#1
GenoteerdZe heeft altijd gelijk
GenoteerdZe heeft altijd gelijk
De tandarts verwijst toch door naar mondhygienist als dat nodig is? Die kan vertellen wat voor jou t best is.Naast tanden poetsen is het anno 2025 ook mode of noodzaak om je tanden te flossen, ragen, stoken.
Mijn probleem is dat mijn tanden dicht op elkaar staan en niet allemaal kaarsrecht. Er iets tussen steken niet fijn voelt.
Daarom heb ik op advies van iemand een waterflosser gekocht. Net een proefronde gedaan en ik denk dat het wel kan werken om tussen je tanden en rondom het tandvlees beter schoon te krijgen. Alhoewel ik ook wel geloof dat iedereen wel tandsteen heeft.
Wie gebruikt ook een waterflosser en kan me de kneepjes van het vak leren?
Nu was de hele spiegel kletsnat van water en ook wel bloed. ik denk dat ik de mond dus dicht moet houden ipv open
Binnenkort naar de tandarts. Vaak wat gaatjes vullen. En misschien dan toch eens overwegen of een mondhygiënist nodig is.
[Edit: TLDR want blijkbaar is veel woorden gebruiken eng:Ja nu ga ik weer uitspraken doen die gevoelig kunnen liggen. Er zijn heel veel mensen die hun prioriteiten verkeerd hebben liggen qua financiële uitgaven.
Omdat je altijd met 700 zinnen dingen moet verwoorden geeft je nog geen gelijk hè. 😂Ja - sorry. Het valt heel erg in het verkeerde keelgat eigenlijk. Omdat je volgens mij echt geen idéé hebt waarover je praat.
In een vorige discussie had je het steeds over mensen "die bewust een keuze maken om minder geld over te houden als ze daardoor minder kunnen werken". Ook hier sta ik heel anders in dan jij, maar dat is niet de groep waar het nu over gaat.
Mensen in armoede hebben vaak helemaal geen opties om uit te kiezen. En als ze al moeten kiezen, moeten ze vaak kiezen tussen noodzakelijke zaken. De keuze is niet: zullen we die ene vakantie doen of zullen we naar de tandarts? De keuze is: onze energierekening is hoger, de boodschappen worden duurder, we staan elke maand verder in het rood... waar kunnen we dan op besparen? Oja - de verzekering en/of de zorgkosten. Bezoekje aan de tandarts kan wachten. Een maaltijd op tafel niet.
Dit zijn meestal geen mensen die met een pilsje op de bank hun uitkering uitzitten. Het zijn mensen die op alle vlakken de eindjes aan elkaar moeten knopen maar ook voor kinderen moeten zorgen omdat ze de idioot dure opvang niet kunnen betalen, voor ouders moeten zorgen (want: met het tekort in de zorg wordt dit ook steeds schaarser en dus duurder) of omdat ze zelf een arbeidsbeperking hebben (want het is een vicieuze cirkel: omdat mensen zorgkosten niet kunnen betalen, zijn armen ook vaker zorgbehoevend). Als je parttime werkt omdat je geen kinderopvang kunt betalen, en de opvang kost méér dan wat je met die dag extra zou verdienen, dan werk je jezelf juist in de schulden door fulltime te gaan. Dat is geen domme keuze, dat is economische logica. Dus zelfs mensen die in armoede leven en part-time werken, hebben vaak niet de keuze om fulltime te werken. Je conclusie dat “ze verkeerde keuzes maken” is extreem kortzichtig en eerlijk gezegd best beledigend.
Ik snap je liberale instelling wel, en deels wil ik die ook gewoon heel graag bij jou laten want blijkbaar is dat je overtuiging. Maar je zou met dit soort onderwerpen ook gewoon eerst ff kunnen googlen hoe het werkelijk zit. Er is namelijk HELEMAAL geen bewijs dat mensen die in armoede leven daarin zitten omdat ze verkeerde keuzes maken. Het is altijd een heel lastige contextuele cocktail. Beetje meer empathie zou ook sieren maar dat is in mijn ervaring nagenoeg altijd te veel gevraagd van liberalen.
Armoede en de overlevingsstrategie die daarbij hoort is heel vaak slecht zichtbaar. Dus je moet zelf je ogen daarvoor openen.
