Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsThc bloedonderzoek rijden onder invloed

Thc bloedonderzoek rijden onder invloed

111 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen,
Ik heb dus iets heel doms gedaan...
en zou graag mensen willen benaderen die of het zelfde hebben gehad of er meer over weten.
Ik ben vorige week staande gehouden,aanleiding denk gwn een controle,maar ondertussen dat de agent me rijbewijs controleerde zag hij een zakje wiet in me auto liggen en een grinder🤯😕 (het was donker en ik wist niet dat het er lag) zelf rijd ik nooit auto net voor ik geblowd heb,
Ik moest toen een speekseltest afleggen en was na ff wachten positief op thc..uiteindelijk moest ik mee naar het bureau om bloed te laten prikken (moest trouwens ook in een isoleercel zitten) is dat trouwens ook gebruikelijk? )
Ik rook altijd in de avond rond 9e altijd een joint
Geen stick maar echt een joint,(niet puur overigens) En werk 4 dagen in de week van 8 tot 5 nou had ik 17:50 een halve joint gerookt met niet echt goeie wiet rook ook nergens naar,Tussen de tijd dat ik moest bloed prikken en een beetje had gesmoked was zeker 4 uur, Nu heb ik een paar vragen hoelang duurt het ongeveer voordat ik de uitslag heb?
En moet je gelijk altijd naar het cbr onderzoek als je ook maar een beetje of heel veel te grenswaarde overtreed of bestaan er uitzonderingen ? Had na de bloedtest een verhoorgesprek met de politie waarin ik zei dat ik maar 1x in de maand blow ofzo,ik heb trouwens ook niet veel lichaamsvet,omdat ik op een werkdag niet veel eet, Ik hoop maar dat ik onder de grenswaarde zit en dat het snel uit me bloed was verwerkt.......😫😖 Hoop op snelle reacties
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je iedere dag 1 joint voor het slapen rookt ben je fucked.
De wet is zeer krom hier...
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Youknow20 zei:
Hallo mensen,
Ik heb dus iets heel doms gedaan...
en zou graag mensen willen benaderen die of het zelfde hebben gehad of er meer over weten.
Ik ben vorige week staande gehouden,aanleiding denk gwn een controle,maar ondertussen dat de agent me rijbewijs controleerde zag hij een zakje wiet in me auto liggen en een grinder🤯😕 (het was donker en ik wist niet dat het er lag) zelf rijd ik nooit auto net voor ik geblowd heb,
Ik moest toen een speekseltest afleggen en was na ff wachten positief op thc..uiteindelijk moest ik mee naar het bureau om bloed te laten prikken (moest trouwens ook in een isoleercel zitten) is dat trouwens ook gebruikelijk? )
Ik rook altijd in de avond rond 9e altijd een joint
Geen stick maar echt een joint,(niet puur overigens) En werk 4 dagen in de week van 8 tot 5 nou had ik 17:50 een halve joint gerookt met niet echt goeie wiet rook ook nergens naar,Tussen de tijd dat ik moest bloed prikken en een beetje had gesmoked was zeker 4 uur, Nu heb ik een paar vragen hoelang duurt het ongeveer voordat ik de uitslag heb?
En moet je gelijk altijd naar het cbr onderzoek als je ook maar een beetje of heel veel te grenswaarde overtreed of bestaan er uitzonderingen ? Had na de bloedtest een verhoorgesprek met de politie waarin ik zei dat ik maar 1x in de maand blow ofzo,ik heb trouwens ook niet veel lichaamsvet,omdat ik op een werkdag niet veel eet, Ik hoop maar dat ik onder de grenswaarde zit en dat het snel uit me bloed was verwerkt.......😫😖 Hoop op snelle reacties
Klik om te vergroten...

Zag dat je dit ook al in een ander topic had geplaatst, dus ik zet het hier ook maar neer:

Isoleercellen hebben ze niet op een politiebureau, dus je bent waarschijnlijk in een cel geplaatst met "niets", omdat je toch niet hoefde te blijven slapen gok ik.
Doe eens een zoekslag op google hoe lang THC aantoonbaar blijft. Hoe lang jij al joints rookt (en natuurlijk de hoeveelheid) heeft invloed op de aantoonbaarheid. Als jij altijd in de avond een joint rookt, dan zal er op welk moment dan ook THC in jouw speeksel aangetroffen worden, tot je hier natuurlijk voor een bepaalde tijd mee stopt.

