Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevolgen als ze mij pakken met online drugs aankopen.

Gevolgen als ze mij pakken met online drugs aankopen.

48 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het ligt er aan wat voor "medicijnen" je koopt of het illegaal is of niet. Welke koop je?

De rest: lsa, kanna zijn legaal en krijg je geen problemen mee.
Cannabis is gedoogd en officieel NIET legaal maar wel te koop. Dus hoe dat zit met online kopen weet ik niet.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Buiten hoestsiroop heb ik nog niets besteld van medicijnen maar ik heb wel een website op het oog met allerhande benzo's. Ik overweeg om er te bestellen maar ik heb natuurlijk geen voorschrift.

En truffels en paddo's, zijn die legaal?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
-Rataplan- zei:
Wat soort van juridische gevolgen moet ik dan vrezen? geseponeerd, een minnelijke schikking of rechtbank?
Klik om te vergroten...
Gaat het om België? Aangezien je 'minnelijke schikking' noemt.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja België, al komen de weed en de truffels uit Nederland.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
-Rataplan- zei:
En truffels en paddo's, zijn die legaal?
Klik om te vergroten...
Truffels in Nederland wel, paddo’s niet. In België is beiden wel illegaal. Gewoon even ons land binnen rijden, smartshops zijn aan de grens België Nederland voldoende te vinden.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Ik had ooit een 50 gram hasj blok van mijn broer gepakt die in mijn binnenzak zat. Als ik was staande gehouden en ze vonden het, moest ik dat een nachtje in jilla doorbrengen?
Klik om te vergroten...
Jua, dan bellen de flikken naar de onderzoeksrechter, die beslist dan onmiddellijk over arrestatie (beroving van je vrijheid) of niet en binnen de 24u, word je voorgeleid bij de onderzoeksrechter en verhoord en moet deze dan beslissen over de verdere afhandeling. Tot die tijd zit je in de plaatselijke cel. M'n kan een onderzoek instellen, huiszoeking doen, mbt mogelijk dealen. Als m'n dan meer verdovende, illegale middelen vind, een weegschaal, kleine zakjes, word je al snel gezien als dealer. Indien jij of je broer, reeds in een onderzoek over drugs, voorkomen, dan zal er meteen vanalles in werking treden bij het parket, OM, politie en zal m'n al sneller kunnen overgaan tot verdere aanhouding.
Weet niet wat dit in Nederland oplevert, toch ook mogelijks verdenking op dealen?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
-Rataplan- zei:
Stel nu dat ze mij pakken met 5 gram weed, of ze pakken zo'n website en kunnen zien wat ik er allemaal ooit gekocht heb?
Klik om te vergroten...
Als het gaat om darkweb is dat vaak iets moeilijker te traceren maar om niet-illegale rc boeren ligt het anders en is je data en aankopen voorgoed opgeslagen in een database. Die krijg je niet zo snel meer weg, helaas het is niet fijn.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ni zow panikeren en de stuff die je koopt, zijn dan nog de 'bravere' smartshop stuff. Zolang ze u persoonlijk, ni betrappen met tientallen grammen wiet, wat toebehoren dat je verdacht maakt als kleine dealer of andere grotere hoeveelheden drugs, isr weinig om je juridisch zorgen over te maken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nihilist88 zei:
Ni zow panikeren en de stuff die je koopt, zijn dan nog de 'bravere' smartshop stuff. Zolang ze u persoonlijk, ni betrappen met tientallen grammen wiet, wat toebehoren dat je verdacht maakt als kleine dealer of andere grotere hoeveelheden drugs, isr weinig om je juridisch zorgen over te maken.
Klik om te vergroten...
Ik had ooit een 50 gram hasj blok van mijn broer gepakt die in mijn binnenzak zat. Als ik was staande gehouden en ze vonden het, moest ik dat een nachtje in jilla doorbrengen?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nihilist88 zei:
Jua, dan bellen de flikken naar de onderzoeksrechter, die beslist dan onmiddellijk over arrestatie (beroving van je vrijheid) of niet en binnen de 24u, word je voorgeleid bij de onderzoeksrechter en verhoord en moet deze dan beslissen over de verdere afhandeling. Tot die tijd zit je in de plaatselijke cel. M'n kan een onderzoek instellen, huiszoeking doen, mbt mogelijk dealen. Als m'n dan meer verdovende, illegale middelen vind, een weegschaal, kleine zakjes, word je al snel gezien als dealer. Indien jij of je broer, reeds in een onderzoek over drugs, voorkomen, dan zal er meteen vanalles in werking treden bij het parket, OM, politie en zal m'n al sneller kunnen overgaan tot verdere aanhouding.
Weet niet wat dit in Nederland oplevert, toch ook mogelijks verdenking op dealen?
Klik om te vergroten...
Ze zouden bij mij thuis niks vinden. Nachtje cel vind ik prima. Voorkomen ook. Ik ben geen crimineel en ben altijd bereid mee te werken.

