Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaterflosser gebit

Waterflosser gebit

67 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
alles gaat voorbij zei:
Ze heeft altijd gelijk
Klik om te vergroten...
Genoteerd
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Naast tanden poetsen is het anno 2025 ook mode of noodzaak om je tanden te flossen, ragen, stoken.

Mijn probleem is dat mijn tanden dicht op elkaar staan en niet allemaal kaarsrecht. Er iets tussen steken niet fijn voelt.
Daarom heb ik op advies van iemand een waterflosser gekocht. Net een proefronde gedaan en ik denk dat het wel kan werken om tussen je tanden en rondom het tandvlees beter schoon te krijgen. Alhoewel ik ook wel geloof dat iedereen wel tandsteen heeft.

Wie gebruikt ook een waterflosser en kan me de kneepjes van het vak leren?
Nu was de hele spiegel kletsnat van water en ook wel bloed. ik denk dat ik de mond dus dicht moet houden ipv open :wink:

Binnenkort naar de tandarts. Vaak wat gaatjes vullen. En misschien dan toch eens overwegen of een mondhygiënist nodig is.
Klik om te vergroten...
De tandarts verwijst toch door naar mondhygienist als dat nodig is? Die kan vertellen wat voor jou t best is.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
annihilation zei:
Ja nu ga ik weer uitspraken doen die gevoelig kunnen liggen. Er zijn heel veel mensen die hun prioriteiten verkeerd hebben liggen qua financiële uitgaven.
Klik om te vergroten...
[Edit: TLDR want blijkbaar is veel woorden gebruiken eng:
Dit is onzin en zo werkt armoede niet.]

Ja - sorry. Het valt heel erg in het verkeerde keelgat eigenlijk. Omdat je volgens mij echt geen idéé hebt waarover je praat.

In een vorige discussie had je het steeds over mensen "die bewust een keuze maken om minder geld over te houden als ze daardoor minder kunnen werken". Ook hier sta ik heel anders in dan jij, maar dat is niet de groep waar het nu over gaat.

Mensen in armoede hebben vaak helemaal geen opties om uit te kiezen. En als ze al moeten kiezen, moeten ze vaak kiezen tussen noodzakelijke zaken. De keuze is niet: zullen we die ene vakantie doen of zullen we naar de tandarts? De keuze is: onze energierekening is hoger, de boodschappen worden duurder, we staan elke maand verder in het rood... waar kunnen we dan op besparen? Oja - de verzekering en/of de zorgkosten. Bezoekje aan de tandarts kan wachten. Een maaltijd op tafel niet.

Dit zijn meestal geen mensen die met een pilsje op de bank hun uitkering uitzitten. Het zijn mensen die op alle vlakken de eindjes aan elkaar moeten knopen maar ook voor kinderen moeten zorgen omdat ze de idioot dure opvang niet kunnen betalen, voor ouders moeten zorgen (want: met het tekort in de zorg wordt dit ook steeds schaarser en dus duurder) of omdat ze zelf een arbeidsbeperking hebben (want het is een vicieuze cirkel: omdat mensen zorgkosten niet kunnen betalen, zijn armen ook vaker zorgbehoevend). Als je parttime werkt omdat je geen kinderopvang kunt betalen, en de opvang kost méér dan wat je met die dag extra zou verdienen, dan werk je jezelf juist in de schulden door fulltime te gaan. Dat is geen domme keuze, dat is economische logica. Dus zelfs mensen die in armoede leven en part-time werken, hebben vaak niet de keuze om fulltime te werken. Je conclusie dat “ze verkeerde keuzes maken” is extreem kortzichtig en eerlijk gezegd best beledigend.

Ik snap je liberale instelling wel, en deels wil ik die ook gewoon heel graag bij jou laten want blijkbaar is dat je overtuiging. Maar je zou met dit soort onderwerpen ook gewoon eerst ff kunnen googlen hoe het werkelijk zit. Er is namelijk HELEMAAL geen bewijs dat mensen die in armoede leven daarin zitten omdat ze verkeerde keuzes maken. Het is altijd een heel lastige contextuele cocktail. Beetje meer empathie zou ook sieren maar dat is in mijn ervaring nagenoeg altijd te veel gevraagd van liberalen.