Of je onder de grenswaarde zit kan ik niet zeggen, maar we weten allemaal de consequenties van rijden onder invloed en dat risico heb je genomen.
Hoe lang het duurt voor de uitslag kan ik je niet zeggen, maar een CBR onderzoek zit er dik in...

Dit is van de website van Jellinek:
Hoelang is cannabis aantoonbaar in het lichaam?
Van alle drugs is cannabis (hasj of wiet) het langst in het lichaam terug te vinden. Hasj en wiet zijn 5 dagen tot 3 weken in de urine aantoonbaar. Als je sporadisch een beetje cannabis rookt, dan is het na 4,5 dagen al niet meer aantoonbaar. Als je maanden of jaren vrijwel dagelijks hasj of wiet gebruikt, kan de cannabis veel langer aantoonbaar zijn in de urine. In extreme gevallen is dat zelfs 4 tot 5 weken. Vanwege individuele verschillen is het lastig te zeggen hoe lang het precies aantoonbaar is.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
HierEnDaarEenFuifje zei:
Dit is van de website van Jellinek:
Hoelang is cannabis aantoonbaar in het lichaam?
Van alle drugs is cannabis (hasj of wiet) het langst in het lichaam terug te vinden. Hasj en wiet zijn 5 dagen tot 3 weken in de urine aantoonbaar. Als je sporadisch een beetje cannabis rookt, dan is het na 4,5 dagen al niet meer aantoonbaar. Als je maanden of jaren vrijwel dagelijks hasj of wiet gebruikt, kan de cannabis veel langer aantoonbaar zijn in de urine. In extreme gevallen is dat zelfs 4 tot 5 weken. Vanwege individuele verschillen is het lastig te zeggen hoe lang het precies aantoonbaar is.
Klik om te vergroten...
Dit maakt het een beetje jammer. Wettelijk en officieel zou ik dus eigenlijk pas over 4 weken mogen autorijden. Terwijl ik natuurlijk morgen gewoon nuchter ben. Als blower voelt dit niet eerlijk terwijl ik deelnemen aan het verkeer onder invloed ontzettend afkeur. Onder invloed deelnemen aan het verkeer valt voor mij echt niet goed te praten. Maar als dagelijkse blower mij kunnen bekeuren de volgende dag na een stickie ... tja... Hoop dat er gauw een test is die ook kan uitwijzen wanneer ik mijn laatste stick gerookt heb. Dan zou ik 100% achter zo'n test staan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar TS heeft enkele uren voor hij ging autorijden nog geblowd. Dat is heel wat anders als pas de volgende dag gaan rijden. Dan reed ts wel echt onder invloed.
Dat de wet en testmethodes krom zijn over cannabis en rijden ben ik het helemaal mee eens.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mezelf zei:
Dit maakt het een beetje jammer. Wettelijk en officieel zou ik dus eigenlijk pas over 4 weken mogen autorijden. Terwijl ik natuurlijk morgen gewoon nuchter ben. Als blower voelt dit niet eerlijk terwijl ik deelnemen aan het verkeer onder invloed ontzettend afkeur. Onder invloed deelnemen aan het verkeer valt voor mij echt niet goed te praten. Maar als dagelijkse blower mij kunnen bekeuren de volgende dag na een stickie ... tja... Hoop dat er gauw een test is die ook kan uitwijzen wanneer ik mijn laatste stick gerookt heb. Dan zou ik 100% achter zo'n test staan.
Klik om te vergroten...

Ja wat dat betreft is THC een hele oneerlijke ja...
Ik denk alleen niet dat op enig kort termijn de testen zullen worden aangepast. Wat dat betreft heeft de wetgever het zichzelf makkelijk gemaakt, want zij weten natuurlijk ook hoe het zit met THC.