“Ik had het gevonden op straat?”

Dat was de enige smoes die ik kon bedenken.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Ze zouden bij mij thuis niks vinden. Nachtje cel vind ik prima. Voorkomen ook. Ik ben geen crimineel en ben altijd bereid mee te werken.

“Ik had het gevonden op straat?”

Dat was de enige smoes die ik kon bedenken.
Klik om te vergroten...
Voila, dan zou zoiets hier ook eerder geseponeerd worden, wegens geen andere bezwarende feiten en of linken met andere dossiers.

Haha 'gevonden op straat' 🤣

M'n zou er dan eerder van kunnen uitgaan, dat dit voor eigen gebruik is en gebruik met vrienden/in intiemere kringen, zonder winstoogmerk.

En dit op deze druilerige zondag 😆
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nihilist88 zei:
Voila, dan zou zoiets hier ook eerder geseponeerd worden, wegens geen andere bezwarende feiten en of linken met andere dossiers.
Klik om te vergroten...
Ik zie er niet eens uit als een crimineel. Mijn schouders schreeuwen niet bepaald: LEIDER.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Ik zie er niet eens uit als een crimineel. Mijn schouders schreeuwen niet bepaald: LEIDER.
Klik om te vergroten...
Dat zijn meestal de gevaarlijkste *graptsje* 😉 Een crimineel kan zowel schuil zitten, achter een halve zot, een maatpak of dat schattig snoetje😉
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nihilist88 zei:
Dat zijn meestal de gevaarlijkste *graptsje* 😉 Een crimineel kan zowel schuil zitten, achter een halve zot, een maatpak of dat schattig snoetje😉
Klik om te vergroten...
Ik ben meer de gladjanus crimineel. De Saul Goodman gladde praatjes en smoesjes die iedereen inpalmt.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Ik ben meer de gladjanus crimineel. De Saul Goodman gladde praatjes en smoesjes die iedereen inpalmt.
Klik om te vergroten...
Door dat te zeggen, ontkrachtig je deze stelling/bewering😆
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nihilist88 zei:
Door dat te zeggen, ontkrachtig je deze stelling/bewering😆
Klik om te vergroten...
Oh NEE 😱



:unamused:
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Ik had ooit een 50 gram hasj blok van mijn broer gepakt die in mijn binnenzak zat. Als ik was staande gehouden en ze vonden het, moest ik dat een nachtje in jilla doorbrengen?
Klik om te vergroten...

ligt eraan hoe laat ze je gepakt hebben dan haha. Beetje vroeg op de dag dan loop je waarschijnlijk dezelfde dag weer buiten.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gewoon advocaat inschakelen als er een probleem is. Maar om van tevoren zorgen erover maken (en over zo'n klein beetje) is het niet waard.
Hoor steeds vaker dat mensen wiet roken tegen depressie. Nu staat er een artikel over bij NOS

Thailand wil bloeiende cannabiseconomie, maar decriminalisering verloopt chaotisch - https://nos.nl/l/2457786
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
-Rataplan- zei:
Ik bestel regelmatig op het internet al eens wat truffels, LSA zaden, kanna, cannabis, medicijnen etc.

Stel nu dat ze mij pakken met 5 gram weed, of ze pakken zo'n website en kunnen zien wat ik er allemaal ooit gekocht heb?

Wat soort van juridische gevolgen moet ik dan vrezen? geseponeerd, een minnelijke schikking of rechtbank?
Klik om te vergroten...
Federal pound-me-in-the-ass prison 😂
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#20
Over bezit van wiet weet ik niet hoe ze dat in België doen.
Maar met een of ander lijstje met je bestellingen uit het verleden lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat ze een veroordeling rond krijgen.

Als er nou blijkt dat je hele ladingen (recentelijk) hebt besteld zouden ze het misschien de moeite waard vinden om een huiszoeking bevel aan te vragen in de hoop een handel aan te treffen, maar voor de doorsnee klant is dat de moeite niet waard.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."