Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaterflosser gebit

Waterflosser gebit

67 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#1
annihilation zei:
Omdat je altijd met 700 zinnen dingen moet verwoorden geeft je nog geen gelijk hè. 😂
Klik om te vergroten...

Ze heeft altijd gelijk
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#2
Trap er niet in @alles gaat voorbij
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Naast tanden poetsen is het anno 2025 ook mode of noodzaak om je tanden te flossen, ragen, stoken.

Mijn probleem is dat mijn tanden dicht op elkaar staan en niet allemaal kaarsrecht. Er iets tussen steken niet fijn voelt.
Daarom heb ik op advies van iemand een waterflosser gekocht. Net een proefronde gedaan en ik denk dat het wel kan werken om tussen je tanden en rondom het tandvlees beter schoon te krijgen. Alhoewel ik ook wel geloof dat iedereen wel tandsteen heeft.

Wie gebruikt ook een waterflosser en kan me de kneepjes van het vak leren?
Nu was de hele spiegel kletsnat van water en ook wel bloed. ik denk dat ik de mond dus dicht moet houden ipv open :wink:

Binnenkort naar de tandarts. Vaak wat gaatjes vullen. En misschien dan toch eens overwegen of een mondhygiënist nodig is.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
alles gaat voorbij zei:
Ze heeft altijd gelijk
Klik om te vergroten...
Ben je nog vrijgezel?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
annihilation zei:
Trap er niet in @alles gaat voorbij
Klik om te vergroten...
Hoezo, ik heb een heule grote pikflosser hoor…….
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Hoezo, ik heb een heule grote pikflosser hoor…….
Klik om te vergroten...
In dat geval. Wat doe je volgende week? IMG_6662.jpeg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Update over de waterflosser:
Vandaag bij de tandarts en mondhygiënist geweest.
Ze waren er niet zo over te spreken. Zou niet zo effectief reinigen als een stoker. Maar alles is beter dan niks doen.

Ik ga nu wat vaker naar de mondhygienist denk ik. Krijg 30 minuten per jaar vergoed vanuit mijn verzekering.
Maar wat meer is zal ook wel niet de hoofdprijs zijn. Geeft eigenlijk nu wel een heel schoon gevoel, dus prima.

Maar eerst over een paar weken een gaatje in de groef laten herstellen.
Daar waar de oude tandarts zei: "je komt maar als het een gaatje is" handelt deze nieuwe jonge tandarts: "beter voorkomen dan genezen".
Ga ik dus ook maar laten doen gezien ik nu zeker nog een goede tandartsverzekering heb.

Verdoving is ook vergoed, dus denk dat ik die er nog bij laat zetten :wink:
Ketamine gebruikt de tandarts toch? hahaha
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Ketamine gebruikt de tandarts toch? hahaha
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het helaas eerder een verdovingspuitje gaat zijn in je tandvlees.
´vroeger´ denk ik dat er wel eens lachgas werd ingezet, maar dat komt niet of nauwelijks meer voor heb ik de indruk.
Ketamine bij de tandarts heb ik nog nooit gehoord...spijtig genoeg😁
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
mandragora zei:
Ik denk dat het helaas eerder een verdovingspuitje gaat zijn in je tandvlees.
´vroeger´ denk ik dat er wel eens lachgas werd ingezet, maar dat komt niet of nauwelijks meer voor heb ik de indruk.
Ketamine bij de tandarts heb ik nog nooit gehoord...spijtig genoeg😁
Klik om te vergroten...

Oja lachgas was het vroeger.
Nou voor een gaatje zullen ze wel wat een prikkie doen ipv lachgas :wink:
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Oja lachgas was het vroeger.
Nou voor een gaatje zullen ze wel wat een prikkie doen ipv lachgas :wink:
Klik om te vergroten...
Je zou het altijd kunnen vragen natuurlijk
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Ze waren er niet zo over te spreken. Zou niet zo effectief reinigen als een stoker. Maar alles is beter dan niks doen.
Klik om te vergroten...
Maar ze wisten dus ook geen betere oplossing?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
alles gaat voorbij zei:
Maar ze wisten dus ook geen betere oplossing?
Klik om te vergroten...

Jawel.
Tandenstoker.
Niet van hout of van metalen binnenkant. Maar volledig geborsteld rubber modelletje
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maat S in het rubber stokkie van de tandarts gekregen. Doen ze net voor tussen de tanden waar die rager past. Maar drie vierde van het gebit past dat ding niet.

Ligt dat nu aan mij of ....
Ik ga wel om de paar maanden ff mijn mond laten schoonmaken bij de mondhygiënist denk ik. En ondertussen natuurlijk 4 min per dag de mond poetsen, regelmatig de waterflosser en spoelen
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
IMG_8774.jpeg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hippie Langwaus zei:
Tandsteen heb ik wel. Dat wilde de tandarts weghalen, maar ik gaf aan dat ik dat liever niet had. Laat maar lekker zitten.

Ik denk namelijk dat tandsteen juist beschermend werkt tegen zuren. Net zoals blokken zink een schip tegen roest beschermen, doordat het zink eerder oxideert dan het ijzer.

Ik denk dat zuren eerst het tandsteen oplossen en daarna pas tandglazuur.
Klik om te vergroten...

@Hippie Langwaus ;

Ik heb bovenstaande gisteren eens na gevraagd. Tandsteen wat je niet weg haalt gaat onder je tandvlees zitten. Daar kun je ernstige ontstekingen van krijgen.

Ze kunnen tegenwoordig vrij pijnloos heel snel tandsteen weg halen. Ik kreeg een gebitsreiniging via een zout behandeling. Spuiten ze een straal zout tegen je tanden
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Bekijk bijlage 65268
Klik om te vergroten...

Opsluiting in lift.
Is me al eens gebeurd 15 jaar geleden. Heb toen in mijn broek geplast. Was al opgedroogd toen we omlaag gingen :wink:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Opsluiting in lift.
Is me al eens gebeurd 15 jaar geleden. Heb toen in mijn broek geplast. Was al opgedroogd toen we omlaag gingen :wink:
Klik om te vergroten...
IMG_8775.jpeg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Bekijk bijlage 65271
Klik om te vergroten...

Dat klopt.
Kon moeilijk in het hoekje plassen :wink:
Maar ik ga sindsdien wel niet meer in een propvolle lift haha. Want het max aantal wat staat in de lift is berekend op krappiekrappie staan
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Dat klopt.
Kon moeilijk in het hoekje plassen :wink:
Maar ik ga sindsdien wel niet meer in een propvolle lift haha. Want het max aantal wat staat in de lift is berekend op krappiekrappie staan
Klik om te vergroten...
Hahahahahaha😂😂😂
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
@Hippie Langwaus ;

Ik heb bovenstaande gisteren eens na gevraagd. Tandsteen wat je niet weg haalt gaat onder je tandvlees zitten. Daar kun je ernstige ontstekingen van krijgen.

Ze kunnen tegenwoordig vrij pijnloos heel snel tandsteen weg halen. Ik kreeg een gebitsreiniging via een zout behandeling. Spuiten ze een straal zout tegen je tanden
Klik om te vergroten...
Ik ga proberen moed te verzamelen weer eens naar een tandarts te gaan, maar ik heb nergens last van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."