Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAutorijden met 3mmc strafbaar?

Autorijden met 3mmc strafbaar?

63 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flualhamdulillam zei:
Doen alsof je een IQ a la Bonnie St. Claire hebt
Klik om te vergroten...
Heel ongepast misschien in deze conversatie maar ik lig in een piskreuk hiero van deze opmerking!! 😂😂😂😂😂👍👍👍👍👍🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼

Die houd ik er in! 👍
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Heel ongepast misschien in deze conversatie maar ik lig in een piskreuk hiero van deze opmerking!!
Klik om te vergroten...
Nee inderdaad dus ik hou het kort: Ik heb vroeger heel vaak gelachen om een grap die mijn oudere broer dan maakte, dat Bonnie St. Claire een lager IQ zou hebben dan ‘Sandy de orang-oetan’. Little did I know, na jaren kwam ik erachter: het was geen grap 🤣
Hier de laagste scores ooit behaald bij de Nationale IQ Test:
A7357931-4851-4137-B38D-08451F9640D0.jpeg

OT: Dus écht alleen Bonnie St. Claire komt door onwetendheid onder haar vervolging uit na het rijden onder invloed van 3-MMC. Als ze überhaupt kan rijden… Volgensmij eist kunnen buitenspelen namelijk al minimaal 40 IQ-puntjes 😭
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flualhamdulillam zei:
Nee inderdaad dus ik hou het kort: Ik heb vroeger heel vaak gelachen om een grap die mijn oudere broer dan maakte, dat Bonnie St. Claire een lager IQ zou hebben dan ‘Sandy de orang-oetan’. Little did I know, na jaren kwam ik erachter: het was geen grap 🤣
Hier de laagste scores ooit behaald bij de Nationale IQ Test:
Bekijk bijlage 25776
Klik om te vergroten...

Hahaha die Tuur scoort ook nie best... 😜 En arme Kelly...
En who the ... is Shary-an Nivillac (of zo, lezen gaat me nog nie best af... 😂 ) ?
B
Bobbob206Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja idd 🙈 stomme vraag eigenlijk dit geld al bij sommige medicijnen. Doe me maar zo'n strippen kaart voor domme vragen haha
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blyatman zei:
Toen je deze vraag opstelde, en het moment van plaatsen hanteerde. Wat zei je gezonde verstand?

Alle middelen die het reactievermogen, en het hanteren van motorvoertuigen beïnvloeden is niet voor niets strafbaar volgens de wet.

De maximumstraf voor rijden onder invloed van drugs of medicijnen is drie maanden gevangenisstraf of een geldboete van € 8.200,-. Ook kan een rijverbod opgelegd worden. De rechter kan het rijbewijs laten inhouden voor max. 5 jaar (10 jaar bij herhaling).

Er kan wel gediscussieerd worden over “3mmc is geen drugs maar een research chemical” het is een designer drugs, en zal geclassificeerd worden onder Artikel 8. Wegenverkeerswet. (WVW). rijden onder invloed.


Dus, nee denk dat niemand weet of dit toegestaan is of niet. 🤨
Klik om te vergroten...
Ik zou het voor de zekerheid en veiligheid niet doen. Een ongeluk zit in een klein hoekje immers!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kan alleen mn voorgangers bijtreden, alleen wil ik er zeker nog wel eens serieus op reageren (al vraag ik me wel het nut, ervan af bij zulke vraagstellers).
Mag je überhaupt met drugs deelnemen aan het verkeer? Dat je nog twijfelt aan rc's gebaseerd op bestaande reguliere medicijnen, zoals benzo's en rilatine...kan ik inkomen, heb ik vb bij 4f-mph (potente rilatine rc) ook gehad. Maar zelfs daar, liever voorkomen, dan ff te testen. Als ik weet dat ik moet rijden, zal ik minstens 3 dagen ervoor niets nemen, buiten mijn voorgeschreven medicatie. Ook heb ik voordeel dat ik geen wiet rook (thc blijft lang in je lijf bij regelmatig gebruik), alcohol, ook nooit dag/avond voor ik ergens moet zijn. Maar deze vraag mbt 3mmc is indd gewoon DOM, bedoel, dat is stimulant pur sang, iets tussen coke en mdma...DUS NEEN, dat is 1000% ontoelaatbaar, onwettig en strafbaar...maar alleen de gedachte dit te willen doen🤷🤦 Ik stel me zo van die individu's voor die lijntje nemen en ook nog even een peukie wiet trekken en beetje later gezellig de baan op gaan met de auto🙃
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blyatman zei:
Toen je deze .....

