Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol en de drang naar drugs.

Alcohol en de drang naar drugs.

11 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
h
hellokittyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi ik ben nieuw hier! En hierbij mijn eerste post.

Er is een kennis waarvan ik weet dat hij best wel vaak diverse drugs gebruikt (i.i.g. veel meer en vaker dan ik). Op een avond waarbij we allebei best wel veel hadden gedronken, sprak ik hem. We kramen op het grandioos debiele idee om aan de MDMA te gaan om 5 uur 's ochtends , ik had immers thuis nog een genoeg liggen - waarom dat zei ik met mijn dronken hoofd, weet ik niet. Aldus geschiedde we gingen met een aantal vrouwen en mannen allemaal aan de MDMA en wiet - wat een feest, sjezus.

Ik sprak laatst in stad en zei, soms als ik dronken ben kom ik toch op slechte ideeën, doelend op die avond. Hij zei opeens met een heldere overtuiging: "ja, daar heb ik ook last van". Nu ik het mij bedenk heb ik eigenlijk nooit cravings in diverse drugs, TENZIJ ik gedronken heb. Na een biertje of 4-5 vind ik drugs niet zo'n slecht idee meer. En na 10 of meer, heb ik vaak ZIN om te gebruiken, jointjes - of een lijntje pep zeg ik geen nee tegen na lekker gezopen te hebben.

Ik heb het gevoel dat ik mezelf niet onder controle heb na gedronken te hebben. Maar nuchter ben ik best verantwoordelijk. Ik heb dus ook al mijn drugs aan een goede vriend gegeven, omdat ik bang ben dat zich weer zoiets voordoet. Het was een mooi feestje, maar uiteraard hartstikke ongezond om alles door elkaar te doen.

Moet ik mij zorgen gaan maken? (al doe ik dit al een beetje)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hi! Welkom op het forum!

Als je veel gedronken hebt is het niet zo'n slim idee om aan de MDMA te gaan inderdaad (Het is mij ook wel eens overkomen hoor).

Ik snap helemaal wat je bedoelt met de cravings als je gedronken hebt. Dit komt gewoon omdat alcohol toch vrij gemakkelijk een rem losgooit en dat het je dan niet zo veel meer interesseert. Vooral de uppers zijn erg lekker als je gedronken hebt, omdat je daar weer energie van krijgt en dus langer door kan. Dit hebben heel veel mensen die ervaring hebben met drugs, dus raar is het niet.

Of je je zorgen moet gaan maken dat ligt een beetje aan jezelf. Als je regelmatig te veel drinkt en dit komt vaker voor zul je toch wat strenger voor jezelf moeten zijn. Daarbij moet je jezelf er misschien ook bewust van maken dat het zonde is om MDMA tegelijk met drank te gebruiken en dat je het beter zonder alcohol kunt gebruiken, dan is het effect ook veel relaxter en beter.

Als je jezelf nou echt niet onder controle kunt houden met drank moet je in ieder geval wat minder gaan drinken en wat bij mij altijd hielp is met je vrienden afspreken dat je ze je houden aan je regels, en je helpen herinneren op de momenten dat het je niet interesseert.

Je moet in ieder geval duidelijke grenzen stellen voor jezelf en je daar ook aan houden uiteraard. Drugs zijn erg leuk maar je moet het wel vrijwillig doen en er achteraf geen spijt van krijgen. Zeg bijvoorbeeld tegen jezelf: 1x in de 2-3 maanden ga ik aan de pillen, en dat combineer ik niet met andere dingen. Das een duidelijke regel waar je jezelf makkelijker aan kunt houden. Af en toe is niet duidelijk genoeg en dan zal je (vooral met drank op) sneller denken "ach het kan wel een keertje".

Als je het nou écht niet kunt volhouden sta je gewoon niet sterk genoeg in je schoenen en heb je er minder last van als je helemaal stopt.

De leukste avonden gebeuren vaak wel zo spontaan als jij meemaakte, maar als je je er zorgen om maakt moet je er wel even serieus over nadenken wat je wilt!

Succes!
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo, Kitty.

Het klinkt mij ook zeer bekend in de oren.
Met genoeg alcohol op, gaat er bij mij ook een rem los en ga ik door en door en door...
Voor mij was de alcohol echter een snel bekeken zaak, toen ik eenmaal harddrugs ging gebruiken.
Ik drink nu eigenlijk nooit meer, de lol was er bij mij vanaf, toen ik moest kiezen tussen dronken zijn en kotsziek de volgende dag, of drugs gebruiken en de dag erop nergens last van hebben.
Althans, zo dacht ik toen... :(

Maar nu je het zegt, het zijn van een non-alcoholist, is eigenlijk 1 van de weinige voordelen, die al die drugs me opgeleverd hebben! :grin:
Misschien wel het enige voordeel...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
drugs are bad! zei:
Misschien wel het enige voordeel...
Klik om te vergroten...

Heb jij verder geen voordelen dan?

Ik zie het toch zeker als een vrij grote ervaring die ik er in mijn leven bij heb. Daarbij heb ik er heel erg veel plezier van beleefd en veel mensen door ontmoet. Ook heb ik goede vrienden er nóg beter door leren kennen. Dat zie ik toch zeker als een voordeel. Tsja het is moeilijk om het onder controle te houden en er normaal mee om te gaan, das een nadeel, maar ik had het toch zeker niet willen missen!
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
SmartieAndMe zei:
drugs are bad! zei:
Misschien wel het enige voordeel...
Klik om te vergroten...

