Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsopgepakt voor drugsgebruik en ouders mogen het niet weten!!!

opgepakt voor drugsgebruik en ouders mogen het niet weten!!!

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
a
anoooniemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Onlangs ben ik opgepakt met 2 kleine zakjes MD en een zakje weed. De politie heeft alles in beslag genomen maar ik moest niet mee naar het bureau. De straf zal nu door de rechter worden bepaald, maar wat ik me nu afvraag: Zal ik brieven van deze affaire bij mij thuis krijgen? IK woon namelijk nog thuis (in België) en mijn ouders mogen dit echt niet weten!

en mocht het dan zo zijn dat er wel brieven aankomen, hoelang duurt het ongeveer totdat ze in je bus belanden en staat de misdaad er ook specifiek op vermeld?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: opgepakt voor drugsgebruik en ouders mogen het niet wete

Je hoeft niet dubbel te posten hoor.

OT:
Ik ken de wetgeving in belgie niet, maar als ze je adres genoteerd hebben kun je wel bezoek/een brief vewrwachten.
b
boenkengLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: opgepakt voor drugsgebruik en ouders mogen het niet wete

Nathaniel zei:
Lijkt me niet dat op de envelop te lezen is wat voor misdrijf de brief betreft. En ik mag hopen dat je ouders niet jou post lezen... Zeg bij vragen gewoon dat het een verkeersboete of iets dergelijks is.
Klik om te vergroten...
Nee dat gaat via het incasso bureau, dit zal gewoon een brief van justitie worden. Toch als ze die zien heb je wel wat uit te leggen lijkt me.

En wat is md nou toch dan?
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: opgepakt voor drugsgebruik en ouders mogen het niet wete

Je kan het beter je ouders vertellen, dan dat ze er zelf achter komen.

Je ouders zullen je heus niet uitbannen als ze enigsinds werkende hersenen hebben. Veel ouders spelen extreem pissed of, om vervolgens er alles aan doen om je te helpen. Dit is nou eenmaal opvoedingsritueel.

Zeg het vanavond tijdens het eten ongeveer beetje zo:
"Hoe was je dag?"
-"Echt klote. Ik heb namelijke een week geleden een keertje, na veel wetenschappelijke publicaties te lezen, een keertje amfetamine en THC geprobeert" (ofzo, want je moet nooit de term drugs en weed en andere staartnamen gebruiken!) "en daar ben ik door een agent op betrapt. Dat is illegaal en nu ben ik echt ontzettend onzeker en bang want er komt een rechtzaak."
"wat? Wat is die 4-methyl-5-alpha-dinges dan?"
-"Dat is een neurostimulator in je hersenen waar je vrolijk en gestimuleerd van raakt."
"Zijn het drugs?!s
-"Nee; het zijn haribo snoepjes -_- Wat denk je?"
"OMG wat nu?"
-"Ja ik voel we hier echt klote over :'("
"Nou laten we eerst even die brief afwachten en dan kijken we er samen wel naar."
--"Je gebrukt drugs?!?!"
"Alle medicijnen heten drugs, het is nou niet alof ik elke week als een junk heroine loop te spuiten ofzo... -_-"

Doe het gewoon eerlijk en laat blijken dat je niet achtelijk bent en het sowieso 1000x beter weet dan je ouders, zonder dat te zeggen.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: opgepakt voor drugsgebruik en ouders mogen het niet wete

neurotoxin zei:
"wat? Wat is die 4-methyl-5-alpha-dinges dan?"
-"Dat is een neurostimulator in je hersenen waar je vrolijk en gestimuleerd van raakt."
"Zijn het drugs?!s
-"Nee; het zijn haribo snoepjes -_- Wat denk je?"
"OMG wat nu?"
-"Ja ik voel we hier echt klote over :'("
"Nou laten we eerst even die brief afwachten en dan kijken we er samen wel naar."
--"Je gebrukt drugs?!?!"
"Alle medicijnen heten drugs, het is nou niet alof ik elke week als een junk heroine loop te spuiten ofzo... -_-"
Klik om te vergroten...

:grin:
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: opgepakt voor drugsgebruik en ouders mogen het niet wete

Om even wat duidelijkheid te scheppen voor je (Belgische wetgeving);
Ben je minderjarig dan voor je van toepassing, ongeacht of het nu weed of harddrugs is: http://www.drugsinbeweging.be/info_wet_ ... rigen.html
In het kort: Je ouders worden in ieder geval ingelicht.

