Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLegale RCs naar Illegaal land

Legale RCs naar Illegaal land

42 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik als Belg zijnde krijg 2 boetes als ik weed koop in NL en ze mij snappen.

- bezit weed
- import drugs in BE

Hoezo zou jij niks strafbaars doen? Zowel jij als koper doen illegale activiteiten en lopen risico.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel veel vendors sturen wel ook gewoon in België illegale RC's naar België.
Veel andere gezondheidswinkels sturen ook producten zoals kava kava etc die naar mijn weten ook illegaal zijn hier ook naar België.
Volgens mij kan je zoiets gewoon versturen, en geen afzender op je enveloppe zetten, ik weet ook niet of ze jouw vriend dan wel zouden kunnen veroordelen, hij kan volgens mij wel stellen dat hij niet wist dat dit naar hem verstuurd werd. MAAR ik ben alles behalve een jurist of zo dus neem het ook niet van mij voor waarheid aan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Amisulpride zei:
Als ik een RC stuur zoals 3-mmc naar een vriend in het buitenland waar het illegaal is. Ben ik dan strafbaar?
Klik om te vergroten...
Feitelijk doe je niet iets strafbaars omdat je binnen de jurisdictie waar je je bevindt geen strafbaar feit pleegt. Er zijn wel landen die dat als strafbaar feit beschouwen, zoals de Verenigde Staten. Eigenlijk is dat raar, want normaal gesproken gelden wetten alleen binnen bepaalde landsgrenzen.
Als je betaald krijgt voor het verzenden voor goederen die verboden zijn in het land van aankomst dan kan het wat duidelijker worden. Het geld verdien je dan formeel in het buitenland, wat vervolgens als witwassen gezien kan worden. Zulke strafzaken zijn wel erg lastig vanwege de ambiguïteit. Uiteindelijk is de meest befaamde Spaanse vendor wel aan die praktijken ten onder gegaan. Ze verstuurden rc's gewoon naar alle landen. Op een gegeven moment is Oostenrijk (waar het ook verboden is om vanuit het buitenland illegale drugs naartoe te verzenden) naar Spanje en Interpol gestapt en toen is er een internationale operatie opgezet om de rc-vendor op te rollen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aangezien ik juridische kennis heb, ga ik antwoord geven op de vraag van de TS.
Justitiële kijk op zaken is altijd zwart - wit. Goed of fout.
Een beetje goed en een beetje fout kennen we niet, behalve in uitzonderlijke zaken ( de achterdeur problematiek bij de koffeeshops) het zgn. " gedogen".
In de zaak van de TS zijn beiden strafbaar.
Dat is de ontvanger, deze heeft verboden stof ingevoerd, en de afzender, deze heeft verboden drugs uitgevoerd naar een land waar deze stof in casu is verboden om te bezitten, in te vieren, voorhanden te hebben, te koop aan te bieden enz enz.
Een van de twee zit in het buitenland, maar kan veroordeeld worden voor export in het land van invoeren.
Dan kun je zeggen pak me dan als je kan, het houdt iig in dat je België jaaaren lang niet meer in kunt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Legio Patria Nostra zei:
Aangezien ik juridische kennis heb, ga ik antwoord geven op de vraag van de TS.
Justitiële kijk op zaken is altijd zwart - wit. Goed of fout.
Een beetje goed en een beetje fout kennen we niet, behalve in uitzonderlijke zaken ( de achterdeur problematiek bij de koffeeshops) het zgn. " gedogen".
In de zaak van de TS zijn beiden strafbaar.
Dat is de ontvanger, deze heeft verboden stof ingevoerd, en de afzender, deze heeft verboden drugs uitgevoerd naar een land waar deze stof in casu is verboden om te bezitten, in te vieren, voorhanden te hebben, te koop aan te bieden enz enz.
Een van de twee zit in het buitenland, maar kan veroordeeld worden voor export in het land van invoeren.
Dan kun je zeggen pak me dan als je kan, het houdt iig in dat je België jaaaren lang niet meer in kunt.
Klik om te vergroten...
Dus ik had gelijk?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Amisulpride zei:
Ik exporteer niet importeer? Ik voer niks in
Klik om te vergroten...
Je levert en brengt het naar een andere bestemming dus: i n v o e r
Je bent strafbaar en vervolgbaar voor deze actie, uberhaupt al laat staan naar een land die dit op de lijst heeft van illegale substanties. Als het onderschept wordt ben JIJ en ontvanger de lul.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Naar een ander land ( laten) brengen is: uitvoer.
Als jebin Nederland koopt,
Dan naar België stuurt, is:
Uitvoer. Maar:
Je bent in beide gevallen heel simpel gezegd
De lul.
Niet aan beginnen!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Legio Patria Nostra zei:
Naar een ander land ( laten) brengen is: uitvoer.
Als jebin Nederland koopt,
Dan naar België stuurt, is:
Uitvoer. Maar:
Je bent in beide gevallen heel simpel gezegd
De lul.
Niet aan beginnen!
Klik om te vergroten...
Uitvoer is niet verboden denk ik, aangezien het middel hier legaal is.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Uitvoer is niet verboden denk ik, aangezien het middel hier legaal is.
Klik om te vergroten...
Export niet.
Import wel.

