Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAbsint, geel

Absint, geel

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
TisLLid
01-01-2024, 00:00
#1
'Avond mensen

Morgen weer vrijdag, lekker avondje van maken, dus ik dacht eraan om morgen flesje Absint te halen.. de gele smaak.
Nu hoor ik dat je hiervan gaat hallucineren, is dit waar?
Zoja, krijg je dit effect met 3 goeie shots puur drinken of meer?

Of is het gewoon een relaxt drankje, geen effecten enzo? Want de groene kreeg ik niks van.

Tijdens die fles wordt ook gewoon andere dranken gedronken en geblowd, heeft dat ander soorten effect? Juist tegenwerkende, dat de Absint niet goed werkt?

Alvast bedankt!
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#2
TisL zei:
'Avond mensen

Morgen weer vrijdag, lekker avondje van maken, dus ik dacht eraan om morgen flesje Absint te halen.. de gele smaak.
Nu hoor ik dat je hiervan gaat hallucineren, is dit waar?
Zoja, krijg je dit effect met 3 goeie shots puur drinken of meer?

Of is het gewoon een relaxt drankje, geen effecten enzo? Want de groene kreeg ik niks van.

Tijdens die fles wordt ook gewoon andere dranken gedronken en geblowd, heeft dat ander soorten effect? Juist tegenwerkende, dat de Absint niet goed werkt?

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...


het hallucineren is een fabeltje, je zou dit ''misschien'' kunnen bereiken als je je zelf net niet dood zuipt.
puur zuipen is overigens vies en nog slechter voor je lichaam.
Je giet tenslotte 70%-90% puur vergif naar binnen, dat je lichaam moet verwerken.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Absinthe die je in de winkel koopt bevat niet genoeg werkzame stof om te gaan trippen. Als je zelf aan het brouwen gaat kun je nog wel een licht spacend drankje krijgen, echt een duidelijk herkenbaar dromerig effect, wat je met een jointje wat kunt versterken. Maar echt trippen als met paddo's o.i.d. zal het niet worden.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een trip krijg je er sowieso niet van; de vermoedde eventueel werkzame stof uit absinthe is sowieso geen psychedelische stof, er word wel gespeculeert dat het effecten zou hebben anders dan gewoon alcohol maar volgens de meeste bronnen lijkt het toch vooral fabel, en zou de reputatie meer voort kunnen komen uit het demoniseren van alcoholisme in het algemeen dan specifiek de drank absinthe.

Neemt niet weg dat het lekker smaakt; ik raad aan 50 of 75% water toe te voegen en een klein schepje suiker, dan heb je een lekker drankje :)
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik dacht dat de trippen bijwerking werd gelinkt aan de alcoholverslaving aan absint & zijn afkicksverschijnselen?

Misschien is een keertje googlen, valt genoeg te lezen over "absinthism" of weet ik veel wat de term nu was, excuseer ben zelf nogal dronken op het moment :wink:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#6
JunkXL zei:
Nou ik was een harde drinker. Voorkeur voor whiskey. Dus ik dacht bij mij eigen dat ik wel wat kon hebben van dat spul. 3 glazen en ik was helemaal van de wereld. Daarbij had ik ook nog amnesia gerookt. Mijn ervaring was dat ik van dat spul fucking lijp werd. Het is geen gewoon dronken of een zo gezegde whiskey waas. Het heeft zijn eigen uitwerking. Die me voor die ene keer wel beviel.
Hierbij moet ik wel zeggen dat ik Absint had uit Tsjechie. Daar zit er nog wel een bepaald bestand deeltje in die ook de merkwaardige roes veroorzaakt. Dit goedje is hier in Nederland geloof ik verboden.
Naja have fun
:wave:
Klik om te vergroten...

Wormwood (Nederlandse term vergeten)

Dat kan je in elke natuurwinkel kopen hoor :grin: , absint is zo verschillend dan vroeger, worden wel wat meer herbs bijgegooid tegenwoordig.
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou ik was een harde drinker. Voorkeur voor whiskey. Dus ik dacht bij mij eigen dat ik wel wat kon hebben van dat spul. 3 glazen en ik was helemaal van de wereld. Daarbij had ik ook nog amnesia gerookt. Mijn ervaring was dat ik van dat spul fucking lijp werd. Het is geen gewoon dronken of een zo gezegde whiskey waas. Het heeft zijn eigen uitwerking. Die me voor die ene keer wel beviel.
Hierbij moet ik wel zeggen dat ik Absint had uit Tsjechie. Daar zit er nog wel een bepaald bestand deeltje in die ook de merkwaardige roes veroorzaakt. Dit goedje is hier in Nederland geloof ik verboden.
Naja have fun
:wave:
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Toen ik nog alcohol dronk, had ik nog 3 flessen. Samen met een paar vrienden in een paar weekenden gedronken, wel volgens het absinth ritueel. Dan brandt je je bek tenminste niet en is het nog eens lekker.
Van het trippen ervan heb ik gehoord, maar niet zelf meegemaakt.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
JunkXL zei:
Mijn ervaring was dat ik van dat spul fucking lijp werd. Het is geen gewoon dronken of een zo gezegde whiskey waas. Het heeft zijn eigen uitwerking.
Klik om te vergroten...
Maar dit is bijna bij alle alcohol. Van bier wordt je anders dronken dan van wodka. Van zoete supermarkt zooi weer anders dan van bier. Ik kreeg een keer een flesje stroh80, wat met cola trouwens heel lekker is, en daar werd je heeel anders dronken van dan van andere soorten drank.
T
TisLLid
01-01-2024, 00:00
#10
Had dit weekend 2 shotsjes gedaan.. valt wel lekker na ~5 bier. Heb nog genoeg over, dus misschien herhalen dit weekend met een j ernaast. :mrgreen:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb Absint gedronken in Praag, nasty shit en niks anders dan "normale" drank.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Winehouse zei:
Heb Absint gedronken in Praag, nasty shit en niks anders dan "normale" drank.
Klik om te vergroten...

Kost daar ook bijna niets.....:))
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fidge zei:
Winehouse zei:
Heb Absint gedronken in Praag, nasty shit en niks anders dan "normale" drank.
Klik om te vergroten...

Kost daar ook bijna niets.....:))
Klik om te vergroten...

Daar vergis je je in.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Daar vergis je je in.
Klik om te vergroten...

NEEN!!!!
Gewoon bij de plaatselijke Albert (AH)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."