Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNu 1 jaar en een maand afgekickt

Nu 1 jaar en een maand afgekickt

17 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
AstridLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben een zeer zware alcoholist geweest. En dan moet je denken aan een jaar lang gewoon mijzelf helemaal te pletter zuipen in beugels bier, niet eten, drinken, gewoon comatieus. Behoorlijk zeer heavy dus. Mijn hele huis was een zwijnenstal. Totaal doorgedraaid.

Ik ben nu 1 jaar en een maand afgekickt. Dit is erg zwaar geweest en ik herinner mij weinig van de eerste weken dat ik afgekickt ben. Een vriend is constant aanwezig geweest en heeft voor mij gezorgd toen ik dus langzaam ontwaakte uit mijn coma. Mijn slaapzak waarop ik sliep was gewoon grijs van alle ranzigheid die uit mijn lijf weg kwam. Ik heb mij ook echt te pletter gefietst op de wielrenner alleen maar om te ontgiften en die lamme ellende uit mijn lijf weg te krijgen. Mijn hele lichaam was ernstig verzwakt. Ben ook helemaal hysterisch geweest van alles dat ik weg had gedrukt door het alcoholgebruik. En dat was zeer veel ernstige shit. Hiervoor heb ik therapie gekregen en gehad om de trauma's te verwerken. Nu na 1 jaar raak ik die smerige rotzooi echt voor geen goud meer aan, want ik ga zo door het lint heen. Ik ben net een beetje normaal mens aan het worden.

Ik ben overgeschakeld naar biologische regelmatige voeding, drink 3 liter vocht per dag. De meeste gifrotzooi heb ik er nu zo langzaam aan wel uitgewerkt. Als ik zweet is het schoon zweet. Nachtmerries heb ik niet meer. Mijn lijf wordt nog steeds helderder, stap voor stap.

Alleen . . .

ik BLIJF mij wazig voelen. Het is telkens net alsof ik er niet bij ben. Alsof ik loop te slaapwandelen. Net alsof er nog een soort van wazigheid, sloomheid door mijn hele lijf heen gaat en ik niet goed wakker ben.

Kortom: alsof ik er niet helemaal bij ben.

Dat is heel vervelend omdat ik mijzelf als het ware afgestompt voel, geen echt doel heb. Er ook niet toe in staat ben concrete doelen te vinden. Ik kan daardoor nog makkelijk in een depressie verzeild raken of in lusteloosheid. Zit af en toe nog met schaamte met hoe heftig ik mijzelf kapot heb gezopen en verwaarloosd. Maar goed, het is geweest en veranderen doe ik het niet meer. Ik grijp nu dus ook niet meer naar de drank als ik mij shit voel. Ik weet wel dat het vroeg of laat weer over zal gaan.

Maar, is het mogelijk dat ik definitief beschadigd ben / blijf door de alcohol ? Door die wazigheid is het nog steeds net alsof ik niet echt leef. Alsof ik in een soort van glazen kastje zit. Ik voel mij nog altijd een zombie. Heb weinig zin in dingen nog. Houdt nog steeds veel spanning vast. Doe veel dingen automatisch. Mis ik mogelijk voeding of een of andere stof in het lichaam ? Ik heb het idee dat ik op het lichamelijk niveau het een en ander mis.

Ik krijg mijn hoofd gewoon (nog) niet HELDER.

Help ? !

Astrid
W
WTF_I_AM_TRIPPINGLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit heb ik zelf ook gehad na veel alcohol gebruik, ben nu meer dan een jaar gestopt, en dat gevoel lijkt steeds minder te worden.Het hoort erbij dat het lijkt dat je geen doel meer hebt in je leven, omdat je het gevoel hebt dat je wat mist doordat je bent gestopt met alcohol.Je leven lijkt leeg, omdat je lichaam gewend is dronken te zijn.En omdat je dat nu niet bent mis je iets.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het kan zijn dat de alcohol je emoties wat afgestompt heeft? Of dat je eigenlijk met nóg iets zit wat je moeilijk kwijt kan.
Zo ben ik persoonlijk áltijd op zoek naar spannind, dingen beleven etc etc, en ik heb 't allemaal een beetje gevonden in drugs.

Misschien heb jij érgens nog een andere behoefte, levenswens, iets op je lever wat je kwijt zou willen, etc etc.

Waarschijnlijk heb je dus al een therapeute, psychologe of iets in die richting, zoja, praat daar eens mee hierover, zonee, zoek weer hulp om dat laatste stukje in jezelf op te lossen.

