Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe struggle om een toxische relatie te beëindigen

De struggle om een toxische relatie te beëindigen

58 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit is een pijnlijk onderwerp, maar ik voel dat ik het van me af moet schrijven om er op een diepe(re) manier mee om te kunnen gaan.

Ik heb eergisteren een eind gemaakt aan een heel toxische relatie die ongeveer een 2 jaar heeft geduurd. In die twee jaar hebben we gestreden, geruzied, elkaar enorme pijn aangedaan en verder de meest intense seks en zielverbinding mogen meemaken.

Het probleem is dat we beiden uit erg onveilige gezinssituaties kwamen en op een of andere manier een co-dependant relatie hebben opgebouwd waarbij we elkaar wilden helpen en verbeteren, maar tegelijkertijd tot een besef kwamen dat we veel te intens waren voor elkaar en dat samen leven geen optie was.
We zijn God weet hoeveel keer aan en uit geweest. Elke keer ik haar betrapte op liegen of manipuleren duwde ze me weg en daarna kwamen de spijt en de traantjes en kon ik niet anders dan haar weer toelaten. En zo bleef het dus gaan.

Hetgeen waar ik het meeste last van had was haar wispelturigheid; hoe vaak heb ik er haar niet op gewezen dat ze constant haar woorden verdraaide of terugkwam op beslissingen.

Tegelijkertijd besefte ik ook meer en meer wat een “aandachtshoertje” ze werkelijk was. Toen ze nog samen was met haar ex was ze blijkbaar al met een gemeenschappelijke vriend aan het fantaseren geslaan. Toen wij samen kwamen is dit blijkbaar herbegonnen en zaten ze dus achter mijn rug te fantaseren over overspel. Dat terwijl hij mijn beste vriend was en zijn vriendin haar beste vriendin was. Ik heb ergens een vermoeden dat het feit dat het “verboden” en “stout” was de reden is dat dit bleef gebeuren. Ik wil geloven dat er fysiek niks gebeurd is, maar desondanks keurde ik al dit gedrag af. Eigenlijk had ik er toen al een punt moeten achter zetten, maar ergens probeerde ik mezelf te overtuigen dat het “maar berichtjes” waren en dat we er wel uit gingen komen.

Tja, niet dus. Bleek dat ze op een later tijdstip weer was “hervallen”. Behalve de berichtjes die verder gingen met die gast bleek ook nog eens dat ze haar ex nog steeds zag en sprak. Opnieuw stortte mijn realiteit in en begon ik aan alles te twijfelen.

Hetgeen dat het meeste fucked up is, is dat ze erin slaagde om op alles een weerwoord te bieden waaruit het bleek dat aangezien ze voelde dat ik haar niet volledig vertrouwde, ik haar zogezegd wegduwde en ze zich verplicht voelde die leegte bij een ander te zoeken…

Tegelijkertijd besef ik dat ik haar ook als een harddrug gebruikte. Ik wilde haar voor mij en voor mij alleen, mijn jaloerste bezit. Had ik geweten dat mijn vriend, desondanks dat ie in een (unfulfilled) relatie was met haar beste vriendin, een oogje had op haar - dan was ik nooit aan de avances begonnen. Maar ja, shoulda coulda en woulda is hindsight. Alles werd mij zo duidelijk: Ik was geprimed om haar te leren kennen. Haar vriendin en mijn vriend hadden een plannetje gesmeed waarin wij als koppel voor hen gingen zorgen onder het mom van een community. We hadden beiden ook altijd een wrang gevoel van gebruikt worden als we daar geweest waren.

Het punt is dus dat ik die dingen altijd wel door had, en dat zij mijn inzichten ook leek in te zien. Uiteindelijk zijn we met veel moeite van die mensen vanaf geraakt, maar het werd mij steeds weer duidelijk dat wat ik van die mensen verachtte, herkende in haar.