Alle middelen die het reactievermogen, en het hanteren van motorvoertuigen beïnvloeden is niet voor niets strafbaar volgens de wet.

De maximumstraf voor rijden onder invloed van drugs of medicijnen is drie maanden gevangenisstraf of een geldboete van € 8.200,-. Ook kan een rijverbod opgelegd worden. De rechter kan het rijbewijs laten inhouden voor max. 5 jaar (10 jaar bij herhaling).
Klik om te vergroten...
Noot: en nou dit eens bekijken, als er iemand door jou is aangereden, en zwaar gewond, od het leven heeft verloren, doordat jij zonodig toch achter het stuur kroop.
Dan verandert die strafmaat...en niet in gunstige zin!

Jij rijdt onder invloed?
Altijd schuld aan jou!
Blyatman zei:
Er kan wel gediscussieerd worden over “3mmc is geen drugs maar een research chemical” het is een designer drugs, en zal geclassificeerd worden onder Artikel 8. Wegenverkeerswet. (WVW). rijden onder invloed.
Dus, nee denk dat niemand weet of dit toegestaan is of niet. 🤨
Klik om te vergroten...

Ik dus wél.
Artikel 8 van de WegenverkeersWet geeft precies aan, wat er wel, maar ook wat er niet mag, als men onder invloed is van een stof, die de rijvaardigheid k a n beïnvloeden, en de bestuurder dit had kunnen/moeten weten.
Als men een (motor)voertuig bestuurt, of als men onder invloed verkerende, daartoe alleen al aanstalten maakt, om in die staat verkerende, te gaan rijden, dat is dus foute koek.
as simple as that.

3mmc is zo'n stof.
Of we dit nou leuk vinden, of niet.
Ik ben zelf hierin vroegah beslist geen heilige geweest.
dat is de waarheid.
Dat is alleen heeeeel lang geleden. Maar toch. Fout.

Je ken het niet meer maken...toch?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ok TO word wel afgebrand. Maar uit zijn OP haal ik uit of rijden met 3mmc mag. Want officieel is het nog geen drugs. Kon het antwoord ook wel raden daar niet van.

Goed..verdient niet de hoogste iq prijs, maar beter toch dat iemand het hier vraagt dan doet?

Dus top.. @Blyatman @De Zandman

En @Nihilist88

(En ja moet ook wel.lachen om.de reacties.van.anderen)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het gaat er niet om, @Mrloverd, of het nu drugs zijn, of niet, als je onder invloed rijdt.
Art 8 WvW heeft het over i e d e r e stof, die de rijvaardigheid
k a n beïnvloeden.
Zelfs aanstalten maken om te gaan rijden, onder invloed verkerende, is al foute koek.
Dus:
3 mmc en autorijden?
Gaan n i e t samen, is simpelweg verboden!
Denk eens aan die andere deelnemers aan het verkeer...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Het gaat er niet om, @Mrloverd, of het nu drugs zijn, of niet, als je onder invloed rijdt.
Art 8 WvW heeft het over i e d e r e stof, die de rijvaardigheid
k a n beïnvloeden.
Zelfs aanstalten maken om te gaan rijden, onder invloed verkerende, is al foute koek.
Dus:
3 mmc en autorijden?
Gaan n i e t samen, is simpelweg verboden!
Denk eens aan die andere deelnemers aan het verkeer...
Klik om te vergroten...
Absoluut mee eens!
Ik bedoel alleen, ik heb liever dat iemand een "domme" vraag stelt en door de antwoorden hier niet ermee gaat rijden.

Dan dat hij de vraag niet had gesteld.en het had gedaan. Dus ik hoop dat TO wat met jullie serieuze antwoorden doet
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zo ken ik je weer, @Mrloverd!
Het is nooit mijn bedoeling geweest om de TO af te branden. Nee. Beslist niet.
Wat was mijn bedoeling dan wel?
Eenvoudig.
Het vertellen hoe een en ander juridisch in elkaar steekt.
En dit stukje info is voor ons allemaal toch wel belangrijk vind ik .
Het is natuurlijk aan iedereen zelf, wat hij if zij ermee doet.
Maar wetten e.d. moet je exact weergeven zo mogelijk, want exact zijn, dat doet de rechter uiteindelijk ook.
C'est ca.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien moet je @De Apotheker eens appen, zijn dealer verwerkt 3-mmc in zijn lachgas tanks en voor zover ik het weet is een ballonetje doen in de auto de laatste rage.

