Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDesigner benzodiazepines en reizen

Designer benzodiazepines en reizen

19 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat het in Nederland "legaal" is, hoeft niet persé overal legaal te zijn. In een vliegtuig zou ik het zeker niet meenemen. Misschien in je zak 2å 3 pilletjes. Maar internationaal gezien zou ik nooit in een niet Nederlandse cel willen zitten.
m
medi777Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste

Mag je designer benzodiazepines in de ruimbagage steken of is het verboden deze mee te nemen?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
medi777 zei:
Mag je designer benzodiazepines in de ruimbagage steken of is het verboden deze mee te nemen?
Klik om te vergroten...
Wat is je begin- en eindbestemming?
m
medi777Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Niet op het vliegtuig maar in het bagage ruim ook best niet riskeren dan?
m
medi777Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn begin en eind bestemming is België- kangaroe Spanje
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#6
medi777 zei:
Niet op het vliegtuig maar in het bagage ruim ook best niet riskeren dan?
Klik om te vergroten...
Ik raad dat af. Is het zo nodig dat je daar drugs moet hebben? Ben je afhankelijk? Als ik op vakantie ga neem ik niets mee. Gewoon om gezeik te verkomen.

Heb wel in buurlanden zoals België en Duitsland wiet en benzo's meegenomen, maar goed. Welke agent gaat een auto controleren
m
medi777Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Lanzarote ..sorry
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
medi777 zei:
Niet op het vliegtuig maar in het bagage ruim ook best niet riskeren dan?
Klik om te vergroten...
De kans dat ze in je check-in baggage een paar losse pillen vinden is klein. En aangezien het hier om twee Schengen landen gaat valt het met de controles waarschijnlijk wel mee.

Maar wat als ze nou gevonden worden bij een steekproef? Dan heb je wel wat uit te leggen. Designer benzodiazepines zijn in ieder geval niet legaal voor persoonlijk gebruik. Die paar pillen neem je duidelijk ook niet mee voor onderzoeksdoeleinden. Als het medicijnen waren zou je een recept bij je moeten hebben, maar dat heb je niet. In de ogen van de douane is het dan al snel “invoer van illegale middelen”.

Niet dat je dan meteen de cel ingaat, vooral niet bij een kleine hoeveelheid, maar waarom zou je het risico lopen?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Gewoon niet doen...

En als je perse benzo's mee wil nemen ga dat regelen bij je dokter tegelijk met een medicijnen paspoort.
m
medi777Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dankjewel voor de reacties
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
@medi777 ik zou ‘t niet doen tenzij je afhankelijk bent. Als de pilletjes gevonden worden ga je je vlucht sowieso missen, of het nou legaal is of niet. Lijkt me een vervelend begin van je vakantie.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben op het vliegveld in Warschau een keer meegenomen voor een grondige inspectie. Wat was ik blij dat ik niks bij me had.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb nooit iets bij me, maar wordt bijna altijd apart genomen bij de douane. Extra reden om nooit iets bij me te hebben in de buurt van douane.

Ook legale middelen kunnen helaas een vakantie bederven, dus ik zou geen legale benzodiazepines mee nemen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Altijd goed opzoeken wat de wetten zijn van middelen in het land waar je naartoe gaat.... En dan heb ik het nog niet eens over onbekende middelen in je baggage hebben die ze misschien tegenkomen en vragen over gaan stellen