Steeds opnieuw met de beste wil en liefde wou ik dat ze was wat ze zei, maar steeds kwamen er meer leugens en mentale gymnastiek. Op dat vlak ben ik nogal zwart-wit en territoriaal, maar ik had haar al meermaals duidelijk gemaakt dat in het leven er niet altijd een EN EN scenario kan bestaan en je soms iets moet achterlaten om iets nieuws te beginnen. En daar steigerde ze en vond ze dat ik haar te veel dingen oplegde…

Even een side note, maar in die 2 jaar heb ik ook af en toe LSD genomen en daar was zij absoluut tegen. Ze haatte het als ik dat middel nam, omdat ik er altijd “lastig” van werd tegenover haar. Het punt is dat ik vanaf de periode waarin de eerste keer aan het licht kwam dat ze flirterige berichtjes stuurde, ik een buikgevoel had van wantrouwen en paranoia. Wanneer ik haar op LSD aankeek, vervormde ze in een monster. En dit niet 1 keer maar letterlijk elke keer opnieuw. Alsof ik haar ware aard zag… Tegelijkertijd gaslit ze me door me te zeggen dat ik veel te achterdochtig ben en overal het slechte in zie, maar kut genoeg bleek dat ik het helaas bij het juiste eind had. En geloof me, gelijk halen wou ik niet…

In die 2 jaar hebben we eerst enkele maanden als LAT-relatie gefunctioneerd. Basically enkel de weekendjes samen met de belachelijkst goede seks die ik ooit mocht meemaken. Tja, en daar was ik dan weer mega-verslaafd aan geworden. En ik vermoed zij ook.

Veel te snel zijn we dan gaan samenwonen en veel te snel tot het besef gekomen dat wij beiden geen relatiemateriaal zijn. Onder 1 dak ging het van ruzie naar ruzie, onderbroken door de vrijpartijen. Uiteindelijk voelde ik me genoodzaakt om te verhuizen. Ik vond een cohouse en de gemoederen bedaarden, maar daar was ze weer. Toen “kraakte” ik en voor we het beseften lagen we weer in bed…

Uiteindelijk een paar maanden LAT-relatie verder, nodigde ze me opnieuw uit om bij haar in te trekken. En yep, lang duurde het niet of het zat er weer bots op. Deze keer dusdanig dat ze me op een gegeven moment van mijn stoel had geduwd (ik was enkele weken ervoor aan mijn knie geopereerd, en “gelukkig” viel ik op mijn elleboog). Ze was hier zelf van haar reactie geschrokken en had de politie opgebeld om hen te zeggen dat ze mij had geduwd.

Ik heb snel een valies met wat spullen gepakt en mocht een tijdje bij mijn moeder terecht, die gelukkig toevallig een weekje niet thuis was. In die week had ik de tijd om even te landen en een oplossing te zoeken.

Ik besloot terug te gaan verhuizen naar de stad waar ik al 10 jaar had gewoond. Weg van haar, terug naar mijn vrienden. Sowieso was er niemand in mijn entourage nog te spreken over haar en werd niet gesnapt hoe ik steeds terug belandde bij haar.

Eens ik mijn stekje had gevonden moest ik nog eens terug om mijn spullen te verhuizen. Haar beste vriendin was er bij omdat die bang was van hoe ik ging reageren. Stomme ik gaf haar nog een knuffel voor het vertrekken en ik had echt het gevoel dat ik haar deze keer kon loslaten in vrede.
Helaas zette die knuffel iets in beweging bij haar waardoor er weer een stortvloed aan berichtjes kwam. Hoe ze me miste en hoe eenzaam ze was etc. Stom ego van mij ging daar weer op in en voor ik het wist zat ik opnieuw bij haar thuis. Toegegeven, ik moest nog wat spullen ophalen, maar ik had niet gedacht dat we opnieuw in bed gingen belanden. Telkens opnieuw die harddrug.

Intussen was dit een paar weekends geleden en leek het erop dat LAT-relatie terug op het menu stond. Maar vorige week gaf ze al aan dat ze het moeilijk had met de situatie en niet wist hoe ze ermee moest omgaan. Ik had hier toen al begrepen dat ze aan het proberen was om de verantwoordelijkheid op mij te schuiven, omdat ze het zelf niet lijkt aan te kunnen om er eind aan te maken.

Helaas bleken dit maar woorden in een sms, want toen ze er was hebben we opnieuw een pracht van een weekend gehad. Afgelopen weekend was ik terug bij haar en ging het op zaterdag over haar beste vriendin die met hetzelfde probleem zat als haar: namelijk dat haar huidige partner onvrede heeft met het feit dat ze nog steeds contact wil met haar ex. Dit is voor ons steeds een hele moeilijke kwestie geweest, waarin ze uiteindelijk had beloofd dat ze haar deel hierin inzag en had besloten om voor mij te kiezen en hem los te laten.

