Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevolgen als ze mij pakken met online drugs aankopen.

Gevolgen als ze mij pakken met online drugs aankopen.

48 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gewoon advocaat inschakelen als er een probleem is. Maar om van tevoren zorgen erover maken (en over zo'n klein beetje) is het niet waard.
Hoor steeds vaker dat mensen wiet roken tegen depressie. Nu staat er een artikel over bij NOS

Thailand wil bloeiende cannabiseconomie, maar decriminalisering verloopt chaotisch - https://nos.nl/l/2457786
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
-Rataplan- zei:
Ik bestel regelmatig op het internet al eens wat truffels, LSA zaden, kanna, cannabis, medicijnen etc.

Stel nu dat ze mij pakken met 5 gram weed, of ze pakken zo'n website en kunnen zien wat ik er allemaal ooit gekocht heb?

Wat soort van juridische gevolgen moet ik dan vrezen? geseponeerd, een minnelijke schikking of rechtbank?
Klik om te vergroten...
Federal pound-me-in-the-ass prison 😂
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#3
Over bezit van wiet weet ik niet hoe ze dat in België doen.
Maar met een of ander lijstje met je bestellingen uit het verleden lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat ze een veroordeling rond krijgen.

Als er nou blijkt dat je hele ladingen (recentelijk) hebt besteld zouden ze het misschien de moeite waard vinden om een huiszoeking bevel aan te vragen in de hoop een handel aan te treffen, maar voor de doorsnee klant is dat de moeite niet waard.
W
WausieDinosaurusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn ervaring met België: Ik heb lange tijd vanuit de US melatonine 3mg besteld omdat dit een pak goedkoper was dan dat ik ze door de apotheker op voorschrift moest laten maken. Dit was trouwens nog vóór dat de EU zich met heel het melatonine-verhaal bemoeide, en je in heel europa (behalve België) melatonine tot 5mg zonder voorschrift overal kon krijgen. De bestelling kwam dan vanuit de US in Frankrijk aan, en werd via Frankrijk naar België vervoerd. Totdat ik op een dag een brief van het FAGG in de bus had. Ik moest een boete betalen, de goederen waren in beslag genomen onder de noemer "illegale invoer van medicamenten op voorschrift", en omdat het mijn eerste keer was kwam ik er met een boete van onder de 100€ van af (weet het juiste bedrag zo niet meer van buiten). Stond wel duidelijk in de brief dat ik bij een volgende constatering voor de rechtbank moest verschijnen en me dan een veel hogere geldboete en/of een celstraf stond te wachten.

Heb ook lange tijd via darkweb besteld. Dit ging altijd goed dmv brievenbuspakjes onder een pseudoniem, echter is er 1x een pakje onderschept en nadien nog 2x geprobeerd te bestellen (waarvan de 2e keer zo'n 3 jaar nadien), waarvan beide keren niets was aangekomen. Ik vermoed dus dat ze mijn adres geflagged hebben :expressionless:
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Oh NEE 😱



:unamused:
Klik om te vergroten...
Too late Dirkiejan😆😈
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tijdloos zei:
.......Hoor steeds vaker dat mensen wiet roken tegen depressie. Nu staat er een artikel over bij NOS......
Klik om te vergroten...
Noot:
Dat is eigenaardig.
Van veel cannabis roken is bekend dat je daarvan juist depressief kunt worden....
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
WausieDinosaurus zei:
VPN in combinatie met TOR kán er juist voor zorgen dat het des te gemakkelijker is om iemand op te sporen heb ik eens gelezen.
Klik om te vergroten...
Als je niet weet wat je doet dan is alles gevaarlijk in het geval dat je niet gevonden wil worden.
W
WausieDinosaurusLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Gebruik minimaal een vpn en niet je eigen naam voor bestellingen van darkweb. En het liefst ook vanaf een geïsoleerde Linux omgeving.

Dat soort zooi bestellen op clearweb en naar je eigen adres laten versturen is vragen om problemen.
Klik om te vergroten...
VPN in combinatie met TOR kán er juist voor zorgen dat het des te gemakkelijker is om iemand op te sporen heb ik eens gelezen. Weet het fijne er niet precies van, maar misschien toch handig om eerst eens goed uit te zoeken. Qua Linux-omgeving gebruikte ik destijds altijd Tails, gezien de focus op anonimiteit.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Dat soort zooi bestellen op clearweb en naar je eigen adres laten versturen is vragen om problemen.
Klik om te vergroten...
Ligt ook een beetje aan de hoeveelheid natuurlijk. Denk niet dat instanties werk gaan maken van gebruikers hoeveelheden
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Als je niet weet wat je doet dan is alles gevaarlijk in het geval dat je niet gevonden wil worden.
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk zul jij het pakketje in handen moeten krijgen, hier is waar het meestal misgaat. Dus je kunt nog zoveel maatregelen online proberen te treffen, je loopt altijd risico's als je echt wilt dat je anonimiteit gewaarborgd blijft. Het enige voordeel wat je hebt op het moment dat je je privacy probeert te beschermen op de manier zoals jij doet, is dat je IP adres beschermd wordt (en andere informatie die kunnen leiden naar jouw identiteit), meer niet....

Je kunt je tevens afvragen of men inderdaad wel geïnteresseerd is naar mensen die gebruikershoeveelheden bestellen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
HuisbaasBob zei:
Ligt ook een beetje aan de hoeveelheid natuurlijk. Denk niet dat instanties werk gaan maken van gebruikers hoeveelheden
Klik om te vergroten...
Zeker waar.
WhySoSerious?! zei:
Uiteindelijk zul jij het pakketje in handen moeten krijgen, hier is waar het meestal misgaat. Dus je kunt nog zoveel maatregelen online proberen te treffen, je loopt altijd risico's als je echt wilt dat je anonimiteit gewaarborgd blijft. Het enige voordeel wat je hebt op het moment dat je je privacy probeert te beschermen op de manier zoals jij doet, is dat je IP adres beschermd wordt (en andere informatie die kunnen leiden naar jouw identiteit), meer niet....