Zou het gewoon niet doen en voor je eige veiligheid pas vliegen / reizen als je er vanaf bent. Mits je afhankelijk ervan bent.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb een keer, in de periode toen ik nog wel eens een benzo nam, een paar alprazolammetjes meegenomen op een vlucht (bestemming was geen Schengen-land). Ik had deze niet op voorschrift. De tabletten waren wel geblisterd. Ik had ze in mijn handbagage geduwd en mijn handbagage werd bij de X-ray eruit gehaald. Ik had echter niet het idee dat het om die paar tabletten te doen was, want ze opende de bagage en keken er vrij vluchtig in (leek meer een check uit veiligheidsoverweging). Die tabletten hebben ze ook niet gezien en heb ik dan ook gewoon mee kunnen nemen. Het waren er ook echt maar enkele en bovendien is alprazolam geen RC-benzo. Op TV bij een programma over drugssmokkel heb ik ooit eens gezien dat er bij iemand wel enkele blisters met benzo's ontdekt werden bij zijn bagage. Deze waren ook niet voorgeschreven. De douane-beamte gaf aan dat hij gewoon zijn reis kon vervolgen met de benzo's, maar de volgende keer even een voorschrift moest regelen bij de dokter. Dit was echter niet in Nederland, geloof in Zuid-Amerika ergens.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb ooit gehad dat ik naar een congres ging in Zwitserland en diep in mijn toilettas, ruimbagage dus, een klein stuk van mijn strip migrainepillen had zitten (op recept, maar had ik niet bij mij) en - per ongeluk! ik wist niet dat dat precies nog in die toilettas zat, ik ruim deze vaak niet leeg - ik denk een stuk of twee, hoogstens drie pilletjes methylfenidaat, waar ik destijds nog geen recept voor had. De methylfenidaat was geheel eruit gehaald, dus daar vond ik alleen de lege blistertjes van terug, bij de migrainepillen hadden ze er eentje uitgehaald, deze blijkbaar aan een test onderworpen en de rest laten zitten. Ik ben blij dat ik toen niet ben gepakt met deze slordigheid - had een verklaring mee moeten nemen voor de migrainepillen en de methylfenidaat sowieso helemaal niet bij me mogen hebben - en dat ze het stilzwijgend hebben afgehandeld, anders had ik lekker voor lul gestaan bij m’n collega’s en leidinggevende, die toen ĂŒberhaupt nog niks wisten van m’n serieuze slaap- en concentratieproblemen (en nog wel meer problemen, maar okĂ©).

Ook met een Schengenland als bestemming kunnen ze dus wel degelijk, als je pech hebt, zo ver gaan om zonder enige verdenking of verdacht gedrag van jouw kant je hele toilettas inclusief alle kleine vakjes overhoop te halen.

Een vriend van me heeft eens toen we een road-trip gingen maken in de VS geheel per ongeluk een hele oude XTC-pil meegenomen in de achterzak van een hele oude broek die hij ooit naar een festival had gedragen maar daarna nooit meer. Kwamen we achter toen we al daar waren, was een behoorlijk schrikmoment. Maar goed, dan maar ieder een halfje opgemaakt in Las Vegas. 😂 Niet opgemerkt dus, maar had ons serieus flink in de shit kunnen brengen als dat wel gebeurd was, met ook nog een overstap en dus meer dan één keer (lijkt me) ruimbagage door de controles.

Lang verhaal kort: ik zou het niet riskeren. Als je afhankelijk bent, vraag je dokter om diazepam, neem de medicatieverklaring mee (en zoek na terugkomst evt. hulp om er vanaf te raken).
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zelfs in Schengen landen moet je een zgn. Schengen verklaring bij je hebben als je op recept opiaten meeneemt.
Een hoop mensen vergeten dat en kunnen in vette problemen terecht komen bij een douane controle.
Maar ik zou never nooit drugs meenemen naar het buitenland! Wie kent de affiche nog met een afbeelding van een persoon met een rugzak met o.a. spuiten waarbij de waarschuwing stond met de tekst: drugs meenemen naar het buitenland? Vergeet het maar!
Ik zou het nooit doen, en heb het ook nooit gedaan.
Ik heb het niet zo op buitenlandse gevangenissen.....
M
Mevrouw PlĂžpLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Ik heb het niet zo op buitenlandse gevangenissen.....
Klik om te vergroten...
Niet? Lijkt me hartstikke leuk om eens uit te proberen!

Nee, @medi777 gewoon niet doen.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mevrouw PlĂžp zei:
Niet? Lijkt me hartstikke leuk om eens uit te proberen!

Nee, @medi777 gewoon niet doen.
Klik om te vergroten...
Vooral zuid-amerikaanse gevangenissen 😍
M
Mevrouw PlĂžpLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ulixes zei:
Vooral zuid-amerikaanse gevangenissen 😍
Klik om te vergroten...
Vet je kontje maar vast in!

Goed, ik ga weer wat nuttigs doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."