Echter, op zondag zaten we in het restaurant en voor een of andere reden ging het over haar ex. Dus ik vroeg of ze hem nog had gehoord. Ze aarzelde en zei dat het ging over spullen die er nog lagen. Ik vertelde haar dat als die dingen daar al 2 jaar lagen, ze die duidelijk niet meer nodig had, maar dit als excuus gebruikte om dat contact vast te houden. Aan tafel besloot ik er niet verder op in te gaan. Wat later waren we gaan wandelen en zei ze dat ze het niet kon om hem los te laten “als vriend” en beaamde ze dat ze die aandacht echt nodig heeft.

Toen heb ik gezegd van kijk als jij niet kan kiezen tussen wiens aandacht je werkelijk wil, dan beslis ik wel voor jou. Ik ben in mijn auto gesprongen en reed terug naar mijn eigen stek.

Nu zit ik vol verdriet, kwaadheid, frustratie en zelfhaat. Waarom liet ik het zo ver komen? Tegelijkertijd heb ik echt geen zin om aan wrok of haat vast te houden en wil ik haar volledig loslaten.

Ik wil er enkel nog aan toevoegen dat ik zelf uit een familiesituatie kom waarin ik ook zo werd gemindfucked door manipulatieve dominante mensen. Dus een bepaalde vorm van familiariteit ligt misschien aan de basis?
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey iedereen. Ik wil iedereen alvast bedanken voor de ondersteuning en het feit dat we hier hopelijk dingen uit kunnen leren. Ik voel mer ergens enorm lullig over hoe ik nu ga klinken maar...

Nu moet ik wel toegeven dat ik een beetje een 180 gedaan heb, tjah drugsforum after all... Maar vooral, het zat al te knagen bij me, dat idee dat er iets niet klopte aan hoe ik het hier allemaal geschetst heb. En kijk, anoniem of niet, eerlijk is eerlijk. Jullie staken jullie tijd erin om hierop verder te blijven antwoorden, dus ik doe het ook.

Ik ben niet helemaal eerlijk geweest hier. En ook niet tegen mezelf. Ik zie in dat ik enorm veel interne pijn heb geprojecteerd op haar, dingen waarvan ik me soms zelfs afvraag of ze zelfs over ons gingen? Daarmee bedoel ik dat ik van kinds af aan een bepaalde behoefte om “gewoon te mogen zijn” heb moeten ontberen, of anders gezegd, wat ik gekregen heb leste de dorst niet. Dus als kind heb ik mezelf al aangepraat dat ik niet deugde…

Opgroeiend heb ik van beide ouders van beide kanten van de medaille een enorme gevoeligheid naar bedriegen en liegen meegekregen. Beide partijen wezen mij op onhebbelijkheden die ik in mezelf ook herkende. Het resultaat was een jongetje dat zichzelf niet mocht en die het gevoel had dat “niemand echt deugde, want niemand sprak de waarheid”.

Met die open wondes heb ik een erg onvolwassen emotionele identiteit opgebouwd.

Dat “spelletje” tussen mijn toenmalige "beste vriend" en haar bestond al van destijds met haar ex. Eigenlijk had dat nooit iets met mij te maken, maar in mijn onzekerheid heb ik dat te zeer als een persoonlijke aanval gezien. Dat deeltje zie ik in.

Ik zie uiteraard ook haar deel, waarvoor ze zich 1000x had geëxcuseerd en effectief korte metten mee heeft gemaakt. En eigenlijk stopt het verhaal van feitelijke ontrouw hier en enkel hier. Al de rest was invulling en speculatie met projectie van al mijn angsten en eigen onhebbelijkheden.

Is het gezond om in een relatie te springen met iemand die net gebroken is met iemand na 14 jaar? Neen. Was het aan mij om te bepalen wanneer die rouwperiode voorbij “moest” zijn? Neen. Ik eiste volledig breken en daar kon ze toen geen tijdspanne op plakken en ik zie in hoe ik te ongeduldig ben geweest. Te bezittelijk.

Nog een opmerking: eigenlijk wist ik al dat "mijn beste vriend" geen goeie maat was. Ik wist dat ie zn vriendin bedroog. Ik weet dat ie een ex van me destijds had gecontacteerd nadat het net gedaan was tussen ons. Daarover is er nooit echt een confrontatie geweest. He’s a sly fox. Or he weaselled himself out.

