#1
Hoi mensen. Ik vraag me af of het strafbaar is om deel te nemen aan het verkeer met 3mmc gebruik. Neemt niet weg dat het verstandig is om te doen. Wat weten we hierover op het forum?
Nee inderdaad dus ik hou het kort: Ik heb vroeger heel vaak gelachen om een grap die mijn oudere broer dan maakte, dat Bonnie St. Claire een lager IQ zou hebben dan ‘Sandy de orang-oetan’. Little did I know, na jaren kwam ik erachter: het was geen grap 🤣
Hier de laagste scores ooit behaald bij de Nationale IQ Test:
Bekijk bijlage 25776
Dat is een stommeling.Nah, wees een man is niet nodig. wat is een man, iemand die met 3mmc achter het stuur gaat ..
Voila! Je vindt dit hetzelfde als ik.Ik ben tegen auto rijden met drugs die het gevaarlijk maken. Drug waardoor je niet helemaal helder meer bent.
het gaat om het principe en om een vergelijking te maken .Of bier (daar zit alcohol in dacht ik) de rijvaardigheid kan beïnvloeden en dat dit op een blikje zou moeten staan?
Of op een fles Strohrum?
maar nog steeds meer slachtoffers in het verkeer dan met ''drug''Het is een zogenaamd "feit van algemene bekendheid".
Dat is uitgelegd, hetzelfde als "dat sneeuw, die gevallen is, wit van kleur is."
Of: "als het regent, wordt de weg nat."
kan tog geen kwaad ?dit hoeft niet op blikjes bier, flessen rum,
nog eens vermeld te worden...
Nee dat verstandige mensen weten dat een gesubstitueerde cathinone de rijvaardigheid beïnvloed, dat is duidelijk… En er zijn zeker genoeg mensen die zich niet bewust zijn van het effect op rijvaardigheid, mijn moeder bijvoorbeeld. Maar die mensen die dit niet weten, gebruiken ook geen 3-MMC!iq heeft er waarschijnlijk niet veel mee te maken ,maar een persoon met wat verstand/ervaring zal zeker moeten weten dat rijden onverstandig is met 3-mmc op en/of het de rijvaardigheid kan beïnvloeden.
helaas maar het is waar ,er zijn genoeg mensen die dat niet weten.

Hoe wij het interpreteren boeit helemaal geen hol, makker! Het gaat erom hoe geloofwaardig een agent jouw verhaal beoordeelt. En in dit geval is een geloofwaardig verhaal gewoon niet realistisch… Hoe beland je onder invloed achter het stuur, zonder dat je weet dat je onder invloed achter het stuur zit?wist ik niet ,is wettelijk gezien geen excuus daar verschil ik van mening in omdat ik hoogstwaarschijnlijk artkel 8 lid 1 anders interpreteer dan jij .
Je kan zonder problemen dronken over straathuppelen, hoor… Evenals het niet strafbaar is om strak van de MDMA de eendjes voert. Als je maar geen overlast veroorzaakt! Het gebruik van harddrugs is ook gewoon legaal in Nederland. Kijk het is naar dat het vaak echt jonge tieners zijn die het gebruiken op straat, maar dit heeft niks te maken met rijden onder invloed…Dat is met alcohol wel anders als je dronken op straat rond huppelt kan je wel een boete krijgen .
Man, die hele warenwet boeit niks in dit verhaal! Het praat namelijk helemaal niks goed… Niks moeilijke zaak, het kan zeker makkelijker, maar als je onder invloed van 3-MMC bent, en je bestuurt een auto, je maakt een dodelijk ongeluk, wat maakt de zaak dan moeilijk? In de wet staat gewoon dat je niet mag rijden met middelen die de rijvaardigheid beïnvloeden, en daar valt echt moeilijk over te twisten. Want het beïnvloed je rijvaardigheid, punt uit…'bestuurder onder invloed van 3-mmc veroorzaakt dodelijk ongeluk '' heb ik nog nooit gezien.
zal waarschijnlijk wel gebeuren maar het valt onder de warenwet daarom is vervolging waarschijnlijk een moeilijke zaak voor justitie ..
Aah nee ik ging er ook vanuit dat jij niet die smoesjes ooit zo gebruikt had hoor haha. Maar tof dat jij een glazen bol hebt waarin je het verloop van je staandehouding kan voorspellen! Ik heb net contact gemaakt met de Aquarius constellatie en die voorziet toch een andere uitkomst! Agenten doen bijna altijd eerst een psychomotorische test, ze beoordelen hoe je eruit ziet, pupillen, kaak spanning, hoe je praat, dat wordt allemaal gecheckt. Als bij de agent de indruk wordt gewekt dat je onder invloed bent van een drug, dan nemen ze nog een speekseltest af maar de uitslag daarvan maakt niet uit: je gaat mee naar het bureau en doet óók een bloedonderzoek.als ik onder invloed van 3-mmc zal rijden (wat ik niet doe) zal ik gewoon rijbewijs geven ,blazen ,speeksel test en verder geen enkele vraag van oom agent beantwoorden .
