Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc wordt verboden

3mmc wordt verboden

97 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Atwa zei:
www.nu.nl

Zwolle zou 'epicentrum' van verslavende designerdrug 3-MMC zijn

De designerdrug 3-MMC wordt verboden. Met name in Zwolle is de drug populair. De stad wordt vaak gezien als het epicentrum van de verslavende drug.
www.nu.nl www.nu.nl

"Burgemeester van Zwolle Peter Snijders is blij met het aangekondigde landelijke verbod, maar vindt het verbieden van 3-MMC niet genoeg. "Want voor je het weet ligt de opvolger, een 4-MMC, alweer op straat."

Die hebben we al lang...
Klik om te vergroten...
5-MMC dan maar ? :sweatsmile:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
las zojuist dit
nos.nl

Designerdrug 3-MMC komt op lijst verboden middelen

Staatssecretaris Blokhuis zegt dat het middel, doordat het nu nog legaal is, ten onrechte een onschuldig imago heeft.
nos.nl nos.nl
dus sla in nu het nog kan :)
M
MoebiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het zal niet zo 1-2-3 verdwijnen, heb ik het idee...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben helderziend, ik kan voorspellen welke reacties hieronder komen te staan.

"Alcohol maakt meer slachtoffers maar is nog steeds legaal".

Dat liedje kennen we nu wel.
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Dat liedje kennen we nu wel.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, er zit een kern van waarheid in maar desondanks is het een vermoeiend en ietwat naïef liedje.

Is het denkbaar dat vendors in de komende maanden een grote uitverkoop met korting zullen houden om van hun voorraad 3-MMC af te komen?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Moebius zei:
Het zal niet zo 1-2-3 verdwijnen, heb ik het idee...
Klik om te vergroten...
wel uit de legale webwinkels die het verkopen want het wordt een verboden middel en als ze het dan nog verkopen kunnen ze en hun kvk kwijtraken en hoge boetes krijgen
M
MoebiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
robinjoo1 zei:
wel uit de legale webwinkels die het verkopen want het wordt een verboden middel en als ze het dan nog verkopen kunnen ze en hun kvk kwijtraken en hoge boetes krijgen
Klik om te vergroten...
Alleen is de controle daarop nauwelijks te handhaven; ik denk dat ze eventuele risico's op boetes e.d. daarom voor lief zullen nemen. Bovendien is het nog niet zover.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Methyl op positie 2?
Bekijk bijlage 22637
Klik om te vergroten...

psychonautwiki.org

2-MMC.svg

Skeletal structure of a 2-MMC molecule.
psychonautwiki.org psychonautwiki.org
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik weet niet wat ik erger vind, de risico's van het gebruik van een bepaald stofje of de naïeve danwel rancuneuze verontwaardiging van het gepeupel en de moraalridders die hen ophitsen. En dat zeg ik terwijl 3-MMC me niet eens specifiek boeit.

Moral panic, one hell of a drug 🙄🤪
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Methyl op positie 2?
Bekijk bijlage 22637
Klik om te vergroten...
geintje joh ;D
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik gebruik het amper maar zal wel 25g inslaan.
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuffelaar zei:
Ik gebruik het amper maar zal wel 25g inslaan.
Klik om te vergroten...
25gram??? damnn
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
johndeertrekker zei:
25gram??? damnn
Klik om te vergroten...
Genoeg voor zeker twee jaar.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Snuffelaar zei:
Ik gebruik het amper maar zal wel 25g inslaan.
Klik om te vergroten...
Niet stiekem een winkeltje opzetten, hè?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Niet stiekem een winkeltje opzetten, hè?
Klik om te vergroten...
Persoonlijk gebruik en voor vrienden 😇
Soms doe ik eens een bommetje van 200mg maar mss 1 of 2 keer per maand.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Snuffelaar zei:
Ik gebruik het amper maar zal wel 25g inslaan.
Klik om te vergroten...
Tering hee, zo weinig?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Snuffelaar zei:
Persoonlijk gebruik en voor vrienden 😇
Soms doe ik eens een bommetje van 200mg maar mss 1 of 2 keer per maand.
Klik om te vergroten...
3977BC62-FD7A-4C30-801F-362C40680A1F.gif
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb mss nog 2 gram liggen (?).. al een jaar ofzo
er zijn wat dingen waarvan ik het erger zou vinden als ik ze niet meer had.. al was het maar voor het idee.
3-mmc komt telkens op een lager plekje bij kiezen wat te gebruiken..
dus ik heb gisteren nog wat van die andere middelen besteld..
plús 2 gram 3-mmc kristal brokken 😅🤣