Armoede en de overlevingsstrategie die daarbij hoort is heel vaak slecht zichtbaar. Dus je moet zelf je ogen daarvoor openen.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Ja - sorry. Het valt heel erg in het verkeerde keelgat eigenlijk. Omdat je volgens mij echt geen idéé hebt waarover je praat.

In een vorige discussie had je het steeds over mensen "die bewust een keuze maken om minder geld over te houden als ze daardoor minder kunnen werken". Ook hier sta ik heel anders in dan jij, maar dat is niet de groep waar het nu over gaat.

Mensen in armoede hebben vaak helemaal geen opties om uit te kiezen. En als ze al moeten kiezen, moeten ze vaak kiezen tussen noodzakelijke zaken. De keuze is niet: zullen we die ene vakantie doen of zullen we naar de tandarts? De keuze is: onze energierekening is hoger, de boodschappen worden duurder, we staan elke maand verder in het rood... waar kunnen we dan op besparen? Oja - de verzekering en/of de zorgkosten. Bezoekje aan de tandarts kan wachten. Een maaltijd op tafel niet.

Dit zijn meestal geen mensen die met een pilsje op de bank hun uitkering uitzitten. Het zijn mensen die op alle vlakken de eindjes aan elkaar moeten knopen maar ook voor kinderen moeten zorgen omdat ze de idioot dure opvang niet kunnen betalen, voor ouders moeten zorgen (want: met het tekort in de zorg wordt dit ook steeds schaarser en dus duurder) of omdat ze zelf een arbeidsbeperking hebben (want het is een vicieuze cirkel: omdat mensen zorgkosten niet kunnen betalen, zijn armen ook vaker zorgbehoevend). Als je parttime werkt omdat je geen kinderopvang kunt betalen, en de opvang kost méér dan wat je met die dag extra zou verdienen, dan werk je jezelf juist in de schulden door fulltime te gaan. Dat is geen domme keuze, dat is economische logica. Dus zelfs mensen die in armoede leven en part-time werken, hebben vaak niet de keuze om fulltime te werken. Je conclusie dat “ze verkeerde keuzes maken” is extreem kortzichtig en eerlijk gezegd best beledigend.

Ik snap je liberale instelling wel, en deels wil ik die ook gewoon heel graag bij jou laten want blijkbaar is dat je overtuiging. Maar je zou met dit soort onderwerpen ook gewoon eerst ff kunnen googlen hoe het werkelijk zit. Er is namelijk HELEMAAL geen bewijs dat mensen die in armoede leven daarin zitten omdat ze verkeerde keuzes maken. Het is altijd een heel lastige contextuele cocktail. Beetje meer empathie zou ook sieren maar dat is in mijn ervaring nagenoeg altijd te veel gevraagd van liberalen.

Armoede en de overlevingsstrategie die daarbij hoort is heel vaak slecht zichtbaar. Dus je moet zelf je ogen daarvoor openen.
Klik om te vergroten...
Omdat je altijd met 700 zinnen dingen moet verwoorden geeft je nog geen gelijk hè. 😂
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
annihilation zei:
Omdat je altijd met 700 zinnen dingen moet verwoorden geeft je nog geen gelijk hè. 😂
Klik om te vergroten...
Ik hoef ook geen gelijk, en ik weet dat ik vaak meer woorden nodig heb dan anderen. Maar zo denigrerend reageren bevestigt eigenlijk alleen maar dat je zelf een enorm zwakke positie hebt. Zegt genoeg hoeveel ruimte je wil laten voor wat ik probeer uit te leggen.

Ik heb vaak meer woorden nodig omdat zaken dat verdienen - de meeste shit is niet zo simpel als de media of de opportunistische politiek ze doen lijken. Ik neem deze shit serieus en trek het me aan, dat zeg ik ook aan het begin. Snap wel dat het makkelijker is om te focussen op de lengte in plaats van de inhoud van m’n bijdrage of om te geloven dat je met hard werken alles kan bereiken. Ik geloofde vroeger ook graag in sprookjes.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#6
je hebt een groep mensen in Nederland die echt arm zijn en GEEN andere KEUZE hebben.

