Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBloedonderzoek maar niet geblowd

Bloedonderzoek maar niet geblowd

39 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Als je al dagelijks 2, 3, 4 jointjes rookt test je altijd positief bij controle.
Klik om te vergroten...
Maar dat is ook best stevig, 4 joints. Dan ben je wel een lange tijd van je dag stoned.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Maar dat is ook best stevig, 4 joints. Dan ben je wel een lange tijd van je dag stoned.
Klik om te vergroten...

Voor een wiet verslaafde is dat normaal tot weinig. voor een hele dag. Die wil snel op een bepaald level zitten.
Die suckt zo een joint dubbel zo snel op als een recreatieve blower.
Het aantal joints zegt niet veel, je kan uit 1 gram bv 4 joints draaien maar ook 6 of 2.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Dunne zei:
Voor een wiet verslaafde is dat normaal tot weinig. voor een hele dag. Die wil snel op een bepaald level zitten.
Die suckt zo een joint dubbel zo snel op als een recreatieve blower.
Het aantal joints zegt niet veel, je kan uit 1 gram bv 4 joints draaien maar ook 6 of 2.
Klik om te vergroten...
Heet je daarom zo? Vanwege de joints die je draait🧐
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#4
bas123 zei:
Hallo leden,
Ik ben gister aangehouden wegens rijden onder invloed, en na een positieve speekseltest moest ik een bloedonderzoek doen.
Ik heb alleen de hele dag niet geblowd.
Ik ben om 4 uur aangehouden en ik had de vorige avond wel geblowd. 2/3 jointjes.
Wat denken jullie dat mijn uitslag zal zijn?
Klik om te vergroten...
Positief! THC blijft, zeker bij frequent gebruik, nog wel voor langere tijd aantoonbaar.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Heet je daarom zo? Vanwege de joints die je draait🧐
Klik om te vergroten...
Nee man! Ik draai altijd van deze! 😍

www.dumpert.nl

Meisje met hele dikke toeter

fijne vrijdag!
www.dumpert.nl www.dumpert.nl
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Nee man! Ik draai altijd van deze! 😍

www.dumpert.nl

Meisje met hele dikke toeter

fijne vrijdag!
www.dumpert.nl www.dumpert.nl
Klik om te vergroten...

Say whuuut. Wat een bombastische jonko 🧐.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
PsyTekz zei:
Say whuuut. Wat een bombastische jonko 🧐
Klik om te vergroten...
Bombastisch? In de woorden van Geert: hoe kom ik hier weg?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
PsyTekz zei:
Say whuuut. Wat een bombastische jonko 🧐.
Klik om te vergroten...

Gaaf ding! Natuurlijk ook.
Zie ik nu pas. Was een beetje afgeleid, niet door die bombastische toeter maar die 2 HOOTERS! 😋 😛
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Gaaf ding! Natuurlijk ook.
Zie ik nu pas. Was een beetje afgeleid, niet door die bombastische toeter maar die 2 HOOTERS!
Klik om te vergroten...
DA71493A-BF93-465C-86B2-3427168A91D1.gif
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoorders of niet, het is bekend dat THC ongelooflijk lang in je lijf aanwezig is en blijft.
Er is geen enkele andere stof die zo lang in je lijf aanwezig blijft.
Als je 2 joints steevast per dag rookt , dan ben je vlgs mij zelfs na een week nog de Sjaak als je geconfronteerd wordt met een controle....ervan uitgaande dat het joints zijn waarin een "standaard" hoeveelheid weed of hash is verwerkt...terwijl je dan na een dag of twee naderhand (dwz na de laatste joint te hebben gerookt) absoluut het gevoel hebt dat je helder genoeg bent om te kunnen rijden....laat staan als het bongof waterpijpen zijn geweest.
Stel dat je een stevige bongpijp gerookt hebt. Nou, ik denk dat je na 5 dagen nog te hoog zit met bloedwaarden THC!
Met een zandpijp beslist!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
pijpen
Klik om te vergroten...
6953A9B9-640E-4092-A248-9A19556D943E.jpeg
b
bas123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo leden,
Ik ben gister aangehouden wegens rijden onder invloed, en na een positieve speekseltest moest ik een bloedonderzoek doen.
Ik heb alleen de hele dag niet geblowd.
Ik ben om 4 uur aangehouden en ik had de vorige avond wel geblowd. 2/3 jointjes.
Wat denken jullie dat mijn uitslag zal zijn?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bongpijpen bedoel ik
Ik heb mijn tekst hierop aangepast
A
Andromeda2803Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben erg benieuwd wat hier uitgekomen is...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Andromeda2803 zei:
Ben erg benieuwd wat hier uitgekomen is...
Klik om te vergroten...