Een test die aan kan tonen wanneer je voor het laatste THC tot je nam zou mooi zijn.
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Tja dat word afwachten dan maar en hopen dat alles goed komt....En een tip voor iedereen die dit leest laat nooit “drugs accessoires” in je auto liggen kijk altijd goed of er geen dingen zoals zakjes,vloei,grinders, liggen anders ben je al de lul als gebruiker
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben inderdaad bang dat je de sjaak bent..
Zitten ook flinke ‘straffen’ aan!

en inderdaad zoals @Youknow20 zegt, geef ze geen aanleiding! Dergelijke test is schijnbaar erg kostbaar en wordt niet zomaar zonder aanleiding gedaan. Beste manier om dus niet getest te worden is om niks te laten slingeren! Helaas voor jouzelf komt de tip te laat.. zonde dat je er zo achter moet komen.. succes!

laat je het hier weten?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik neem aan, dat het zeer zeker " meetbare verschillen" maakt.
Hoe dan ook, niet clean is...niet clean.
Niet clean is...niet 100% scherp en oplettend.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Elke dag gerookt?
Wat denkt de ts zelf. Eerlijk zijn!
Als je deze gewoonte lang volgt, dan ben je 6 weken positief!
Thc gaat in je lichaamsvet zitten en vertrekt daar heel langzaam uit als je stopt...
En je bent zeer zeker een dag of twee minstens, onder invloed.
Helaas.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Elke dag gerookt?
Wat denkt de ts zelf. Eerlijk zijn!
Als je deze gewoonte lang volgt, dan ben je 6 weken positief!
Thc gaat in je lichaamsvet zitten en vertrekt daar heel langzaam uit als je stopt...
En je bent zeer zeker een dag of twee minstens, onder invloed.
Helaas.
Klik om te vergroten...
Sterker: als je jaaaaren lang dagelijks blowt KAN het tot 6 maanden(!) aantoonbaar zijn in je vetweefsel. Nou testen ze dat nooit hoor maar is even ter verduidelijking hoe lang thc in het lichaam blijft. Daarom zeggen verslavingsdeskundigen vaak ook dat je pas 6 maanden na je laatste jointje kan zeggen dat je écht clean bent.
Eens met dat je het nog kan voelen de volgende dag. Ik merk ook soms dat ik minder tja, wakker, scherp ben of sneller lui ben als wanneer ik niet de vorige dag heb geblowd. Dat is zeker niet altijd maar als ik dik geblowd heb en maar net aan 7 uurtjes of korter pit dan wel.
Nadeel is dat veel dagelijkse blowers denken dat ze de volgende dag weer helemaal nuchter zijn omdat ze gewend zij aan de constante hoeveelheid thc in het lichaam. Als je echt bv een hele maand of langer niets aan cannabis rookt merk je echt zeker verschil met opstaan en wakker zijn ochtends.
Ik heb geen idee in hoeverre dat invloed heeft op je reactievermogen en rijgedrag de volgende dag.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Ik neem aan, dat het zeer zeker " meetbare verschillen" maakt.
Hoe dan ook, niet clean is...niet clean.
Niet clean is...niet 100% scherp en oplettend.
Klik om te vergroten...
Ben ik het niet mee eens. Stel je hebt een heel weekend lekker zitten door blowen, kun je nog weken er na positief testen maar imo ben je weken na het blowen echt niet meer onder invloed en zal het je rijvaardigeheid niet veranderen denk ik.
De dag er na misschien wel.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jazeker.
Allereerst, lees tot op de komma en punten nauwkeurig alle papieren zoals de dagvaarding.
Bij mij stond mijn naam verkeerd geschreven, en ook de locatie klopte niet.
Wat moet je dan doen?
Wachten totdat de gerechtsbode de zaak heeft aangeroepen.
Wacht, totdat de rechter jouw gegevens, wie je bent, navraagt.
Want de rechter is verplicht om je personalia te controleren.
En dan is het moment aangebroken, om te zeggen :
De naam die u nu noemde, is niet mijn naam.
Ik ben dit niet.
Ik ben namelijk die en die.
Bammmmm
Einde rechtszaak.
Vrijspraak! Dat was ook bij mij het geval.
En mocht de zaak doorgaan, let goed op!
Er gebeuren nogal eens fouten....zoals de reden tot staande houden, wat mss bij jou speelt.
Deze reden lijkt mij bij jou echt waanzin.
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Jazeker.
Allereerst, lees tot op de komma en punten nauwkeurig alle papieren zoals de dagvaarding.
Bij mij stond mijn naam verkeerd geschreven, en ook de locatie klopte niet.
Wat moet je dan doen?
Wachten totdat de gerechtsbode de zaak heeft aangeroepen.
Wacht, totdat de rechter jouw gegevens, wie je bent, navraagt.
Want de rechter is verplicht om je personalia te controleren.
En dan is het moment aangebroken, om te zeggen :
De naam die u nu noemde, is niet mijn naam.
Ik ben dit niet.
Ik ben namelijk die en die.
Bammmmm
Einde rechtszaak.
Vrijspraak! Dat was ook bij mij het geval.
En mocht de zaak doorgaan, let goed op!
Er gebeuren nogal eens fouten....zoals de reden tot staande houden, wat mss bij jou speelt.
Deze reden lijkt mij bij jou echt waanzin.
Klik om te vergroten...
Het feit dat de agente begon over mijn aanhouding op lowlands om 05:00 s'nachts vreet ook aan me..
Alles goed in de gaten houden 👀
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja.
Let heel goed op e l k detail.
.
......Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Youknow20 zei:
En trouwens in mijn geval reed ik half 9 s avonds in oktober, en ik ging na dat ik de politie zag op de parkeerplaats rustig weg rijden en naar een wasbox vlakbij een tanktation, de poltie vond dat een rare route en wou me daarna controleren of ik een rijbewijs had (Wtf is dat nou weer voor kut reden) daarna mijn domme fout dat ik wat wiet had laten liggen wat ik niet had gezien en die agent dus wel😶
Klik om te vergroten...
Hey maar heb jij je rijbewijs nog wel of dat je boven de 3.0 en hebben ze je riba afgepakt
??
.
......Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Youknow20 zei:
Hallo mensen,
Ik heb dus iets heel doms gedaan...
en zou graag mensen willen benaderen die of het zelfde hebben gehad of er meer over weten.
Ik ben vorige week staande gehouden,aanleiding denk gwn een controle,maar ondertussen dat de agent me rijbewijs controleerde zag hij een zakje wiet in me auto liggen en een grinder🤯😕 (het was donker en ik wist niet dat het er lag) zelf rijd ik nooit auto net voor ik geblowd heb,
Ik moest toen een speekseltest afleggen en was na ff wachten positief op thc..uiteindelijk moest ik mee naar het bureau om bloed te laten prikken (moest trouwens ook in een isoleercel zitten) is dat trouwens ook gebruikelijk? )
Ik rook altijd in de avond rond 9e altijd een joint
Geen stick maar echt een joint,(niet puur overigens) En werk 4 dagen in de week van 8 tot 5 nou had ik 17:50 een halve joint gerookt met niet echt goeie wiet rook ook nergens naar,Tussen de tijd dat ik moest bloed prikken en een beetje had gesmoked was zeker 4 uur, Nu heb ik een paar vragen hoelang duurt het ongeveer voordat ik de uitslag heb?
En moet je gelijk altijd naar het cbr onderzoek als je ook maar een beetje of heel veel te grenswaarde overtreed of bestaan er uitzonderingen ? Had na de bloedtest een verhoorgesprek met de politie waarin ik zei dat ik maar 1x in de maand blow ofzo,ik heb trouwens ook niet veel lichaamsvet,omdat ik op een werkdag niet veel eet, Ik hoop maar dat ik onder de grenswaarde zit en dat het snel uit me bloed was verwerkt.......😫😖 Hoop op snelle reacties
Klik om te vergroten...
Hoi even een vraagje heb dus het zelfde maar vorige week gebeurt wat is er met jou gebeurt ben je je rijbewijs kwijt of niet?
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#18
halve joint ... als je vaker blowt zit je sws boven die 3.0 en grote kans dat het CBR je komt halen
Deze wetgeving is niet te doen voor iemand die vaker blowt
.
......Lid
01-01-2024, 00:00
#19
pepsletter zei:
Hey ik ben nieuw hier en heb mij even geregistreerd om mijn ervaring met rijden onder invloed te delen. Ik ben namelijk 2x aangehouden. In Duitsland en in Nederland.