Maar ff serieus. Als je niet kan rijden door het gebruik van psychoactive middelen slaap dan liever onder een brug ofzo voor een nachtje. Met wat geluk kan je een fikkie stoken met wat mede junks om je warm te houden en de dag nadien kan je weer fris in je auto stappen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Is het niet beter om te zeggen:
Als je onder invloed bent,
Van wat voor drug dan ook, niet alleen psychoactieve middelen, er zijn nog zoveel andere ,

NIET RIJDEN
De ellende die je riskeert, ook vwb de anderen,
Die wil je echt niet de rest van je leven met je mee torsen, toch.
Sommige middelen werken dagenlang door.
Onder invloed? Niet doen.
We weten dit toch allemaal.
N
Nakkie AmfetamineLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ik dit lees word ik een beetje verdrietig.
WAAROM ik herhaal WAAROM zou je ook maar willen rijden met 3mmc en of andere drugs op.

Het is vragen om problemen!

Oh en hoewel een speeksel test meschien niet test op 3mmc is rijden met verdovende middelen altijd strafbaar.
(Tenzij je een dokters verklaring hebt die dit tegen spreekt)
Maar die zal jij voor 3mmc never nooit niet krijgen helaas
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nakkie Amfetamine zei:
Als ik dit lees word ik een beetje verdrietig.
WAAROM ik herhaal WAAROM zou je ook maar willen rijden met 3mmc en of andere drugs op.
Klik om te vergroten...

Zo met jou eens!
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flualhamdulillam zei:
Je moet redelijkerwijs toch wel weten dat 3-MMC de rijvaardigheid beïnvloed… Doen alsof je een IQ a la Bonnie St. Claire hebt gaat je niet helpen in je zaak… Jij bent hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor het spul wat jij in je mik gooit! Als jij op eigen initiatief een zakje poeder naarbinnen werkt, ookal ben je onwetend over de psychoactieve werking ervan, is het JOUW verantwoordelijkheid. ‘Wist ik niet’ is wettelijk gezien geen excuus.
En denk je dat de vraag gesteld werd omdat TS niet wist of het de rijvaardigheid aantast? De vraag werd gesteld omdat het een nieuwe psychoactieve stof is die nog niet op de lijst van verboden middelen staat, dát veroorzaakt heel logisch wat verwarring over de legaliteit in het verkeer.
Klik om te vergroten...
iq heeft er waarschijnlijk niet veel mee te maken ,maar een persoon met wat verstand/ervaring zal zeker moeten weten dat rijden onverstandig is met 3-mmc op en/of het de rijvaardigheid kan beïnvloeden.
helaas maar het is waar ,er zijn genoeg mensen die dat niet weten.
wist ik niet ,is wettelijk gezien geen excuus daar verschil ik van mening in omdat ik hoogstwaarschijnlijk artkel 8 lid 1 anders interpreteer dan jij .
en/of TS de vraag stelde omdat hij wou weten of die wel of niet met 3-mmc mag rijden of dat hij onwetend was weet ik niet ,ik gaf alleen antwoord op zijn vraag .

