#1
Als ik een RC stuur zoals 3-mmc naar een vriend in het buitenland waar het illegaal is. Ben ik dan strafbaar?
>Dan voer je drugs inJa !
Dan voer je drugs in.
Wat voor knuppel ben je? Er worden toch drugs ingevoerd naar een land waar het illegaal is? Dat komt dan toch binnen, illegaal?
Wat voor knuppel ben je? Er worden toch drugs ingevoerd naar een land waar het illegaal is? Dat komt dan toch binnen, illegaal?>Dan voer je drugs in
Nee want er komen toch geen drugs de grens over richting mij?
Jij exporteert ze toch een ander land in? Waar ze nota bene illegaal zijn.>Dan voer je drugs in
Nee want er komen toch geen drugs de grens over richting mij?
En waarom versturen de vendors dan niet alles naar BE?Het risico is vooral voor je vriend. Je doet iets strafbaars in een land waar je zelf niet bent, dus ik zie niet in hoe jij gepakt kan worden
Er is een verschil tussen vendors die in het groot verkopen op een clearnet website en iemand die een beetje naar een vriend opstuurt.En waarom versturen de vendors dan niet alles naar BE?
Omdat ze niet gepakt kunnen worden ofzo?
Dat is toch een heel ander verhaal. Dan is het duidelijk aantoonbaar dat ze illegaal bezig zijn. Voor een enkele brief zal er geen internationale samenwerking op gang komen. Bovendien lijkt het mij onmogelijk om te achterhalen waar de brief vandaan komt.En waarom versturen de vendors dan niet alles naar BE?
Omdat ze niet gepakt kunnen worden ofzo?
Je zet toch uw naam op uw brief?Dat is toch een heel ander verhaal. Dan is het duidelijk aantoonbaar dat ze illegaal bezig zijn. Voor een enkele brief zal er geen internationale samenwerking op gang komen. Bovendien lijkt het mij onmogelijk om te achterhalen waar de brief vandaan komt.
Ja, ik zeg toch ook dat het strafbaar is. Maar je wordt nooit gepakt en je bent wel echt een debiel als je je naam op die brief zet.Je zet toch uw naam op uw brief?
En natuurlijk komt er geen internationale samenwerking, maar dat is de vraag niet.
Ben ik strafbaar?
Ja, punt uit.
Je moet het niet met me eens zijn.
Sorry voor de offtopic.
Het risico is vooral voor je vriend. Je doet iets strafbaars in een land waar je zelf niet bent, dus ik zie niet in hoe jij gepakt kan worden
Goede aanvulling, het is natuurlijk pas strafbaar als de ontvanger het pakketje openmaakt en dan niet aangeeft bij de politie dat hij drugs heeft ontvangen.Is dit zo? Volgens mij is de ontvanger bij zo’n ‘vriendendienst’ niet strafbaar als niet bewezen kan worden dat er online ergens drugs besteld is ofzo door diegene. Dat dacht ik althans. Je zou in theorie kunnen zeggen dat de (anonieme) verzender je ongevraagd drugs heeft gestuurd als ze het onderscheppen.
Ik heb me dit ook wel eens af zitten vragen, wie er precies strafbaar is als er een brief met drugs naar jou toe komt - in het buitenland - als er alleen jouw adres op staat zonder afzender.
Waarschijnlijk zullen ze van een kleine zending geen probleem maken, maar het mag natuurlijk sowieso niet. Niet doen als je geen risico’s wil lopen.
Bewijs het ff. Dan kan ik mee in dit verhaal.Je bent nooit strafbaar als je door iemand anders drugs ontvangt terwijl je dit niet gekocht hebt.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."