In Duitsland ben ik in 2020 aangehouden omdat ik waarschijnlijk met een oude auto (Swift GTi 93') met gele plaat reed. Het was een algemene controle waarbij de agenten meteen over drugs begonnen. Ik ontkende. Maar had 4 gram wiet in het zijvak van mijn autodeur wat de politieagent meteen zag. Ik moest toen plassen in een potje en op het apparaat verscheen een uitslag van alcohol en thc. Mijn hele auto is doorgezocht tot onder de motorkap aantoe. Ik toen ben meegenomen naar het politiebureau in Flensburg 4 km verderop waar er bloed bij mij is afgenomen. In de afgelegde verklaring heb ik gezegd dat ik niet wist dat je in Duitsland geen wiet bij je mocht hebben en ook niet met wiet op mocht rijden. De officieer vertelde mij daar dat er in de deelstaat Sleeswijk Holstijn, waar ik ben aangehouden, de gebruikershoeveelheid die je bij je mag hebben vele malen hoger is dan andere Duitse deelstaten. En dat ze bij hun wel eens een oogje dichtknijpen met Nederlanders omdat het heel vaak voorkomt. Toch reed ik onder invloed en had wiet bij mij dat in beslag is genomen. Ik kreeg een rijverbod van 24 uur langs de snelweg. Na 6 uren wachten en boekjes lezen heb ik om 23:00 s' avonds een camping gezocht op de telefoon en ben daar als een doodsbange haaaas naar toe gereden. Nu 8 maand later heb ik gelukkig nog geen brief van de Duitse cbr ontvangen. :)