Ben je meerderjarig en gebruik je andere drugs dan weed dan is van toepassing: http://www.drugsinbeweging.be/info_wet_ ... igen+.html
In het kort: het gaat niet om straffen maar om hulpverlening. Verwacht een korte schikking en een maatschappelijk begeleider ("OMG verbeter je leven! Je wilt toch niet eindigen in de ghetto van [Vlaanderen ofzo]?!?!?!" :tearsofjoy: ) en een paar uurtjes taakstr- bejaarde verzorgen ofzo :rolleyes:

---

Je gaat er echt niet dood van :wink:
W
WijzeraadLid
01-01-2024, 00:00
#7
neurotoxin zei:
Re: opgepakt voor drugsgebruik en ouders mogen het niet wete

Je kan het beter je ouders vertellen, dan dat ze er zelf achter komen.

Je ouders zullen je heus niet uitbannen als ze enigsinds werkende hersenen hebben. Veel ouders spelen extreem pissed of, om vervolgens er alles aan doen om je te helpen. Dit is nou eenmaal opvoedingsritueel.

Zeg het vanavond tijdens het eten ongeveer beetje zo:
"Hoe was je dag?"
-"Echt klote. Ik heb namelijke een week geleden een keertje, na veel wetenschappelijke publicaties te lezen, een keertje amfetamine en THC geprobeert" (ofzo, want je moet nooit de term drugs en weed en andere staartnamen gebruiken!) "en daar ben ik door een agent op betrapt. Dat is illegaal en nu ben ik echt ontzettend onzeker en bang want er komt een rechtzaak."
"wat? Wat is die 4-methyl-5-alpha-dinges dan?"
-"Dat is een neurostimulator in je hersenen waar je vrolijk en gestimuleerd van raakt."
"Zijn het drugs?!s
-"Nee; het zijn haribo snoepjes -_- Wat denk je?"
"OMG wat nu?"
-"Ja ik voel we hier echt klote over :'("
"Nou laten we eerst even die brief afwachten en dan kijken we er samen wel naar."
--"Je gebrukt drugs?!?!"
"Alle medicijnen heten drugs, het is nou niet alof ik elke week als een junk heroine loop te spuiten ofzo... -_-"

Doe het gewoon eerlijk en laat blijken dat je niet achtelijk bent en het sowieso 1000x beter weet dan je ouders, zonder dat te zeggen.
Klik om te vergroten...
neurotoxin zei:
Re: opgepakt voor drugsgebruik en ouders mogen het niet wete

Je kan het beter je ouders vertellen, dan dat ze er zelf achter komen.

Je ouders zullen je heus niet uitbannen als ze enigsinds werkende hersenen hebben. Veel ouders spelen extreem pissed of, om vervolgens er alles aan doen om je te helpen. Dit is nou eenmaal opvoedingsritueel.

Zeg het vanavond tijdens het eten ongeveer beetje zo:
"Hoe was je dag?"
-"Echt klote. Ik heb namelijke een week geleden een keertje, na veel wetenschappelijke publicaties te lezen, een keertje amfetamine en THC geprobeert" (ofzo, want je moet nooit de term drugs en weed en andere staartnamen gebruiken!) "en daar ben ik door een agent op betrapt. Dat is illegaal en nu ben ik echt ontzettend onzeker en bang want er komt een rechtzaak."
"wat? Wat is die 4-methyl-5-alpha-dinges dan?"
-"Dat is een neurostimulator in je hersenen waar je vrolijk en gestimuleerd van raakt."
"Zijn het drugs?!s
-"Nee; het zijn haribo snoepjes -_- Wat denk je?"
"OMG wat nu?"
-"Ja ik voel we hier echt klote over :'("
"Nou laten we eerst even die brief afwachten en dan kijken we er samen wel naar."
--"Je gebrukt drugs?!?!"
"Alle medicijnen heten drugs, het is nou niet alof ik elke week als een junk heroine loop te spuiten ofzo... -_-"

Doe het gewoon eerlijk en laat blijken dat je niet achtelijk bent en het sowieso 1000x beter weet dan je ouders, zonder dat te zeggen.
Klik om te vergroten...
--"Je gebrukt drugs?!?!"
Hahaha omg wat is dit in vredesnaam ik den' trouwens niet dat het gesprek zo gaat het zou ook wel erg zijn om zonder aanleiding je gebruik te erkennen
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wijzeraad zei:
--"Je gebrukt drugs?!?!"
Hahaha omg wat is dit in vredesnaam ik den' trouwens niet dat het gesprek zo gaat het zou ook wel erg zijn om zonder aanleiding je gebruik te erkennen
Klik om te vergroten...
Je reageert op een topic van meer dan 7 jaar oud.
Beetje late to the party I guess ... :wink:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mwhahah dikke freakshow
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Laatst bewerkt door een moderator: Vandaag om 13:24

Waarom wordt er een 7 jaar oud bericht bewerkt?
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: opgepakt voor drugsgebruik en ouders mogen het niet wete

Lijkt me niet dat op de envelop te lezen is wat voor misdrijf de brief betreft. En ik mag hopen dat je ouders niet jou post lezen... Zeg bij vragen gewoon dat het een verkeersboete of iets dergelijks is.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."