Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrugshonden.

drugshonden.

39 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MaccieeeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Daar heb je wel gelijk in, maar ik ben bang dat als ik bij de ingang kom en er toch honden staan, dat ik dan al te laat ben. Ik kan ze ook net voor we er zijn ze in de auto innemen, zodat ik niks bij me heb als het fouilleren plaats vindt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Inderdaad, daarbij zijn drugshonden veel te duur voor een lullig festivalletje en kunnen deze maar ongeveer een half uur achter elkaar werken. En die beesten worden helemaal gek op een festival, daar zijn zoveel drugs dat ze niet goed meer weten wat ze moeten doen.
M
MaccieeeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Innemen in de auto raden jullie niet aan dan?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
SirErick zei:
SmartieAndMe zei:
Ik stond vorige zomer in de rij om te boarden richting Ibiza toen er een drugshond opgeleid werd. Een dame achter me kreeg een wattenschijfje met cocaïnegeur in haar laars. Ik had die nacht doorgehaald omdat ik 4-FA had gehad dus scheet natuurlijk spijkers dat ie bij mij zou komen zitten :tearsofjoy: Maar hij rook ons beiden niet gelukkig, hondje faalde hard :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Waarom zou je bang zijn? Zolang je niks bij je hebt is er niks aan de hand.
Klik om te vergroten...

Nou niet helemaal. Als zo'n ding wel bij mij gaat zitten moet ik natuurlijk mee voor visitatie. We stonden al in de rij om te boarden, dus visitatie had me zeker m'n vlucht laten missen.

Maccieeee zei:
En hoe zit dat in België? Iemand daar enige ervaring mee?
Klik om te vergroten...

Ook niet. Zoals skirre zegt, zo'n hond kan er niet wijs uit worden als er veel drugs om hem heen is. Daarnaast is een hond te duur en kan ie maar een half uurtje werken. Is dus echt helemaal niks waard op een festival en zal daar ook nooit ingezet worden.

Verder lees ik ook vaak dingen over angsthonden. Sommige mensen zeggen dat die honden getraind zijn om bij angstige mensen te gaan zitten. Ook dat is niet waar. Het is wel zo dat er honden zijn die mensen nerveus maken, maar de agent zelf zal dan kijken wie er nerveus zijn. De hond is alleen maar aanwezig om autoriteit uit te stralen.
M
MaccieeeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is een hardstyle festival in België, het is geen groot festival ofzo
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is niet helemaal waar. Ik heb gister toevallig een bewaker met een getrainde hond gesproken en hij verteld me dat mensen die nerveus / bang zijn een stofje in hun lichaam aanmaken wat honden kunne ruiken. De meeste honden reageren erop door dominanter tegen nerveuze/bange mensen. Maar een hond kan getraind worden om naar die mensen toe te lopen.

Ik weet natuurlijk niet zeker of dit waar is maar dit vertelde hij. Omdat dit zijn beroep is heb ik daar ook best vertrouwen in.
M
MaccieeeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar die worden dus zelden ingezet bij festivals als ik het goed begrijp?
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maccieeee zei:
Maar die worden dus zelden ingezet bij festivals als ik het goed begrijp?
Klik om te vergroten...

Klopt ja, je zakje met drugs kun je het beste (naar mijn mening :P) in je onderbroek doen om het naar binnen te nemen en gelijk als je op het terrein bent even naar het toilet gaan om het eruit te halen. Afhankelijk van wat voor een soort festival het is kun je tussen het publiek je drugs pakken maar om zeker te zijn dat er geen bewaking meekijkt kun je ook even naar een wc om het in een hokje te pakken.
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben ooit op Last World in Mol apart meegenomen voor fouillering.
Ik eigenlijk niet eens maar ik was zo stom om achter mijn vrienden aan te hollen die mee werden genomen.
Stonden we vervolgens met een man of 8 tegen een hek aan met de beentjes gespreid.
Liep een hond langs die overal rook. Vervolgens moesten we omdraaien waarna hetzelfde gebeurde.
Nu bestonden 4 van de 8 uit mijn vrienden die niets gebruiken.
Ik had gelukkig niets bij.
De andere 3 waren echter wat uiterlijk betreft verdacht genoeg.
Toch werd er niets gevonden en mochten we door lopen.

Of dit om een drugshond ging kon natuurlijk niemand zeggen.
Wie weet was het wel een hond die niks niet wist en kon...
M
MaccieeeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja ik weet echt niet wat ik moet doen haha, of in de auto al innemen?
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Maccieeee zei:
Ja ik weet echt niet wat ik moet doen haha, of in de auto al innemen?
Klik om te vergroten...

Gewoon niet te druk om maken, en gewoon in je onderbroek doen.
Meestal zie je ruim van te voren of er honden zijn, dan kan je altijd nog je plannen wijzigen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je kunt 't altijd nog in een capsule in je mond drukken als je gefouilleerd wordt, eruit halen als je binnen bent of doorslikken als ze (nog nooit gezien) vragen je mond op te doen. :P

(Test dit wel eventjes met een lege capsule)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het lijkt me eerlijk gezegd niet zo heel fijn om op het feest weer nuchter te worden. Ik weet niet wat je wilt nemen, maar nadat XTC uitwerkt ben ik een minder vrolijk dan dat ik normaal nuchter ben. :P
M
MaccieeeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Daar heb ik het over inderdaad haha, maar dat is inderdaad niet heel slim denk ik. Hmm, moet echt even kijken hoe ik het ga doen. België is echt streng qua controles hoor ik van veel mensen.
M
MaccieeeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als ik er twee achter elkaar inneem in de auto net voor we er zijn, dan ben ik wel effe aan het spacen denk ik. Ofniet?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Twee innemen lijkt me eerlijk gezegd nogal veel van het goede, het effect wordt veel sterker(meestal is dit niet meer positief, maar overweldigend en met veel te veel bijwerkingen/zelfs gevaarlijk). Het duurt niet veel langer, maar je krijgt wel een veel hardere dip. Daarnaast zijn 2 pillen op een avond (uitgaande van 200mg pillen) ook nog eens veel te veel voor een 'verantwoorde/relatief gezonde' dosering. :wink:

(Er vanuit gaande dat we het hier over XTC hebben).
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maccieeee zei:
Daar heb ik het over inderdaad haha, maar dat is inderdaad niet heel slim denk ik. Hmm, moet echt even kijken hoe ik het ga doen. België is echt streng qua controles hoor ik van veel mensen.
Klik om te vergroten...

Oefen thuis eens om met een xtc pil in een klein sealtje in je onderbroek rond te lopen. Eerste keer is dit nogal vreemd en denk je steeds dat het eruit kan vallen, althans zo ervaar ik het haha. Het scheelt een hoop als je merkt dat het eigenlijk niet mis kan gaan.

Met een normale spijkerbroek aan kunnen ze onmogelijk voelen dat er in je onderbroek iets zit.
M
MaccieeeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben al vaker met XTC in m'n onderbroek naar een festival gegaan, en dat verliep altijd goed. Alleen dat verhaal met die honden bevalt me gewoon niet zo haha.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kan me niet voorstellen dat ze in België wel echte drugshonden gebruiken, dat is veel te duur voor zo'n festival en het lijkt me ook dat die beesten helemaal gek worden van zoveel drugs in de buurt. Dan rennen ze toch achter iedereen aan? :P
M
MaccieeeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ben vorig jaar augustus naar een groot festival in België geweest, en daar hadden ze geen honden. Dit is een kleiner festival, lijkt me eigenlijk sterk dat ze nu wel honden hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."