Ik hoef ook geen gelijk, en ik weet dat ik vaak meer woorden nodig heb dan anderen. Maar zo denigrerend reageren bevestigt eigenlijk alleen maar dat je zelf een enorm zwakke positie hebt. Zegt genoeg hoeveel ruimte je wil laten voor wat ik probeer uit te leggen.Omdat je altijd met 700 zinnen dingen moet verwoorden geeft je nog geen gelijk hè. 😂
Ik zeg duidelijk dat we het over deze groep hebben, daarop geef jij aan dat er “heel veel mensen die hun prioriteiten verkeerd hebben liggen qua financiële uitgaven”.je hebt een groep mensen in Nederland die echt arm zijn en GEEN andere KEUZE hebben.
Je maakt een grap toch? Denk je dat dit ook maar op enige manier representatief is voor alle mensen in armoede? Dit is puur anekdotisch, de “spraakmakende gevallen” voor tv.Kijk die TV programma's bijvoorbeeld. Geen cent te makken. een dubbeltje op zijn kant etc etc etc
Waarom ben je steeds aan het jij-bakken? Ik laat net nog weten dat ik juist ben opgegroeid in een context waarin wij ook moeilijke keuzes moesten maken. Daarom raakt het me ook extra. Maar dat doet er hélemaal niet toe. Nogmaals: ik baseer me liever op feiten en data dan anekdotische voorbeelden.En daar heb je er heel veel van ik zou zeggen kijk om je heen. Of woon jij wel in een kakkers wijk waar iedereen geld heeft?
En gewoon twee keer per jaar naar de mondhygiënist.
Meestal 20-30 minutenHoelang lig je gemiddeld in de stoel van de mondhygiënist per keer?
Moet ik dan denken aan minuten of uur bv
30min max. Ligt er ook aan hoeveel werk ze hebben natuurlijk.Hoelang lig je gemiddeld in de stoel van de mondhygiënist per keer?
Moet ik dan denken aan minuten of uur bv
Kan toch niet iemand serieus nemen die de tv aanhaalt als voorbeeld 🤣 Hoop dat je doorhebt dat dingen die je op tv ziet extra aangedikt worden om kijkcijfers te verhogen? @ljuv doet het misschien met veel woorden maar ze heeft wel gelijk. Dat jij iets nooit hebt meegemaakt of niet in je nabije (privileged) omgeving hebt gezien betekent niet dat het niet bestaat. Bij ons was het of minder eten/huur niet kunnen betalen/geen water uit de kraan of naar de tandarts. Maar ja daar kozen we allemaal zelf voor natuurlijk xdje hebt een groep mensen in Nederland die echt arm zijn en GEEN andere KEUZE hebben.
Maaaaaaaaaaaaaaar.......
Er zijn een heleboel mensen in Nederland die wel bepaalde keuzes hebben maar hun prioriteiten anders liggen.
Kijk die TV programma's bijvoorbeeld. Geen cent te makken. een dubbeltje op zijn kant etc etc etc
Mobieltjes roken drinken huisdieren noem het maar op. Maar ze hebben "geen cent te makken".
En daar heb je er heel veel van ik zou zeggen kijk om je heen. Of woon jij wel in een kakkers wijk waar iedereen geld heeft?
Hopelijk gaat het bij jou beter?Kan toch niet iemand serieus nemen die de tv aanhaalt als voorbeeld 🤣 Hoop dat je doorhebt dat dingen die je op tv ziet extra aangedikt worden om kijkcijfers te verhogen? @ljuv doet het misschien met veel woorden maar ze heeft wel gelijk. Dat jij iets nooit hebt meegemaakt of niet in je nabije (privileged) omgeving hebt gezien betekent niet dat het niet bestaat. Bij ons was het of minder eten/huur niet kunnen betalen/geen water uit de kraan of naar de tandarts. Maar ja daar kozen we allemaal zelf voor natuurlijk xd
Omdat je altijd met 700 zinnen dingen moet verwoorden geeft je nog geen gelijk hè. 😂
Ben je nog vrijgezel?Ze heeft altijd gelijk
Hoezo, ik heb een heule grote pikflosser hoor…….Trap er niet in @alles gaat voorbij
Ik denk dat het helaas eerder een verdovingspuitje gaat zijn in je tandvlees.Ketamine gebruikt de tandarts toch? hahaha
Ik denk dat het helaas eerder een verdovingspuitje gaat zijn in je tandvlees.
´vroeger´ denk ik dat er wel eens lachgas werd ingezet, maar dat komt niet of nauwelijks meer voor heb ik de indruk.
Ketamine bij de tandarts heb ik nog nooit gehoord...spijtig genoeg😁
Je zou het altijd kunnen vragen natuurlijkOja lachgas was het vroeger.
Nou voor een gaatje zullen ze wel wat een prikkie doen ipv lachgas![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."