ik hoop dat de jeugd nooit.. uhm.. ik ga het niet eens zeggen.. ontdekt! 😆
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vind het een prima ontwikkeling. 3-MMC heeft nogal een hoop probleemgevallen en zorgt ervoor dat research chemicals in het algeheel in een zwaar daglicht komen te staan. Zo geweldig is het stofje niet, en wordt wel veel geabused. Als je het wel een leuk stofje voor zo nu en dan vindt dan koop je komende maanden een tiental aantal grammen en dan ben je set for life.

Ben wel benieuwd waar de mensen die nu veel 3-MMC gebruiken op gaan over stappen. Er komen al jaren geen RC stims meer uit die de moeite zijn, en ik zie Jantje die in de keet wat 3-MMC gebruikt nou niet snel overstappen op een middel zoals A-PHP of a-PHiP. Overigens CMC/MMC's zijn de moeite zover ik lees niet echt waard. Zal wel weer good old coke/speed worden.

Ik heb sowieso een beetje het idee dat de vendors op RC gebied wel een beetje uit geontwikkeld zijn. Er komt echt bijzonder weinig interessants meer uit, behalve als je een benzo of dissohead bent. Ik kan me niet heugen wanneer er voor het laatst een upper is uitgekomen, en wat is er nog over wat nou daadwerkelijk de moeite is? Op misschien wat functionele stims na heb je een 5-MAPB, 6-APB en 3-FA die wat "unieks" bieden, voor de rest is het een pot nat of pure rotzooi. Ik zou nog graag wel wat nieuwe psychedelica zien, maar het lijkt erop alsof we daar ook niet op hoeven te wachten. Liever een nieuw soort psychedelica wat daadwerkelijk de moeite waard is dan PCP/PCE nummer zoveel of een extra obscure variant op Etizolam.
Moebius zei:
Het zal niet zo 1-2-3 verdwijnen, heb ik het idee...
Klik om te vergroten...
Jawel. De eerste een a twee jaar ga je misschien voor een relatief hoge prijs nog wel aan 3-MMC kunnen komen. Maar stofjes zoals 4-FA en MXE waren minstens zo populair als 3-MMC en die zijn ook van de aardbodem verdwenen. Ondergrondse labs wagen zich niet aan aan na een van RC's maken, of je moet geluk hebben.

Maar komende maanden ga je waarschijnlijk tegen dumpprijzen een grote hoeveelheid 3-MMC kunnen kopen omdat zij van hun voorraad af moeten. Als je het droog, niet in het licht en op een relatief stabiele temperatuur bewaard zal de 3-MMC het langer volhouden dan jij.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Helaas zijn er geen alternatieven, 3-MMC is namelijk de enige stimulerende drug ter wereld en als deze illegaal wordt gemaakt is alle problematiek in één klap opgelost en is drugscriminaliteit verleden tijd.
Klik om te vergroten...
Constant dit riedeltje word ik wel een beetje flauw van. Uiteraard lost het de problematiek omtrent drugs niet op. Maar 3-MMC is wel echt een probleemgeval. Mede omdat het zo makkelijk te bestellen is zijn er aardig wat jongeren hooked aan, en laat het nou net zo zijn dat er bijzonder weinig goede alternatieven voor 3-MMC zijn in de RC scene. En al zijn er alternatieven, waagt de modale persoon zonder zoveel kennis als ons zich niet aan obscure andere cathionen, wat ook maar goed is. Een alternatief is coke, maar dat is voor veel mensen te duur.

Buitenom dit zet het alle RC's ook nog eens in een kwaad daglicht. Ik hoopte eigenlijk op de 3-MMC ban zodat de algehele ban misschien wat dood bloedt nu 3-MMC niet meer zoveel in het nieuws zal komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."