Maar dus tja zo’n gladde paling die een onzekere dame even de hemel op aarde belooft, terwijl haar eigen vent haar zit zwart te maken, omdat ie zelf in zijn ego was gekrenkt. Ik snap wel hoe ik evenzeer mijn eigen kuil groef.

Maar dus. Eigenlijk is ze “gelukkig” een seut en moet ik de pagina nu omdraaien. Net zoals zij zegt dat ze de pagina met haar ex wil omdraaien op haar manier. Als ik haar de veiligheid niet kon bieden om te wachten op haar en haar de zelfzekerheid te bieden. “Schat I got you, ik ondersteun je”. Dat deed ik niet. Ik heb haar de grond in gebeurd en eigenlijk vooral mezelf.

Heb aan iedereen die het wou horen mijn verhaal verteld. Lekker mezelf nog eens pijnigen door het over de boeg te gooien van “wat ben ik toch een dommerik”. “Hoe kon ik me zo laten vangen”. Yes, lekker victim als ik het eigenlijk onder ogen kom.

Enneuh. Well. Nu komt het. Ik maak de keuze om in eigen kracht te staan en te zeggen: ik zie ze gvd graag en ik geef ze nog een kans. Omdat ik mezelf die kans geef. Omdat ik ons een kans geef.

Omdat ik van mezelf met de beste wil niks anders toewens om die vastberadenheid, dat moedige, dat mannelijke aan te raken. Dat pad te bewandelen en eindelijk de zelfzekerheid te dragen die ik gewoon verdien. En vanuit die blik wil ik haar en wil ik nog steeds haar man zijn. Ik wil met haar de kans grijpen om een volwassen emotionele verbinding aan te gaan. Los van de pijn van wat was, maar een die gebouwd is in wat is en wat mag.

Zij faalde mij omdat ik haar ook had gefaald. En het is dat ik verantwoordelijkheid neem voor mijn deel. Maar ik miste daarin iets: de trots.

Als ik tegen een ander kon pronken over hoe fier ik op haar was, waarom dan niet tegen haar? En als ik het tegen haar al niet kon, waarom niet tegen mezelf?

Ik kan me niet langer verschuilen achter het kind dat het niet van zijn vader heeft gekregen. Misschien hij ook niet en misschien wist hij niet beter. Maar in plaats van kwaad te blijven en in die pijn te blijven etteren, kies ik om de wondes te laten helen en om die jongen te laten opgroeien tot zijn potentie.

Als we beiden in onze kracht staan is niks ons teveel. Dat hebben we al zo vaak gezien. We moesten maar aan iets denken of het kwam ons al aangeboden. Toch zijn we erin blijven slagen om onszelf te saboteren en de dieperik in te jagen.

En zowel zij als ikzelf zijn die vicieuze cirkel beu en kiezen ervoor in liefde om hieraan te werken. Om elkaar in die groei te ondersteunen. We zijn letterlijk partners, geen concurrenten.

Dus uiteindelijk leek het al die tijd een strijd tegen ons. Maar het was een intern gevecht. Al die tijd zei ik haar al: “door jou graag te zien ga ik mezelf graag leren zien”.

Daarmee vergat ik wel even dat daar ook een keerzijde aan hangt: door mezelf te haten ga ik jou leren haten.

Dus, toxische relatie? Zeker. Maar niet zo duidelijk dewelke de toxische was. Me, her, us, all of the above?

Ik schop hier waarschijnlijk mee tegen menige schenen, maar sorry not sorry. Het is onbeschrijflijk, maar er is "iets" tussen ons dat resoneert op zielsniveau dat ons egootjes overstijgt. Met alle radiostilte, met elkaars gegevens te blokkeren, bleven we telepathisch in contact. Hoe weet ik niet maar dat deden we al voor ik haar het eerst "daar" tegenkwam en daarna in "in the flesh". En op dat aardse niveau is alle ellende begonnen en ik wens ons alvast toe dat we er nu komaf mee kunnen maken. Woensdag alvast therapie.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pfff dat klinkt heel complex allemaal.

Waarschijnlijk te complex om hier zo even gebaseerd op een tekst te zeggen: dat moet je niet doen.