Je kunt je tevens afvragen of men inderdaad wel geïnteresseerd is naar mensen die gebruikershoeveelheden bestellen.
Klik om te vergroten...
Dit ook.

Daarnaast is het mijns inziens zeer verstandig om bij het doen van zulke (illegale) online aankopen ervoor te zorgen dat je niet traceerbaar bent in de database van de betreffende marketplace of webshop. Mochten ze een keer geraid worden is het altijd gunstig om niet vindbaar te te zijn. Niet dat je perse meteen veroordeeld wordt maar buiten de radar van justitie in binnen en buitenland blijven lijkt me niet onverstandig.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben wel al betrapt met drugs, 1 keer met een joint, ik had toen nog 2 gram hash in mijn portefueille maar die hebben ze niet gevonden. Moest toen een verklaring afleggen en heb daar een verhaal verzonnen over waar ik het gehaald had.

Ik ben ook ooit gepakt met xtc, op Kozzmozz (technofeestje). Toen moesten wij van die undercoverflikken daar die pillen ter plekke inslikken. Die gaven ons zelf water om ze door te slikken, nadat we grondig gefouilleerd waren.

Dus ik ben niet bang voor gevolgen maar ik vroeg me af hoe dat zit met die online dealers. Eigenlijk wel straf dat die daar mee wegkomen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
-Rataplan- zei:
Ik ben ook ooit gepakt met xtc, op Kozzmozz (technofeestje). Toen moesten wij van die undercoverflikken daar die pillen ter plekke inslikken. Die gaven ons zelf water om ze door te slikken, nadat we grondig gefouilleerd waren.
Klik om te vergroten...
Noot;
Dit is toch wel helemaal zwaar van de pot gerukt....onzinnig!
Dit mogen ze helemaal niet!
Ik zou dit geweigerd hebben.
Deze mannen had ik weleens voor de rechter willen slepen!
Wat een malloten...tssssss.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
mensen dwingen tot het innemen van harddrugs ( valt mij inziens onder de noemer : poging tot doodslag/moord )
wat een idioten
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
-Rataplan- zei:
Ik ben wel al betrapt met drugs, 1 keer met een joint, ik had toen nog 2 gram hash in mijn portefueille maar die hebben ze niet gevonden. Moest toen een verklaring afleggen en heb daar een verhaal verzonnen over waar ik het gehaald had.

Ik ben ook ooit gepakt met xtc, op Kozzmozz (technofeestje). Toen moesten wij van die undercoverflikken daar die pillen ter plekke inslikken. Die gaven ons zelf water om ze door te slikken, nadat we grondig gefouilleerd waren.

Dus ik ben niet bang voor gevolgen maar ik vroeg me af hoe dat zit met die online dealers. Eigenlijk wel straf dat die daar mee wegkomen.
Klik om te vergroten...
De Zandman zei:
Noot;
Dit is toch wel helemaal zwaar van de pot gerukt....onzinnig!
Dit mogen ze helemaal niet!
Ik zou dit geweigerd hebben.
Deze mannen had ik weleens voor de rechter willen slepen!
Wat een malloten...tssssss.
Klik om te vergroten...
robinjoo1 zei:
mensen dwingen tot het innemen van harddrugs ( valt mij inziens onder de noemer : poging tot doodslag/moord )
wat een idioten
Klik om te vergroten...
Bleek gewoon helemaal geen beveiligers te zijn maar gewoon wat kwajongens die wilden kijken hoe ver ze konden gaan.

Ongeveer zo ver dus.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Bleek gewoon helemaal geen beveiligers te zijn maar gewoon wat kwajongens die wilden kijken hoe ver ze konden gaan.

Ongeveer zo ver dus.
Klik om te vergroten...
Zo beschrijft @Rataplan het niet. Hij schrijft duidelijk dat het beveiligers waren, en dat ze gefouilleerd waren.
Dit is een raar verhaal....
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Zo beschrijft @Rataplan het niet. Hij schrijft duidelijk dat het beveiligers waren, en dat ze gefouilleerd waren.
Dit is een raar verhaal....
Klik om te vergroten...
Grapje zandman, grapje. Ik vergeet soms dat jij de wijze oude man bent van het forum 😉
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is dus een verhaaltje voor het slapengaan! Een en ander kon al niet de waarheid zijn....maar ja.
Ik trap er weer in. Domass dat ik ben....
Dirkjan zei:
Grapje zandman, grapje. Ik vergeet soms dat jij de wijze oude man bent van het forum 😉
Klik om te vergroten...
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk wel degelijk dat dat politie was. Ik werd vastgegrepen nadat ik een vriend van mij een half pilletje gaf. Die dachten misschien dat ik aan het dealen was maar ik had gewoon nog pillen en mijn vriend niet meer, dus ik gaf hem een half.

Wij werden aan de arm mee getrokken naar een apparte ruimte en daar werden wij helemaal gefouilleerd en moesten ons kleren uit doen tot in ons onderbroek. Wij hadden maar een klein beetje xtc en ik legde uit dat mijn vriend gewoon wat xtc vroeg aan mij en ik hem dat gaf maar dat ik geen dealer was.

Ze geloofden ons en gaven mijn vriend een glas water, slik maar door zeiden ze en we mochten beschikken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dan is die politie haar boekje flink en ver te buiten gegaan!
Dit kan helemaal niet
Droeg die politie een uniform?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."