Heb jij verder geen voordelen dan?

Ik zie het toch zeker als een vrij grote ervaring die ik er in mijn leven bij heb. Daarbij heb ik er heel erg veel plezier van beleefd en veel mensen door ontmoet. Ook heb ik goede vrienden er nóg beter door leren kennen. Dat zie ik toch zeker als een voordeel. Tsja het is moeilijk om het onder controle te houden en er normaal mee om te gaan, das een nadeel, maar ik had het toch zeker niet willen missen!
Klik om te vergroten...
True that.
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bij drie bier heb je al geen rationele zelfbeheersing meer. Alcohol is vergif dat je hersenen verdoofd, als het ware...

Je zult dus, als jij je 'beschonken zelf' te slim af wilt zijn, andere manieren moeten zien te vinden om ervoor te zorgen dat je het niet gaat doen/niet kan doen. Dat heeft allemaal met beslissingen te maken en niet met gezond verstand.

Wat zou je dus niet kunnen doen besluiten drugs te gaan nemen als je geen rationele rem meer hebt? Voor iedereen is dit anders. Ik kan ook niet uitleggen hoe ik het voor elkaar gekregen heb om nog te kunnen functioneren tot ik mijzelf helemaal bewusteloos zou zuipen.

Het heeft denk ik te maken met:
A) Je tijdens invloed realiseren dat je geen rationele verstand meer hebt, dus;
B) Realiseren dat je een probleem hebt en;
C) Weten wat je wel en niet moet doen in die staat van verlies van je volledige zelf, om jezelf er veilig door heen te slepen. (vooral dus ook niet van die voorbedachte beslissingen in twijfel trekken onder invloed, aangezien je weet dat dit tot verkeerde redenaties leid)

Veek succes ermee! Probeer jezelf dit obsessief aan te leren zodat je mentaal sterker kan zijn dan drank (tot op het punt dat jij jezelf coma zuipt, hehe...)
T
TichorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb dus precies het zelfde vaak, aan het begin van de avond heb ik me helemaal voor genomen om geen drugs te gaan gebruiken maar alleen lekker bezopen te worden. Dan eenmaal in de kroeg of een andere uitgaansgelegenheid kom ik vrij snel mensen weer tegen en wil ik eigenlijk alleen maar nog verder van de kaart raken en het nog leuker hebben. Laatst had ik dus ook dat ik goed dronken was en in die dronken bui eerst een gram sos had gehaald en daardoor wat ontnuchtert en vervolgens nog een pil te gebruiken. Gelukkig is er die avond niks ergs gebeurd maar de verleiding is zo lastig te weerstaan als je alcohol op hebt!
s
sally99Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Yep hier nog 1...Het grootste probleem waar ik nu tegen aanloop. Maar ben wel dingen beter gaan begrijpen. Ik moet oppassen met associatie plekken...plekken waar je altijd snoof. ...als ik bij mijn ouders ben denk ik er niet eens aan. Ik kan bij wijze van 10 bier drinken en er geen enkele keer aan sos denken. Thuis ook....maar zodra ik naar feestjes ga, gaat er een knop om bij 3 biertjes....ik ga voortaan geen alcohol meer drinken op die plekken. ..hoop dat het scheelt.

Het is inderdaad volgens mij die coca-ethyleen stof wat wordt aangemaakt. Bij mij gaat dan de knop "totaal naar de klote" aan.

Ik ga er nu voor en zal mijn bevindingen en momenten posten

sterkte allemaal
B
BossoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zelfde hiero, 3x uiteten geweest met vrienden, en elke 3x zat lam gedronken en ja hoor. 1 iemand maakt een grapje over; HEY WE GAAN AAN DE DRUGS. we kijken elkaar allemaal aan, we hebben werk/school de volgende dag. maar dat maakt niets meer uit. ongelovelijk maar ja alchohol doet echt iets met je als je vaak drugs heb gebruikt
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#10
hellokitty zei:
Hoi ik ben nieuw hier! En hierbij mijn eerste post.



Ik sprak laatst in stad en zei, soms als ik dronken ben kom ik toch op slechte ideeën, doelend op die avond. Hij zei opeens met een heldere overtuiging: "ja, daar heb ik ook last van". Nu ik het mij bedenk heb ik eigenlijk nooit cravings in diverse drugs, TENZIJ ik gedronken heb. Na een biertje of 4-5 vind ik drugs niet zo'n slecht idee meer. En na 10 of meer

Moet ik mij zorgen gaan maken? (al doe ik dit al een beetje)
Klik om te vergroten...

Alcohol kan je beter gewoon matigen tot 2 biertjes ofso want dat krijg je er idd van :rock:
p
pwooppwoopLid
01-01-2024, 00:00
#11
zolang je geen Zin krijgt in drugs terwijl je gewoon nuchter zit te chillen (niks te doen hebt), is er niet echt een probleem
als er bij mij meer als 4 biertjes op de rekening komen staat er iets later ook een sos-dealer voor de deur
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Uiteindelijk ligt het eraan hoe vaak je dronken bent right, want als dat iedere week is en je gaat dan ook iedere week aan de drugs, resulteert dat niet in veel goeds :wink:

Ik heb wel soms als ik dronken ben dat ik ook echt zin heb om dat gevoel van xtc te hebben, maar ik doe het dan niet omdat ik voor mezelf gepland heb wanneer ik het wel ga doen. Misschien helpt dat bij jou ook?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."