Volg je hart, zeg ik dan maar.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Waarschijnlijk te complex om hier zo even gebaseerd op een tekst te zeggen: dat moet je niet doen.

Volg je hart, zeg ik dan maar.
Klik om te vergroten...
Klopt. Ik besef dat het alle kanten uit kan gaan. Maar goed, dan kijk ik wel naar de eerste post en besef ik dat ik een dromerige dwaas was. Maar ik weet het niet, het voelt karmisch aan dat we elkaar uitdagen om tot onze kern te komen en hopelijk in verbinding die oude troep eens en voor steeds af te werpen.

Ik zou het sneu vinden om een tering eind mezelf te kwellen met "hadden we het nog 1 kans gegeven".

En lukt het dan nog steeds niet, wel dan ben ik althans verhuisd en moet ik alsnog door die rouw. Alleen de tijd zal het kunnen uitwijzen.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Ik heb een relatie van 6 jaar gehad, met de partner met wie ik dacht oud te worden.
Ik heb de breuk nooit helemaal verwerkt, ondanks middelen misbruik, alcohol, het in het militaire leven een nieuw leven te willen opbouwen, en dit is er de oorzaak van dat ik alleen wil blijven.
Het zou anders vergelijken worden en dat is niet eerlijk voor een nieuwe partner.
Geen vrouw accepteert dit op den duur.
Dan maar geen vrouw...
Klik om te vergroten...
Ik moet zeggen dat ik jouw verhaal aan de ene kant heel tragisch maar ook mooi vind. Die ene, ware liefde die je gewoon nooit uit je hoofd kunt zetten en verwerken. Hoe lang geleden het ook is. Ik heb hetzelfde met een ex van mij waar ik een paar jaar mee samen was. Het was een enorm intense relatie die ik nooit ben vergeten, terwijl ik na haar nog diverse partners heb gehad. Ook al meer dan dertig jaar geleden en ik denk nog bijna elke dag aan haar. Vergeten kan ik haar gewoon niet.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Metalcored00d zei:
Klopt. Ik besef dat het alle kanten uit kan gaan. Maar goed, dan kijk ik wel naar de eerste post en besef ik dat ik een dromerige dwaas was. Maar ik weet het niet, het voelt karmisch aan dat we elkaar uitdagen om tot onze kern te komen en hopelijk in verbinding die oude troep eens en voor steeds af te werpen.

Ik zou het sneu vinden om een tering eind mezelf te kwellen met "hadden we het nog 1 kans gegeven".

En lukt het dan nog steeds niet, wel dan ben ik althans verhuisd en moet ik alsnog door die rouw. Alleen de tijd zal het kunnen uitwijzen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je heel erg in de war bent en echt kalm moet blijven. Probeer alles zo goed mogelijk voor jezelf op een rijtje te zetten wat goed is en slecht. Probeer daarnaast ook niet de hele situatie en jezelf te over analyseren, tot het punt waarop je stapelgek dreigt te worden. Neem ook de tijd om het soms los te laten en te proberen te genieten van je leven.