Dan ben je een aap. Sorry maar dit is toch dom en onverantwoord gedrag? Ik lees niks in dit voorbeeld waarover ik denk: dit had je niet heel makkelijk kunnen voorkomen…die kunnen het je geven voor de eerste keer ,en na een half uur voel je nog niks en denkt ik ga jantje of pietje nog effe ophalen of ik rij nog effe snel naar de benzinepomp voor sigaretten. en boem op de weg kicked die in ,voelt je effe wazig en probeerd in een seconde effe te beseffen wat er gebeurd en boem zag het zebra pad niet ......
Aaaah! Ja nee in dat geval… Het is natuurlijk de bestuurder niet kwalijk te nemen dat hij bij een drugsdealer zooi koopt en zonder de gevaren te kennen achter het stuur gaat gebruiken. Hoe had hij moeten weten dat een stimulerende entactogene drug je rijvaardigheid beïnvloed? Lees alles wat je zegt nog eens, maar doe alsof je de agent bent die deze schijt moet aanhoren…net zoals verkooppunten zijn er ook veel mensen die het bij de dealer op de hoek halen
Had je jezelf goed moeten informeren voordat je drugs achter het stuur gebruikt… Dit zijn gewoon dingen die zoooo moeilijk goed te praten zijn, snap echt niet waar je mee bezig bent door je zo op te stellen…mis informatie kan ook aanleiding zijn tot je van geen kwaad bewust zijn .
Ook nog, wie heeft bij een recreatieve psychoactieve drug überhaupt het idee: dit zal vast de rijvaardigheid niet beïnvloeden… 😓en hij nog niet weet wat voor effect 3-mmc kan hebben op het rijden .
Nee, dan begrijp je me niet...ja deels zijn we met elkaar eens, maar dit
betekendt het hebben van ballen niet dat je lef heb om iets te doen? zoals met 3mmc achter het stuur gaan?
weet je eigenlijk wel wat Toxic masculinity is?
Laat dat woke gedachtegoed alsjeblieft weg van dit forum...is het echt nodig om deze toxic masculinity shit aan je post toe te voegen?
Wat ben je ook een mooie kerel hé! 😂😂😂😂Nee inderdaad dus ik hou het kort: Ik heb vroeger heel vaak gelachen om een grap die mijn oudere broer dan maakte, dat Bonnie St. Claire een lager IQ zou hebben dan ‘Sandy de orang-oetan’. Little did I know, na jaren kwam ik erachter: het was geen grap 🤣
Hier de laagste scores ooit behaald bij de Nationale IQ Test:
Bekijk bijlage 25776
OT: Dus écht alleen Bonnie St. Claire komt door onwetendheid onder haar vervolging uit na het rijden onder invloed van 3-MMC. Als ze überhaupt kan rijden… Volgensmij eist kunnen buitenspelen namelijk al minimaal 40 IQ-puntjes 😭
Dit bedoel ik dus met mis informatie.Je kan zonder problemen dronken over straathuppelen, hoor… Als je maar geen overlast veroorzaakt!
Nee dat verstandige mensen weten dat een gesubstitueerde cathinone de rijvaardigheid beïnvloed, dat is duidelijk… En er zijn zeker genoeg mensen die zich niet bewust zijn van het effect op rijvaardigheid, Maar die mensen die dit niet weten, gebruiken ook geen 3-MMC!
Dan ben je een aap. Sorry maar dit is toch dom en onverantwoord gedrag? Ik lees niks in dit voorbeeld waarover ik denk: dit had je niet heel makkelijk kunnen voorkomen…
Dit zijn wel heel naïeven gedachten gangen hoor als je denkt dat iedereen even slim of verantwoord is..Had je jezelf goed moeten informeren voordat je drugs achter het stuur gebruikt…
een hele hoop mensen denk ik die tog het gevoel hebben dat ze gewoon kunnen gaan rijden,net als met alcohol.Ook nog, wie heeft bij een recreatieve psychoactieve drug überhaupt het idee: dit zal vast de rijvaardigheid niet beïnvloeden… 😓
een plaatje met een man met een blinddoek wel?Vergelijking met alcohol is niet relevant.
Wat… Jij snapt het niet hè? 🤣Dit zijn wel heel naïeven gedachten gangen hoor als je denkt dat iedereen even slim of verantwoord is..
Ja en weet je hoe dat komt? Omdat je niet helder na kan denken… Hoe overtuigend helder je je dan ook voelt. Maar je bent het met me eens toch dat overmoedigheid door drugs geen geldig excuus is om dan maar niet vervolgd te worden als je betrapt wordt?een hele hoop mensen denk ik die tog het gevoel hebben dat ze gewoon kunnen gaan rijden,net als met alcohol.
maar..
