Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrugshonden.

drugshonden.

39 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hahaha! Ik hoop die opmerking ook nog ooit te kunnen maken!
Werd er pas ook na de security nogmaals uitgepikt.
Had niets bij dus stond er maximaal ontspannen.

Was vrees ik wel anders geweest als ik wat mee had genomen...
M
MaccieeeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja dat lijkt me dus ook, maar je hebt ook nog angsthonden waar je het al eerder over had.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klopt, daarvoor moet je stalen zenuwen kweken. :P
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zie vaak op het forum dat mensen vragen of er bij een specifiek festival streng gecontroleerd wordt, en of er drugs honden zijn.

Naar aanleiding daarvan, dit topic.

In Nederland zijn er welgeteld 9 drugshonden. Deze honden zijn allemaal geplaatst op schiphol, en staan dus niet bij een relatief onbenullig feest. Echter zijn er wél nep-drugshonden. Dit zijn ''normale'' honden die men bij de ingang van festivals zet om mensen nerveus te laten worden, en dan de nerveuze mensen eruit te pikken. Dit is dus gewoon een truc, er zijn geen drugshonden dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Om dit te onderbouwen heb ik een voorbeeld:
Een paar weken geleden ben ik naar een feest geweest. Ikzelf had een aantal illegale substanties bij mij, een andere vriend niks. We stonden in de rij, toen er opeens een ''drugs''hond op mijn vriend afkwam. Het dier begon tegen hem aan te springen en hij werd uit de rij gehaald. Hij werd grondig gefouilleerd maar er werd niks gevonden (omdat hij dus niks bij zich had).

Ook heb ik iemand van Schiphol gesproken die mij vertelde dat ALLE drugshonden op Schiphol zijn en er geen drugshonden bij festivals staan.

Ik hoop hiermee wat duidelijkheid te hebben geschept.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed topic, valt mij ook op hoe vaak dit soort vragen worden gesteld en hoe naief veel mensen eigenlijk zijn. Op een feest of festival hebben ze echt wel wat beters te doen dan de gemiddelde drugsgebruiker er uit te pikken, vooral omdat ze dan echt bijna iedereen wel apart zouden kunnen nemen voor een strip search. Met fouileren zoeken ze vooral naar wapens volgens mij en als ze toevallig drugs tegen komen ja dan ben je de lul. Maar in je onderbroek komen ze sowieso niet.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Skirre zei:
Inderdaad Psychedelibee, en toch ben ik elke keer weer nerveus bij het fouilleren :tongueout:
Klik om te vergroten...
Het is ook makkelijker gezegd dan gedaan om niet nerveus te worden natuurlijk.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Laatst 'Border Security' of ' How to catch a smuggler' gekeken ( zo'n soort programma iig) , en 1 zo'n drugshond werd half wild bij 1 of andere toerist,
vraagt douanechickie " You know what kind of dog this is ? "
Toerist totaal onschuldig : " It looks like a Golden Retreiver ? "

:tearsofjoy:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
haha geniaal.

Ik stond vorige zomer in de rij om te boarden richting Ibiza toen er een drugshond opgeleid werd. Een dame achter me kreeg een wattenschijfje met cocaïnegeur in haar laars. Ik had die nacht doorgehaald omdat ik 4-FA had gehad dus scheet natuurlijk spijkers dat ie bij mij zou komen zitten :tearsofjoy: Maar hij rook ons beiden niet gelukkig, hondje faalde hard :tearsofjoy:
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#9
SmartieAndMe zei:
Ik stond vorige zomer in de rij om te boarden richting Ibiza toen er een drugshond opgeleid werd. Een dame achter me kreeg een wattenschijfje met cocaïnegeur in haar laars. Ik had die nacht doorgehaald omdat ik 4-FA had gehad dus scheet natuurlijk spijkers dat ie bij mij zou komen zitten :tearsofjoy: Maar hij rook ons beiden niet gelukkig, hondje faalde hard :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Waarom zou je bang zijn? Zolang je niks bij je hebt is er niks aan de hand.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb eigenlijk altijd ( ver ) gereisd in mn 'onschuldige' jaren, i.e. toen ik nog niet een liefde voor sos had ontwikkeld, en reisde toen altijd via EL AL, die zijn niet mals dus, (na 9/11 deed de VS pas wat EL AL daarvoor al deed qua routinechecks)
En maybe im being naive, maar zo'n soort 'wetwipe' dat ze langs je baggage halen is al adequaat genoeg om het ieniemienieste spoortje drugs te detecteren, ( van wat ik begrepen van eerder door mij genoemde bekeken programma's, is coke plakkerig en als je terwijl je je koffer inpakt sos aan je handen zou hebben zitten ben je de lul )
Al zou ik zelf niet weten waarom het aan mn vingers zou moeten zitten, heb ik wel altijd pre-vertrek mn portemonnee verwisseld naar eentje waarvan ik wist dat ik daar nooit een envelopje in had gestopt :)
Anyway, fucking lang verhaal kort, zelfs al s heb je nix bij je/ in je maag, honden heb zeker een super reukvermogen, maar voor een langere reis moet je zo'n soort ' wetwipe op een stokkie' ook niet onderschatten :wink:
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#11
Missyy23 zei:
van wat ik begrepen van eerder door mij genoemde bekeken programma's, is coke plakkerig en als je terwijl je je koffer inpakt sos aan je handen zou hebben zitten ben je de lul
Klik om te vergroten...
Coke is plakkerig spul, het kan maanden blijven kleven aan je broek of andere spullen.