Ik wens je nogmaals veel sterkte.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deadwing zei:
Ik moet zeggen dat ik jouw verhaal aan de ene kant heel tragisch maar ook mooi vind. Die ene, ware liefde die je gewoon nooit uit je hoofd kunt zetten en verwerken. Hoe lang geleden het ook is. Ik heb hetzelfde met een ex van mij waar ik een paar jaar mee samen was. Het was een enorm intense relatie die ik nooit ben vergeten, terwijl ik na haar nog diverse partners heb gehad. Ook al meer dan dertig jaar geleden en ik denk nog bijna elke dag aan haar. Vergeten kan ik haar gewoon niet.
Klik om te vergroten...
Ik voel hetzelfde, ik weet precies hoe jij je voelt!
Die ene vrouw, die was het, alles wat erna komt, voelt heel anders.
Gaan vergelijken, iets wat je zonder meer gaat doen, is een killer.
Ik blijf alleen omdat ik me nooit meer zo slecht wil voelen, en die pijn die een breuk zal doen, niet meer wil meemaken.
Zo kwetsbaar als toen, zo stel ik me niet meer op. Dat wil ik niet meer.
Qua vergelijken vind ik de positie van de andere partij heel moeilijk.
Dat zal altijd nr twee zijn....
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Ik voel hetzelfde, ik weet precies hoe jij je voelt!
Die ene vrouw, die was het, alles wat erna komt, voelt heel anders.
Gaan vergelijken, iets wat je zonder meer gaat doen, is een killer.
Ik blijf alleen omdat ik me nooit meer zo slecht wil voelen, en die pijn die een breuk zal doen, niet meer wil meemaken.
Zo kwetsbaar als toen, zo stel ik me niet meer op. Dat wil ik niet meer.
Qua vergelijken vind ik de positie van de andere partij heel moeilijk.
Dat zal altijd nr twee zijn....
Klik om te vergroten...
Het zal allemaal wel met leeftijd te maken hebben en dus andere tijden/ervaringen. Nu worden partners vervangen alsof het een versleten product is..Dat is tenminste mijn indruk. Ik ben net als jij ook niet meer zo jong.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deadwing zei:
Nu worden partners vervangen alsof het een versleten product is..
Klik om te vergroten...
Dit is ook al voor mij een reden om geen relatie meer aan te gaan.
Voordat je het weet, word je opnieuw diep gekwetst....nee dank u.
Ik hanteer de oude normen en waarden.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Dit is ook al voor mij een reden om geen relatie meer aan te gaan.
Voordat je het weet, word je opnieuw diep gekwetst....nee dank u.
Ik hanteer de oude normen en waarden.
Klik om te vergroten...
Het doet me best pijn om te lezen.
Klinkt ook wel alsof je dit verlies van je grote liefde nooit goed hebt verwerkt.
Hoe pijnlijk ook, het hoort bij het leven.
Heb je wel eens gedacht aan professionele hulp hiervoor?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeehond zei:
Heb je wel eens gedacht aan professionele hulp hiervoor?
Klik om te vergroten...
Hulp heeft niet gewerkt. Nu na 43 jaar laat ik het maar zo, ik ga ervan uit dat er geen helpende hulp voorhanden is.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deadwing zei:
Ik denk dat je heel erg in de war bent en echt kalm moet blijven. Probeer alles zo goed mogelijk voor jezelf op een rijtje te zetten wat goed is en slecht. Probeer daarnaast ook niet de hele situatie en jezelf te over analyseren, tot het punt waarop je stapelgek dreigt te worden. Neem ook de tijd om het soms los te laten en te proberen te genieten van je leven.

Ik wens je nogmaals veel sterkte.
Klik om te vergroten...
Dat kan zeker zo zijn en over-analyseren herken ik zeker in mezelf. Daarom morgen therapie erbij om alvast ineens aan de valkuilen te werken.

Deadwing zei:
Nu worden partners vervangen alsof het een versleten product is..Dat is tenminste mijn indruk.
Klik om te vergroten...
De Zandman zei:
Ik voel hetzelfde, ik weet precies hoe jij je voelt!
Die ene vrouw, die was het, alles wat erna komt, voelt heel anders.
Gaan vergelijken, iets wat je zonder meer gaat doen, is een killer.
Ik blijf alleen omdat ik me nooit meer zo slecht wil voelen, en die pijn die een breuk zal doen, niet meer wil meemaken.
Klik om te vergroten...
Die dingen resoneren zo hard en zijn denk ik mede de reden dat ik het nog een kans wou geven. Klinkt cliche, maar ze voelt echt als de vrouw waarmee ik door al die shit wil gaan. Ik ben nog te jong om te zeggen dat het nooit meer zou kunnen, maar een zielverbinding is denk ik zeldzaam en als het dan nog niet lukt, is het klaar om single te zijn.

En inderdaad, ik besef uiteraard dat niet iedereen compatibel met iedereen kan en moet zijn, maar met haar heb ik echt de overtuiging of de wil om te geloven in ons beide dat we samen kunnen verder groeien. We zullen dus wel zien!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Ik denk dat je eerste posts de eerlijkste waren tbh.


"Liefde maakt blind".
Klik om te vergroten...
Liefde is net als verslaving.
Je gaat door ongeacht welke schade het jezelf geeft.
Ben ook in dit proces en besef me heel goed dat ik al die tijd mezelf heb zitten kwellen, voorliegen en jezelf maar op de tweede plek zet.
Liefde maakt zeker blind!
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Gek hé, hoe iemand eerst rationeel overkomt om vervolgens 180° te draaien met het excuus "ik was niet eerlijk".