Maaaaaaaaaaaaaaar.......

Er zijn een heleboel mensen in Nederland die wel bepaalde keuzes hebben maar hun prioriteiten anders liggen.
Kijk die TV programma's bijvoorbeeld. Geen cent te makken. een dubbeltje op zijn kant etc etc etc

Mobieltjes roken drinken huisdieren noem het maar op. Maar ze hebben "geen cent te makken".
En daar heb je er heel veel van ik zou zeggen kijk om je heen. Of woon jij wel in een kakkers wijk waar iedereen geld heeft?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
annihilation zei:
je hebt een groep mensen in Nederland die echt arm zijn en GEEN andere KEUZE hebben.
Klik om te vergroten...
Ik zeg duidelijk dat we het over deze groep hebben, daarop geef jij aan dat er “heel veel mensen die hun prioriteiten verkeerd hebben liggen qua financiële uitgaven”.

annihilation zei:
Kijk die TV programma's bijvoorbeeld. Geen cent te makken. een dubbeltje op zijn kant etc etc etc
Klik om te vergroten...
Je maakt een grap toch? Denk je dat dit ook maar op enige manier representatief is voor alle mensen in armoede? Dit is puur anekdotisch, de “spraakmakende gevallen” voor tv.

En ik vind het prima hoor, als dat is waar jij je overtuigingen aan wil ophangen. Ik baseer me liever op feiten en feit is dat deze mensen op tv niet representatief zijn voor de miljoenen NLers die onder de armoedegrens leven.

annihilation zei:
En daar heb je er heel veel van ik zou zeggen kijk om je heen. Of woon jij wel in een kakkers wijk waar iedereen geld heeft?
Klik om te vergroten...
Waarom ben je steeds aan het jij-bakken? Ik laat net nog weten dat ik juist ben opgegroeid in een context waarin wij ook moeilijke keuzes moesten maken. Daarom raakt het me ook extra. Maar dat doet er hélemaal niet toe. Nogmaals: ik baseer me liever op feiten en data dan anekdotische voorbeelden.

Dat jij blijft hameren op een bepaald type ‘foute arme’ zegt mij vooral dat je liever het gesprek voert over symptomen (roken, mobieltjes) dan over oorzaken (systeemdruk, lage lonen, stress, toeslagen, woningmarkt).
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
annihilation zei:
En gewoon twee keer per jaar naar de mondhygiënist.
Klik om te vergroten...

Hoelang lig je gemiddeld in de stoel van de mondhygiënist per keer?
Moet ik dan denken aan minuten of uur bv
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Hoelang lig je gemiddeld in de stoel van de mondhygiënist per keer?
Moet ik dan denken aan minuten of uur bv
Klik om te vergroten...
Meestal 20-30 minuten
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Hoelang lig je gemiddeld in de stoel van de mondhygiënist per keer?
Moet ik dan denken aan minuten of uur bv
Klik om te vergroten...
30min max. Ligt er ook aan hoeveel werk ze hebben natuurlijk.

Je voelt er verder niet heel veel van
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#11
annihilation zei:
je hebt een groep mensen in Nederland die echt arm zijn en GEEN andere KEUZE hebben.

Maaaaaaaaaaaaaaar.......