Flualhamdulillam zei:
dát veroorzaakt heel logisch wat verwarring over de legaliteit in het verkeer.
Klik om te vergroten...
dat klopt ,wat mij bijgebleven is van een agent in brabant toen het zo opgeblazen werd op het nieuws was dat hij zelf sprak en toegaf dat hij er niks mee kon als hij iemand aanhield die wappie op straat liep of jongeren in groeps verbant van de 3-mmc hij niks kon doen behalve de pony packs in beslag nemen en op bureau laten tekenen om vrijwillig af te staan .maar deden ze dit niet het gewoon terug moest gegeven worden en ook geen boete kunnen uitschrijven voor het wappie zijn .
Dat is met alcohol wel anders als je dronken op straat rond huppelt kan je wel een boete krijgen .
ik zie verder ook geen kranten koppen met alcohol als voorbeeld te nemen omdat daar de meeste ongelukken in het verkeer mee gebeuren .
''dronken automobilist veroorzaakt dodelijk ongeval'' zie je helaas vaak genoeg voorbij komen op het nieuws.
''bestuurder onder invloed van 3-mmc veroorzaakt dodelijk ongeluk '' heb ik nog nooit gezien.
zal waarschijnlijk wel gebeuren maar het valt onder de warenwet daarom is vervolging waarschijnlijk een moeilijke zaak voor justitie ..
maar wanneer die straks op een lijst wordt gezet is er voor ieder duidelijkheid over deze vraag en dit middel.
Flualhamdulillam zei:
Misschien klinkt het in je hoofd allemaal wel heel overtuigend… Maar zo werkt het natuurlijk niet. Ik denk ook dat er niet zo veel van je smoesjes overblijft
Klik om te vergroten...
als ik onder invloed van 3-mmc zal rijden (wat ik niet doe) zal ik gewoon rijbewijs geven ,blazen ,speeksel test en verder geen enkele vraag van oom agent beantwoorden .
wat als smoesje werd aangezien was gewoon als voorbeeld dat zelfs met zoiets het nog steeds moeilijk is voor justitie is het blijft een grijze zone.
Flualhamdulillam zei:
Maar meneer, met welk doel heeft u dit middel dan aangeschaft en tot u genomen?”
“ehhh”
Daarnaast, bij verkooppunten staat ook altijd in het Nederlands aangeduid als stoffen niet geschikt zijn voor consumptie. Je moet wel enorm je best doen en je door heel veel bochten wringen wil je je van geen kwaad bewust zijn. Het is simpelweg gewoon niet geloofwaardig.
Klik om te vergroten...
een heleboel mensen schaffen 3-mmc niet zelf aan bij de eerste keer gebruik ,de meeste worden geïntroduceerd door kennissen vrienden familie noem maar op.
die kunnen het je geven voor de eerste keer ,en na een half uur voel je nog niks en denkt ik ga jantje of pietje nog effe ophalen of ik rij nog effe snel naar de benzinepomp voor sigaretten. en boem op de weg kicked die in ,voelt je effe wazig en probeerd in een seconde effe te beseffen wat er gebeurd en boem zag het zebra pad niet ......
net zoals verkooppunten zijn er ook veel mensen die het bij de dealer op de hoek halen
helaas zit er geen bijsluiter in je pony pak
mis informatie kan ook aanleiding zijn tot je van geen kwaad bewust zijn .
op een blikje bier staat ook niet ,kan de rijvaardigheid beinvloeden ,wat ik persoonlijk wel graag had gezien.
oh 0.5 of 0.8 promile is oke ,2 biertjes geen probleem is ook verkeerde informatie heb mensen gezien die al waggelend na 1 glas wijn zijn .

zag ook langs komen domme vraag dom antwoord etc
misschien is TS 18 ,net zn rijbewijs gehaald en gaat vanavond met de auto naar zn maten toe om voor het eerst 3-mmc te nemen.
en hij nog niet weet wat voor effect 3-mmc kan hebben op het rijden .
wees dan blij dat die het tog gevraagd heeft ,en straks of vannacht de auto laat staan ...
Flualhamdulillam zei:
Nee inderdaad dus ik hou het kort: Ik heb vroeger heel vaak gelachen om een grap die mijn oudere broer dan maakte, dat Bonnie St. Claire een lager IQ zou hebben dan ‘Sandy de orang-oetan’. Little did I know, na jaren kwam ik erachter: het was geen grap 🤣
Hier de laagste scores ooit behaald bij de Nationale IQ Test:
Klik om te vergroten...
dacht ook huh
toen ik 52 zag
hoe krijg je dat voor mekaar 52?
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mhm, ik denk dat TS eerder bedoelde als 3MMC detecteerbaar is met de basic Amfetamine / Cocaine / THC / MDMA / Heroine speekseltest.
Hier weet ik jammer genoeg geen antwoord op. Daarbuiten uit rij ik zelf wel eens met de auto onder cocaïne of amfetamine, tenzij ik langer als 6 uur aan het gebruiken ben en ook dit zonder combinatie van andere middelen. Mijn reactievermogen en focus is tien keer beter als gewoonlijk, en zie hier dan ook geen erg in.