Ik denk dat je eerste posts de eerlijkste waren tbh.


"Liefde maakt blind".
Klik om te vergroten...

Godvernondeju, ik was er eerder niet aan toe om hierop te reageren, maar wat heb je gelijk! I was in the picture and I didn't like it...

Dit was geen liefde, dit was een verslaving. Zij respecteert me niet en gaat over mijn grenzen. "Uit respect voor jou maak ik er een einde aan via de telefoon, want als je hier was zou ik mezelf opnieuw verliezen". Tja

Ik heb mezelf genoeg in vraag gesteld, me genoeg bereid getoond om eraan te willen werken. En nu is zij precies geïntimideerd door het feit dat ik all-in ben en er helemaal voor wil gaan, terwijl ze duidelijk haar vrijheid niet wil opgeven. Het aantrekken en afstoten bleef ze herhalen, en nu ze het niet langer op mij kon steken besloot ze om zelf de stekker eruit te trekken. En daar ben ik haar "dankbaar" voor. Alleen lullig dat het weer via de telefoon moest, maar dan is het maar zo.

Deze keer voelt 1 ding anders; ik kan niet langer zeggen dat ik niet alles heb geprobeerd, genoeg kansen heb gegeven en mezelf van alles de schuld gegeven. Ja, ik ben degene die "gekraakt" had en opnieuw contact wou omdat ik inderdaad wel nog shit met mezelf te regelen had, waardoor ik geloofde dat veel te herleiden viel naar "als ik mezelf kan fixen, kan de relatie werken". Wat natuurlijk bullshit is.

Ik zei haar nog, behalve de intense seks heb je volgens mij nooit echt een relatie met mij gewild. Maar we waren allebei te koppig om toe te geven dat het daar stopte.

Dus nu is het aan mij om eens werkelijk door de fases te gaan, door de pijn van loslaten en om te groeien.

@Ei-Salade: Ben ook in dit proces en besef me heel goed dat ik al die tijd mezelf heb zitten kwellen, voorliegen en jezelf maar op de tweede plek zet.
Klik om te vergroten...

Dat is zo
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#15
Veel dingen die in dit topic gezegd werden vond ik best wel relevant:

Waarom ik droom van intimiteit buiten mijn relatie

Ik voel de behoefte om iets te delen. Iets dat ik normaal voor mezelf houd. Misschien herkent iemand zich erin. Misschien vindt iemand er wat van. Allemaal prima. Mijn leven ziet er op papier best goed uit. Getrouwd, kinderen, koophuis dat bijna is afbetaald, fijne baan, leuke vrienden, sport...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Ik vraag mij af of er een link bestaat tussen chemsex en trauma bonding.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nog even een bump op dit onderwerp. Iemand vroeg in een eerder bericht of dat ze eventueel borderline heeft. Toegegeven, ik kende het niet en ben er intussen over gaan opzoeken en er zijn heel wat dingen ineens (nog) veel duidelijker geworden. Plots gaat het helemaal niet meer over mij, ik ben "gewoon" in de valkuil gelopen van iemand die mij eerst love-bombed, daarna afstoot en die cyclus in stand houdt. Ik zie in hoe dit een ziekte is. Ik zie in hoe ik mezelf ziek maakte door te blijven geloven dat we er samen uit zouden kunnen komen. Dat ik mezelf in de rol van de held stopte, eindelijk iemand die haar zou redden. Ze bespeelde me als een instrument en ik liet haar steeds opnieuw begaan, ze gebruikte termen als zielsverbinding, twin flame etc. Ik zag dat toen niet als een red flag. Ik snap nog steeds niet hoe ik iemand zo over mijn grenzen heb laten gaan. Tegelijkertijd wens ik mezelf zachtheid en vergiffenis toe. Het is nu zo, ik ben de vorige keer hervallen. Intussen zitten er zoveel barsten die ik niet langer kan rationaliseren of romantiseren.

Tegelijkertijd zie ik ook in dat mijn eigen relatie met mezelf, mijn zus en mijn ouders gevormd is rondom een gelijkaardige onveilige vorm van hechting. Ik zie gerust in waar mijn eigen gedrag obsessief, paranoïde of zelf-verwoestend is. Ik zie mijn eigen potentieel tot verslavingsgevoeligheid.