Jij komt ineens met ‘ja maar met alcohol is het dit en dat’. Het gaat niet over alcohol, de regels over alcohol vind ik ook krom op veel gebieden maar dit verandert helemaal niks aan waar wij het verder over hadden en is dus niet relevant.een plaatje met een man met een blinddoek wel?
Aah kijk hier had ik geen weet van, thanks! Ik vond gisteren na een snelle Google om mijn gedachte te checken dit op vraaghetdepolitie.nl:Dit bedoel ik dus met mis informatie.
maar gelukkig dat je het zegt, dan kan ik het juridische gedeelte gelukkig buiten schot laten in deze discussie.
jij doelt op artikel 426 sr
dat is gewoon een aanvulling op de basis art 453 sr.
omdat iets gedoogd wordt wil niet zeggen dat het niet strafbaar is...
Ik ging er dus vanuit dat als je je niét asociaal of vervelend gedraagt je niet strafbaar bent.Wanneer is alcohol strafbaar?
In sommige gevallen is het strafbaar om alcohol te drinken. Onderstaand vind je een opsomming:
● Als je auto rijdt terwijl je teveel gedronken hebt.
● Als je op je (brom)fiets rijdt terwijl je te veel gedronken hebt.
● Als je je asociaal of vervelend gedraagt op straat (openbare dronkenschap).
● Als je alcoholische drank koopt of bij je hebt terwijl je nog geen 18 jaar bent. Vanaf 1 januari 2014 mag je onder de 18 jaar geen alcohol kopen of bij je hebben.
dit was ook mijn bedoeling met het alcohol verhaal erbij te betrekken omdat de meerderheid alcohol gebruikt of heeft gebruikt ,daardoor dacht ik dat het wat makkelijker was in de vergelijking met 3-mmcDe overeenkomst tussen alcohol en 3 mmc is: beide beïnvloeden de rijvaardigheid.
Alcohol is een harddrug.
3mmc (nog) niet.
Het zijn beide stoffen, die dus de rijvaardigheid kunnen beïnvloeden.
Alcohol is hierin zeeer bekend. Teveel is foute koek. Maak je brokken, kassaaaa.
3 mmc in deze, dit wordt interessant als je brokken gemaakt hebt.
normaal gesproken in de meeste delen van het land niet.Of ze die boete snel geven is natuurlijk vraag 2.
ten eerste mijn excuses dat ik hem afgekraakt heb(heb ik enorm m’n best op gedaan, bedankt 😒
drug en auto rijden ben ik het helemaal mee eens .Je hoeft toch ook niet bijster slim of verantwoord te zijn om te weten dat drugs en autorijden NIET hoort! Als je achter het stuur stapt heb je toch je rijbewijs gehaald? Als je op magische wijze in heel je leven nóóit hebt mee gekregen dat onder invloed van drugs gaan autorijden levensgevaarlijk is, dan hoop ik toch echt dat je dit nog verteld hebt gekregen tijdens je lessen of in je theorie…
Dit zegt natuurlijk nog niet dat mensen 3-MMC niet kunnen onderschatten en toch achter het stuur stappen, denkende dat het de rijvaardigheid niet beïnvloed. Maar dit een levensgevaarlijke denkfout en die wordt gewoon bestraft! Ik vind het echt idioot om te denken dat je wanneer je onder invloed een dodelijk slachtoffer maakt, je hier onderuit kan komen omdat de bestuurder zijn huiswerk niet heeft gedaan
ik had het dus niet geweten omdat het zeg maar onschuldig leek ,dat ik dan strak in de auto had gezeten had ik niet geweten dan ,hoe stom dat ook klinktdat het echt debiel is om te zeggen dat je niet weet dat 3-MMC je rijvaardigheid beïnvloed, terwijl je letterlijk op dat moment strak staat!
dat wou ik ook plaatsen maar daar krijg je vaak ook halve antwoorden of halve waarheden ,dus tog maar niet gedaan voor tsvraaghetdepolitie.nl:
In BE wel.Wat je nu zegt klopt helemaal niet, de halfwaardetijd en tijd dat het middel in het lichaam zit bepaald niet de tijd hoelang je niet mag rijden na het gebruik van een middel. Bijvoorbeeld na het roken van cannabis mag je zoveel uur niet deelnemen aan het verkeer maar wanneer je weer mag rijden is het nog niet volledig uit je lichaam en bij alcohol consumptie mag je ook een bepaalde tijd niet rijden terwijl het in die tijd niet volledig je lichaam verlaat. Sws is de wetgeving heel raar zoals je bijvoorbeeld na diazepam gebruik 72 uur geen deel mag nemen aan het verkeer en bij chronisch gebruik helemaal geen deelname mag nemen terwijl je bij clonazepam na 2 weken een stabiele dosis te hebben wel mag autorijden. Hetzelfde geld voor methadon en tramadol mag je ook na 2 weken stabiele dosis autorijden terwijl het gewoon opiaten blijven gewenning of niet..... vind de wet maar raar in elkaar zitten🤣
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."