My2cents
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Gewoon bestellen als het aan mij lag. RCs zijn sowieso niet makkelijk om te vinden in de post. Als ze het dan toch vinden gaat het ook niet simpel zijn om te kunnen bewijzen dat het daadwerkelijk om een illegale stof gaat.

En sinds je hopelijk een gebruiker bent gaat het echt niet de moeite waard zijn om je op te pakken om wat RCs. Snap niet dat mensen zo bang zijn om dit te doen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sommigen onder ons kunnen het zich niet permitteren om met betrekking tot " enkele rc tjes per post toegezonden, " gesnatst te worden...logisch dat deze voorzichtig zijn!
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#12
ketakoekjes zei:
En sinds je hopelijk een gebruiker bent gaat het echt niet de moeite waard zijn om je op te pakken om wat RCs. Snap niet dat mensen zo bang zijn om dit te doen.
Klik om te vergroten...
Misschien is iemand voorwaardelijk vrij.
A
AmisulprideLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tja. Het was verleidelijk. Vendor account, benzo poeder en O-DSMT bij de ons hier inkopen. Maar als ik iets snap van opsorings instanties in de VS is dat ze niet moeilijk doen om je tot het einde van de wereld na te jagen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tsja
Zodra de overheid er geld aan overhoudt, in de vorm van belastingen, dan gaan er ineens heel veel deuren en ramen open, die anders gesloten zouden blijven...
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#15
Blyatman zei:
Je levert en brengt het naar een andere bestemming dus: i n v o e r
Je bent strafbaar en vervolgbaar voor deze actie, uberhaupt al laat staan naar een land die dit op de lijst heeft van illegale substanties. Als het onderschept wordt ben JIJ en ontvanger de lul.
Klik om te vergroten...
Dat is de definitie van u i t v o e r.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
KlaasVaak zei:
Dat is de definitie van u i t v o e r.
Klik om te vergroten...
Zeker niet, dit bevat beiden 😂
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
De verzender : uitvoer
De ontvanger : invoer

Toch?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Yep
Helemaal juist. Bij het aantreffen van verboden middelen in het land waar dit middel naartoe moet, laat de douane (hun douane dus, die pakketten eruit halen.
Degene voor wie het bestemd is, die kan in deze gevallen een bezoekje verwachten van wss de Rijkswacht...
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
De verzender : uitvoer
De ontvanger : invoer

Toch?
Klik om te vergroten...
Het betreft beiden. Want voor ene land ben je invoerder ander uitvoerder.
als je hier als uitvoerder iets invoert wat illegaal is zitten er alsnog gevolgen aan vast. Krijg je iets ingevoerd wat illegaal is idem.
Zo lastig is het niet, vraag het de douane anders, die zal exact het zelfde zeggen.
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet dat er risico's zijn die niet te voorspellen zijn. Maar ook al is dit een oud topic.

Wil ik wel kwijt dat het label van drugs en medicatie afgeschaft van moet worden. Er zijn verschillelijke drugs en promote het niet.

Maar voor big pharma zijn zoveel medicatie illegaal gemaakt is dat er geen goede onderzoeken zijn. Strafbaar!

Daarnaast vind ik het uitstekend dat wij informatie kunnen uitwisselen over rc drugs. Het is de enige manier. Denk dat kartel waar je tegen vecht wel altijd wint. Maar goed.

Open deur. LsD niet voor iedereen uiteraard maar dat had door ontwikkeld moeten worden.

Alleen maar om geld. En het verdienmodel in de usa mbt het gevangenis leven waar hele steden van leven.

Sorry, beetje depri. Maar de bromo werkt nu. Dusss.. lekker slapen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."