Topic starter @bas123 komt hier niet meer sinds april 2022 dus helaas zul je het niet van hem/haar horen.
Neem maar van mij aan dat het niet best is gelopen… Tis een kut-wet van thc maar met dagelijks blowen ben je gewoon altijd de Sjaak.
Ik gok rijontzegging, boete en misschien wel verplichte periodieke drugscontroles bij CBR.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Topic starter @bas123 komt hier niet meer sinds april 2022 dus helaas zul je het niet van hem/haar horen.
Neem maar van mij aan dat het niet best is gelopen… Tis een kut-wet van thc maar met dagelijks blowen ben je gewoon altijd de Sjaak.
Ik gok rijontzegging, boete en misschien wel verplichte periodieke drugscontroles bij CBR.
Klik om te vergroten...
T
TunedArtLid
01-01-2024, 00:00
#17
zelfde situatie voor mij als voor bas ... maandagnamiddag drugtest bij de klootflik van de zone ... zondag avond geblowd .... test positief .... mee naar bureau en bloedtest . resultaat na 7!!! maand ontvangen (6,9ng) gevolgd door een brief 2 weken nadien met uitnodiging voor rijgeschiktheidsonderzoek .
dit is toch echt van de pot gerukt !
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Er zijn nou eenmaal veel mensen helaas die nog altijd onder invloed van middelen gaan rijden.
Daardoor is het erg druk bij justitie en zijn de wachttijden erg lang!
Ga eens een ochtend op de publieke tribune van de politie rechter zitten en je zult zien, het is de ene zaak na de andere betreffende rijden onder invloed....
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rijden onder invloed moet je ook niet doen. Maar als je regelmatig cannabis gebruikt, maar nooit onder invloed rijdt, raak je als je pech hebt, naar mijn mening veel te snel onterecht je rijbewijs kwijt.

Ik rijd nooit onder invloed. Als ik auto ga rijden, blow ik van te voren niet. Ik moet er ook niet aan denken om na cannabis gebruik te moeten auto rijden.

Maar ik weet zeker dat ik positief test als ik ooit zo'n test moet ondergaan. Zelfs als ik drie weken gestopt zou zijn, is er nog THC in mijn bloed te vinden.

Als je een dag eerder cannabis hebt gebruikt dan de dag dat je auto rijdt, ben je normaal gesproken niet dermate onder invloed dat je rijvaardigheid daar significant onder lijdt.

Hierin schiet de handhaving van de wet haar doel voorbij, maar helaas is dit wel de huidige gang van zaken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
De narigheid met thc is wel dat deze stof heel erg lang in het lichaam blijft zitten.
Wettelijk zijn er grenswaarden vastgesteld tot een bepaald gehalte dat in je bloed mag zitten, gebaseerd op onderzoek in hoeverre een bepaald gehalte van invloed is op de rijvaardigheid.
Een en ander houdt in dat je na blowen een hele lange tijd niet mag autorijden, of we dat nou leuk vinden of niet.
Let wel dat je alhoewel je van mening bent dat je niet meer echt onder invloed bent van thc in dit geval, dat dit gewoon niet het geval is.
De zaken zijn helaas zoals ze zijn bepaald, daar doe je niets aan ..en, bijvoorbeeld met alcohol, hoeveel mensen zijn ervan overtuigd dat ze na een aantal glazen bier nog uitstekend kunnen autorijden terwijl het promillage echt veel te hoog is?
Het is eigenlijk heel simpel.
Gebruiken of drinken?
N i e t gaan rijden!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."