Net zoals @Ei-Salade is dit een recept dat alleen maar kan leiden naar een catastrofe. Er is geen enkel scenario waar je er beter uitkomt, dus dan maar leren omgaan met het rouwproces. Onderdeel daarvan is dus inzien dat dit geen liefde was, maar een obsessie - een verslaving.

Intussen is haar nummer geblokkeerd evenals haar email gegevens. Zij kan mij niet meer contacteren en ik haar niet. Eind deze maand verhuis ik trouwens, dus die frisse wind zal mij ook erg deugd doen. En ik forceer mezelf om af te spreken met vrienden en uit mijn comfortzone te stappen. Meer trainen, gezonder eten, ... Allemaal vormen van zelfliefde die mij des te meer tonen dat wat ik had met haar helemaal geen liefde was.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#17
Metalcored00d zei:
Net zoals @Ei-Salade is dit een recept dat alleen maar kan leiden naar een catastrofe. Er is geen enkel scenario waar je er beter uitkomt, dus dan maar leren omgaan met het rouwproces. Onderdeel daarvan is dus inzien dat dit geen liefde was, maar een obsessie - een verslaving.
Klik om te vergroten...
Ik kan nu zeker zeggen dat dit helemaal waar is.
Ik val telkens terug in haar handen en kan dit zelf niet goed tegenhouden en ben ik niet opgewassen tegen haar.
Dit forum is ook niet anoniem omdat zij ervan weet, vandaar dat het erg stil is op mijn topic.

Elke paar weken is het leuk en gezond, maar binnen de kortste keren word ik erin meegesleurd en zie ik het veels te laat in voordat ik ook weer labiel word.
Als ik aangeef paar dagen geen contact wil hebben lukt dit nauwelijks omdat ze het blijft opzoeken. Vervolgens komt ze zelfs naar m'n woning toe, en dit gaat me veel te ver.
Ik voel de noodzaak om te verhuizen maar dit is echt onmogelijk in mijn scenario en de huizenmarkt momenteel.
Verder heb ik geen famille/vrienden in de regio en sta ik alleen hierin en dit valt erg zwaar.

Ik besef heel goed dat bij mij de verandering ligt en ik haar moet achterlaten aangezien ik er op lange termijn helemaal niet geniet ervan.

Dit is wel een van de meest complexe keuzes in m'n leven tot nu omdat liefde echt een tweestrijd is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Is het idd echte liefde, of pure manipulatie van haar kant uit?
Het is vlgs mij belangrijk om dit te laten meewegen bij jouw besluitvorming, @Ei_Salade....ik heb ook in een dergelijke situatie gezeten en idd, verbreken is vaak heel erg moeilijk.
Sterkte!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ei-Salade zei:
Ik kan nu zeker zeggen dat dit helemaal waar is.
Ik val telkens terug in haar handen en kan dit zelf niet goed tegenhouden en ben ik niet opgewassen tegen haar.
Dit forum is ook niet anoniem omdat zij ervan weet, vandaar dat het erg stil is op mijn topic.

Elke paar weken is het leuk en gezond, maar binnen de kortste keren word ik erin meegesleurd en zie ik het veels te laat in voordat ik ook weer labiel word.
Als ik aangeef paar dagen geen contact wil hebben lukt dit nauwelijks omdat ze het blijft opzoeken. Vervolgens komt ze zelfs naar m'n woning toe, en dit gaat me veel te ver.
Ik voel de noodzaak om te verhuizen maar dit is echt onmogelijk in mijn scenario en de huizenmarkt momenteel.
Verder heb ik geen famille/vrienden in de regio en sta ik alleen hierin en dit valt erg zwaar.

Ik besef heel goed dat bij mij de verandering ligt en ik haar moet achterlaten aangezien ik er op lange termijn helemaal niet geniet ervan.

Dit is wel een van de meest complexe keuzes in m'n leven tot nu omdat liefde echt een tweestrijd is.
Klik om te vergroten...
Misschien kun je eens bij de sociaal raadspersoon van je gemeente gaan buurten. En als je echt afstand wilt kun je natuurlijk aangifte doen van stalking of hoe je het ook zou willen noemen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je kunt eventueel de politie een zgn. STOP gesprek met haar laten voeren. Dit wil nog weleens werken bij een soort van stalking.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."