mij pro-pedo wilt noemen, ga dan je gang maar hoor. Ik schuw die naam niet. Al is het wel wat specifiek: ik zou mezelf eerder pro-liefde-in-het-algemeen noemen. Gevoelens van liefde zijn mooi, of die nu naar een man, een kind, een paard, een vrouw, een boom, een stoel, of de pizzabezorger gericht zijn.
Klik om te vergroten...

Da's toevallig, zag laatst een mooie film over een pizzabezorger die aan het werk was en opeens deed de vrouw van zijn dromen open in een badjas! Leek alsof ze elkaar wel lief vonden, grappig zulke toevalligheden
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Ik vind pro-pedofiel toch wel een uitstekende benaming voor mensen die het nodig vinden om begrip voor pedofielen door anderen hun strot te willen rammen hoor.
Klik om te vergroten...

Ik vind jou aandoenlijk. Stop maar met praten.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pedofilie dacht het ff nie.

@Bas zijn post is exact het zelfde als hoe ik erover denk.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben ook gewoon een pedofiel.
Ik ben 37 maar de laatste 2 meisjes waar ik mee ben geweest waren 18 en 19 :tongueout:
De helft van mijn leeftijd..
Dus ja ook een soort pedofiel.
Maar dan geen kinderen natuurlijk maar jonge vrouwen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waren we niet klaar met de pedofielen discussie?
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Waren we niet klaar met de pedofielen discussie?
Klik om te vergroten...

Nee.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik lees het vandaag pas allemaal.
Dus dacht ff reageren
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rayyar zei:
Misschien een idee om de Pedo posts naar een zelfstandig topic te verhuizen? Ik vind de oorspronkelijke topic (geaardheid) interessanter...
Klik om te vergroten...

verwondering zei:
Het topic opsplitsen lijkt mij ook wel een goed plan. Meer dan de helft van het topic gaat inmiddels over één specifieke geaardheid, terwijl de discussie over de andere geaardheden minstens zo interessant is.
Klik om te vergroten...

Eens. Ik vind het goed dat de discussie gevoerd wordt maar het is zonde dat dit topic compleet gekaapt is.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rayyar zei:
Ik hoor al dat je aardig opgewonden bent. Blij voor je dat je fantasie blijkbaar zo op hol slaat wanneer je aan mij denkt.
Klik om te vergroten...
Met jouw welhaast oneindig sexy uitstraling had je toch niet anders verwacht dan dat elke rechtgeaarde flikker voor jouw charmes zou vallen?

Nu alleen moet je zelf nog uit de kast komen. :rolleyes:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#17
verwondering zei:
Met jouw welhaast oneindig sexy uitstraling had je toch niet anders verwacht dan dat elke rechtgeaarde flikker voor jouw charmes zou vallen?

Nu alleen moet je zelf nog uit de kast komen. :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Waar heb je het over... Ik ben biseksueel. Dus?
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rayyar zei:
Waar heb je het over... Ik ben biseksueel. Dus?
Klik om te vergroten...
Dan vervalt mijn laatste opmerking en weet ik zeker dat mijn spermatozoïden in jouw endeldarm in goede aarde vallen.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#19
wtf
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#20
En waarom niet nog een stapje verder; een leuk datinggedeelte op DF? Vast veel leuke jongens en meisjes hier die hun drugshobby graag samen uitvoeren! :kissingheart:
DF Love! Ik ben alvast voor!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5960616263...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."