In Nederland ben ik begin februari aangehouden op een parkeerplek. Een getunde VW Polo met spoiler was de undercoverauto die achter de mijne bleef staan en mijn weg blokkeerde. De wachtmeesters begonnen meteen over drugs. Ik geef toe dat ik de dag ervoor Speed, alcohol en wiet had gebruikt. Maar ik bleef naar eigen zeggen rustig en kalm en voelde mij prima. Toch kwam de speekseltest op positief voor thc en amfetamine. Ook hier ben ik aangehouden en moest mee naar het bureau in een tijdelijke cel. De GGD arts heeft twee buisjes bloed afgenomen. 1 voor onderzoek en 1 voor her-onderzoek. Na verhoor kon ik met een rijverbod van 24 uur mijn reis vervolgen. Meteen ben ik naar de auto gelopen en via binnendoor naar huis gereden.

Thuis aangekomen heb ik mij meteen verdiept in de straffen. En als bijstandsgerechtigde schrok ik mij daar wezenloos van. Een opsomming wat me te wachten staat: Boete van de rechter €850,- CBR Verplichte drugstest/psychologische onderzoek van €1.100,- (slagingspercentage = 20%) Minimaal geen rijbewijs voor 6 maanden. Je krijgt een strafblad (je krijgt dus geen verklaring omtrent gedrag voor beroepen waar je veel moet rijden.) Je dus minimaal 6 maanden afhankelijk bent van anderen. En dat je moet uitleggen waarom je even geen auto rijd terwijl iedereen weet dat je altijd auto rijdt. Ervanuitgaande dat het bloedonderzoek toch positief zou uitvallen en ik mij dus zou moet verantwoorden voor de politierechter heb ik meteen een advocaat opgebeld. Mede omdat ik een stevig dagelijkse blower ben (inmiddels gekapt) Die zei dat ik op de uitslag van het bloedonderzoek moest wachten. EN DEZE BLEEK GODZIJDANK NEGATIEF!!!! :):):)

Nu ik mij eindelijk (maar veel te laat) heb verdiept en heel veel heb gelezen wat de gevolgen zijn m.b.t. verzekering, werk, autorijden, gevaar voor anderen en ander grenzeloos gedrag dat wiet mij gaf, durf ik hier met waarheid te zeggen dat ik mijn les, danwel zonder gestraft te zijn, heb geleerd. Ik heb twee weken in de schijt gezeten voor de bloeduitslag en durfde het niemand te vertellen. Ik dacht al na hoe ik het komende jaar ga verhullen dat ik mijn rijbewijs niet meer heb. Ik wist ongeveer wat mij te wachten stond en dat het veel negatieve gevolgen heeft. Mijn rijbewijs is mij heel veel waard en geeft zoveel vrijheid. Ik besef mij dat ik in de twee gevallen het meeste geluk van de wereld heb gehad. Deze persoon rijd voortaan nuchter en blowt niet meer!

Dankuwel.
Klik om te vergroten...
Hoe lang duurde het. Voor dat je je uitslag kreeg
.
......Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo allemaal ik ben dus een paar dagen geleden gepakt op thc in me bloed ik moest een bloed test maar ik had die dag niet gerookt in de avond rond half 10 tot half 11 toen was ik gestopt ik had maar de helft van een joint op nu is me vraag zit ik dan na 2 tot 3 uur er weer onder de grens waartoe zo ja dan heb ik geen probleem straks met me bloed uit slag van de politie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."