Missyy23 zei:
Al zou ik zelf niet weten waarom het aan mn vingers zou moeten zitten
Klik om te vergroten...
Bij het gebruik van coke komt er altijd wel wat op je handen terecht, immers, je brengt een stof in beweging en niet alle deeltjes gaan je neus in.
M
MaccieeeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
En hoe zit dat in België? Iemand daar enige ervaring mee?
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maccieeee zei:
En hoe zit dat in België? Iemand daar enige ervaring mee?
Klik om te vergroten...

Naar mijn weten worden drugshonden bijna nooit ingezet bij festivals, zeker bij de relatief kleine festivals zal dit niet voorkomen. Ik zou wel eens willen zien hoe zo'n hond reageert op een wachtrij waarvan 30-50% van de mensen iets bij zich heeft ^^
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
SirErick zei:
SmartieAndMe zei:
Ik stond vorige zomer in de rij om te boarden richting Ibiza toen er een drugshond opgeleid werd. Een dame achter me kreeg een wattenschijfje met cocaïnegeur in haar laars. Ik had die nacht doorgehaald omdat ik 4-FA had gehad dus scheet natuurlijk spijkers dat ie bij mij zou komen zitten :tearsofjoy: Maar hij rook ons beiden niet gelukkig, hondje faalde hard :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Waarom zou je bang zijn? Zolang je niks bij je hebt is er niks aan de hand.
Klik om te vergroten...

Nou niet helemaal. Als zo'n ding wel bij mij gaat zitten moet ik natuurlijk mee voor visitatie. We stonden al in de rij om te boarden, dus visitatie had me zeker m'n vlucht laten missen.

Maccieeee zei:
En hoe zit dat in België? Iemand daar enige ervaring mee?
Klik om te vergroten...

Ook niet. Zoals skirre zegt, zo'n hond kan er niet wijs uit worden als er veel drugs om hem heen is. Daarnaast is een hond te duur en kan ie maar een half uurtje werken. Is dus echt helemaal niks waard op een festival en zal daar ook nooit ingezet worden.

Verder lees ik ook vaak dingen over angsthonden. Sommige mensen zeggen dat die honden getraind zijn om bij angstige mensen te gaan zitten. Ook dat is niet waar. Het is wel zo dat er honden zijn die mensen nerveus maken, maar de agent zelf zal dan kijken wie er nerveus zijn. De hond is alleen maar aanwezig om autoriteit uit te stralen.
M
MaccieeeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is een hardstyle festival in België, het is geen groot festival ofzo
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat is niet helemaal waar. Ik heb gister toevallig een bewaker met een getrainde hond gesproken en hij verteld me dat mensen die nerveus / bang zijn een stofje in hun lichaam aanmaken wat honden kunne ruiken. De meeste honden reageren erop door dominanter tegen nerveuze/bange mensen. Maar een hond kan getraind worden om naar die mensen toe te lopen.

Ik weet natuurlijk niet zeker of dit waar is maar dit vertelde hij. Omdat dit zijn beroep is heb ik daar ook best vertrouwen in.
M
MaccieeeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maar die worden dus zelden ingezet bij festivals als ik het goed begrijp?
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maccieeee zei:
Maar die worden dus zelden ingezet bij festivals als ik het goed begrijp?
Klik om te vergroten...

Klopt ja, je zakje met drugs kun je het beste (naar mijn mening :P) in je onderbroek doen om het naar binnen te nemen en gelijk als je op het terrein bent even naar het toilet gaan om het eruit te halen. Afhankelijk van wat voor een soort festival het is kun je tussen het publiek je drugs pakken maar om zeker te zijn dat er geen bewaking meekijkt kun je ook even naar een wc om het in een hokje te pakken.
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben ooit op Last World in Mol apart meegenomen voor fouillering.
Ik eigenlijk niet eens maar ik was zo stom om achter mijn vrienden aan te hollen die mee werden genomen.
Stonden we vervolgens met een man of 8 tegen een hek aan met de beentjes gespreid.
Liep een hond langs die overal rook. Vervolgens moesten we omdraaien waarna hetzelfde gebeurde.
Nu bestonden 4 van de 8 uit mijn vrienden die niets gebruiken.
Ik had gelukkig niets bij.
De andere 3 waren echter wat uiterlijk betreft verdacht genoeg.
Toch werd er niets gevonden en mochten we door lopen.

Of dit om een drugshond ging kon natuurlijk niemand zeggen.
Wie weet was het wel een hond die niks niet wist en kon...
M
MaccieeeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja ik weet echt niet wat ik moet doen haha, of in de auto al innemen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."