Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLegale RCs naar Illegaal land

Legale RCs naar Illegaal land

42 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
AmisulprideLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik een RC stuur zoals 3-mmc naar een vriend in het buitenland waar het illegaal is. Ben ik dan strafbaar?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja !
Dan voer je drugs in.
A
AmisulprideLid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Ja !
Dan voer je drugs in.
Klik om te vergroten...
>Dan voer je drugs in
Nee want er komen toch geen drugs de grens over richting mij?
A
AmisulprideLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik exporteer niet importeer? Ik voer niks in
Dirkjan zei:
Wat voor knuppel ben je? Er worden toch drugs ingevoerd naar een land waar het illegaal is? Dat komt dan toch binnen, illegaal?
Klik om te vergroten...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Amisulpride zei:
>Dan voer je drugs in
Nee want er komen toch geen drugs de grens over richting mij?
Klik om te vergroten...
Wat voor knuppel ben je? Er worden toch drugs ingevoerd naar een land waar het illegaal is? Dat komt dan toch binnen, illegaal?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Amisulpride zei:
>Dan voer je drugs in
Nee want er komen toch geen drugs de grens over richting mij?
Klik om te vergroten...
Jij exporteert ze toch een ander land in? Waar ze nota bene illegaal zijn.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het risico is vooral voor je vriend. Je doet iets strafbaars in een land waar je zelf niet bent, dus ik zie niet in hoe jij gepakt kan worden
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
KlaasVaak zei:
Het risico is vooral voor je vriend. Je doet iets strafbaars in een land waar je zelf niet bent, dus ik zie niet in hoe jij gepakt kan worden
Klik om te vergroten...
En waarom versturen de vendors dan niet alles naar BE?
Omdat ze niet gepakt kunnen worden ofzo?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
En waarom versturen de vendors dan niet alles naar BE?
Omdat ze niet gepakt kunnen worden ofzo?
Klik om te vergroten...
Er is een verschil tussen vendors die in het groot verkopen op een clearnet website en iemand die een beetje naar een vriend opstuurt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee. Beide zijn illegaal.
Alleen de hoogte van de straf zal verschillen.

Hopelijk kan iemand duidelijkheid scheppen. Ik blijf erbij dat je weldegelijk illegaal bezig bent met alle gevolgen vandien.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
En waarom versturen de vendors dan niet alles naar BE?
Omdat ze niet gepakt kunnen worden ofzo?
Klik om te vergroten...
Dat is toch een heel ander verhaal. Dan is het duidelijk aantoonbaar dat ze illegaal bezig zijn. Voor een enkele brief zal er geen internationale samenwerking op gang komen. Bovendien lijkt het mij onmogelijk om te achterhalen waar de brief vandaan komt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
KlaasVaak zei:
Dat is toch een heel ander verhaal. Dan is het duidelijk aantoonbaar dat ze illegaal bezig zijn. Voor een enkele brief zal er geen internationale samenwerking op gang komen. Bovendien lijkt het mij onmogelijk om te achterhalen waar de brief vandaan komt.
Klik om te vergroten...
Je zet toch uw naam op uw brief?
En natuurlijk komt er geen internationale samenwerking, maar dat is de vraag niet.

Ben ik strafbaar?

Ja, punt uit.

Je moet het niet met me eens zijn.
Sorry voor de offtopic.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Je zet toch uw naam op uw brief?
En natuurlijk komt er geen internationale samenwerking, maar dat is de vraag niet.

Ben ik strafbaar?

Ja, punt uit.

Je moet het niet met me eens zijn.
Sorry voor de offtopic.
Klik om te vergroten...
Ja, ik zeg toch ook dat het strafbaar is. Maar je wordt nooit gepakt en je bent wel echt een debiel als je je naam op die brief zet.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
KlaasVaak zei:
Het risico is vooral voor je vriend. Je doet iets strafbaars in een land waar je zelf niet bent, dus ik zie niet in hoe jij gepakt kan worden
Klik om te vergroten...

Is dit zo? Volgens mij is de ontvanger bij zo’n ‘vriendendienst’ niet strafbaar als niet bewezen kan worden dat er online ergens drugs besteld is ofzo door diegene. Dat dacht ik althans. Je zou in theorie kunnen zeggen dat de (anonieme) verzender je ongevraagd drugs heeft gestuurd als ze het onderscheppen.

Ik heb me dit ook wel eens af zitten vragen, wie er precies strafbaar is als er een brief met drugs naar jou toe komt - in het buitenland - als er alleen jouw adres op staat zonder afzender.

Waarschijnlijk zullen ze van een kleine zending geen probleem maken, maar het mag natuurlijk sowieso niet. Niet doen als je geen risico’s wil lopen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je bent nooit strafbaar als je door iemand anders drugs ontvangt terwijl je dit niet gekocht hebt.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Is dit zo? Volgens mij is de ontvanger bij zo’n ‘vriendendienst’ niet strafbaar als niet bewezen kan worden dat er online ergens drugs besteld is ofzo door diegene. Dat dacht ik althans. Je zou in theorie kunnen zeggen dat de (anonieme) verzender je ongevraagd drugs heeft gestuurd als ze het onderscheppen.

Ik heb me dit ook wel eens af zitten vragen, wie er precies strafbaar is als er een brief met drugs naar jou toe komt - in het buitenland - als er alleen jouw adres op staat zonder afzender.

Waarschijnlijk zullen ze van een kleine zending geen probleem maken, maar het mag natuurlijk sowieso niet. Niet doen als je geen risico’s wil lopen.
Klik om te vergroten...
Goede aanvulling, het is natuurlijk pas strafbaar als de ontvanger het pakketje openmaakt en dan niet aangeeft bij de politie dat hij drugs heeft ontvangen.

Al met al lijkt het risico mij miniem, en het risico dat er is is voor de rekening van de ontvanger.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Je bent nooit strafbaar als je door iemand anders drugs ontvangt terwijl je dit niet gekocht hebt.
Klik om te vergroten...
Bewijs het ff. Dan kan ik mee in dit verhaal.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn speed komt altijd met de post. Zolang de afzender geen adres of andere gegevens meestuurt kunnen ze volgens mij niks maken toch? Of ze moeten mijn mail checken en zien dat ik wel betaald en besteld heb.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
De verzender : uitvoer
De ontvanger : invoer

Toch?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Yep
Helemaal juist. Bij het aantreffen van verboden middelen in het land waar dit middel naartoe moet, laat de douane (hun douane dus, die pakketten eruit halen.
Degene voor wie het bestemd is, die kan in deze gevallen een bezoekje verwachten van wss de Rijkswacht...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."