Er zijn een heleboel mensen in Nederland die wel bepaalde keuzes hebben maar hun prioriteiten anders liggen.
Kijk die TV programma's bijvoorbeeld. Geen cent te makken. een dubbeltje op zijn kant etc etc etc

Mobieltjes roken drinken huisdieren noem het maar op. Maar ze hebben "geen cent te makken".
En daar heb je er heel veel van ik zou zeggen kijk om je heen. Of woon jij wel in een kakkers wijk waar iedereen geld heeft?
Klik om te vergroten...
Kan toch niet iemand serieus nemen die de tv aanhaalt als voorbeeld 🤣 Hoop dat je doorhebt dat dingen die je op tv ziet extra aangedikt worden om kijkcijfers te verhogen? @ljuv doet het misschien met veel woorden maar ze heeft wel gelijk. Dat jij iets nooit hebt meegemaakt of niet in je nabije (privileged) omgeving hebt gezien betekent niet dat het niet bestaat. Bij ons was het of minder eten/huur niet kunnen betalen/geen water uit de kraan of naar de tandarts. Maar ja daar kozen we allemaal zelf voor natuurlijk xd
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ulixes zei:
Kan toch niet iemand serieus nemen die de tv aanhaalt als voorbeeld 🤣 Hoop dat je doorhebt dat dingen die je op tv ziet extra aangedikt worden om kijkcijfers te verhogen? @ljuv doet het misschien met veel woorden maar ze heeft wel gelijk. Dat jij iets nooit hebt meegemaakt of niet in je nabije (privileged) omgeving hebt gezien betekent niet dat het niet bestaat. Bij ons was het of minder eten/huur niet kunnen betalen/geen water uit de kraan of naar de tandarts. Maar ja daar kozen we allemaal zelf voor natuurlijk xd
Klik om te vergroten...
Hopelijk gaat het bij jou beter?
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#13
annihilation zei:
Omdat je altijd met 700 zinnen dingen moet verwoorden geeft je nog geen gelijk hè. 😂
Klik om te vergroten...

Ze heeft altijd gelijk
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
alles gaat voorbij zei:
Ze heeft altijd gelijk
Klik om te vergroten...
Ben je nog vrijgezel?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
annihilation zei:
Trap er niet in @alles gaat voorbij
Klik om te vergroten...
Hoezo, ik heb een heule grote pikflosser hoor…….
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Hoezo, ik heb een heule grote pikflosser hoor…….
Klik om te vergroten...
In dat geval. Wat doe je volgende week? IMG_6662.jpeg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Update over de waterflosser:
Vandaag bij de tandarts en mondhygiënist geweest.
Ze waren er niet zo over te spreken. Zou niet zo effectief reinigen als een stoker. Maar alles is beter dan niks doen.

Ik ga nu wat vaker naar de mondhygienist denk ik. Krijg 30 minuten per jaar vergoed vanuit mijn verzekering.
Maar wat meer is zal ook wel niet de hoofdprijs zijn. Geeft eigenlijk nu wel een heel schoon gevoel, dus prima.

Maar eerst over een paar weken een gaatje in de groef laten herstellen.
Daar waar de oude tandarts zei: "je komt maar als het een gaatje is" handelt deze nieuwe jonge tandarts: "beter voorkomen dan genezen".
Ga ik dus ook maar laten doen gezien ik nu zeker nog een goede tandartsverzekering heb.

Verdoving is ook vergoed, dus denk dat ik die er nog bij laat zetten :wink:
Ketamine gebruikt de tandarts toch? hahaha
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Ketamine gebruikt de tandarts toch? hahaha
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het helaas eerder een verdovingspuitje gaat zijn in je tandvlees.
´vroeger´ denk ik dat er wel eens lachgas werd ingezet, maar dat komt niet of nauwelijks meer voor heb ik de indruk.
Ketamine bij de tandarts heb ik nog nooit gehoord...spijtig genoeg😁
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
mandragora zei:
Ik denk dat het helaas eerder een verdovingspuitje gaat zijn in je tandvlees.
´vroeger´ denk ik dat er wel eens lachgas werd ingezet, maar dat komt niet of nauwelijks meer voor heb ik de indruk.
Ketamine bij de tandarts heb ik nog nooit gehoord...spijtig genoeg😁
Klik om te vergroten...

Oja lachgas was het vroeger.
Nou voor een gaatje zullen ze wel wat een prikkie doen ipv lachgas :wink:
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Oja lachgas was het vroeger.
Nou voor een gaatje zullen ze wel wat een prikkie doen ipv lachgas :wink:
Klik om te vergroten...
Je zou het altijd kunnen vragen natuurlijk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."