Succes!
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Na langdurig drinken worden in je lichaam verschillende dingen aangetast zoals bijvoorbeeld je maag, lever, maar ook je hersenen. Dit kan een gevolg zijn van het laatste, maar daar weet ik verder ook niet zoveel vanaf. Mede ex-alcohol verslaafden kunnen je daar denk ik een stuk beter bij helpen. :)
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik denk dat het heel goed mogelijk is dat je een hersenbeschadiging hebt opgelopen... ik weet niet hoe ernstig e.e.a. toentertijd was, maar misschien heb je wel een acute aanval van het wernicke-syndroom gehad... dit is het acute voorstadium van korsakov. als ik jou was zou ik gewoon een informatief belletje naar de verslavingszorg doen... duidelijk is veelal beter dan onzekerhied
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mogelijk dat er inderdaad sprake is van hersenschade, zeker als je meld dat je er niet meer bij at. In principe kun je van 2 weken doordrinken zonder eten (met name door gebrek aan vit B) blijvende hersenschade oplopen.
A
AstridLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vermoed dat ik hersenschade heb. Het is wel in herstel. Maar ik ben doodsbang dat het blijvend is. Ik leef heel rustig en zorgvuldig met mijn lichaam op dit moment en er blijft vooruitgang constant aanwezig. Ik heb ook aanvullende vitamines B complex. Maar ik doe alles echt heel rustig.

Ik hoop zo dat ik het helemaal kan genezen. Ik ga maar even niet praten met ex-alcoholisten. Daar ben ik te bang voor om alle verhalen te horen.

Echt bang !
Astrid
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#8
Err... huisarts? Internist?

Mijn ma is ook nog steeds niet goed wijs en die is ook al twee jaar redelijk nuchter, op twee terugvallen na.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Probeer je angst los te laten, het zal je niet beter maken. Je mag je angst wel gebruiken om NOOIT meer te drinken. De eerste is namelijk geen probleem. maar de 21 die er op volgen wel..... Veel sterkte!
C
CyberMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Probeer een doel in je leven te zoeken waar je je op kunt focusen? Een hobby, vrijwilligerswerk, studies, job, boeken, sport...
A
AstridLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben sinds een week onder de begeleiding van een natuurgeneeskundige om verder te gaan met detoxen en goede voeding en te kijken naar mijn lusteloosheid. Ik slaap eindelijk wel heel goed nu.

Over anderhalve week begin ik met een detoxkuur van mijn lever en mijn gal. Er zal wel een hoop fikse shit uitkomen, als het er maar uitkomt. Ik hoop dat mij dit meer energie gaat geven. Op de een of andere manier voel ik dat het wel helemaal goed komt met mijzelf maar dat een lichaam ook de tijd nodig heeft om volledig te genezen. Dat ik hersenbeschadiging heb opgelopen door de alcohol is mij wel helemaal duidelijk, maar ik denk ook dat ik deze door nog verder detoxen op kan heffen.

Alcohol heeft bij mij wel veel verklooid. Maar het is goed. Ik ben geweest zoals ik ben geweest en ik ben daar waar ik nu ben.

Astrid
A
AstridLid
01-01-2024, 00:00
#12
PS-je

Om met ex-alcoholisten verder te praten zie ik eigenlijk ook niet zitten omdat het zo overduidelijk is dat ik van de alcohol af ben. Ik heb er ook absoluut geen verlangen meer naar. Ik heb eerder kots- en braakneigingen zodra ik maar iets van bier ruik. En om dan te praten met een andere ex-alcoholist lijkt mij ook niet slim omdat ik dan toch voor mijn gevoel in een 'oude' hoek ga zitten. En ik wil volledig kijken naar de opbouw van mijn leven.
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#13
neem wat XTC ?XD :hearteyes: :rolleyes: it change your life lol ... :P

of iets anders mss een docter?
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Niets meer nemen. Behalve vitamines. Met name B1 (thiamine) voor je geheugenproblemen.....succes astrid...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Telefoon zei:
neem wat XTC ?XD :hearteyes: :rolleyes: it change your life lol ... :P
Klik om te vergroten...

Ik krijg de indruk dat er een draadje in je telefoon los zit. Dat verklaart voor mij je uiteenlopende adviezen.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#16
speeseend zei:
Telefoon zei:
neem wat XTC ?XD :hearteyes: :rolleyes: it change your life lol ... :P
Klik om te vergroten...

Ik krijg de indruk dat er een draadje in je telefoon los zit. Dat verklaart voor mij je uiteenlopende adviezen.
Klik om te vergroten...
idd: verkeerd verbonden...........
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sarcasme komt nooit over door text he .. :P :openmouth:
A
AstridLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ondertussen weer een aantal weken verder. Ik heb een eerste gal- en leverreiniging op natuurgeneeskundige ondergaan (god, wat een zooi (daar zal ik maar niet over uitwijden) kwam er vrij. Het scheelt een stuk. Het is alsof ik helderder in mijn hoofd ben en alsof mijn lichaam een stuk beter functioneert. Over 3 weken doe ik weer een reiniging totdat ik mijn lever helemaal schoon heb.

Tot het einde van dit jaar ga ik afwisselend detoxen en opbouwen puur op natuurbasis zodat ik alle ellende uit mijn lijf weg krijg.

Van de geur van bier ga ik nog altijd falikant over mijn nek.

Astrid

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."