www.drugsinfo.nl

3-MMC: Aantoonbaarheid in urine, bloed en speeksel

Iemand die 3-MMC heeft gebruikt, kan daardoor een positieve drugstest krijgen. In een laboratorium kan 3-MMC worden aangetoond in bloed en urine. Ook zijn er zelftests (sneltests) die reageren op 3-MMC.
www.drugsinfo.nl www.drugsinfo.nl

Speekseltesten van de politie testen dus niet op 3MMC nee, en ook al lijkt 3MMC op amfetamine, kan het geen vals positief resultaat geven. Enkel wanneer je dus zichtbaar onder invloed bent kan meneer de agent wel eens kut doen, een speeksletest enzodra alles negatief is zeggen van ik geloof het niet, ik doe een bloedtest.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nakkie Amfetamine zei:
Als ik dit lees word ik een beetje verdrietig.
WAAROM ik herhaal WAAROM zou je ook maar willen rijden met 3mmc en of andere drugs op.

Het is vragen om problemen!

Oh en hoewel een speeksel test meschien niet test op 3mmc is rijden met verdovende middelen altijd strafbaar.
(Tenzij je een dokters verklaring hebt die dit tegen spreekt)
Maar die zal jij voor 3mmc never nooit niet krijgen helaas
Klik om te vergroten...
Omdat sommige mensen op een vrijdagnacht cocaïne nemen en op maandag gewoon moeten gaan werken.
Gezien cocaïne pas na 96u volledig uit uw bloed verdwenen is beantwoord ik daarmee uw vraag me dunkt.

Of moet iedereen die cocaïne neemt maar verlof vragen maandag en dinsdag?
Ik neem geen cocaïne de dag dat ik moet autorijden, maar ik ga ook wel gewoon de maandag gaan werken.


Dus, DAAROM !
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Onder invloed zijn, is onder invloed zijn.
Ook al zijn het in casu stimulanten, feit is dat je dus n i e t mag rijden. Niet, dus!

Ik vond vroeger ook, dat ik met alcohol op alleen maar beter ging rijden.
Overigens, is dit een kenmerkende werking van alcohol, en ook hierdoor gaat het zo vaak mis...

Rijd nou godverdomme niet, als je onder invloed bent!
Hoe vaak moeten we dit nog zeggen...

NIET DOEN

Ik heb de geneugten mogen ervaren van een ongeval doordat er een dronken GAK arts met volle vaart achterop mijn auto knalde...
sta je om 24.00 uur voor een rood stoplicht te wachten, ineens sta je 20 meter verder, en is je stoel finaal gebroken zodat je uit je auto moet klauteren...

Dat was echt niet leuk, hoor. Nee. Echt niet.

Het kostte mij nog eens meer dan 2000 gulden om een gelijkwaardige auto te kunnen kopen.
Zo gaat dat met verzekeringen....

En die arts?
Die had een leasebak.
Geen centje pijn voor hem, behalve voor zijn broer, die naast hem zat.
Want die had een beste ster in de voorruit gemaakt met zijn kop.
geen autogordel om...
Ja. Ook alweer zoiets.

Toen ik de deur van zijn auto opentrok, rolde de bestuurder zo de straat op.
Apezat. Als een dragonder!
Woest was ik!
Maar daar heb je dus niets aan...
Al mijn nekspieren waren beschadigd. Ja.
ik moest van de gearriveerde politie meteen gaan zitten, en met de ambulancenaarhetziekenhuis. Leuk, nietwaar.
De klootzak.
En dan lees ik hier, dat er nog steeds mensen zijn, die deze risico's nemen.
Gaan rijden. Met wat dan ook op.
Doe dit de ander, en jezelf nou niet aan.
Rekening man tegenwoordig!
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bobbob206 zei:
Hoi mensen. Ik vraag me af of het strafbaar is om deel te nemen aan het verkeer met 3mmc gebruik. Neemt niet weg dat het verstandig is om te doen. Wat weten we hierover op het forum?
Klik om te vergroten...
ik denk het niet aangezien het op geen enkele lijst in het wetboek van strafrecht staat.
politie test niet op 3-mmc met een speekseltest naar mijn weten.
maar hier komt zeker verandering in als die op de lijst komt...
verder schrijf je hier al dat het niet verstandig is

mvg ricorieks

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."